ook maar even voorstellen.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

deze oefeningen heb ik gevonden. kan iemandmij vertellen welke spier je ervoor gebruikt en of het goede oefeningen zijn. of dat ik bijvoorbeeld er nog een oevening voor mijn buik bij moet doen ofzo.

[
    anterior delts
    ateral delts
    posterior delts
    Flat Chest Presses
    Flat Chest Flies
    Front Raises
    Single Arm Row
    Concentration Curls
    Triceps Kickbacks

Comment

Originally posted by florian96 View Post
      deze oefeningen heb ik gevonden. kan iemandmij vertellen welke spier je ervoor gebruikt en of het goede oefeningen zijn. of dat ik bijvoorbeeld er nog een oevening voor mijn buik bij moet doen ofzo.

[
      anterior delts
      ateral delts
      posterior delts
      Flat Chest Presses
      Flat Chest Flies
      Front Raises
      Single Arm Row
      Concentration Curls
      Triceps Kickbacks

Delts zijn shouders
      Anterior: voorste schouderspieren
      Lateral: laterale/zijdelingse
      Posterior: achterste

Dit zijn geen oefeningen maar dus gewoon Engelse termen.

#1 Exercises Guide! Over 300+ Free Exercise Videos And Guides!

Klik op de spieren van die ventjes en zie gewoon welke spier(en) je traint met welke oefening.

Lees dan hier eens wat ivm work out (=training) schema van anderen en knutsel zelf iets in elkaar en post het hier.

Er zijn in het begin mogelijkheden genoeg voor jou om thuis met dumbbells of buiten te trainen.

Comment

maar moet ik bijvoorbeeld armen per dag en benen per dag en buik per dag of moet ik alles op 1 dag doen?

Comment

Afhankelijk van wat je zelf ziet zitten of wat het beste voor je werkt.

Velen starters beginnen nog steeds met een full body waarbij het hele lichaam in een work out wordt aangepakt.

Gun je lichaam na deze work out voldoende rust vooraleer je hem opnieuw aanpakt.

Ook die rust is weer zeer persoonsafhankelijk. De ene laat er 2 dagen tussen, de andere maar 1, nog andere 3 dagen of meer.

Zorg er gewoon voor dat je niet elke dag je hele lichaam (of dezelfde spiergroepen) gaat aanpakken. Geef het de kans om te herstellen en te groeien.

Ik zou in jouw geval (met je leeftijd in gedachte) een full body workout doen waarbij de focus ligt op een correcte uitvoering van de oefening. Gebruik dus gewichten die niet te zwaar zijn en ga niet tot failure (falen =totale uitputting). Geleidelijk aan merk je dat je sterker wordt en kan je dan meer gewicht pakken of meer herhalingen doen. Maar doe het rustig aan, je bent nog jong.

Comment

Originally posted by Bocca View Post
            Afhankelijk van wat je zelf ziet zitten of wat het beste voor je werkt.

Velen starters beginnen nog steeds met een full body waarbij het hele lichaam in een work out wordt aangepakt.

Gun je lichaam na deze work out voldoende rust vooraleer je hem opnieuw aanpakt.

Ook die rust is weer zeer persoonsafhankelijk. De ene laat er 2 dagen tussen, de andere maar 1, nog andere 3 dagen of meer.

Zorg er gewoon voor dat je niet elke dag je hele lichaam (of dezelfde spiergroepen) gaat aanpakken. Geef het de kans om te herstellen en te groeien.

Ik zou in jouw geval (met je leeftijd in gedachte) een full body workout doen waarbij de focus ligt op een correcte uitvoering van de oefening. Gebruik dus gewichten die niet te zwaar zijn en ga niet tot failure (falen =totale uitputting). Geleidelijk aan merk je dat je sterker wordt en kan je dan meer gewicht pakken of meer herhalingen doen. Maar doe het rustig aan, je bent nog jong.
            bedankt voor de info. maar is bijvoorbeeld 1 oefening per spier goed?

Comment

Originally posted by Bocca View Post
              Delts zijn shouders
              Anterior: voorste schouderspieren
              Lateral: laterale/zijdelingse
              Posterior: achterste

Dit zijn geen oefeningen maar dus gewoon Engelse termen.

#1 Exercises Guide! Over 300+ Free Exercise Videos And Guides!

Klik op de spieren van die ventjes en zie gewoon welke spier(en) je traint met welke oefening.

Lees dan hier eens wat ivm work out (=training) schema van anderen en knutsel zelf iets in elkaar en post het hier.

Er zijn in het begin mogelijkheden genoeg voor jou om thuis met dumbbells of buiten te trainen.
              natuurlijk kun je thuis genoeg trainen maar wat je vergeet is de techniek.
              ik vind dat veel belangrijker dan wat dan ook, eerst techniek goed kunnen en dat kan je niet als 13jarige en ook niet als 20jarige in je eentje op je kamer leren.
              vandaar dat ik zeg op naar de sportschool.
              Calisthenics / Street workout

Comment

Heb je volledig gelijk in kerel! Al wordt er in de sportschool al te vaak ook maar aangeklooit.

En als ie er echt voor gaat zal het internet en bibliotheek hem al ver op weg helpen zelfs deels wat de techniek betreft. Maar blijkbaar slooft men zich tegenwoordig niet graag meer uit om dingen zelf te vinden en zich er in te verdiepen en verwacht men eerder pasklare antwoorden en oplossingen.

Comment

ik heb op die site wat oefeningen gezocht. ik heb nu voor een aantal spieren 1 oefening:

Biceps:
                  Zottman Curl

Triceps:
                  Tricep Dumbbell Kickback

Schouders:
                  Front Dumbbell Raise

Chest:
                  Push-Ups With Feet Elevated

Forearm:
                  Seated Dumbbell Palms-Down Wrist Curl

Traps:
                  Standing Dumbbell Upright Row

Comment

moeten er per spier meer oefeningen en welke spieren moeten er nog meer/

Comment

Waarom doe je niet gewoon het fullbody schema uit de sticky van GeneralIx?
                      "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Originally posted by Pinada View Post
                        Waarom doe je niet gewoon het fullbody schema uit de sticky van GeneralIx?
                        ik heb alleen maar dumbells.

Comment

Dus? Een hoop oefeningen kun je ook met dumbbells doen hoor. Als je in de sticky klikt op de oefening kom je op exrx uit, daar staan de oefeningen meestal ook met dumbbells uitgelegd.
                          "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

is dit een goed schema?

http://muscleandstrength.com/workout...y-workout.html

Comment

?????

Comment

Zet je schema even in een topic in de juiste sectie, veel leden slaan de voorstelsectie over .

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X