Eindelijk

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Eindelijk

Na vele maanden googlen, forums bekijken etc.heb ik mij toch maar eens aangemeld bij bodynet (:

Over mij:
    21 jaar
    78,1 kg
    177 cm
    16% BF
    Student oefentherapie cesar
    Train 2-4x per week.

Ik train al enige tijd (anderhalf jaar 'serieus'), en heb al redelijke kennis betreft de anatomie/spierwerking, voornamelijk vanwege mijn opleiding.
    Ik vind het erg leuk om zoveel mogelijk informatie tot mij te nemen over krachtsport en de bijbehorende voeding.

Sinds ik al enige tijd train, maar nooit met voedingsschema's heb gewerkt zou ik hier toch graag wat tips over willen hebben.

Momenteel ziet mijn eetpatroon er als volgt uit:
    9:00 3x brood met pindakaas/kipfilet.
    11:30 2x brood met hagelslag/vleesbeleg.
    13:00 2x brood + beleg
    15:00 2x brood + beleg
    17:00 Eiwit/koolhydraat-mix shake
    18:30 Eten wat de pot schaft.
    In de avond trainen, meestal met 1L chocomel / anders na training een eiwitshake.
    23:00 500gr kwark.

Ik zou nu graag echt een goed voedingsschema willen gebruiken en er 100% voor gaan. Mijn doel is om eind van dit jaar rond de 86kg met niet meer dan 14% BF te wegen.

Ik hoor het graag!

Welkom op het forum!

Het is zeker aan te raden om met voedingsschema's te werken. Veel mensen die dat niet doen ervaren op de lange termijn een stagnering van de resultaten. In ons starterstopic staat een handleiding over het maken van een voedingsschema: Wegwijzer voor nieuwe leden - Bodynet.nl - Bodybuilding & Fitness discussieforums
    Status: pakt het weer rustig aan op.

Comment

Originally posted by Segzii View Post
      Na vele maanden googlen, forums bekijken etc.heb ik mij toch maar eens aangemeld bij bodynet (:

Over mij:
      21 jaar
      78,1 kg
      177 cm
      16% BF
      Student oefentherapie cesar
      Train 2-4x per week.

Ik train al enige tijd (anderhalf jaar 'serieus'), en heb al redelijke kennis betreft de anatomie/spierwerking, voornamelijk vanwege mijn opleiding.
      Ik vind het erg leuk om zoveel mogelijk informatie tot mij te nemen over krachtsport en de bijbehorende voeding.

Sinds ik al enige tijd train, maar nooit met voedingsschema's heb gewerkt zou ik hier toch graag wat tips over willen hebben.

Momenteel ziet mijn eetpatroon er als volgt uit:
      9:00 3x brood met pindakaas/kipfilet.
      11:30 2x brood met hagelslag/vleesbeleg.
      13:00 2x brood + beleg
      15:00 2x brood + beleg
      17:00 Eiwit/koolhydraat-mix shake
      18:30 Eten wat de pot schaft.
      In de avond trainen, meestal met 1L chocomel / anders na training een eiwitshake.
      23:00 500gr kwark.

Ik zou nu graag echt een goed voedingsschema willen gebruiken en er 100% voor gaan. Mijn doel is om eind van dit jaar rond de 86kg met niet meer dan 14% BF te wegen.

Ik hoor het graag!
      Zet alles eens in het lege excelbestand bij voedingsschema sticky's. Hieruit kun je dan lezen of je genoeg binnen krijgt.

Het is verstandig om smorgens ook wat eiwitten te nemen om je uit je katabole toestand te helpen. Neem als beleg geen hagelslag maar pindakaas of kipfilet. Ook is het een idee om smorgens met havemout of brinta te beginnen.
      Don't ever let somebody tell you, you can't do something.
      People can't do something themselves, they wanna tell you, you can't do it.
      BP: 1x120 kg SQ:1x190 kg DL: 1x200 kg

Comment

Welkom

Comment

Ben mij momenteel ook wat aan het inlezen betreft havermout/brinta vs brood. Er zijn alleen erg veel tegenstrijdigheden daarover. Wat is jullie ervaring daarmee?

Ik wil ook beginnen met tonijn, maar aangezien ik dat spul echt niet weg kan krijgen... miss wat tips om het wat minder smerig te maken?

Comment

Ben mij momenteel ook wat aan het inlezen betreft havermout/brinta vs brood. Er zijn alleen erg veel tegenstrijdigheden daarover. Wat is jullie ervaring daarmee?

Ik wil ook beginnen met tonijn, maar aangezien ik dat spul echt niet weg kan krijgen... miss wat tips om het wat minder smerig te maken?
            Brood kun je gewoon nemen hoor. het is niet dat je de hele dag door alleen maar brood zit te eten.
            Never send a boy to do a mans job!

Comment

Tonijn is best lekker. Niet als je het zo uit het blikje lepelt, dan is het wat droogjes soms.

Combineer het eens met een dressing van olijfolie/citroensap(verse), eetlepel oregano, teentje knoflook, een gekookt ei, gekookte sperziebonen (en/of artisjok uit blik) en het is goed te doen denk ik. Kun je ook nog rijst of aardappel bij doen.

Of met tomatenpuree (1 klein blikje), theelepel kaneelpoeder en theelepel komijnpoeder, scheutje azijn en wat water. Vreemde combi maar erg lekker bij bonen, mais en rijst.

Comment

Welkom

Ik had vroeger hetzelfde probleem. Wat ik deed was een ui fijnsnijden en deze stukjes in de pan gooien, vervolgens een blik tonijn erin gooien. Stukjes wat kleiner/fijner maken met houten lepel/spatel (of iets dergelijks) en een aantal minuten (eigen keuze hoe lang) op laten staan. De ui neutraliseert gedeeltelijk die verschrikkelijke vissmaak. Ook het langer bakken van de tonijn eraan draagt hieraan bij. Vervolgens nog een aantal eieren erdoorheen gooien. Roerend nog eventjes op laten staan en voila, het is misschien iets eetbaarder.
                Dumbells build a bigger chest
                Barbells build a bigger ego

Comment

Welkom and a happy newyear.
                  keep the focus going!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                  X