New member alert!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• New member alert!

Hallo vriendelijke mensen op bodynet.nl,

Mijn naam is Holy en ben sinds 3 maanden actief bezig met cardio (5 dagen x 1,5 uur = +/- 5 dagen x 1100 kcal) en fitness apparaten (5 x 1 uur alle spiergroepen => geen idee wat ik daarmee verbrand).

Mijn vetpercentage was +/- 25% en heb dat nu terug gebracht naar ongeveer 20%. Mijn uiteindelijke doel is om dit naar rond de 12 a 14% te krijgen. Ik ben 194cm lang en ben door de cardio afgevallen van 93 kg naar 83 kg. Momenteel nog niet slungelig ofzo maar door mijn lengte zal dat niet lang duren denk ik. Ik wil daarom nu dus ook meer spiermassa gaan kweken.

Mijn idee is om nu de cardio terug te brengen naar ongeveer 45 min á 1 uur en de krachttraining wat op te voeren. Wat krachttraining betreft weet ik ook niet echt wat ik precies doe. Volgens mij helpen de apparaten die ik doe ook niet echt om spiermassa aan te zetten, althans niet echt snel. In de 3 maanden dat ik bezig ben zijn mijn spieren wel zichtbaarder geworden, maar volgens mij komt dat voornamelijk omdat ik vet kwijt ben geraakt i.p.v. dat ik echt spiermassa heb gekweekt.

Is het verstandig om door te gaan met de apparaten of zal ik moeten overstappen naar de gewichten en de halters? Ik ben echt onervaren op dit gebied en hoop via dit forum te weten te komen hoe te beginnen. Ik wil niet echt een bodybuilder figuur krijgen maar wel een goed gespierd en droog lichaam. Daarbij probeer ik die laatste love handels/zwembandjes eraf te krijgen, maar hier lijkt geen beweging in te zitten Iemand tips?
    Uiteraard zal ik na dit voorstellen verder lezen en hopelijk hier achter komen.
    Nou ja goed, dit was het wel.

Hartelijk dank voor eventuele reacties en hopelijk spreken we elkaar nog eens op dit forum.

Ik train bij The Fitnessclub op Rotterdam Zuid (tegenover de kuip).

Welkom

Comment

Welkom

Comment

welkom,
        Wie wilt er nou tegenover de kuip fitnessen? apart xD

Spier opbouw en vet verlies is een lastig verhaal en gaat moeilijk samen, je zal dus 1 van de 2 moeten kiezen.
        spier opbouw gebeurd als je meer eet dan je nodig hebt.
        vet verlies gebeurd als je minder eet dan je nodig hebt.

je zal kunnen overstappen op halters/losse gewichten hier een mooie link van een schema die je kan volgen: http://forum.bodynet.nl/sticky-onder...ersschema.html
        deze raad ik iedereen aan die gaat overstappen op losse gewichten, hierdoor leer je de basis oefeningen met de losse gewichten.
        Vraag wel even of iemand ze goed kan uitleggen want er zitten een paar lastige bij.

succes, als er vragen zijn kan je die altijd bij mij stellen.
        Calisthenics / Street workout

Comment

Originally posted by IJsBlok View Post
          welkom,
          Wie wilt er nou tegenover de kuip fitnessen? apart xD

Spier opbouw en vet verlies is een lastig verhaal en gaat moeilijk samen, je zal dus 1 van de 2 moeten kiezen.
          spier opbouw gebeurd als je meer eet dan je nodig hebt.
          vet verlies gebeurd als je minder eet dan je nodig hebt.

je zal kunnen overstappen op halters/losse gewichten hier een mooie link van een schema die je kan volgen: http://forum.bodynet.nl/sticky-onder...ersschema.html
          deze raad ik iedereen aan die gaat overstappen op losse gewichten, hierdoor leer je de basis oefeningen met de losse gewichten.
          Vraag wel even of iemand ze goed kan uitleggen want er zitten een paar lastige bij.

succes, als er vragen zijn kan je die altijd bij mij stellen.
          Thansk Ijsblok! Ik had zoiets al gelezen op het forum. Maar ik heb ook begrepen dat wanneer ik goede voeding gebruik ik ondanks het feit ik aankom ik wel mijn vetpercentage kan verlagen. Dus eigenlijk het gewicht in vet verliezen en in spieren erbij....klopt dat???

Ik ben net blij dat ik wat kilo's kwijt ben en er weer wat gezonder uit begin te zien. Op zich mogen die kilo's er dus wel weer bij maar in spieren. Het maakt me eigenlijk helemaal niks uit hoeveel ik weeg als ik dat vet maar weg blijf houden en spieren aanzet.

Comment

Originally posted by lucky_luc View Post
            Welkom
            Dank!

Comment

dank!

Comment

Welkom, en gewoon hard trainen goed eten, als beginner kan je vaak nog wel (zonder enorm stricte voeding) wat vet verliezen en spier aankomen. En met meer spiermassa oog je ook droger

Comment

Originally posted by holy_dutch View Post
                  Thansk Ijsblok! Ik had zoiets al gelezen op het forum. Maar ik heb ook begrepen dat wanneer ik goede voeding gebruik ik ondanks het feit ik aankom ik wel mijn vetpercentage kan verlagen. Dus eigenlijk het gewicht in vet verliezen en in spieren erbij....klopt dat???

Ik ben net blij dat ik wat kilo's kwijt ben en er weer wat gezonder uit begin te zien. Op zich mogen die kilo's er dus wel weer bij maar in spieren. Het maakt me eigenlijk helemaal niks uit hoeveel ik weeg als ik dat vet maar weg blijf houden en spieren aanzet.
                  Het is in het begin mogelijk maar dit kan een keer stoppen, hou daar maar rekening mee.
                  Calisthenics / Street workout

Comment

Welkom

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                    X