Graag wil ik mij voorstellen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Graag wil ik mij voorstellen

Hallo allemaal,

Mijn naam is leo, 49 jaar en huisman van 4 kinderen. Sinds 28 september ben ik serieus aan de fitnes op een gerenomeerde sportschool in mijn woonplaats. Vele van jullie zullen misschien denken " op die leeftijd nog?" inderdaad....ik wil graag nog wat ouder worden maar dan wel in goede conditie. Om een goed beeld te kunnen geven licht ik de voorgeschiedenis toe.

Al jaren heb ik te kampen met een agressieve reumasoort, hoewel de onstekingen en de pijnen constant aanwezig waren, was er mee te leven en kon ik de verzorging van de kinderen aan. Eenmaal per week deed ik aan zwemmen in een verwarmd bad.
    Drie jaar terug sloeg het echter genadeloos toe en kon mij alleen nog voortbewegen met krukken en karretjes etc. Op een gegeven moment van rematoloog veranderd en een totaal nieuwe weg ingeslagen. Eerst met mtx ( chemo) begonnen en kon na een jaar al (januari 2012) met cardio beginnen via ziekenhuis. Alle begin is moeilijk, zo ook dit. Maar het resultaat is geweldig. Nu ruim een jaar later ben ik zelfstandig actief op de sportschool en train 4 avonden in de week.
    Ik begin met de crosstrainer ca. 10 minuten. Dan doe ik aan optrekken ( zit nu op 33 kilo). Buik en rug oefeningen op de grond. Gebruik een bal voor buik oefeningen, links, rechts en voorwaarts.
    Verder train ik mijn onderarmen dagelijks ( zwakker polsen) en doe buik ook dagelijks. Ook doe ik dagelijks opdrukken, hip/leg raise en strakoefeningen na de sport.
    Maandag pak ik Borst/triceps
    Dinsdag rug/biceps
    rust inverband met medicijnen
    Donderdag doe ik schouders/traps
    en vrijdag benen/kuiten. (bv squat)
    Weekend rust

Op de sportschool krijg je veep tips en ik heb de mazzel dat een goedgetrainde jongen mij wegwijs maakt, ik heb al zoveel van hem mogen leren. Wat ik niet weet kan ik altijd vragen en heb het dan ook erg naar mijn zin.

Ik ben druk bezig een schema aan het plannen vooral ook met hulp van informatie van het internet. Ik hou precies bij wat ik zoal doe, welke workouts en hoe ze goed uit te voeren en tot hoever ik gekomen ben.
    daarnaast heb ik ook mijn voeding aangepast.
    Drink in de ochtend ( en na een training) een shake van whey protein met oat. Multivitamine en visolie. Eet elke twee uur, snoep niets eet alleen gezonde dingen, veel groenten en fruit en geen varkensvlees. Direct na het trainen neem ik 60gram dextrose en absoluut geen alcohol. Voor het sporten neem ik een pre workout. De sport sluit ik af met een sauna en turksstoombad.

Hoewel sommige zeggen het nog te vroeg lijkt is er toch een sterke verbetering te zien in de ontwikkeling. Ik voel mij zeer goed en werk hard aan een krachtig lichaam, mocht het weer eens mis gaan kan ik het zeker beter opvangen. De afgelopen drie jaar wil ik echt niet meer mee maken, vandaar mijn fanatisme in deze.

Mochten jullie een tip hebben dan hou ik mij van harte aanbevolen. Kritiek is welkom, mits opbouwend. Dank jullie vriendelijk voor de interesse.

Groeten leo ( borgdrone)

Welkom

Comment

Welkom en dikke respect voor je Leo !

Ga zo door en houd de mensen op de hoogte als dit voor jezelf een positief gevoel geeft !

Comment

Dank jullie vriendelijk voor het welkom en zal zeker de progressie melden. Op het moment concentreer ik mij vooral op het goed uitvoeren van de training en absoluut de houding. Als ik terug kijk op de afgelopen week heb ik goede vorderingen gemaakt en spieren goed vol kunnen pompen. Gisteren bv heb ik benen getraind en voor het eerst was ik buitengewoon tevreden. Na een tijdje het squatte thuis droog te hebben geoefend durfde ik het op de sportschool aan. Het resultaat was boven verwachting...gecontroleerd en flexibel kon ik de oefeningen uitvoeren en heb de gewichten zelfs tot 2x30 kg kunnen opvoeren. Het plaatdrukken ( zo noem ik het maar even) behaalde zelfs een totaal van 103 kilo. Voor mijn gevoel een wereldse prestatie en ik kan niet wachten tot het weer maandag is.
        Ik hoop nog eens een vaste trainingsmaat te krijgen...ik zie op de school toch wel dat samen trainen net die laatste push zoveel kan schelen, een push die je alleen misschien net niet kan opbrengen. Maar goed...alles op zijn tijd.

gr

Comment

Welkom & Succes

Comment

Welkom !
            Leeftijd doet er totaal niet toe, je bent zo oud als je denkt.
            Echt geweldig om als 50- () het roer om te gooien en een dergelijke passie te ontwikkelen.
            Zorg voor de juiste uitvoering en de rest komt wel.

Wat zijn je doelen, vetverbranding, conditie, kracht, lenigheid ?

Comment

Dank je zwoelie..fijn op een positieve reactie te lezen. In het algemeen is men vrij negatief in mijn omgeving gezien leeftijd en dergelijke. Mijn doel bevat in principe alle vier de door jou genoemde onderwerpen, naar ik denk is het een samenhang. Het vet dat ik meedraag zit hem vooral rond de buik...de lovehandle wel te verstaan. Toen ik begon eind september woog ik 172.9 ( 18.3% vet) twee weken later 171.9 ( 17.9& vet) en weer twee weken later 174.5 ( 18.3% vet) moest wel 1 jaar ouder invoeren. Was verbaasd omdat ik alleen nog gezond eet, ben wel na die meting elke 2 uur gaan eten.
              Als ik de moed kan vinden zal ik eens een foto plaatsen betreffende de vorderingen, elke maand neem ik er een. Is het zo dat ik een log aan dien te maken of is het toegestaan om met dit hier verder te gaan?

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
              X