Acceptatie van het Alles

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Sejuiced View Post
    ik zal even toelichten wat ik bedoel

Ten eerste; wat is moreel goed? Is dat niet afhankelijk van wat jij normaal vindt? en verschilt dat dus per individu?
    BESTAAT GOED??

Wat bedoel je met alles tolereren? als iemand mij zomaar om m'n bek slaat moet ik dat dan tolereren voor de mensheid? uit liefde voor mezelf?

Wat is de jas van het leven volgens jou en hoe kan je die vervangen??
    Jas van het leven is beeldspraak voor Cultuur en/of gewoonten.

En als die gast jouw op je bek slaat uit liefde. Bv. Jij bent dronken en wilt achter het stuur kruipen.

Ik zeg dat moraliteit niet verschilt van individu maar van wat die individu is aangeleerd en hoe die individu geleefd heeft of leeft. Ja je gedrag komt soms van iemand die het ooit uitvond en al lang gestorven is.

Nu komen we ergens... als je niet mee wilt denken, nergens. Dat mag ook.
    Nergens zijn is ook rustgevend.
    Yes love, I'm able to turn stones into flowers!!!

Verlichting is houden van jezelf!!!

Comment

Originally posted by dynobet View Post
      Mensen en hun woorden, gedachten, geloven, daden, emoties, etc. beinvloeden andere mensen en hun woorden, gedachten, geloven, daden, emoties, etc.

Je kan niet, niet communiceren. Je word dus altijd beinvloed door de "omgeving" waarin jij verkeert. DEELS kun je bepalen in welke omgeving jij verkeert, en welke mensen je wel of niet de mogelijkheid geeft om jou te beinvloeden. Deels ook niet.

In hoeverre wens jij beinvloed te worden door bepaalde personen? en van wie accepteer je beinvloeding in welke mate? in hoeverre ben je je bewust van de beinvloeding die een bepaalde persoon op jou heeft? en in hoeverre accepteer jij dit?

Hoe jij bepaalde dingen die gecommuniceerd worden interpreteerd (positief, negatief?), en wat je er uiteindelijk wel of niet mee doet, bepaal je helemaal zelf.

dit is de basis van accepteren. Je kan iemand pas accepteren, als jij het er mee eens bent dat deze jou beinvloed, en jij dit ook als gewenst ervaart.
      Ja, je kan ook iedereen accepteren vanaf de moment dat je dit weet. Maar bepaalde mensen ga je dan minder aangenaam vinden omdat ze opdringerig zijn. Ik denk dat ontwikkeling hier veel kan uit leren. Maar ik denk dat ik iemand als jouw dit niet hoef te vertellen. Je begrijpt waarheen ik wil. Niet elke lijn van wat de bedoeling is, maar dat komt net omdat ik zoveel te tegelijk bedoel en bij elkaar steek.

Iig goede mentaliteit. Ik denk dat je balans tussen accepteren, vermijden, afweren in orde zit. Heb je vast van thuis of je kringen opgepikt. ;-)

Deels kan je beïnvloeding bepalen en deels hoeft dat niet. Je kan ook gewoon een nette babbel hebben. Meningen wijken altijd af en zelden denk je net hetzelfde tenzij je een gelijk denkende, voelende, uitziende en handelende tweeling bent. En die bestaan niet.

Leuk om je gedachte hierover te horen.

Comment

Originally posted by Marv View Post
        Zonder voldoende carbs gaat men ijlen.

Of op z'n Spaak's:

Weet het grotere geheel in het kleine te zien en accepteer alleen wat acceptatie te bieden heeft. Sla de weg in die de route bepaald en navigeer op nieuwe doelen zonder van de koers af te wijken. Altijd is kort jakje ziek midden in de week maar zondags niet. Bunga wunga.

Ik vraag me af wat je met zoveel woorden wil vragen.
        Of we oordeelsvrij naar pedo's kunnen kijken?
        Kom eens to the point ipv die zweverige gedichten.
        Je manier van praten bevalt me niet. Ik voel me niet bepaald geschikt voor wat jij hierover denkt of hoe je hierover spreekt.

Trouwens to the point. Wat doe je hier als je mentaliteit helemaal geen zin vind in wat hier staat. Of wat wil je nauw. Kom to the point gaat voor jouw evenzeer aan.

Comment

Originally posted by spaake View Post
          Je manier van praten bevalt me niet. Ik voel me niet bepaald geschikt voor wat jij hierover denkt of hoe je hierover spreekt.

Trouwens to the point. Wat doe je hier als je mentaliteit helemaal geen zin vind in wat hier staat. Of wat wil je nauw. Kom to the point gaat voor jouw evenzeer aan.
          Ik ben dol op filosoferen, discussieren, creeeren, mastuberen.

Maar jij schrijft alsof je middenin een psychose zit.
          Je ging net in op al mijn punten terwijl ik een onsamenhangende grap ervan maak. Get2the point, wees duidelijk.

Als je het mij vraagt gaat er te veel energie (carbs) verloren aan dit type gelul.
          Dus Spaake we kunne elkaar de hand schudden want jou manier van praten bevalt mij ook niet. We kunnen wel een poll houden over welke manier van praten de meeste mensen aantrekt.

En wat doe jij hier eigelijk met je topic als je niet tegen de reacties kan.
          In het verlengde van de acceptatie van het alles;
          Ik ben die gast die je op je muil slaat omdat je weer dronken achter het stuur van het internet kruipt.

Graag gedaan
          Ssssmoking

Comment

Originally posted by Marv View Post
            Ik ben dol op filosoferen, discussieren, creeeren, mastuberen.

Maar jij schrijft alsof je middenin een psychose zit.
            Je ging net in op al mijn punten terwijl ik een onsamenhangende grap ervan maak. Get2the point, wees duidelijk.

Als je het mij vraagt gaat er te veel energie (carbs) verloren aan dit type gelul.
            Dus Spaake we kunne elkaar de hand schudden want jou manier van praten bevalt mij ook niet. We kunnen wel een poll houden over welke manier van praten de meeste mensen aantrekt.

En wat doe jij hier eigelijk met je topic als je niet tegen de reacties kan.
            In het verlengde van de acceptatie van het alles;
            Ik ben die gast die je op je muil slaat omdat je weer dronken achter het stuur van het internet kruipt.

Graag gedaan
            Nauw in dit type gelul vind je gewoon overeenstemming met elkaar. Iets wat ik op dit hele forum merk. Veel gelul, gegrap, ironie, sarcasme en uiteindelijk is het maar hoe je het intrepreteert. Ik grap er mee, reageer zelf onnozel, doe of ik het niet opmerk en antwoord even stupide op hetgeen dat gezegd is.

Ik ben eigenlijk een heel nuchter, gezond, niet-alcoholisch en druggebruikende persoon. Enigste waar ik me wel eens schuldig aan maak is dat ik mezelf uitlok aan ander gedrag. Je apenmepje bevalt me wel. Nu nog ff dat handje in het andere handje te leren slaan ipv in het aangezicht. Zodat we niet meer hoeven te lullen. Hou niet van zwaffelen.

Het is toch fijn om elkaar op te winden om dan te zeggen. En nauw wat nu. Als je niet aan je rug kan wil ik wel krabben hoor. Maar nu niet teveel verwachten.

ps: wil je wat championene ruilen man!

Comment

Haha, mooi topic hier!

Comment

Nevermind
                Één bodybuilder kan meer eieren eten dan tien kippen kunnen leggen.

Comment

What an adorable penguin. =D

Komt die ook als weightlifter?

Comment

What an adorable penguin. =D

Komt die ook als weightlifter?
                    Dat moet je tuxie zelf vragen.
                    Één bodybuilder kan meer eieren eten dan tien kippen kunnen leggen.

Comment

Haha wat is dit??
                      "GTL. Gym, tan, laundry. That's what it's all about."

Comment

Acceptance of the all.

Is het moreel goed om het alles te tolereren in het leven uit liefde voor jezelf, de mensheid of zou je de jas van het leven moeten vervangen doorheen de strijd. Want die jas kan bloedig zijn of vuil worden van hard werk. Wat is hier jullie mening over.

Mijn mening is. Je hebt alles in het leven nodig. Sommige keuzen zijn moreel beter dan andere. Maar ook om jezelf niet te kwetsen ga je keuzen van andere accepteren ook al beïnvloeden die jouw. Deze broederliefde heeft dan negatieve invloed op jouw leven maar is haalt de grond niet van onder je weg. Maar hoeveel broederliefde kan je tolereren. Ik ga dit nu van de pot rukken door bv. te zeggen: Je vriend zijn neef misbruikte hem toen hij jonger was seksueel. Ga je deze persoon dan haten of ga je jezelf minderwaardig voelen of slecht voelen omdat dit gebeurde. In hoe verre kan naastenliefde gevolgen hebben op jeugd, volwassen mensen?

Ik ben van mening dat alles bestaat en is. En hoewel je geen liefde hoeft te voelen voor bepaalde daden je daar ook geen haat voor hoeft te voelen. Afkeer is ook een keuze, maar dit is dan weer niet liefdevol omdat je de andere achterlaat. Ga je hem proberen te "bekeren", ga je eerlijk zijn en vertellen wat er gebeurt als hij/zij zo blijft. Ga je hem inzicht geven in de gevoelens die hij/zij je oplevert? Wat doe je om zelf te leren accepteren wat hij/zij doet. Hoe kun je liefdevol blijven of in andere gevallen hoe kun je ervoor zorgen dat je deze persoon niet gaat haten en uitstoten.

Voor mij een van de moeilijkste stellingen ter wereld. Hoe kan je iemand accepteren zonder zelf onder het mes te vallen van bizarre overtuigingen. Ik geloof zelf dat humor en het achterlaten van ons geloof in materiële stoffelijkheid daar oplossingen in bied. In de zin van. Woorden, gedachten, geloven, daden, bezittingen, emoties, zijn ook stof, materieel.

Ik geloof niet in geheel onthouden nog in onthouding, onze lichamen hebben het stoffelijk nodig om te overleven. Maar moet ons leven beheerst worden door onze stoffelijkheid of kunnen wij als mens in deze kennismaatschappij eindelijk existeren naar een minder dwangmatig en beheersingszieke, machtzieke maatschappij? Kunnen wij accepteren dat onze goede vrienden slaaf worden van hun eigen zuchten. Kunnen we accepteren dat deze zuchten vlinders worden die onze kinderen van de aarde afblazen?

Ik zeg van wel. Want ik sta aan wal en al hetgeen de zeeën niet meer kunnen opslokken krijgen inzicht in al wat er in die zeeën leeft.

Mijn pleidooi, nu uw gedachten. (Ja, ja we zijn alleen gehypnotiseerd door de gedachten dat we slachtoffer zijn maar ook dader zijn van onze eigen handelingen en vandaar dat ik deze daad zie als ultieme daad van rechtvaardiging en beëindiging van mijn proces en huisarrest.)

Is die niet een beetje gek? It's pinky, pinky and the brain brain brain brain brain brain brain brain.... toedoedoedoemmmm toem toem NAAAAAAARRRRRRFFFF.

Not artificial reasonable Fellow.

ps: de middelen heiligen de doelen niet altijd... en hopelijk komt er een toekomst dat de middelen geen heiligen meer nodig hebben en de doelen bereikt zijn.

Heb dit stukje dus 3 x volledig gelezen.. snap het niet
                        Heb het topic 3 x gelezen ... snap het niet

De post van Marv snap ik dan weer wel ??

Kan allemaal aan mij liggen... maar ik denk zelf van niet ??

Of moet je eerst 5 gram wiet roken om in jou gedachtengang ( psychose ) te komen ??

Comment

Spaake, ik weet niet of jouw beeld wel zo helder is, en niet omdat het mistig is boven zee maar doodgewoon omdat jij helemaal niet aan wal staat, jij zwemt onder water, of misschien is het wel erwtensoep en wordt je blik vertroebeld door de worteltjes, kort zicht krijg je daarvan, pas maar op dat je niet te diep zinkt. Als je er aan toe bent, zal ik een hand uitsteken om je weer op de rand van de pan te zetten.

Comment

Nauw in dit type gelul vind je gewoon overeenstemming met elkaar. Iets wat ik op dit hele forum merk. Veel gelul, gegrap, ironie, sarcasme en uiteindelijk is het maar hoe je het intrepreteert. Ik grap er mee, reageer zelf onnozel, doe of ik het niet opmerk en antwoord even stupide op hetgeen dat gezegd is.

Ik ben eigenlijk een heel nuchter, gezond, niet-alcoholisch en druggebruikende persoon. Enigste waar ik me wel eens schuldig aan maak is dat ik mezelf uitlok aan ander gedrag. Je apenmepje bevalt me wel. Nu nog ff dat handje in het andere handje te leren slaan ipv in het aangezicht. Zodat we niet meer hoeven te lullen. Hou niet van zwaffelen.

Hier volg ik je nog.

Het is toch fijn om elkaar op te winden om dan te zeggen. En nauw wat nu. Als je niet aan je rug kan wil ik wel krabben hoor. Maar nu niet teveel verwachten.

ps: wil je wat championene ruilen man!

Hier ben ik je kwijt.
                            Gelukkig staat dit in de goeie map/ geestelijke gezondheid psygologie verslaving!
                            @ Pallas: U spreekt Spaaks!
                            Ssssmoking

Comment

Nee

Ik vind de verwondering die ik lees in ieder geval positief.

Maar ik begrijp ook het onbegrip in de overige berichten, waarschijnlijk omdat de post naar mijn mening bestaat uit een wat ongewone mengelmoes van beginselethiek, Nietzsche's hedonistische paradox en materialisme gecombineerd met een afwisseling van bijzondere stijlfiguren en overdonderende metaforen die naar alle hoop duiden om een levendige fantasie.

Er is al veel over geschreven man, je moet het allemaal even iets diepgaander bekijken. Nu is het naar mijn mening een beetje een
                              VIVAforum achtig iets
                              Het Verkeerde vraag op het verkeerde forum concept.
                              Kunnen we het hier niet over training, voeding en dikke vette spieren hebben?

Comment

Originally posted by Pallas View Post
                                Spaake, ik weet niet of jouw beeld wel zo helder is, en niet omdat het mistig is boven zee maar doodgewoon omdat jij helemaal niet aan wal staat, jij zwemt onder water, of misschien is het wel erwtensoep en wordt je blik vertroebeld door de worteltjes, kort zicht krijg je daarvan, pas maar op dat je niet te diep zinkt. Als je er aan toe bent, zal ik een hand uitsteken om je weer op de rand van de pan te zetten.
                                Als je in mijn pot valt obelix dan ga ik je dat niet kwalijk nemen. Maar dan mag je dat ook niet kwalijk nemen dat ik de haak neerlaat en je aan wal help. Aan wal van wat?

Kort zicht ik? We begrijpen toch waar we naartoe willen. Met wat we doen. Ik dacht dat ik deze mix niet verkeerd was.

Zullen we samen uit die pot klimmen. De obelisx twins zijn een goei team.

Zet hier maar een slotje op. Deze discussie ging over hoe ver je kan gaan in vergeving van mensen, broederliefde en shit. Weet eigenlijk niet waarom ik die reflectie postte. Hoort hier niet thuis. Gesprekken over moraal doe je beter met de persoon zelf.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X