doorscheren

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• doorscheren

Hey mannen, zijn er hier ook mensen die net als ik last hebben van een zware baardgroei? Ik moet me dagelijks scheren maar ik scheer me altijd door waardoor ik elke dag wondjes heb en dat irriteert me nogal!
    Iemand tips om het doorscheren te verminderen?
    Geniet, en drink met maten!

Scheerapparaat? Daarmee kun je je haast niet snijden. Nadeel is wel dat het een minder glad resultaat geeft.
    Ik ben geen scheer-expert, dus pin me er niet op vast

Comment

Ik hoef maar 1x per week en heb zachte haartjes

Comment

Moet me ook wel elke dag scheren helaas.
        (had ik me baby face nog maar net als vroeger)

Ik neem altijd het apparaat heb me ook een paar keer gesneden en ben ook nog eens allergisch voor de schuim.
        Who's the Chef

Comment

Doek met heet water (niet te ) over je baard leggen voor enkele minuten, maakt de haartjes wat zachter,

Comment

Met het apparaat snijd ik me vaker dan met het mes. Koop goede scheermesjes, die Gilette Mach 3 (gewoon/turbo) vind ik het makkelijkst scheren, voordeel van de Fusion is dat kleine trimmertje en die scheert wel heel lekker glad.
            Na elke keer scheren kun je eens een snel intrekkende creme opsmeren (hoe gay het ook klinkt). Voorkomt veel irritatie. Heb zelf van biotherm aquapower.
            "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
              Met het apparaat snijd ik me vaker dan met het mes. Koop goede scheermesjes, die Gilette Mach 3 (gewoon/turbo) vind ik het makkelijkst scheren, voordeel van de Fusion is dat kleine trimmertje en die scheert wel heel lekker glad.
              Na elke keer scheren kun je eens een snel intrekkende creme opsmeren (hoe gay het ook klinkt). Voorkomt veel irritatie. Heb zelf van biotherm aquapower.
              niks mis met creme. Ik gebruik ook vochtinbrengende gezichtscreme, heb namelijk rond mijn neus droge huid en krijg daar altijd huidschilfertjes. Dankzij de creme heb ik er geen last van.

Maar aftershave balsem moet opzich werken. En de gilette fusion is echt goed. Maar de fusion power is nog beter. Het is glad en ik snij me nooit, kan hem wel aanraden.

Comment

scheren met apparaat, en daarna de huid met aloe vera gel insmeren
                160kg squat
                225kg deadlift
                130kg benchpress

Comment

Zelf heb ik een redelijke baardgroei en moet ik me idd ook elke dag scheren. Ik douche ook elke ochtend en ik heb gemerkt dat het het fijnste en het beste gaat als ik me scheer tijdens of direct na het douchen (hoofd onder goed heet water voor het inschuimen en niet eerst afdrogen).

Geloof me, dit werkt super. Op een een of andere manier is het "even" nat maken van te voren niet half zo effectief.
                  30 juni 2008: 35 jaar, 1.82 lang, 72 k zwaar, 15,3% vet --- tweede doel : Op naar de 80 kilo!...en meer tiet ---

Comment

Originally posted by Drifter View Post
                    Zelf heb ik een redelijke baardgroei en moet ik me idd ook elke dag scheren. Ik douche ook elke ochtend en ik heb gemerkt dat het het fijnste en het beste gaat als ik me scheer tijdens of direct na het douchen (hoofd onder goed heet water voor het inschuimen en niet eerst afdrogen).

Geloof me, dit werkt super. Op een een of andere manier is het "even" nat maken van te voren niet half zo effectief.
                    volgens mij is koud water beter, daardoor open zich de poriën zich niet, maar sluiten zich juist. meende dat ik dat ergens gehoord.

Comment

Hmmm, persoonlijk vind ik dat niet bijzonder fijn. Het lijkt allemaal wat ruwer aan te voelen met koud water. Tijdens kamperen wordt ik wel eens gedwongen het met koud water to doen maar dat vind ik nooit zo'n pretje.
                      30 juni 2008: 35 jaar, 1.82 lang, 72 k zwaar, 15,3% vet --- tweede doel : Op naar de 80 kilo!...en meer tiet ---

Comment

Van die porieen dat klopt maar dat is beter voor je huid, als je een stugge baard hebt helpt warm water wel.
                        Las laatst dat je het beste na het douchen kunt scheren.

Comment

Originally posted by quibus View Post
                          Van die porieen dat klopt maar dat is beter voor je huid, als je een stugge baard hebt helpt warm water wel.
                          Las laatst dat je het beste na het douchen kunt scheren.
                          Klopt, ik scheer me ook dagelijks. Altijd eerst douchen en na het douchen terwijl ik nog nat ben meteen schuim op mn gezicht en scheren maar, geen last meer van wondjes hierdoor (vroeger ALTIJD, dan liep ik met een stukje wc papier in m'n gezicht over straat). Na het douchen direct scheren is echt het beste wat je kunt doen.

Ik vind voor mensen met veel baardgroei nat scheren beter, geen idee waarom eigenlijk.

Na het scheren meteen Niveau creme over m'n gezichtje heen en ik voel weer als een baby

Comment

Originally posted by Broes View Post
                            liep ik met een stukje wc papier in m'n gezicht over straat
                            In? zal deruit hebben gezien...
                            Achievements comes in cans, not can'ts.

Comment

Als je een aansteker en aftershave pakt hoef je je nooit meer te scheren.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X