oke, interessant stukje, bedankt rainman!, zit jij bij de mariniers of het leger?, ik wil misschien VeVa gaan doen maar ben aan het kijken wat de mogelijkheden zijn, doe nu techniek maar dat bevalt me jammer genoeg niet..
knakkende knieën?
Collapse
X
-
Originally posted by gentjuh View Postoke, interessant stukje, bedankt rainman!, zit jij bij de mariniers of het leger?, ik wil misschien VeVa gaan doen maar ben aan het kijken wat de mogelijkheden zijn, doe nu techniek maar dat bevalt me jammer genoeg niet..
Mariniers natuurlijk!!
Nee hoor,voordat de meeste leden hier geboren waren,had je nog dienstplicht.
Ik zat bij een van de laatste lichtingen.
Maar omdat ik daar (toen ook al)een luizenbaantje had als chauffeur,heb ik tijdens de dienstplicht gesolliciteerd voor beroepsmilitair.....niet dat ik ook beroeps wilde worden,maar dan kreeg je wel gelijk beroeps-salaris wat toen niet verkeerd was en heb ik een halfjaar 'vrijwillig nagediend'
Vandaar de keuring.
Ondanks mijn slechte conditie toen had ik genoeg punten tijdens de test voor marine en mariniers.DIVIDE ET IMPERA
Comment
-
Originally posted by rainman View PostMariniers natuurlijk!!
Nee hoor,voordat de meeste leden hier geboren waren,had je nog dienstplicht.
Ik zat bij een van de laatste lichtingen.
Maar omdat ik daar (toen ook al)een luizenbaantje had als chauffeur,heb ik tijdens de dienstplicht gesolliciteerd voor beroepsmilitair.....niet dat ik ook beroeps wilde worden,maar dan kreeg je wel gelijk beroeps-salaris wat toen niet verkeerd was en heb ik een halfjaar 'vrijwillig nagediend'
Vandaar de keuring.
Ondanks mijn slechte conditie toen had ik genoeg punten tijdens de test voor marine en mariniers.
Comment
-
Nee, ik heb maar 1,5 jaar bij defensie gezeten, wel echt de leukste tijd van mijn leven gehad.
Daar was ik chauffeur van hoge gasten ,binnen-en buitenland.
Generaals uit Amerika, ministers uit Canada…echt geweldig.
Nu ben ik geen chauffeur meer hoor.
Het is momenteel geen vetpot meer bij defensie natuurlijk.
Bijna alles wordt wegbezuinigd en de salarissen zijn niet meer wat het geweest is.
Maar de ervaring is wel super meestal.DIVIDE ET IMPERA
Comment
-
Als je geen knakkende knieën hebt, dan leef je niet meer ^^ Zolang je niet aan de anabolen bent past je lichaam zich wel aan de belasting, dus maak je geen zorgen.. Als je je afvraagt of ik er wat vanaf weet:
Kniegewricht (art. genus):
Ossaal gezien
-Tibiaplateau
-Caput Fibulae
-Condylus + Epicondylus Femoris
-Patella
Ligamenten + kapsel
-Lig. Cruciatium anterior + posterior
-Lig. Collaterale mediaal en lateraal
-Lig. Patellae
-Lig. Transverse Genus
-Membrana fibrosa (kapsel buiten)
-Membrana synovialis (kapsel binnen)
-Synoviaal vocht
-Bursae
-Fibreus kraakbeen Mediale meniscus en laterale meniscus
-Hyalien kraakbeen (rondom de botten)
Als je je knie heel wilt houden moet je voldoende bewegen en niet overbelastend belasten zodat de belastbaarheid langzamerhand toeneemt.
Een synoviaal gewricht en de daarbij behorende kraakbeen kan zich enkel met druk voeden, dus belasting is een must.
Als je last van je knieën hebt moet je eens kijken of je de juiste schoenen wel hebt. Een stevige zool is een vereiste!
I m an anatomy maestro ^^There are no pacts between lions and men!
Comment
-
Zal ik eens even ziek doen:
Alle spieren die in articulatio genus de bewegingen mogelijk maken (scharniergewricht, met een klein beetje endo/exorotatie):
Onderbeen:
-M. Gastrocnemius
-M. Popliteus
Bovenbeen:
-M. Vastus medialis
-M. Vastus lateralis
-M. Vastus intermedialis
-M. Rectus femoris
-M. Gracilis
-M. Sartorius
-M. Semitendinosus
-M. Semimembranosus
-M. Biceps femoris
-Tractus iliotibialis waarbij Tensor fascia lata een beweging in de heup mogelijk maakt (art. coxae).
Af en toe op bodynet posten en ik blijf ze onthouden. Willen jullie de origo en inserties en precieze functie ook weten? pP
Binnenkort biomechanica, dan gaan we pas trainenThere are no pacts between lions and men!
Comment
-
copy:
Als je geen knakkende knieën hebt, dan leef je niet meer ^^ Zolang je niet aan de anabolen bent past je lichaam zich wel aan de belasting, dus maak je geen zorgen.. Als je je afvraagt of ik er wat vanaf weet:
Dus jij zegt als je aan de anabolen bent past je lichaam zich zich niet aan de balasting aan?
Vreemde uitspraak hoor.
Comment
-
Wat ik hiermee bedoel is dat als je aan de anabolen bent, je sneller krachtiger wordt dan de aanpassing van weefsel. Dus spierkracht stijgt sneller dan de aanpassingsvermogen van kraakbeen Bv.. Tuurlijk past je lichaam zich altijd aan, maar dan wel op een bovennatuurlijke verhouding, waarbij de een achter kan lopen. Heb niets tegen anabolen, dat weet men wel, het gaat om belasting/belastbaarheid typo WinPhThere are no pacts between lions and men!
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTen eerste iedereen een erg gelukkig en hopelijk gezond nieuwjaar gewenst!
Training A
Safety bar squat:
- 111kg 2x...-
Kanaal: Trainingslogjes
1 day ago -
-
door enroutechnologiesIntegrate eco driving with GPS tracking software in fleet management system to reduce fuel use, cut emissions, and extend vehicle lifespan. This article...
-
Kanaal: Even voorstellen...
1 day ago -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 65kg 7x
Paused safety bar squat:
- 91kg 3x
Wide grip bent over...-
Kanaal: Trainingslogjes
3 dagen geleden -
-
door bufankaSudoku Online Spelen Gratis: Jouw Nieuwe Verslaving?
Stel je voor: een regenachtige dag in de gezellige straten van Amsterdam. Je zit lekker...3 dagen geleden -
door sportsbyteThe IPL's best finisher is known for their ability to handle pressure and close matches successfully. Ability to decide under pressure. Strategies, and...
-
Kanaal: Algemeen
5 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Pin zercher squat:
- 65kg 6x
- 65kg 7x
Safety bar back extension:
- 35kg 5x
- 21kg 15x...-
Kanaal: Trainingslogjes
6 dagen geleden -
-
Antwoord op Spierbouwers.nldoor NancyfrankSex dolls have come a long way since their inception. What started out as simple inanimate objects designed for sexual pleasure have evolved into highly...
-
Kanaal: Links
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzMaandag niet getraind, had een sollicitatie in de ochtend en daarna werken, keertje wat langer rust kon ook geen kwaad.
Deze week maar keertje 2...-
Kanaal: Trainingslogjes
1 week geleden -
-
door enroutechnologies
- Understanding Fleet Management: A fleet management system is an all-encompassing solution designed to help businesses efficiently manage their vehicle
You do not have permission to view this gallery.
This gallery has 1 photos.-
Kanaal: Even voorstellen...
1 week geleden -
door awinash62To enroll in the US CPA course, candidates must fulfill specific educational and professional criteria. A bachelor’s degree in accounting, finance,...
-
Kanaal: Trainingsschema's
1 week geleden -
Tag Cloud
Collapse
Comment