Slechte knieen?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Slechte knieen?

Hey,

Toen ik begon met het trainen van me benen kreeg ik na een tijdje last van me knieën(al deed ik hele lichte gewichten). Ik was toen een tijdje gestopt omdat het gewoon echt niet meer ging.
    Ik ben toen ook langs mijn huisarts geweest en zij zei dat ik het rustig moest opbouwen. Toen ik weer met lichte gewichten begon ging het wel lekker. Ook zware gewichten lukte weer.
    Nu ik het weer een tijdje train heb ik weer zo een ontzettende last van me knieën. Squatte bij een smith machine lukt niet eens als er geen gewichten opzitten:S.

Hoe komt het dat mijn knieën steeds zo pijn doen? En hoe kan ik dit voorkomen?

Als iemand me kan helpen zou dat helemaal geweldig zijn :P.

je bent 15(althans 31 maart wel), nog in de groei dus zware gewichten moet je rustig aan mee doen.

doe gewoon lichte gewichten meer herhalingen, en let vooral op de uitvoering.
    en slik er glucosamine bij en omega 3.
    Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
    Go heavy or go home!

Comment

geen zware gewichten je bent 15.. je knieen moeten nog 70 jaar.. slik verder wat erbij zoals shred aangaf.

Comment

Inderdaad. Lees de training over tienerbb anders nog eens door.
        "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Bedankt voor jullie reacties. Ik zal mijn knieen weer 2 weken rust geven door mijn benen niet te trainen. Daarna zal ik wat lichtere gewichten pakken.

Comment

Is het geen groeipijn?

Bij bepaalde aandoeningen is licht trainen juist goed. Omdat een goed ontwikkelde spier de pijn kan verlichten. Andere pijnen worden daar alleen maar slechter van. Dus beetje eng om zomaar er wat over te zeggen..

Comment

Ik denk het zelf niet. Als ik op mijn knieen "zit" heb ik dezelfde pijn.

Comment

Heey gozer,
                Ik ken het probleem ik heb/had het ook en ook als je op je knieen zit.
                Is een bekent probleem ookal had je die dag ervoor niet getraint (je benen).

Zelf ben ik 17jaartjes oud en weet ook niet precies wat het is, maar ik ben lichter gaan trainen met benen maar met meer herhalingen (zit al snel op de 14 tot 20 herhalingen waneer ik mijn knieen belast).

Weet verder niet wat het precies is mischien dat iemand anders dat wel weet.
                Calisthenics / Street workout

Comment

Heb je er al eens naar laten kijken door je arts/fysio?
                  "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Ja, door mijn huisarts. Ze pakte mijn benen vast en ging wat draaien en ging voelen aan mijn knie. Ze zei dat ze niks kon vonden en ze raadde mij aan om gewoon rustig op te bouwen. Ik heb dat gedaan maar krijg weer last.

Comment

Originally posted by gameface View Post
                      Ja, door mijn huisarts. Ze pakte mijn benen vast en ging wat draaien en ging voelen aan mijn knie. Ze zei dat ze niks kon vonden en ze raadde mij aan om gewoon rustig op te bouwen. Ik heb dat gedaan maar krijg weer last.

Fysiootje dan maar eens laten kijken zou ik zeggen. Mijn ervaring is dat die er vaak toch wat anders naar kijken dan huisartsen...
                      "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Hmm.. ik ga eerst glucosamine proberen. Mocht dat niet werken ga ik wel naar de fysio

Comment

Bij mij is het meestal maar even dat ik het heb trouwens, was ik er vergeten bij te vermelden.
                          soms heb ik er 1 a 2 weken last en dan weer maandje of 1 a 2 niet meer.
                          zie wel weer waneer ik het heb.
                          Calisthenics / Street workout

Comment

Klinkt als scheurtjes in de pees rondom de knieeun. Moet ook nog niet te zwaar trainen op jonge leeftijd natuurlijk.

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
                              Klinkt als scheurtjes in de pees rondom de knieeun. Moet ook nog niet te zwaar trainen op jonge leeftijd natuurlijk.
                              Ik d8 altijd: hoe zwaarder hoe beter. Mja, dat blijkt bij squatte niet zo te zijn.

@ijsblok Ja zo was het dus bij mij ook.. toen ik stopte kon ik weer trainen maar toen ik begon ging het weer mis.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X