SI gewricht/beginnende hernia?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Originally posted by GeneralIx View Post
    Natuurlijk wel. Je hebt nu de oorzaak te pakken. De neuroloog kan het plan van aanpak vast stellen, en dan rest nog de uitvoering.
    yep heb je gelijk in.

    Ik moet het positief bekijken...is alleen niet makkelijk. Ik ben er al 5 maanden mee bezig. Het komt wel goed
    ความพายายามอยู่ที่ไหน ความสำเร็จอยู่ที่นั้น

    Comment


    • #32
      Vandaag een afspraak gehad met de neuroloog.
      Hij deed wat onderzoekjes en na een paar minuten kon ik me weer aankleden en met hem de scan bekijken.
      Er was op de scan een ''verdikking'' van een tussenwervel.
      Die ''verdikking'' is dus zo ontzettend klein dat er eigenlijk niks met mijn rug aan de hand is.

      Goede nieuws is dat het niks ernstig is.
      Slechte nieuws is is dat er niks aan te doen is. Ik heb alles gedaan wat er mogelijk is. Rontgen foto laten maken langduige therapie, veel lichaamsbeweging en uiteindelijk de neuroloog.

      Conclusie van hem is is dat het vanzelf weg moet gaan.
      Wat hem wel verbaasde is dat ik er al 5 maanden last van heb, maar dat dit geen uitzondering is. Het komt wel vaker voor dat mensen er zo lang mee lopen. Ik moet het hiermee doen.

      Aan de ene klant klote want de pijn blijft en gaat niet weg. Aan de andere kant is het gelukkig geen ernstige aandoening.
      Misschien toch meer oefeningen doen om mijn core sterker te maken.

      We zullen wel zien hoe het loopt.
      ความพายายามอยู่ที่ไหน ความสำเร็จอยู่ที่นั้น

      Comment


      • #33
        na een beetje gelezen te hebben op internet en van ashley, schijnt ik nu hetzelfde te hebben.

        - kan bijna niet bukken
        - pijn tussen bovenkant bil en rug
        - kan niet lang liggen zonder pijn


        hoe is het nu met je ashley?
        nog steeds waardeloos of niet?
        160kg squat
        225kg deadlift
        130kg benchpress

        Comment


        • #34
          Originally posted by bodybuildr1990 View Post
          na een beetje gelezen te hebben op internet en van ashley, schijnt ik nu hetzelfde te hebben.

          - kan bijna niet bukken
          - pijn tussen bovenkant bil en rug
          - kan niet lang liggen zonder pijn


          hoe is het nu met je ashley?
          nog steeds waardeloos of niet?
          Ik ben er nog steeds mee bezig.
          Als ik jou was zou rechtstreeks naar een Manueel therapeut gaan of osteopaat. Als je naar je huisarts gaat zal hij je waarschijnlijk doorsturen naar 1 van de 2. Ik denk niet dat we hetzelfde hebben want ik heb alleen problemen met bukken. Als ik lig heb er geen last van. Deadliften doe je al niet meer, had ik begrepen. Ik zou squatten ook maar vergeten, is veel te belastend voor je rug.

          Het duurt bij mij nu al 6.5 maand en ik ben er nog steeds niet vanaf. De osteopaat is mijn laatste kans. Ik heb de rest al gehad. Tot een mri scan aan toe. Gesprek met een Neuroloog gehad the works....

          Als het bij de osteopaat niet gaat lukken, dan weet ik het niet meer. Er is niks anders.

          Ik hoop dat jij meer geluk hebt.
          ความพายายามอยู่ที่ไหน ความสำเร็จอยู่ที่นั้น

          Comment


          • #35
            Originally posted by Ashley View Post
            Ik ben er nog steeds mee bezig.
            Als ik jou was zou rechtstreeks naar een Manueel therapeut gaan of osteopaat. Als je naar je huisarts gaat zal hij je waarschijnlijk doorsturen naar 1 van de 2. Ik denk niet dat we hetzelfde hebben want ik heb alleen problemen met bukken. Als ik lig heb er geen last van. Deadliften doe je al niet meer, had ik begrepen. Ik zou squatten ook maar vergeten, is veel te belastend voor je rug.

            Het duurt bij mij nu al 6.5 maand en ik ben er nog steeds niet vanaf. De osteopaat is mijn laatste kans. Ik heb de rest al gehad. Tot een mri scan aan toe. Gesprek met een Neuroloog gehad the works....

            Als het bij de osteopaat niet gaat lukken, dan weet ik het niet meer. Er is niks anders.

            Ik hoop dat jij meer geluk hebt.
            heb je al eens aan een operatie gedacht als het je si gewricht is?
            160kg squat
            225kg deadlift
            130kg benchpress

            Comment


            • #36
              Originally posted by bodybuildr1990 View Post
              heb je al eens aan een operatie gedacht als het je si gewricht is?

              Het niet mijn si gewricht.
              Ze kunnen niet vinden wat ik heb. Op de mri scan was wel iets van een verdikte discus te zien, maar volgens de neuroloog kunnen ze daar niks aan doen. Osteopaat zegt dat het niet daar vandaan komt. Maar uit mijn bovenrug. Als ze het zouden kunnen verhelpen met een operatie, dan ben ik de eerste die geholpen wil worden,.
              ความพายายามอยู่ที่ไหน ความสำเร็จอยู่ที่นั้น

              Comment


              • #37
                Originally posted by Ashley View Post
                Vorig begon het al een beetje, wat rugklachten maar niks ernstig.
                De pijn was alleen als ik naar voren boog.
                Nu is het sinds een maand steeds erger geworden, en is het zelfs zo erg dat ik amper kan bukken of in een stoel kan zitten met een kromme rug.

                Nou ben ik 2 weken geleden naar de huisarts gegaan, en die zei dat het speling was in het si gewricht.
                Voor de mensen die niet weten waar dat zit, dat is een gewricht dat in je bekken zit en waar je romp om steunt.

                Hij heeft me toen doorverwezen naar een physio therapeut, en heb daar een onderzoek gehad en die zei eigenlijk het zelfde.
                Nou was het nogal een jonge gozer wat op zich niks zegt natuurlijk, maar die zei in de 1ste instantie dat hij het wel op kon lossen, maar later in het gesprek vroeg ik of die speling te verhelpen was, waarop hij antwoorde dat dat niet te verhelpen is.
                niet echt duidelijk.

                Gisteren naar een Manueel therapeut geweest, en die kwam dus tot de conclusie dat het beginnende hernia is.
                Al met al dus geen steek wijzer geworden, maar toch een beter gevoel bij die manueel therapeut.

                Zijn er hier mensen die ervaring hebben met problemen in het si gewricht of een beginnende hernia?
                En wat zijn dan de klachten die je hebt?

                De klachten die ik heb zijn rugpijn, tintelingen in mijn been tot aan mijn tenen, en uitstraling naar mijn lies.
                Wat wel vreemd is, is dat ik gewoon kan werken, staand werk wel te verstaan, en ook sporten gaat goed, wel de zware gewichten vermijden, maar geen last tijdens het sporten.
                Bukken is heel pijnlijk en in een stoel voorover zitten is niet te doen.

                Ik hoop dat jullie wat feedback kunnen geven, waar ik wat aan heb.

                Alvast bedankt
                Ik zie je topic nu net pas, maar ik heb echt precies hetzelfde (si-gewricht), alleen wel in een minder ver stadium. Bij mij zit het alleen nog in het gewricht zelf (dus niet de uitstraling).

                Paar keer gekraakt, oefeningetjes gedaan en nou is het een stuk minder, bijna weg.

                Die zooi in mn tussen wervelschijf is er trouwens niet uit gespoten, maar de hele tussenwervel is/was een stukje opgeschoven
                22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg

                Comment


                • #38
                  Erg herkenbaar dit verhaal. Heb dezelfde medicijnen als jou gekregen, maar heb 't gevoel dat het geen reet helpt. Volgende week maar eens een afspraak maken met een manueel therapeut, want m'n huisarts verwijst me daar zeer waarschijnlijk zelf ook naar door. Ik lees alleen wel wat tegenstrijdige berichten over cardio in dit topic. Het liefste zou ik dat in ieder geval meteen weer oppakken, want ik heb nu al bijna 2 weken niet getraind. Zijn jullie wel gewoon met gewichten (licht) blijven trainen?

                  Comment


                  • #39
                    Heftig wat ik hier allemaal lees.
                    Had dit topic nog niet gezien.
                    Wens je sterkte hoop voor je dat de klachten snel minder zullen worden.
                    Als je het antwoord toch al denkt te weten, waarom vraag je het dan ???

                    Comment


                    • #40
                      Even een reactie van een mede-ervaringsdeskundige (helaas) ...

                      Ik heb op mijn 22ste(?) een hernia gehad. Het klopt dat een beginnende hernia officieel niet bestaat. Een hernia is een disk die tegen de zenuwen aandrukt. Die disk drukt er tegenaan of niet, dus je hebt hernia of niet.
                      In de praktijk heb je er gradaties in en zal de pijn langsaam opkomen.
                      Rontgefoto heb je niets aan, MRI wel.

                      Het goede nieuws is dat een fysiotherapeut er vaak iets tegen kan doen met relatief makkelijke oefeningen en dat het ook opeens heel snel over is. (de disk hoeft er maar een millimeter vanaf te zitten).

                      Het slechte nieuws is de pijn (tramadol hielp bij mij, is de laatste sterkte voor morfine), dat het altijd een zwakke punt zal blijven.

                      Tips:
                      - zorg voor een goede (werk en zit) houding
                      - ga tijdig naar een fysio/ dokter
                      - en begin bij de volgende oefening 10 setjes een aantal keer per dag:

                      * Ga met je buik op de grond liggen.
                      * Adem diep in.
                      * Druk je op maar houd je bekken op de grond
                      * Adem zo snel mogelijk uit met een krachtige stoot terwijl je zoveel mogelijk rug vanaf de bekken op de grond probeert te krijgen. Hou je armen hierbij gestrekt.
                      * 10 sec. vasthouden en weer terug naar het beginpunt.

                      2de oefening 4 setjes 2/3 keer per dag
                      * Ga met je rug op de grond liggen, alles gestrekt.
                      * Leg bij iemand je achillespees op de schouder. Laat diegene:
                      - op je knie drukken zodat je been gestrekt blijft
                      - en met zijn andere hand je tenen naar je toetrekken.
                      - en hem langzaam omhoog komen
                      * Geef diegene aan wanneer je een mietje bent (en geloof me, je geeft het vanzelf aan)
                      * Laat hem nog een stukje omhoogkomen en hou 15 sec. vast.
                      * Laat het been langzaam zakken en dan de tenen en knie los.
                      * Herhaal met het andere been.


                      Let op! Dit waren de oplossingen die ik aangereikt kreeg van mijn fysio voor mijn klachten. Deze doe ik nu nog steeds regelmatig en helpen mij.
                      Ik ben echter geen proffesional/ dokter!!!! Ik denk niet dat deze oefeningen kwaad kunnen voor iemand (tenzij je een andere blessure hebt die hiermee in de weg zit, zoals een loszittende knie ofzo) maar ga vooral naar de dokter ermee!!!!
                      "Er zijn geen domme vragen, alleen achterlijke lui die falen door domme vragen te stellen... hm, misschien zijn er toch domme vragen."

                      Comment


                      • #41
                        Originally posted by Polly81 View Post
                        Erg herkenbaar dit verhaal. Heb dezelfde medicijnen als jou gekregen, maar heb 't gevoel dat het geen reet helpt. Volgende week maar eens een afspraak maken met een manueel therapeut, want m'n huisarts verwijst me daar zeer waarschijnlijk zelf ook naar door. Ik lees alleen wel wat tegenstrijdige berichten over cardio in dit topic. Het liefste zou ik dat in ieder geval meteen weer oppakken, want ik heb nu al bijna 2 weken niet getraind. Zijn jullie wel gewoon met gewichten (licht) blijven trainen?
                        Ik wel, maar ik heb 3 maanden niet kunnen lopen/ op de grond gelegen
                        Doe rustig aan en zorg dat de hulp snel komt, daar moet je zelf druk achter zetten en laat je niet afschepen met opmerkingen zoals kijk het een paar weken aan.
                        "Er zijn geen domme vragen, alleen achterlijke lui die falen door domme vragen te stellen... hm, misschien zijn er toch domme vragen."

                        Comment


                        • #42
                          Hoi ***,

                          Bij mij was het na een tijdje ook niet alleen mijn rug. Ik had na een tijdje erge last van mijn kuit omdat ik verkeerd ben gaan lopen om mijn rug te ontzien. Toen mijn kuit erger werd ging ik die ook ontzien en kreeg ik last van mijn enkel, etc etc.
                          Zoals ik al aangaf is het voornamelijk de houding die kwaad kan, gewichten tillen etc is minder erg (hoewel als je te zwaar gaat je houding ook minder word)

                          Ik heb nog geprobeerd een plaatje te maken voor de verduidelijking van de oefening (met de nadruk op proberen) Ik zal deze ook in het topic toevoegen.

                          edit... ik kan geen plaatje meer toevoegen ivm teveel uploads. Ik heb even geen tijd om hierover een mod te mailen met individuele url's

                          Let wel op dat dit mijn ervaringen zijn. Ik zou gewoon met je vragen bij de revalidatie gaan... wat voor mij goed werkte hoeft bij jou niet goed te gaan.

                          Succes met het herstel!

                          Grt ***


                          Originally posted by Spank
                          Originally posted by Mohr
                          Hoi Spank

                          1) Hoelang hebt u niets kunnen doen?
                          Ik heb drie maanden niet normaal kunnen lopen waarvan ik de meeste tijd alleen maar heb kunnen liggen.

                          2) Wat voor oefeningen moest u doen voor de rompstabiliteit?
                          Algemene fitness oefeningen (benen, rug), weinig gewicht. Een belangrijke oefening was de back extention zonder gewicht zonder beweging. (op een punt blijven hangen met mijn armen naar voren)

                          3) Had u totaal geen pijn meer toen u weer begon?
                          Vrijwel niet. Als de disk eenmaal van de zenuwen af zijn voel je niets meer (stijf in het begin, maar dat kwam meer door een paar maanden liggen)

                          4) Wat voor een schema volgde u toen u weer begon met sporten?
                          Beginnersschema, snel weer opgebouwd (4 weken geloof ik) naar een piramide schema.

                          5) Welke oefeningen vermeed u ten strengste en welke vermijd u nu nog steeds?
                          Geen. Het is een zwakke plek dus ik hou er rekening mee. Het heeft veel meer te maken met de beweging en houding van je lichaam dan het gewicht. Ik heb later een terugval gehad toen ik net een zware monitor had getild en toen een papiertje op wilde pakken.

                          6) Welke oefeningen doe je nu nog steeds voor je rompstabliliteit?
                          Geen specifieke hiervoor. Het is belangrijk om je gehele lichaam te trainen. Vooral de benen zijn belangrijk. Goede oefeningen zijn deadliften en squaten.


                          De oefeningen bedoel ik 10 herhalingen. De oefening waarbij je opdrukt bedoel ik dat je vanaf de bekken zoveel mogelijk rug op de grond laat liggen en dus het punt dat je lichaam van de grond afkomt zoveel mogelijk bij je schouders ligt. Als je in een keer uitademt zal je merken dat je dit punt iets verder kan verleggen.

                          Het belangrijkste is een juiste houding als er iets is tijdig hulp zoeken. Ik raad je aan om bij fitness minder gewicht te pakken zodat je goed op je houding kan letten.

                          Zwemmen was trouwens ook goed, maar dit heb ik nooit geprobeerd.

                          Groetjes Mohr.
                          Beste,

                          Ik heb er geen problemen mee. Het is inderdaad wel iets waar meer mensen iets aan kunnen hebben, dus van mij maakt het niet uit

                          Goed te horen dat het in ieder geval weer beter met jouw gaat. Er komt dus ooit een einde aan

                          Vandaag bij *** geweest en ik krijg daar begeleiding met de revalidatie. Het is gewoon zo dat het niet enkel die hernia is. Actie reactie is erg in gang gezet in mij hele rug. Er staat volgens mij nog geen spiertje juist in de rug. Alles is uit balans.

                          Bedankt voor het beantwoorden van de vragen. Erg cool. Ik vind het erg moeilijk niet te sporten in de vorm van krachttraining maar ik krijg er telkens iets meer vrede bij.

                          Het is overigens nog niet zo dat ik een hernia heb. Het is een 'beginnende'. Af en toe raakt 1 uitsulping een wortel aan wat erg pijnlijk is. Dat is bij bepaalde bewegingen en houdingen.

                          Squaten en DL durf ik eerder aan dan ROwen ofzo. Dan hang je echt in die rug.

                          Ik snap de uitleg van die oefeningen nog steeds niet hoor. Het zal wel aan mij liggen. Ik zal wel eens iemand anders het verhaaltje laten lezen van de uitleg.

                          Grtz en nogmaals bedankt,

                          ***
                          "Er zijn geen domme vragen, alleen achterlijke lui die falen door domme vragen te stellen... hm, misschien zijn er toch domme vragen."

                          Comment


                          • #43
                            beginnende hernia

                            Hallo

                            Ook ik heb al enkele maanden last van rugpijn, volgens de fysio/manueel een probleem in het si gewricht, nu is ook gebleken dat het een overbelastende trapeziusspier is, de pijn is soms niet te dragen, moet me omrollen om uit bed te stappen en na ibuprofen gaat het wel weer beter.
                            Fietsen voelt goed, op het op en afstappen na.
                            Ik begrijp jullie pijn dus maar al te goed.

                            Sinds gisteren voel ik een kleine verdikking onderin de rug en wie weet heb ik, zoals enkelen onder jullie, ook wel een beginnende hernia, volgens mij kan dat wel degelijk, het is niet altijd zomaar ineens helse pijn in je rug.

                            Vervelend is het zeker, dinsdag ga ik weer naar de fysio.manueel om de boel te masseren, vrijdag ga ik naar de huisarts om te vragen of er foto's gemaakt kunnen worden.
                            In de tussentijd probeer ik alles te vergeten door te gaan borduren
                            helaas is dat ook niet lang vol te houden maar ja
                            moed houden maar
                            ik wens jullie allemaal beterschap!

                            groetjes Demmie

                            Comment


                            • #44
                              beste,

                              Ik heb net een Hernia achter de rug, ik had een forse hernia L5/S1
                              neuroloog zag geen andere optie als operen, omdat de hernia in zijn ogen te fors was, maar ik moest 6 weken wachten.

                              In die 6 weken heb ik McKenzie oefeningen gedaan, toen ik er mee begon, kon ik helemaal niets, en geloof het of niet, maar binnen 2 dagen was ik pijnvrij!!!!
                              Ik slikte al 6 weken Morfine tegen de pijn, en een week nadat ik de McKenzie oefeningen had gedaan, was ik al met de morfine gestopt....

                              6 weken later ben ik weer begonnen via therapeutische basis met werken, en zodra ik iets voel dan doe ik een paar Mckenzie oefeningen, en dan voel ik het gelijk weg stromen..

                              Mijn Hernia is de eerste stap naar krachtsport geweest, aangezien ik fysiofitness moet gaan doen.....

                              Comment

                              Sidebar top desktop

                              Collapse

                              Actieve discussies

                              Collapse

                              porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn
                              erotik film izle Rus escort gaziantep rus escort
                              Antalya Escort
                              sikis
                              gaziantep escort
                              gaziantep escort
                              İstanbul Escort
                              istanbul escort bayan
                              sisli escort beylikduzu escort bayan
                              antalya escort atakoy escort
                              umraniye escort bayan
                              Very sweethearts get banged by pretty pals Баба посидела анусом на крепком стояке fotos de vaginas sexis
                              Working...
                              X