Tennisarm en golfarm

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Tennisarm en golfarm

Hoi,

Sinds eind februari heb ik rechts een tennisarm. Oorzaak: verkeerde golftechniek. Ik heb mijn rechterarm een paar maanden rust gegund (geen belastende bewegingen zoals met de muis werken, typen, schoffelen, dweilen etc. etc.) en dus veel met mijn linkerarm opgevangen. Sinds mei heb ik dan ook links een golfarm .

Inmiddels gaat het steeds beter. Het duurt langer, voordat ik pijn heb en als ik pijn heb, is het minder intens en duurt het korter. De kracht komt langzamerhand terug (tijdens yoga-oefeningen kan ik weer op mijn armen steunen). Gister heb ik van mijn fysio te horen gekregen dat ik oefeningen moet doen in de sportschool om mijn armspieren sterker te maken. De fysio had het over halters, eerst een heel laag gewicht. Maar hij heeft niet duidelijk gezegd welke oefeningen goed zijn. Ik ben een beetje bang voor (weer) overbelasting en zou graag willen weten of iemand van jullie weet welke halteroefeningen goed zijn voor mijn armen. Ik heb een brace en een elleboogbandage.

(Ik heb jarenlang ongeveer twee keer per week gefitnesst.)

Alvast bedankt!

Groeten,
    Mila

waarom denk je dat je een Tennisarm en een golfarm hebt?
    Post Exercise Carbohydrates May Be Counter-Productive by Dr. Mauro DiPasquale
    http://forum.bodynet.nl/dagelijkse-voeding/28728-post-exercise-carbohydrates-may-be-counter.html

Comment

Dat denk ik niet. Dat weet ik, omdat de fysio dat door middel van onderzoek heeft vastgesteld.

Comment

Ik heb het zelf ook gehad. Door sneeuwballen gooien in de winter . Ik had er echt heel veel last van. Ik werd soms gewoon huilend wakker van de pijn. Wat ik moest doen dat waren rekoefeningen. Absoluut niet gaan belasten met zware gewicht of weet ik veel wat. Hieronder een link van de oefeningen die je het beste kunt doen. Soms pijnlijk maar je moet gewoon volhouden. Niet forceren!!

oefening

Succes!
        "Life is not waiting for the storm to pass, it's about dancing in the fucking rain!"

Comment

Hoi Rubeltje,

Bedankt voor je antwoord!

Het klopt wat je zegt: het is zeer pijnlijk! Ik hoop dit ook nooit weer mee te maken. En dan ook nog mijn beide armen

Hoe lang heb jij er last van gehad?

Ik ben inmiddels al zover dat ik mijn armspieren weer mag/moet trainen, dus het stadium van rekoefeningen heb ik al gehad. Ik wil graag weten welke oefeningen het meest geschikt zijn. De peut had het volgens mij over een oefening met halters waarbij je elleboog op je bovenbeen rust en dat je je onderarm naar je bovenarm brengt (ik weet niet hoe ik het precies moet uitleggen). Die oefening ga ik maandag proberen. Maar ik wil graag weten welke oefeningen ik nog meer zou kunnen doen.

Misschien is het wel handiger als ik in de fitnessruimte van de peut ga trainen. Dat is tenminste onder toezicht. Mijn sportschool is niet zo van het toezicht houderige.

Groeten,
          Mila

Comment

je kan onderarm aan beide kanten trainen,
            je kan je bovenarm aan beide kanten trainen.
            de oefening die je uitlgede is voor de voorkant van je bovenarm.

succes
            More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Lijkt me heel verstandig om eerst een tijd onder begeleiding te trainen. Op advies van je fysio kan je altijd in een later stadium alleen trainen.

Wees voorzichtig met dat soort dingen en overhaast niks!
              ความพายายามอยู่ที่ไหน ความสำเร็จอยู่ที่นั้น

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
              X