Blozen door roaccutane

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Blozen door roaccutane

Er zijn al een aantal topics over roaccutane, maar geen daarvan bespreekt mijn probleem:

De afgelopen 5 weken ben ik bezig met een Roaccutane kuur en ik ervaar dat ik flink sneller 'bloos' en een rode kop. Dit gebeurt zowel wanneer ik het erg warm heb en in sociale situaties. Mijn gezicht en mijn oren worden rood en voelen echt heel warm aan. Het duurt ook best een tijdje voordat het wegtrekt.

Hiervoor had ik daar nooit last van. Als ik een beetje Google vind ik inderdaad een flink aantal mensen die daar ook last van hebben gekregen door Roaccutane.

Waar ik van schrik is dat een aantal mensen daarbij ook zeggen dat het niet weggaat, zelfs niet als je met roa bent gestopt!!

Herkend iemand hier deze symptomen? Zo ja, is het (uiteindelijk) weer weggegaan? Ik wil graag iemands reactie horen zodat ik me een beetje gerust kan stellen.

zelf zit ik momenteel ook aan de roaccutane, ben nu een week gestopt omdat ik opeens een week lang hevige buikpijn had. Begin er morgen weer mee.

De bijwerkingen van roaccutane gaan vrijwel allemaal weg, zelfs de mogelijke leveraandoeningen die je ervan kunt krijgen...
    Ik zou het op goed geluk gokken dat dit ook gewoon een bijwerking is die weggaat. Als het op de legale manier gekregen hebt zal je er wss ook een boekje bij gekregen hebben van de apotheek waar veel info over bijwerkingen instaan.

Comment

Ja, ik heb roaccutane via mijn dermatoloog verkregen. Volledig legaal dus :P

Mijn dermatoloog heeft me eigenlijk vrij weinig verteld. Hij had het over droge lippen en bloedneuzen en geboorteafwijkingen. (Ik ben geen vrouw dus dat laatste boeide niet.) Verder vertelde hij weinig en ik heb de meeste info dus van het internet en uit de bijsluiter gehaald. Blozen staat hier niet expliciet bij. Wel "roodheid", maar of ze daar constante roodheid of roodheid door hitte/sociale situaties mee bedoelen is onduidelijk. Wel kan ik het nergens anders terug vinden.

De reden waarom ik toch redelijk bezorgd ben over het blozen is dat er op het internet toch een flink aantal mensen zijn bij wie het niet overgegaan is. Kijk bijvoorbeeld hier:

flushing after accutane
      accutane and blushing

Zolang het tijdelijk is, vind ik alles best. Maar ik ben toch bang dat het misschien niet weg zal gaan als ik met roaccutane stop.

Heeft iemand anders ook ervaring met rode oren/gezicht door hitte en door sociale situaties?

Comment

Ja ik, ik mag mij momenteel wel een veteraan noemen op t gebied van roaccutane. Zit er nu 11 maanden aan en dit is mn laatste maand. Tis zo goed als weg, alleen nog een klein gebied op mn schouder met rode plekken, geen actieve ontstekingen meer. Maar die roodheid heb ik ook!. Je kan t niet tegenhouden!. Je kan er een ei op bakken. Tis even irritant, maar als t goed is trekt t vanzelf weer weg!.
        Bodyweight: 93,3kg, 11-12%. Height: 1,95m.

Comment

Isotretinoine, oftewel roaccutane, zijn hele sterke medicijnen. Ik heb ze zelf ook 8,5 maand gebruikt en ook wel last van gehad. Ik ben er pas een week vanaf, maar voel me toch een stuk beter. Sta je in de spotlight, of een genante situatie...Boém rooje kop. Ja bekend is t wel.. Door roaccutane krijg je een dunne huid en bloed, ik denk dat het daardoor komt dat je zo snel een rood hoofd krijgt. Ook van de droge lippen en droge neus had ik last. Het is alsof het je een beetje veranderd zonder dat je het door hebt. Maar de medicijnen hebben volledig goed werk geleverd en ben ook 'happy' met het resultaat. Het is het een of ander. nét wat je wil. kzou zeggen Doorzetten!

@Maasproductions,
          Ik had ook last van buikpijn in het begin toen ik begon, maar ik had een fles whiskey met wat vrienden opgedronken, en 3 weken buikpijn van gehad. Komt je dat niet bekend voor?:P
          Anders weet ik het ook niet.

Succes!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
          X