Last van pols bij press oefeningen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Last van pols bij press oefeningen

Ik weet niet of dit in het goede subforum is, maar dit leek me het meest gepast.

Sinds een maand ofwat krijg ik bij press oefeningen met een bar (bench press en incline bench press) erg last van mijn pols. Dit wil nog wel eens de rest van de week aanhouden.
    Als ik met losse dumbell's press heb ik nergens last van? Ik snap er niks van

Het frappante is dat mijn trainingspartner sinds vorige week met dezelfde klachten aankomt.

Hebben meer mensen hier last van, of doen wij ineens (na een jaar of 4/5 trainen) iets verkeerd?
    Adviezen zijn welkom!

zou het misschien zijn dat je je pols te ver na achteren doet als je het gewicht oppakt/presst?
    Ik had het zelfde eerst omdat ik mn pols niet goed had gezet kreeg ik er ook last van.

Comment

Als je na zo lang beiden opeens last krijgt dan hebben jullie iets in je trainingen veranderd.
      Je kan normaal wel last krijgen, maar dat is na 3 tot 6 maanden of na iets langer door overbelasting.
      Maar na 4/5 jaar en dan beiden tegelijk....dan hebben jullie dus iets veranderd, jij weet wat.
      1e Masters Superbody YBF 2011!
      Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Het enige verschil zijn nieuwe bar's (schrijf je dat zo?) bij de sportschool.
        Maar andere mensen die hier ook al een aantal jaar trainen zeggen hier geen last van te hebben.

We hebben trouwens ook handschoenen aangeschaft omdat er vrij weinig grip op die bar's zit, maar het lijkt me stug dat het daardoor komt toch?

Comment

Daar zou je probleem kunnen liggen.

Ik denk dat het dan een grip probleem kan zijn wat dan doorwerkt op je polsen.
          Vraag het eens aan Falstyr. In het powerliften en strongmen komen ze veel verschillende dingen tegen en vreemde voorwerpen die ze toch in allerlei standen moeten kunnen vasthouden, dus niet alleen gangbare stangen en vaste maten.

De Pl'ers/strongmen zullen er een beter antwoord op hebben denk ik. Bodybuilders komen niet zoveel verschillende dingen tegen en hoeven ook meestal niet persee op grip te trainen.

Falstyr - Revius?
          1e Masters Superbody YBF 2011!
          Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

hou je duim aan dezelfde kant van de bar als de rest van je vingers. Dan ontzie je je pols
            You can not become LEGenDArY without Legday

Comment

Originally posted by Bilo View Post
              hou je duim aan dezelfde kant van de bar als de rest van je vingers. Dan ontzie je je pols
              Dan heb tie toch de kans dat de barbell op hem valt?
              You can be part of my meal tonight.

Comment

Kan me er wel iets bij voorstellen dat wanneer het meer kracht kost om grip te houden, dit meer belastend is voor mijn pols.
                Maar de vraag is, wat doe je eraan..
                Mijn duim aan dezelfde kant van mijn vingers houden lijkt me dus niet zo'n goed idee

Klagen bij mijn sportschool lijkt als ik het zo zie de enige optie:P

Comment

Ik heb het zelf ook gehad, en heb het nog steeds als ik mijn gewichten weer verhoog (dus een nieuw PR).
                  Dan moeten m'n polsen weer even wennen.. misschien hebben jullie ook gewichten verhoogt?

Comment

Originally posted by Joshua90 View Post
                    Dan heb tie toch de kans dat de barbell op hem valt?
                    Dat went wel joh..op gegeven moment is dat goed te balanceren.

Originally posted by Demandi View Post

Mijn duim aan dezelfde kant van mijn vingers houden lijkt me dus niet zo'n goed idee

Waarom niet? ik heb die tip van ervaren Bbers gekregen destijds. en ik heb nooit meer last van mijn pols.
                    You can not become LEGenDArY without Legday

Comment

Originally posted by Bilo View Post
                      Dat went wel joh..op gegeven moment is dat goed te balanceren.

Waarom niet? ik heb die tip van ervaren Bbers gekregen destijds. en ik heb nooit meer last van mijn pols.
                      Omdat mijn grip dan helemaal weg is, heb het ook wel eens geprobeerd hoor

mss eens aan magnesium denken ipv handschoentjes.. zullen ze raar staan te kijken op de sportschool

Comment

Heb je nieuwe handschoentjes met "lange band" ?
                        Kan zijn dat je die band om je pols te strak aantrekt waardoor je pols in een verkeerde positie kan komen bij het benchpressen.. bij Dumbells heb je wat meer speling op de polsen lijkt me.

Heb het zelf ook gehad aan mijn linkerpols, band wat minder strak gedaan en is na verloop van tijd weggaan.. had toen echt last van mijn gewricht.

Comment

heb gewoon korte handschoentjes, zitten niet strak oid, puur voor de grip.
                          ben niet omhoog gegaan in gewicht, eerder omlaag (door andere redenen, niet door mijn pols).

Vind het echter wel erg vervelend aangezien ik bench press en incline/decline bench press erg fijne oefeningen vind op te doen

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                          X