Pijnlijke achillespees

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Pijnlijke achillespees

Al een paar jaar, na een rotschop tijdens een voetbalwedstrijd, heb ik last van een pijnlijke achillespees, het ene moment erger dan de andere. Soms is de pijn zo heftig dat ik een pijnstiller neem. Naast pijn is er vaak ook een raar tintelend gevoel. De pijn is er vaak dagen lang constant zonder aanwijsbare oorzaken zoals extra belasting o.i.d., dan is het weer even wat minder om dan weer in volle hevigheid weer terug te keren. Ik kan ook niet in de pees knijpen zoals dat bij de andere wel kan.
    Volgens de sportarts is er niets aan te doen, behalve rust. Tja, voetballen doe ik al een tijdje niet meer en mijn kuiten train ik nauwelijks omdat ik bang ben de pees af te scheuren bij zwaardere gewichten, en de pijn word niet minder, in tegendeel.

Nou heb ik veel research gedaan en weet ik dat landurig pijnlijke pezen meestal het gevolg zijn van pees degeneratie. De pees rafelt als het ware en word daarbij steeds dunner, vroeg of laat knapt de pees en moet die weer operatief gehecht worden. Dit grapje kost dan een half jaar revalidatie!
    Ik zit hier dus niet echt op te wachten.

Zijn er meer mensen met ervaring met dit probleem? En wat zou je er aan kunnen doen?

Ik zou een second opinion vragen in het ziekenhuis
    You can not become LEGenDArY without Legday

Comment

Kan je een foto plaatsen kan ik mss afleiden wat het is graag foto van je linker en rechter en zeggen welke pijn doet

Comment

Ik zou zoiezo veel exentrische oefeningen doen in combinatie met stretching.
        [stretchen kuiten met gebogen/gestrekte benen 4x30s elke dag]

Om zo de doorbloeding en het genezingsproces te stimuleren.
        Als exentrische oefening kan je bijvoorbeeld aan het sportraam of op een verhoog deze oefening doen;

2 voeten op, 1 voet rustig laten zakken.
        Dit dagelijks toch zo'n 3x 10x l+r proberen te doen.
        Persoonlijke records:

100m: 11.00 - 200m: 22.14 - Power Clean: 107,5kg

Comment

Ik zou er inderdaad even naar laten kijken. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar een vriend van mij had inderdaad wat jij beschrijft, uiteindelijk knapte die pees en hij is er heel heel lang zoet mee geweest.
          Maar ik heb, eerlijk gezegd, geen idee of daar "preventief" iets aan te doen is, maar vragen kun je het altijd en dan is het wellicht beter dan langdurig genezen!
          "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

Die oefeningen heb ik ook een tijdje gedaan, maar dat hielp niet veel. Ik had het idee dat de pees verder overbelast raakte. En het is wachten op het moment dat de pees gaat knappen, in boeken op op diverse internetsites heb ik terug kunnen lezen dat het de klassieke voortekenen zijn van een achillespeesruptuur. Geen prettig vooruitzicht. Zo`n operatie waarbij de pees word gehecht is nog peanuts vergeleken bij het weer op lengte brengen van de pees, langdurig en pijnlijk.
            Ik zat te denken dat het misschien wel mogelijk zou zijn om de pees operatief door te snijden en te weer te hechten en op die manier te laten herstellen. Een gecontroleerde ruptuur zegmaar. Liever dat dat zo`n tijdbom die altijd op een ongelukkig moment scheurt. Ik zal binnenkort eens de huisarts gaan bezoeken, misschien heeft die andere ideeen dan de sportarts.

Comment

hallo Erik,
              Ik heb zelf klomp voetjes al sinds me geboorte en bij mij hebben ze ook iets met de pezen gedaan(langer gemaakt maar mijn voeten staan nog steeds scheef+een groot lomp likteken Maarre het is ut egt waard. Ik had nooit kunnen lopen als ze die operatie nooit hadden uitgevonden...Mijn argilles pees was ook niet helemaal 100%, ze hebben me pezen doorgesneden en weer aan elkaar genaaid. Ik kon pas lopen toen ik 4 was. drama he

Wat ik eigenlijk wil zeggen is: Toen ik 17 was ben ik over een slootje gesprongen en mijn achillespees die rekte uit of zo of scheurde... Toen ik in het ziekenhuis kwam zeiden ze dat het zo over ging en zwachtelde ze me voet im maar ik kon nog steeds niet lopen. Dus ze hadden een foto van te voren gemaakt en 2weken later belden ze me op en dat ik direct naar het ziekenhuis moest komen egt acuut. Lieten ze de foto's zien en ik ging meteen het gips in. Toen kreeg ik toch iets te horen waar ik nu nog steeds kei hard om baal in het leven... De dokter zei dat ik 2 weken te laat was door hun fouten en dat ik de komende 10 jaar er last van zal krijgen en de mogelijkheid hebt om nooit meer sportief te kunnen rennen. Ik ben nu 21 en sinds me 19e ben ik langzaam proberen die pees beter te maken. En serieus ik kan 3minuut 30 sec kan ik rennen en dan krijg ik het gevoel dat ie knapt en daarna kan ik nauwelijks lopen...Op dit moment haal ik de 8minuten maar wel pijnlijk.

Ik zat egt even goed na te denken of mijn pees zou kunnen scheuren of knappen. Zo voelt het wel altijd maar dat het egt zou kunnen gebeuren sta ik nu egt met me mond open en zwaar hard na te denken of ik zelf ook niet alvast dingen moet gaan ondernemen voordat het ooit zal gebeuren

Heel verhaal hier, ik zit ook met hetzelfde probleem maar net op een andere manier...Ik voel met je mee en begrijp je volkomen! Als je ooit dit gaat doen die operatie geef mijn een pm hoe de operatie was en wat eruit gekomen is na dat half jaar
              Dan kan ik altijd nog nadenken of ik het zou doen of het wel egt waard is

Groetjes

Liever dat dat zo`n tijdbom die altijd op een ongelukkig moment scheurt
              wat bedoel je hiermee?
              Last edited by Unox88; 13-02-2011, 00:52.

Comment

zown pijn aan me pees
                nu ik dit gezegd hebt begint me pees zwaar hard te irriteren...nja
                SUcces
                Last edited by Unox88; 13-02-2011, 01:04.

Comment

Ik zal je, als het zover komt, pmen unox!
                  Ik heb liever een herstel operatie voordat zo`n pees scheurt. Dan kun je een moment kiezen, en heb je niet steeds de gedachte; als ie maar niet scheurt....

Comment

Bij de huisarts geweest. Het viel hem op dat de pijnlijke achillespees veel dunner was dan de andere en wat anders aanvoelde, maar geen grove afwijkingen zoals verdikkingen opmerkte. Hij heeft mij doorgestuurd naar het ziekenhuis voor een echo om te kijken of er sprake is van degeneratief weefsel in mijn pees. Over twee weken word de echo gedaan. Ik ben benieuwd wat eruit komt.

Comment

De echo gehad van de achillespees. Er waren geen degeneratieve afwijkingen of ontstekingen te zien. Waar de de pijn vandaan komt blijft een raadsel.

Ik kan in ieder geval wel gewoon mijn kuiten trainen, misschien helpt dat uiteindelijk wel de pijn te verminderen.

Comment

Blijft vreemd zoiets.
                        Niets te vinden wel pijn.

Naja succes met kuiten trainen. Hopen op pijnvermindering ofzo.

Good luck Erik
                        Er zijn geen excuses als je echt iets wilt bereiken.

Comment

Is het mogelijk dat je na die rotschop lange tijd je achillespees bewust of onbewust hebt ontzien met als gevolg dat de kuitspieren en achillespees in kracht zijn afgenomen? Wellicht zou dat de reden kunnen zijn de omvang van je aangedane onderbeen minder is dan de niet andere zijde.

Mocht dat zo zijn dan is het juist goed om op geleide van pijn rustig aan je kuitspieren weer te gaan trainen.

Succes en wijsheid!
                          Groeten van Simon

Comment

Originally posted by laurann View Post
                            Blijft vreemd zoiets.
                            Niets te vinden wel pijn.

Naja succes met kuiten trainen. Hopen op pijnvermindering ofzo.

Good luck Erik
                            Een onbegrijpelijk fenomeen soms....
                            Tnx!

Originally posted by zimonzlot View Post
                            Is het mogelijk dat je na die rotschop lange tijd je achillespees bewust of onbewust hebt ontzien met als gevolg dat de kuitspieren en achillespees in kracht zijn afgenomen? Wellicht zou dat de reden kunnen zijn de omvang van je aangedane onderbeen minder is dan de niet andere zijde.

Mocht dat zo zijn dan is het juist goed om op geleide van pijn rustig aan je kuitspieren weer te gaan trainen.

Succes en wijsheid!
                            Zou kunnen. Er is natuurlijk wel een verschil in links en recht qua aanleg. Ik kan kan ieder geval mijn achillespees weer normaal belasten dus mijn kuiten weer trainen.

Tnx!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                            X