Ontsteking gewrichten

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Ontsteking gewrichten

Beste bodynetters,

Ik heb de afgelopen 2 dagen niet kunnen lopen vanwege een acute ontsteking in mijn enkel gewricht. Vervolgens ben ik naar de huisarts gegaan en die vroeg of ik me niet had verstapt had of iets dergelijks ( ivm koninginne dag etc) maar dat had ik niet, daarom vond ik het ook zo raar. Aan het eind van mijn afspraak zei mij huisarts dat hij me bloed wou laten prikken en dat hij dacht dat ik misschien Jicht zou hebben.

Ik wist alleen dat het bij oudere mensen voorkomt, ik ben 19 en dat vond ik best raar om te horen. vervolgens ben ik thuis gaan kijken wat het inhoud en ik voldeed aan alle symptomen en kon me ook wel vinden in mogelijke oorzaken.
    Bij de oorzaken staat o.a. genoemd: overmatig alcohol verbruik en eten van eiwitrijk voedsel. Laatst heb ik mijn voedingsschema omgegooit en eet aardig wat eiwitten en ik ben evenveel blijven drinken. Nu ik dit heb denk ik er wel over om het even een tijdje te laten staan.

Iemand ooit ook zo ontsteking gehad?
    En zou het kunnen dat het zou komen door 3 dagen stevig drinken en veel eiwit eten dat me nieren het niet hebben kunnen bijbenen?

Ik hoor het graag..

Nee, staat gewoon los van elkaar.

Neem wat Voltaren/onstekingremmer of naproxen natrium, als de huisarts je niks geeft.
    En neem eventueel een tijdje glucosamine - als de ontsteking genezen is, niet eerder!
    1e Masters Superbody YBF 2011!
    Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Komt jicht in je familie voor ? .... is namelijk erfelijk. Ik hoef het i.i.g. niet te proberen om drie dagen stevig te drinken zoals je het noemt, want dan heb ik geheid een jichtaanval. Ook bepaalde voedingsmiddelen moet ik niet overmatig gebruiken.
      Diclofenac werkt goed bij mij.

Comment

Waarschijnlijk word je nog doorverwezen naar een reumatoloog, die kan ook een behandelplan opstellen. Jicht is een ontstekingsvorm, die kan met medicijnen behandeld worden.
        Een voordeel: krachttraining heeft vaak veel effect bij reumatische klachten, mits goed ingezet natuurlijk.
        Status: pakt het weer rustig aan op.

Comment

oke bedankt voor de informatie,
          Ik ben meestal niet zo happig op medicijnen omdat ik liever eerst kijk hoe het van zichzelf geneest.
          nu na 2 dagen gaat al weer beter met me voet.
          Er is niet een geval bekend dat ik weet in mijn familie dus dat zal het ook niet zijn.
          Ik laat de komende paar maanden de alcohol staan of drink niet zoveel als ik normaal zou doen. Dat was denk even wat te heftig voor me lichaam.
          Vrijdag kan ik bellen voor de uitslag van mijn bloed. Hopen dat het gewoon een eenmalige ontsteking was.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
          X