Tandarts

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Tandarts

Ik heb last van me tandvlees, hij is dik en echt een erg brandend gevoel.
    Heb vandaag om half 5 een afspraak bij de tandarts. Ben bang dat het trekken wordt.

Heb vanacht maar 10 min me ogen dicht gehad, ben doodop.
    En als ik al ergens niet van hou is het de tandarts wel!
    Maar goed het is niet uit te houden zo.

Dat wou ik ff kwijt.
    keep the focus going!

haha kom op man
    Die prik is alles wat je voelt, dat is 1 seconden..

Wanneer je in de sportschool bent vind je de pijn ook lekker aanvoelen..Dan denk je nu maar dat jij je tandvlees aant trainen bent!!

Het enige zure is, dat na het trekken mag je minimaal 1 week geen KT doen, ivm het openspringen van de wond.

Comment

als je last hebt van je tandvlees trekken ze niet meteen hoor..

Comment

Kut is dat kerel. Hopen dat er wat aan te doen is en dat de behandeling meevalt.
        Laat je hier even weten hoe het is afgelopen?
        'Half men, half animal, all dead!'

Comment

Ze gaan je tanden niet trekken als je ontstoken tandvlees heb hoor
          Hij gaat waarschijnlijk zeggen dat je beter moet poetsen, flossen, stoken etc. en ik zou het maar doen. Wat helpt is met je tandenborstel 2x per dag zachtjes ff je tandvlees poetsen. Wat je eigenlijk sowieso hoort te doen.

Ontstoken tandvlees = Beter poetsen
          Zeker met die wheyshakes krijg je snel gaatjes en ontstekingen.

Waarom is iedereen zo bang voor de tandarts?
          Deadlift: 6x100kg Bench: 5x65kg Squat: 6x90kg Military: 5x47.5kg

Comment

tandarts.... snel wegwezen hier... ik schijt in mijn broek voor de tandarts...

Comment

ja maar waarom? mijn vader is tandarts/kaakchirurg moet zeggen dat er niks aan is, assisteer hem zelfs soms

Comment

Dat is (net als angst voor bv bijen) echt zon angst die ik totaal niet begrijp....
                Begrijp wel dat het generalisatieproces in de hersenen een grote rol speelt, maar ik begrijp niet dat je daar niet overheen kan groeien als je inmiddels wel beter weet.

Hoe dan ook: sterkte!!!

Comment

Sterkte man. Ik denk eerlijk gezegd dat het wel zal meevallen, tandvleespijn kan heel heftig zijn. Heb het ook regelmatig gehad, zelfs zo erg dat het wel kiespijn leek, helemaal uitstralend en kloppend. Wat bij mij erg werkt is elke dag stoken met een tandenstoker (vraag de tandarts even naar de correcte techniek) en geen mondwater gebruiken (bevat stoffen die irritatie kunnen veroorzaken). Tandenstoken bij tandvleesontsteking zorgt de eerste week voor meer klachten en een rotzooi in de wasbak, daarna neemt de ontsteking snel af en blijft deze ook weg als je het bijhoudt. Eventueel kun je nog onstekingsremmende pijnstillers nemen, deze zorgen wel vaak dat je meer bloedingsneiging hebt.
                  Status: pakt het weer rustig aan op.

Comment

Originally posted by flater2 View Post
                    haha kom op man
                    Die prik is alles wat je voelt, dat is 1 seconden..

Wanneer je in de sportschool bent vind je de pijn ook lekker aanvoelen..Dan denk je nu maar dat jij je tandvlees aant trainen bent!!

Het enige zure is, dat na het trekken mag je minimaal 1 week geen KT doen, ivm het openspringen van de wond.
                    Heb je gelijk in

Originally posted by TheRealNance View Post
                    als je last hebt van je tandvlees trekken ze niet meteen hoor..
                    Daar gaan we dan maar van uit, positief denken
                    Originally posted by Milestone View Post
                    Kut is dat kerel. Hopen dat er wat aan te doen is en dat de behandeling meevalt.
                    Laat je hier even weten hoe het is afgelopen?
                    Zal ik doen.

Originally posted by yvesb View Post
                    tandarts.... snel wegwezen hier... ik schijt in mijn broek voor de tandarts...
                    haha
                    Originally posted by Patricia86 View Post
                    Dat is (net als angst voor bv bijen) echt zon angst die ik totaal niet begrijp....
                    Begrijp wel dat het generalisatieproces in de hersenen een grote rol speelt, maar ik begrijp niet dat je daar niet overheen kan groeien als je inmiddels wel beter weet.
                    Bedankt! en ja zit em toch in d hersens, zal allemaal wel meevallen
                    Originally posted by costina View Post
                    Ze gaan je tanden niet trekken als je ontstoken tandvlees heb hoor
                    Hij gaat waarschijnlijk zeggen dat je beter moet poetsen, flossen, stoken etc. en ik zou het maar doen. Wat helpt is met je tandenborstel 2x per dag zachtjes ff je tandvlees poetsen. Wat je eigenlijk sowieso hoort te doen.
                    Ontstoken tandvlees = Beter poetsen
                    Zeker met die wheyshakes krijg je snel gaatjes en ontstekingen.

Waarom is iedereen zo bang voor de tandarts?
                    Heb ergens gelezen dat je tandeborstel schuin tegen het opgezwolle tandvlees moet zetten, en dan poetsen tot bloedens toe, zodat de vuiligheid eruit gaat ofzo. klopt dit?

Originally posted by Ellie View Post
                    Sterkte man. Ik denk eerlijk gezegd dat het wel zal meevallen, tandvleespijn kan heel heftig zijn. Heb het ook regelmatig gehad, zelfs zo erg dat het wel kiespijn leek, helemaal uitstralend en kloppend. Wat bij mij erg werkt is elke dag stoken met een tandenstoker (vraag de tandarts even naar de correcte techniek) en geen mondwater gebruiken (bevat stoffen die irritatie kunnen veroorzaken). Tandenstoken bij tandvleesontsteking zorgt de eerste week voor meer klachten en een rotzooi in de wasbak, daarna neemt de ontsteking snel af en blijft deze ook weg als je het bijhoudt. Eventueel kun je nog onstekingsremmende pijnstillers nemen, deze zorgen wel vaak dat je meer bloedingsneiging hebt.
                    Dankje en bedankt voor de tips, ik heb vandaag wel mondspoeling gebruikt, hielp ook niet zo veel.
                    keep the focus going!

Comment

wel listerine gebruiken!!! en niet van die nep shit.... werkt heel goed vind ik.. verder goed flossen .. Dan heb je veel minder kans dat het dadelijk weer terugkomt...

Comment

Originally posted by xBrian View Post

Heb ergens gelezen dat je tandeborstel schuin tegen het opgezwolle tandvlees moet zetten, en dan poetsen tot bloedens toe, zodat de vuiligheid eruit gaat ofzo. klopt dit?

Dankje en bedankt voor de tips, ik heb vandaag wel mondspoeling gebruikt, hielp ook niet zo veel.
                        Zou het niet op die manier aanpakken met het poetsen, dan heb je alleen nog maar meer kans om het te beschadigen. Overleg het gewoon even met de tandarts, die hebben daar vast veel adviezen over.

Mondwater is een van de meest overrated producten. Het voelt misschien fris aan, maar het doodt ook de bacteriën die wèl in je mond horen te zitten. Bepaalde melkzuurbacteriën verminderen namelijk de kans op ontstekingen omdat ze een iets zure omgeving creeëren waarin andere bacteriën niet overleven. Ook kan mondwater het tandvlees irriteren, en wordt overvloedig gebruik ervan in verband gebracht met mondkanker (is volgens mij nog in onderzoek).
                        Status: pakt het weer rustig aan op.

Comment

Originally posted by Patricia86 View Post

ik snap het ook nooit van mezelf nooit bang voor geweest, maar schijt inene in me broek ervroo :S en kaakchirug moet ik nu nog naartoe haha is al 1,5 jaar geleden moesten 4 verstandskiezen uit... Heb gesmeekt om 4 tegelijk omdat ik weet dat ik anders niet meer terug kom... dus moet nu nog een x gaan ooit

Comment

Originally posted by Ellie View Post
                            Zou het niet op die manier aanpakken met het poetsen, dan heb je alleen nog maar meer kans om het te beschadigen. Overleg het gewoon even met de tandarts, die hebben daar vast veel adviezen over.

Mondwater is een van de meest overrated producten. Het voelt misschien fris aan, maar het doodt ook de bacteriën die wèl in je mond horen te zitten. Bepaalde melkzuurbacteriën verminderen namelijk de kans op ontstekingen omdat ze een iets zure omgeving creeëren waarin andere bacteriën niet overleven. Ook kan mondwater het tandvlees irriteren, en wordt overvloedig gebruik ervan in verband gebracht met mondkanker (is volgens mij nog in onderzoek).
                            Zal het er met hem over hebben, zelfs Advil help niet damn.
                            Zit me weer druk te maken hiero lol
                            keep the focus going!

Comment

Originally posted by xBrian View Post

.
                              Weet niet hoe het moet poetsen met opgezwolle of daar special voor is, maar gewoon zachtjes over je tandvlees heen poetsen helpt sowieso en bloed is goed, dan voert het de bacterien af ofzoiets i dont know man, ondanks dat sommige mensen denken dat als het bloed dat je niet goed poetst.

Ik heb gelukkig nog nooit last gehad van tandvlees / gaatjes of iets anders ben wel al 2x voor kaakchirurgie geweest.

Veel succes ongeveer nu ben je aan de beurt denk

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X