Tandarts

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Dat sommige mensen niet begrijpen dat iemand ergens bang voor is heb je niets aan!Ik neem al jaren een sannex als ik naar de tandarts ga,nooit geen angst meer.En dan nog heb je mensen die zeuren dat zo een pil slechts voor je is......Dan zeg ik 1 of 2 pillen per jaar maakt geen donder uit.PLus het feit dat stress ervoor ook niet goed is

Comment

Ben ik weer! rechter kies was niet te redden en is getrokken, zat een zware ontsteking. viel opzich wel mee. Moet morgen terug om te kijken hoe het is qua pijn.

moet sporten vermijden voorlopig en niet te vaak bukken.

Me mond en tong zijn nog verdoofd! lol
      keep the focus going!

Comment

sporten vermijden voorlopig? Hoe lang is voorlopig? Paar uurtjes toch maar he? haha gewoon doorbikkelen natuurlijk he.

Maar viel dus wel mee, tuurlijk viel het mee, we zijn geen mietjes toch he?
        Lekker spoelen af en toe en klaar, snel weer trainen. Morgen is het al klaar joh.
        als het gevoelig is ijsklontje nemen, ijs dat koelt en verdooft wat.
        1e Masters Superbody YBF 2011!
        Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

idd paar uurtjes en de assistent moest me handje vast houden haha, Nee joh. Gaat wel een probleempje worden dalijk met eten ben ik bang.
          keep the focus going!

Comment

Lekker een shake maken dan maar. Na de shake even spoelen.
            1e Masters Superbody YBF 2011!
            Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

bij mij helpt mondwater wel heel goed , en flossen uiteraard. Maar kvind die tandartsen maar afzetters.. 60/70 euro voor een OPG..
              ''It's ok if you're scared. So am I. But we're scared for different reasons. I'm scared of what I won't become, and you're scared of what I could become. Look at me. I won't let myself end where I started. I won't let myself finish where I began..''

Comment

Originally posted by xBrian View Post
                Ben ik weer! rechter kies was niet te redden en is getrokken, zat een zware ontsteking. viel opzich wel mee. Moet morgen terug om te kijken hoe het is qua pijn.

moet sporten vermijden voorlopig en niet te vaak bukken.

Me mond en tong zijn nog verdoofd! lol
                Gelukkig typ je niet met je mond anders gggght fffffy hggiuuuudddd

Comment

Even over mondspoelmiddelen:
                  Er zijn ontzettend veel mondspoelmiddeltjes, maar het nu wel of niet? En zo ja, welke moet je dan hebben?
                  Nu, de basis voor een gezondgebit ligt in 2 maal daags poetsen en 1 maal daags tussen de tanden reinigen. En dan met stokers en/of ragers; floss is niet effectief gebleken. Hoe? Vraag het je mondhgyienist.
                  Spoelen doe je als je nog iets extra's wilt doen. Maar waarvoor dan? Voor een lekkere smaak, tegen gevoelige tanden, tegen tandvleesonstekingen, tegen gaatjes?
                  Als je tegen gaatjes wilt spoelen, spoel dan simpelweg met een fluoride-houdende spoeling. Liefst na het poetsen en nog een keertje extra tussendoor.
                  Voor tandvleesontsteking hebben we Listerine, Meridol, Parodontax O7 Active. Allen hebben een heeeel licht effect op het tandvlees. Het zal je ongeveer 2-5% bloeding schelen. Listerine is zuur en dus niet geschikt voor mensen met erosie en/of gevoelige tanden. Het bevat ook erg veel alcohol wat als oplosmiddel wordt gebruikt voor de essentiele olien. De alcohol is onlangs niet schadelijk bewezen (dus veroorzaakt geen mondkanker oid). Het is wel echt anti-bacterieel: het doodt alle bacterien, ook de goede...O7 Active werkt dankzij actieve zuurstof tegen tandvleesonsteking omdat het de bacterien diep in het tandvlees doodt die niet tegen zuurstof kunnen. Het is een veilig middel en is niet zo ontzettend fris zoals Listerine, dus je mond staat niet in brand. Het laat de goede bacterien in takt. Het is helaas wel lastig te verkrijgen. Het is te bestellen via Tandartsplein.nl
                  Meridol werkt dankzij zinkfluoride en helpt dus ook tegen gaatjes. Je hebt ook variant tegen slechte adem. Parodontax helpt ook een heel klein beetje.
                  Verder heb je spoelmiddelen tegen gevoelige tanden zoals Sensodyne en Elmex Sensetive.
                  Verder zijn er enorm veel die heel even een frisse adem geven, maar dat is maar 2 minuten. Goed tussen de tanden schoonmaken pakt wel de oorzaak aan dus stokers/ragers zijn dan echt de oplossing.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                  X