Extreme oorpijn tijdens vliegen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Extreme oorpijn tijdens vliegen

Ik ben nu drie keer op een vliegvakantie geweest en drie keer kreeg ik extreme oorpijn, alleen bij het dalen, de eerste keer totaal geen voorzorgsmaatregelen genomen, de tweede keer een paar en de afgelopen keer alles geprobeert...

-oordopjes, pijnstillers, kauwgom, neusspray niks hiervan helpt en als ik op google zoek, moeten deze zaken toch de oorpijn voorkomen, maar bij mij dus niet. De pijn is echt zo hevig dat ik niet meer normaal kan praten en de tranen me in de ogen springen, zaterdag vlieg ik naar turkije en ik hoop dat iemand nog wat weet, want zie echt op tegen de vlucht

Je moet eerst zorgen dat je neus niet verstopt zit vandaar de neusspray, daarna ga je "klaren" zoals dat heet.

Met duiken moest ik altijd mijn oren klaren als ik dieper onder water ging, je doet het door je neus dicht te knijpen zo hard mogelijk door je neus uit proberen te blazen. Je houd je ogen en mond strak dicht waardoor er nog maar 1 uitgang is voor de lucht.... de oren.

Blaas zo hard mogelijk door je neus en je mond kan ook bol komen te staan laat dat ook toe, zolang er maar geen lucht ontsnapt uit de neus/mond.

Zo word gelijk het niveau van luchtdruk verschillen weggehaald omdat de barriere doorbroken wordt. Probeer het nu achter je pc maar is zelfs dan zal het 9/10x lukken.

( Gaapen helpt ook nog wel is)
    Last edited by costina; 10-08-2011, 15:08.
    Deadlift: 6x100kg Bench: 5x65kg Squat: 6x90kg Military: 5x47.5kg

Comment

Originally posted by costina View Post
      Je moet eerst zorgen dat je neus niet verstopt zit vandaar de neusspray, daarna ga je "klaren" zoals dat heet.

Met duiken moest ik altijd mijn oren klaren als ik dieper onder water ging, je doet het door je neus dicht te knijpen zo hard mogelijk door je neus uit proberen te blazen. Je houd je ogen en mond strak dicht waardoor er nog maar 1 uitgang is voor de lucht.... de oren.

Zo word gelijk het niveau van luchtdruk verschillen weggehaald omdat de barriere doorbroken wordt. Probeer het nu achter je pc maar is zelfs dan zal het 9/10x lukken.

( Gaapen helpt ook nog wel is)
      Als ik dat doe loop ik dagen met oorpijn man.
      Ik heb altijd al problemen gehad met m'n oor. Er is all en keer een poliep eruit gezogen bij de oorarts, geen pretje
      keep the focus going!

Comment

Originally posted by xBrian View Post
        Als ik dat doe loop ik dagen met oorpijn man.
        Ik heb altijd al problemen gehad met m'n oor. Er is all en keer een poliep eruit gezogen bij de oorarts, geen pretje
        dat is voor jou persoonlijk, voor de meeste is dit een hele goede oplossing. Zonder dit trucje had ik ook niet gaan vliegen en had ik zeker niet in diepe wateren kunnen duiken. Voor de ts raad ik het aan te doen
        Deadlift: 6x100kg Bench: 5x65kg Squat: 6x90kg Military: 5x47.5kg

Comment

Heb jij je oren al eens laten checken? Geen idee wat jij voelt, maar (ik noem maar wat) een beschadiging op je trommelvlies zou ook veel pijn kunnen doen.

Comment

met klaren moet je niet als een mongool zo hard mogelijk gaan uitblazen....
            je moet het rustig doen anders beschadig je je gehoor...
            costina volgende keer moet je het beter uitleggen als je te hard blaast is er grote kans op beschadiging

btw duik je in nederland of heb je je padi>?
            There are no shortcuts to any place worth going.

Comment

Ik heb problemen met de buis van Eustachius en heb precies dezelfde klachten die TS beschrijft. De huisarts zei dat de pijn zeer vervelend is maar niet schadelijk. Sommige mensen hebben een vernauwde of verstopte buis waardoor de druk niet goed gereguleerd wordt. De bovenstaande oplossingen zijn eigenlijk de enige tips die men dan kan geven. Ik kijk dus ook erg uit naar mijn komende vliegreisje :S ga deze keer wel de Earplanes oordoppen proberen en een paar dagen van tevoren beginnen met Otrivin neusspray.
              Status: pakt het weer rustig aan op.

Comment

Dat klaren heb ik 1 keer gedaan toen iedereen dat deed in het zwembad in groep 8 kamp. Ik heb daarna 2 tot 3 dagen oorpijn gehad. Ik vertrek zo naar schiphol, en gelukkig heb ik er alleen last van tijdens het dalen en niet tijdens het stijgen of vliegen. Maar de pijn is echt extreem, maar die 20min pijn moet je er maar voor over hebben om een mooie vakantie te kunnen hebben

Comment

Toch proberen te klaren
                  Niet als een mongool druk zetten gewoon rustig.
                  Tot je een hele kleine plop hoort.
                  Dan is de over of onderdruk eruit en dan voel je er niks van.
                  Het is wel handig dat je dit een aantal keren doet want die druk is op verschillende hoogtes ook verschillend.

Edit: nu ik er over na denk in een vliegtuig houden ze de luchtdruk toch hetzelfde?
                  Er zijn geen excuses als je echt iets wilt bereiken.

Comment

Ik heb het ook, vooral met het dalen is het altijd feest. Het klaren helpt bij mij altijd erg goed, alleen ben ik vaak de eerste minuut nadat ik het gedaan heb onwaarschijnlijk duizelig.

(dat duizelig zou kunnen komen omdat het evenwichtsorgaan van het lichaam zich in het oor bevind? Just a guess?)
                    'Half men, half animal, all dead!'

Comment

Originally posted by Milestone View Post
                      Ik heb het ook, vooral met het dalen is het altijd feest. Het klaren helpt bij mij altijd erg goed, alleen ben ik vaak de eerste minuut nadat ik het gedaan heb onwaarschijnlijk duizelig.

(dat duizelig zou kunnen komen omdat het evenwichtsorgaan van het lichaam zich in het oor bevind? Just a guess?)
                      Yup. Sowieso zijn KNO-klachten vaak heel divers, een meestal kan men er verrekt weinig aan doen. Erg vervelend.
                      Status: pakt het weer rustig aan op.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                      X