BSPDC - Fahr

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• BSPDC - Fahr

Ik ben een tijdje afwezig geweest wegens "ziekte" en had graag een volgende stelling met jullie willen delen.
    Misschien zijn er onder de forumgebruikers mensen die actief zijn, of kennis hebben, van de medische sector.

Alles begon een aantal maanden geleden, toen ik nogmaals bij mijn arts terecht kwam met de kwaal dat mijn linker heupgewricht veel pijn vertoonde, al dan niet tijdens een inspanning.
    Tevens vertelde ik deze dat ik nog steeds onhoudbare hoofdpijnaanvallen kreeg telkens ik heel intens moest lachen om iets.
    Hij zei: ale, ik zal een CT-scan aanvragen om je ongerustheid weg te nemen, maar lachen is gezond....
    Niet in mijn geval dus........

Er werd op de RX ivm mijn heup een botafwijking vastgesteld (kop niet rond maar eerder ovaal) en beginnende artrose.
    Maar nu komt het, de CT-scan bracht de zeldzame ziekte / syndroom Fahr aan het licht.
    Zie link: Het syndroom van Fahr

Dit kwam aan als een shock, er groeit iets in mijn hersenen (cerebraal in de basale ganglia) en ik kan het niet stoppen, er zijn geen remedies voorhanden, geen medicatie....
    Heb aansluitend een bloedonderzoek laten doen, voornamelijk naar: Parathormoon + Calcium + fosfor.
    De waarden vielen binnen de opgestelde waarden.

Ik kwam bij een eerste neuroloog terecht, en die moest, tijdens de consultatie, beroep doen op Google en printte dan maar een geval van Fahr af, en zei: voila, dat mankeer jij......en daar moest ik het mee doen.

Ben verder gaan zoeken, en heb nu, pas einde Oktober, een afspraak met een Neuroloog in het UZ Gent.

Wat vooral zwaar om dragen is, is het feit dat dit een aftakelende ziekte is, je hersteld er niet van, kalkafzetting zal steeds blijven bestaan, neurochirurgie is niet van toepassing, en het finale is dat je werk ombekwaam geraakt en vroegtijdig sterven onvermijdelijk is !!

Momenteel ben ik 46 jaar en ik heb het nog steeds geen plaats kunnen geven.

Wat ik nu zelf ervaar bij deze aandoening is: stijve spieren tijdens of na een inspanning, vaak hoofdpijn, draainissen, soms psychose, ongecontroleerde spiercontracties, spasmen, slaapproblemen.....

Nu, ik heb in het verleden, zal nu ruim 20jaar geleden zijn geweest, voor ongeveer een jaar aan bodybuilding gedaan, met alles op en aan, zonder enige begeleiding.
    Zowel naar suppletie toe als naar kuren toe deed ik alles op eigen houtje, hoeveelheid, frequentie....
    Daar zaten toen in: eciclene, primobolan, dianabol, testoviron, strombaject, STH, en anderen die ik inmiddels vergeten ben.
    Suppletie was dan onder andere: aminozuren, eiwitpreparaten, kelp, multi vitaminen, en zoveel meer.
    Zonder een basis te hebben en begeleiding nam ik maar in, hoe meer hoe liever, onder het motto: enkele pilletjes meer, enkele spuitjes meer, het zal me sneller doen groeien en sterker maken......

Zou dit ondoordacht innemen van al deze spullen, in enige mate, huidig kunnen toedragen aan mijn ziekte heden ten dage?

Als je dan weet dat ik zelf als ambulancier werkzaam ben en wetende dat ik mijn job vroeg of laat niet meer naar behoren zal kunnen uitvoeren, moeten stoppen zelfs, dat maakt het allemaal zoveel zwaarder.

Ik zie graag (enkel) serieuze reacties op mijn topic.
    if the sky is the limit....then there is no sky for me.....

Ik kan helaas niet inhoudelijk (nuttig) reageren op je post. De supplementen/ kuren zullen niet de oorzaak zijn van deze ziekte, hooguit zal het niet geholpen hebben. (ik heb er geen verstand van/ geen onderbouwing, het is een gevoelsmatige stelling)

Het enige wat ik erover kan zeggen is dat het zwaar kut voor je is. Ik wens je veel sterkte de komende tijd.
    "Er zijn geen domme vragen, alleen achterlijke lui die falen door domme vragen te stellen... hm, misschien zijn er toch domme vragen."

Comment

Dat is vreselijk nieuws. Lijkt me heel zwaar om dit te horen.

Helaas heb ik zelf heel weinig ervaring met anabolen, dus wat ik zou zeggen zou alleen maar gebaseerd zijn op wat ik hier lees. Er zijn hier echter wel mensen die redelijk intensief ermee bezig zijn, ik snap ook niet dat die hier na 3 dagen nog steeds niet hebben geantwoord.

Sterkte ermee!

Comment

Originally posted by H_soft_digger View Post
        Ik ben een tijdje afwezig geweest wegens "ziekte" en had graag een volgende stelling met jullie willen delen.
        Misschien zijn er onder de forumgebruikers mensen die actief zijn, of kennis hebben, van de medische sector.

Alles begon een aantal maanden geleden, toen ik nogmaals bij mijn arts terecht kwam met de kwaal dat mijn linker heupgewricht veel pijn vertoonde, al dan niet tijdens een inspanning.
        Tevens vertelde ik deze dat ik nog steeds onhoudbare hoofdpijnaanvallen kreeg telkens ik heel intens moest lachen om iets.
        Hij zei: ale, ik zal een CT-scan aanvragen om je ongerustheid weg te nemen, maar lachen is gezond....
        Niet in mijn geval dus........

Er werd op de RX ivm mijn heup een botafwijking vastgesteld (kop niet rond maar eerder ovaal) en beginnende artrose.
        Maar nu komt het, de CT-scan bracht de zeldzame ziekte / syndroom Fahr aan het licht.
        Zie link: Het syndroom van Fahr

Dit kwam aan als een shock, er groeit iets in mijn hersenen (cerebraal in de basale ganglia) en ik kan het niet stoppen, er zijn geen remedies voorhanden, geen medicatie....
        Heb aansluitend een bloedonderzoek laten doen, voornamelijk naar: Parathormoon + Calcium + fosfor.
        De waarden vielen binnen de opgestelde waarden.

Ik kwam bij een eerste neuroloog terecht, en die moest, tijdens de consultatie, beroep doen op Google en printte dan maar een geval van Fahr af, en zei: voila, dat mankeer jij......en daar moest ik het mee doen.

Ben verder gaan zoeken, en heb nu, pas einde Oktober, een afspraak met een Neuroloog in het UZ Gent.

Wat vooral zwaar om dragen is, is het feit dat dit een aftakelende ziekte is, je hersteld er niet van, kalkafzetting zal steeds blijven bestaan, neurochirurgie is niet van toepassing, en het finale is dat je werk ombekwaam geraakt en vroegtijdig sterven onvermijdelijk is !!

Momenteel ben ik 46 jaar en ik heb het nog steeds geen plaats kunnen geven.

Wat ik nu zelf ervaar bij deze aandoening is: stijve spieren tijdens of na een inspanning, vaak hoofdpijn, draainissen, soms psychose, ongecontroleerde spiercontracties, spasmen, slaapproblemen.....

Nu, ik heb in het verleden, zal nu ruim 20jaar geleden zijn geweest, voor ongeveer een jaar aan bodybuilding gedaan, met alles op en aan, zonder enige begeleiding.
        Zowel naar suppletie toe als naar kuren toe deed ik alles op eigen houtje, hoeveelheid, frequentie....
        Daar zaten toen in: eciclene, primobolan, dianabol, testoviron, strombaject, STH, en anderen die ik inmiddels vergeten ben.
        Suppletie was dan onder andere: aminozuren, eiwitpreparaten, kelp, multi vitaminen, en zoveel meer.
        Zonder een basis te hebben en begeleiding nam ik maar in, hoe meer hoe liever, onder het motto: enkele pilletjes meer, enkele spuitjes meer, het zal me sneller doen groeien en sterker maken......

Zou dit ondoordacht innemen van al deze spullen, in enige mate, huidig kunnen toedragen aan mijn ziekte heden ten dage?

Als je dan weet dat ik zelf als ambulancier werkzaam ben en wetende dat ik mijn job vroeg of laat niet meer naar behoren zal kunnen uitvoeren, moeten stoppen zelfs, dat maakt het allemaal zoveel zwaarder.

Ik zie graag (enkel) serieuze reacties op mijn topic.
        In jou link staat dat het syndroom van Fahr zeldzaam is, erfelijk en bovendien genetisch dominant. Voor meer informatie betreffende erfelijkheid en genetica (dominant / recessief) zou je even de wetten van Mendel moeten bestuderen.

Of anabolen ertoe hebben bijgedragen, daar kan ik geen uitspraak over doen. Feit is wel dat het om een erfelijke aandoening is die je in dit geval van van een of beide ouders hebt meegekregen aangezien het syndroom van Fahr genetisch dominant is.
        I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
        - Dave Tate

Comment

Hoi soft digger, ontzettend rot nieuws en veel sterkte!

Zoals eerder gezegd is het dus een genetisch dominante aandoening. Dit betekent dat het eigenlijk niet te ontlopen valt en dat je op den duur klachten had gekregen. Ik lees dat de meeste mensen het tussen de 40 en 50 jaar krijgen, wat ook in jouw geval zo is. Er is weinig over bekend, dus je kan alleen maar gissen naar een relatie tussen jouw train verleden en de ziekte, maar het lijkt me niet waarschijnlijk. Mijn idee is dat je een normale Calcium huishouding hebt gehad, maar dat er tegelijkertijd een klein beetje calcium afgezet wordt in de hersenen. Calcium is een zeer belangrijke stof in het lichaam om cellen te activeren. Mocht je calciumhuishouding ernstig verstoord zijn geweest dan had je ofwel bot en spierproblemen gekregen bij te lage calcium niveau's, of enorme vermoeidheid en spierzwakte bij te hoge calcium niveaus. Gezien jouw bodybuild verleden had je dan eerder aan de bel getrokken denk ik. Nogmaals, dit is wel gebaseerd op aannames.
          Train hard or go hormone

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
          X