Doorverwijzing vanuit de fysio, scheenbeenblessure

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Doorverwijzing vanuit de fysio, scheenbeenblessure

Weet iemand toevallig of een fysiotherapeut iemand kan doorverwijzen voor een röntgenonderzoek? Ik heb morgen een afspraak en ik zou graag een röntgenonderzoek willen hebben. Sinds een tijdje heb ik namelijk last van mijn scheenbeen, links voornamelijk. De pijn zit vreemd genoeg midden op het linkerscheenbeen, en gaat steeds meer pijn doen. De beide huisartsen die ik bezocht heb zeggen dat het waarschijnlijk of aan mijn reuma ligt (bullshit, want dat zit op mijn gewrichten) of dat ik de kuit eens goed moet laten masseren. Vanwege de pijn, de plaats van de pijn en mijn verminderde botdichtheid (osteopenie) zit ik echter aan een stressfractuurtje te denken. Dat kan ook veroorzaakt worden door overmatig sporten.
    Status: pakt het weer rustig aan op.

Als jij aan hem voorlegt dat je denkt dat het hieraan ligt heeft hij denk ik wel mogelijk door te verwijzen ja. Kan me voorstellen dat een fysio dat wel vaker moet doen, die heeft wel contacten met een ziekenhuis oid waar ze foto's kunnen maken.

Anders heeft de buurvrouw hier ook nog wel een röntgenapparaat voor dieren, ze is arts. Kun je ook prima een scheen onder leggen haha xD
    "People laugh and call me lazy, while they twit around in their three-hour workout making zero progress. Sometimes, instead of what you do in the weight room, it's what you don't do that will lead to success."

Comment

Scheenvliesonsteking, had ik ook! Koelen en rusten en goede schoeisel

Comment

Scheenvliesonsteking heb ik ook. en nog steeds, wat doe je eraan? veel rusten zoals jantje zegt. maar aangezien ik niet kan stoppen met touwtje springen en joggen blijft de ontsteking zitten. en wordt het alleen maar erger.

Comment

Bij binnenkomst heeft de fysiotherapeut altijd 2 opties:

1: het is voor hem een bekend patroon van symptomen+klachten waarna hij overgaat tot behandeling.

2: het is voor hem geen bekend patroon waarna hij je terug zal sturen naar de huisarts, deze zal je toch echt moeten doorverwijzen voor een foto.

Suc6 ermee en hopelijk vinden ze wat er aan de hand is.

Comment

Kan je niet beter een echo laten maken? dit met gedachte naar die vliesontsteking, en omdat je een stressfractuurtje misschien niet eens goed kan zien op röntgen (die verwacht ik trouwens eerder in je voet of scheenbeenplateau..

Comment

Originally posted by Sejuiced View Post
              Kan je niet beter een echo laten maken? dit met gedachte naar die vliesontsteking, en omdat je een stressfractuurtje misschien niet eens goed kan zien op röntgen (die verwacht ik trouwens eerder in je voet of scheenbeenplateau..
              Zei de fysio net ook al, die is even heel lief geweest. Voorlopige diagnose: dut good zeer... Donderdag de echo.
              Het ligt in ieder geval niet in de spieren, want daar zit voldoende kracht en souplesse in. Ze zegt ook dat er veel vocht tussen bot en huid in zit. Toch blij dat ik naar de fysio ben gegaan, dat had ik misschien al eerder moeten doen in plaats van naar de huisarts.

Comment

Het is dus inderdaad een botvliesontsteking. Shit. Dit moet gewoon over gaan met veel rust en ontstekingsremmers.
                Er is nog wel een beetje goed nieuws: het vocht moet er uit, dus ik had 2 keuzes: of laten masseren (no way! AU!) of het er zelf rustig uit bewegen door zachtjes te fietsen op de hometrainer. Makkelijker keuzes heb ik zelden gehad.
                Binnenkort krijg ik een afspraak bij de podotherapeut voor een onderzoek, mijn benen staan namelijk iets in een X, en eens kijken of we dat kunnen corrigeren met zooltjes. Dat kan de botvliesontsteking ook verklaren: in die houding staat er meer spanning op.

Comment

Klinkt pijnlijk, sterkte ermee!

Als ik het me goed herinner is dit een veel voorkomend verschijnsel in het leger. Kisten die te strak worden gedragen. Daar werd ik iig voor gewaarschuwd, en zodra je klachten had moest je gelijk voor controle..

Comment

Originally posted by Matthias87 View Post
                    Klinkt pijnlijk, sterkte ermee!

Als ik het me goed herinner is dit een veel voorkomend verschijnsel in het leger. Kisten die te strak worden gedragen. Daar werd ik iig voor gewaarschuwd, en zodra je klachten had moest je gelijk voor controle..
                    Zou zomaar kunnen, een stressfractuur is hier mee verwant en dat heet een marsvoet. Ik moet ook wel toegeven dat ik stevig doorloop en wellicht wat te hard land met mijn voet. Mijn wandelschoenen zijn ook vrij zwaar. Ben benieuwd wat de podotherapeut er van te zeggen heeft.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                    X