Spiertje gescheurd?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Spiertje gescheurd?

Hallo allemaal,

Heb sinds een paar weken last van een spiertje in mijn biceps, het gaat langzaam over maar nu heb ik weer een verkeerde beweging gedaan en doet het weer pijn.
    Wat raden jullie aan?
    Doortrainen of rustig aan doen of volledige rust.
    Het gekke is als ik biceps train heb ik er geen last van, maar wel als ik borst train en de dumbells omhoog gooi voor ik ga liggen.
    mvg,
    Dartpapa

lijkt mij logisch

rust
    There are no shortcuts to any place worth going.

Comment

Kun je zelf het beste inschatten... doet alleen pijn bij belasting dus? ik zou idd ff rust nemen en dan langzaam beginnen met chest press... volgens mij gebruik je het minst je armen door je ellebogen een beetje naar onder te drukken(minder dan 90graden hoek met je lichaam) en incline te drukken

Kan nooit kwaad om even langs je huisarts te gaan, maar denk dat hij je ook rust zal adviseren
      189 94KG 12%, Goal: 100KG 10% || DL: 3X145 BP: 3X92.5 SQ:3X120
      Obsessie is niets meer dan een woord wat luilakken gebruiken voor mensen met toewijding.

Comment

enie dat je kan doen is wat ontzien of rust nemen.
        Ga extra goed in je eiwitten zitten, vooral voor je gaat slapen en laat het goed herstellen.
        Verder over de dag een aantal maaltijden alleen eiwitten nemen verder niks, andere maaltijden mag je gewoon gemixed nemen.
        Dan krijg je een paar keer per dag een betere GH verhoging/agifte = beter herstel. Verder af en toe lichtjes wat masseren.
        1e Masters Superbody YBF 2011!
        Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Allemaal bedankt voor jullie berichten, ik denk dat ik maar naar Marnop ga luisteren.
          Helemaal rust nemen dat gaat me niet lukken dus dan maar wat ontzien en Marnop's advies opvolgen

Comment

Spierblessures genezen vaak het beste door de spier te blijven gebruiken. Dus trainen met lichte gewichten en met wat meer herhalingen. Zo blijft de doorbloeding goed en verloopt het herstel sneller. Rust roest....

Comment

Originally posted by erik1982 View Post
              Spierblessures genezen vaak het beste door de spier te blijven gebruiken. Dus trainen met lichte gewichten en met wat meer herhalingen. Zo blijft de doorbloeding goed en verloopt het herstel sneller. Rust roest....
              Is dat bewezen? hangt puur van de ernst van de blessure af denk ik.
              Heb zelf ook wel eens iets verrekt en combo van rust en licht belasten werkt voor mij ook het beste
              189 94KG 12%, Goal: 100KG 10% || DL: 3X145 BP: 3X92.5 SQ:3X120
              Obsessie is niets meer dan een woord wat luilakken gebruiken voor mensen met toewijding.

Comment

Originally posted by Mauke View Post
                Is dat bewezen? hangt puur van de ernst van de blessure af denk ik.
                Heb zelf ook wel eens iets verrekt en combo van rust en licht belasten werkt voor mij ook het beste
                Vele fysiotherapeuten gebruiken methoden die berusten op het goed laten doorbloeden van weefsels om ze beter te laten herstellen. Er zijn ook vast wel onderzoeken te vinden die dit aantonen.

Als je alleen al kijkt naar het genezingsproces van spieren in vergelijking met pezen dan kun je al nagaan dat de doorbloeding een cruciale rol speelt in het herstel. Peesscheuringen herstellen enorm langzaam, dan praat je over maanden herstel terwijl je spieren spreekt over enkele weken. Het grote verschil tussen spieren en pezen is de doorbloeding, die bij spieren vele malen groter is dan bij pezen.
                Met behulp van lichte trainingsvormen van de aangedane spier (aangepast op de ernst uiteraard) stimuleer je de bloedtoevoer waarmee voedingsstoffen worden aangevoerd en afvalstoffen worden afgevoerd. Hiermee voorkom je ook de ophoping van vocht en versnel je het opruimen van hematomen waardoor de spierstijfheid en blokkades sneller verdwijnen. Daarnaast schijnt de vorming van littekenweefsel in de spier iets anders te verlopen waardoor het weefsel minder star word en nieuwe scheuringen in of rond de vorige scheuringen ook minder snel gebeuren t.o.v. genezing met absolute rust.

Als je regelmatig traint kun je rust ook definieeren als lichte trainingsvormen ipv dmv spier niet te belasten als rust te beschouwen.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                X