niet trainen door ziekte wat te doen?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• niet trainen door ziekte wat te doen?

Hallo,

Ik ben Ramon en ben 17 jaar oud, ik train nu iets langer dan een jaar.
    Nu is het probleem dat is sinds een paar weken heel erg moe ben en totaal niet de energie heb om te trainen, ik heb geen speciaal voedingsschema maar ik ben niet anders gaan eten daan voorheen.
    Vorig jaar had ik hetzelfde ook rond deze tijd van het jaar toen ben ik verschillende keren naar de doktor geweest maar ze wisten niet wat het was, nu ben ik weer verschillende keren naar de doktor geweest en het is nog steeds een raadsel.
    Nu is mijn vraag wat doen jullie als je langere tijd niet kunt trainen om het toch bij te houden?

alvast bedankt,

In ieder geval genoeg eiwitten en onverzadigde vetten eten. Verder niet te veel kcals om te voorkomen dat je vet wordt!
    Laissez Faire

Comment

bedankt, ik ben nog gewoon goed aan het eten want als ik daarmee stop gaat het nog slechter.
      mijn vraag was meer wat jullie deden als je lange tijd niet (zwaar) kunt trainen om het toch bij te houden.
      want ik slaap elke dag rond half 10 en sta rond 7 uur op, na 4 keer 50 minuten op school ben ik zo moe dat ik niet meer op kan letten en soms naar huis ga om een paar uur te slapen en dan gaat het weer even, maar ik heb dus niet de energie om (zwaar) te trainen.

Comment

Heb de laatste tijd ook dat ik veel futlozer ben als normaal maar niet zo erg als jij.
        Enige wat mischien wel wil helpen is een weekje off van de sportschool en pre-workouts/caffeine en knallen, jezelf gewoon slepen naar de sportschool...

Beter een slechtere training dan geen training.
        Make it happen, shock everyone!

Comment

CaffeĂŻne zou ik laten voor wat het is. Als je zo moe bent dat je na een halve dag school moet bijslapen dan is er wel iets aan de hand. Een beetje moe of futloos rond deze tijd van het jaar komt veel voor (voorjaars moeheid), maar wat jij beschrijft gaat wel ver.
          Toch naar de huisarts en je eens (nog maar een keer!!!) goed laten onderzoeken. Blijf vooral gezond eten, veel groenten en fruit en volkoren producten. Neem ook vitamine preparaten,

Comment

naar de doc gaan.......en vragen om een gedegen onderzoek

of wat bij mij wel eens helpt:
            goed eten en dan wat lichte cardio of
            KT(maar dan met wat lichtere gewichten als je gewend bent)

Comment

Gewoon teruggaan naar de huisarts en vertellen hoe moe je wel bent. Als het echt seizoensgebonden is, kan het ook nog hooikoorts zijn, zo heeft berkenpollen een kruisreactie met boomfruit en noten (appel enz.). Ik zou toch nog eens in alle hoeken en gaten zoeken naar de oorzaak.

Comment

Toch iets harder op je strepen gaan staan bij een arts. Vinden ze niet leuk maar is vaak wel echt nodig om een diagnose te krijgen. Heb je al eens een serie bloedtests gedaan? Wat Pallas zegt: een allergietest of een bloedtest op vitamines? Veel mensen hebben een tekort aan vitamine D, dit kan nog versterkt worden door veel binnenzitten bij slecht weer.
                Status: pakt het weer rustig aan op.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                X