Ik volg nu al enige tijd een fullbody schema, waaruit squaten een onderdeel is.
Dit schema hanteer ik 2 keer per week:
Squat 3*15
Bent over row 3*15
Bench press 3*15
Pull down 3*15
Militaire press 3*15
Barbell curl 2*15
Push down 2*15
Calf raises 2*15
cooling down
Na een tijdje ging ik naderhand nog pull ups en chin ups doen.
Wat ik ook nog deed was 1 keer pw op zondag kickboksen.
Erg zwaar squatte ik niet en deed rustige opbouw na 2 maand zat ik rond de 50a60 kilo.
Toen heb ik in een week tijd:
- intensief gesquat ( Maandag )
- gezwommen intensief, iets van 40 baantjes terwijl mijn benen nog verzuurd waren van de dag ervoor van het squaten. ( Dinsdag )
- weer wezen squaten ( vrijdag )
- kickboksen recreatief ( zondag )
Na deze week begon de ellende, voelde constant een vermoeid gevoel in mijn benen net of ik een wandel vierdaagse had gelopen. Ik nam een week rust zonder resultaat.
Het werd alleen maar erger, tijdens zitten op een stoel voelde ik een prikkend gevoel in mijn hamstrings.
In de weken tijd, voelde ik zelfs vermoeidheid na een stukje fietsen.
Tussendoor nog wel een keer gekickbokst maar wegens het gepieker ook daar maar mee opgehouden.
Toen nam ik het drastische besluit om maar helemaal even te stoppen met fitness.
Na 6a7 week totale rust herstelde het zich dan eindelijk maar toch en nergens meer last van.
Nu sinds vorige week donderdag weer begonnen, voorgenomen squaten zonder gewicht, alleen stang 20 kg. En ik nam mij voor om niet meer 2 keer per week te squaten.
Eerste 2 dagen spierpijn en nu weer voortdurend het vermoeiende gevoel in mijn benen ...
En tijdens het zitten op mijn bureau stoel nu, verneem ik weer prikkelend gevoel in mijn hamstrings. Tijdens opstaan neemt dit weer af.
Wat kan het zijn? Wat doe ik verkeerd? Gewoon doortrainen?
Dit schema hanteer ik 2 keer per week:
Squat 3*15
Bent over row 3*15
Bench press 3*15
Pull down 3*15
Militaire press 3*15
Barbell curl 2*15
Push down 2*15
Calf raises 2*15
cooling down
Na een tijdje ging ik naderhand nog pull ups en chin ups doen.
Wat ik ook nog deed was 1 keer pw op zondag kickboksen.
Erg zwaar squatte ik niet en deed rustige opbouw na 2 maand zat ik rond de 50a60 kilo.
Toen heb ik in een week tijd:
- intensief gesquat ( Maandag )
- gezwommen intensief, iets van 40 baantjes terwijl mijn benen nog verzuurd waren van de dag ervoor van het squaten. ( Dinsdag )
- weer wezen squaten ( vrijdag )
- kickboksen recreatief ( zondag )
Na deze week begon de ellende, voelde constant een vermoeid gevoel in mijn benen net of ik een wandel vierdaagse had gelopen. Ik nam een week rust zonder resultaat.
Het werd alleen maar erger, tijdens zitten op een stoel voelde ik een prikkend gevoel in mijn hamstrings.
In de weken tijd, voelde ik zelfs vermoeidheid na een stukje fietsen.
Tussendoor nog wel een keer gekickbokst maar wegens het gepieker ook daar maar mee opgehouden.
Toen nam ik het drastische besluit om maar helemaal even te stoppen met fitness.
Na 6a7 week totale rust herstelde het zich dan eindelijk maar toch en nergens meer last van.
Nu sinds vorige week donderdag weer begonnen, voorgenomen squaten zonder gewicht, alleen stang 20 kg. En ik nam mij voor om niet meer 2 keer per week te squaten.
Eerste 2 dagen spierpijn en nu weer voortdurend het vermoeiende gevoel in mijn benen ...
En tijdens het zitten op mijn bureau stoel nu, verneem ik weer prikkelend gevoel in mijn hamstrings. Tijdens opstaan neemt dit weer af.
Wat kan het zijn? Wat doe ik verkeerd? Gewoon doortrainen?
Comment