HCG hoe zit dat nou?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• HCG hoe zit dat nou?

Heb ff een nieuw topic aan gemaakt over HCG. Ik heb dit gedaan omdat ik weinig zin had om een log te gaan verkrachten over HCG ed, daarom heb ik alle berichtjes ff gekopieerd. Kunnen hier verder discussieren

Originally posted by sakurakilla View Post
    Mannen die na hun kuur nog kinderen willen moeten oppassen met de opstarter hCG. Dat ontdekte een Finse onderzoeker die tientallen anabolengebruikers maandenlang heeft gevolgd. Het vruchtbaarheidsmedicijn werkt averechts op de kwaliteit van het zaad.

Vroeger geloofden artsen nog dat anabolen soms onvruchtbaarheid konden verhelpen. Hadden mannen te weinig zaad, te weinig beweeglijk zaad en ook nog eens teveel abnormale zaadcellen - de klinische term was sub fertility - dan kregen ze wel eens milde anabolen als proviron en andriol.

Dopinggoeroes voeren die oude praktijk nog wel eens aan om te bewijzen dat het met de risico's van anabolen wel meevalt. Dat is een vals argument. Onderzoekers weten inmiddels dat androgenen in zulke situaties niet werken.

De megakuren in de sport verminderen de vruchtbaarheid omdat het aantal zaadcellen terugloopt. Na de kuur herstelt de vruchtbaarheid. Ook dat is oud nieuws. Maar we weten nog niet zo lang dat het zaad van anabolengebruikers ook meer abnormale zaadcellen bevat.

Mexicaanse onderzoekers schreven in 2000 over een proef van acht weken met twee groepen bodybuilders. Daarvan gebruikte er één een kuur van deca en sustanon. In de topweken gebruikten de bodybuilders 400 milligram deca en twee ampullen Sustanon 250 per week.

Groep 1 gebruikte niet, groep 2 wel. Baseline staat voor de waarden voordat de kuur was begonnen. Final staat voor de waarden die na acht weken werden gemeten.

De WHO beschouwt zaad als 'abnormaal' als zeventig procent of meer van de zaadcellen abnormaal is. Dat was hier dus het geval. Verwekt abnormaal zaad een kind, dan is de kans op genetische afwijkingen verhoogd. Hoeveel hoger, dat hangt af van het soort afwijking. Gelukkig gebeurt dat bij anabolengebruikers niet zo vaak. Door de verminderde aantallen van de zaadcellen en hun afgenomen beweeglijkheid is de kans op bevruchting teruggelopen.

Desondanks is het, met de kans op kinderen met een afwijking in het achterhoofd, niet verstandig om er tijdens een kuur vanuit te gaan dat je steriel bent. Bewust een kind verwekken als je kuurt is misdadig.

De Mexicanen zijn verontrust over hun bevindingen.

Maar we hadden het over Finse onderzoekers. Die werkten samen met de promovendus Tuomo Karila die een groep bodybuilders bestudeerde die hij via een tijdschrift had benaderd. [ErGs] Karila wilde de gevolgen van hun kuurtjes in kaart brengen, en keek daarbij ook naar de impact op de zaadcellen.(3)

Karila registreerde de hoeveelheid anabolen die de bodybuilders hadden gebruikt en hun doseringen hCG. Veel Finse bodybuilders gebruiken tijdens een kuur 2500 tot 5000 eenheden hCG per maand omdat ze denken dat daardoor hun natuurlijke testosteronafgifte overeind blijft. Na de kuur nemen ze, daarnaast gedurende een periode van twee weken vier injecties hCG om de aanmaak van testosteron weer op gang te helpen.

Karila ontdekte geen verband tussen de duur van de kuren en de zaadsamenstelling. Wel met de dosering. Hoe meer anabolen de bodybuilders hadden gebruikt, des te geringer was het aantal zaadcellen in hun sperma.

Helemaal links: normale zaadcel. Rest: Kneusjes.

Een ander verband was dat tussen abnormale zaadcellen en hCG. Hoe meer hCG de bodybuilders hadden gebruikt, des te meer afwijkende cellen zaten er in hun sperma. Bij de bodybuilders die minder dan 12.000 eenheden hCG hadden gebruikt was gemiddeld 28 procent van de zaadcellen abnormaal. Bij de bodybuilders die meer dan 12.000 eenheden hCG hadden gespoten was dat tachtig procent.

Een half jaar na de kuur was bij de meeste mannen het de zaad weer genormaliseerd. Dat gold trouwens niet voor hun testosteron. Bij de zwaarste gebruikers die Karila onderzocht was, ondanks het gebruik van middelen als clomid, nolvadex of hCG, de testosteronspiegel na zes maanden niet op een normaal niveau.

Slot
    Je gebruikt anabolen en je wilt vader worden? Stop dan met de anabolen en wacht minimaal een half jaar voordat je aan kinderen maken denkt. Neem geen hCG, geen proviron, helemaal niks - en geef je lichaam de tijd om te herstellen.

Als je per ongeluk toch een kindje maakt, en er is iets mee mis, dan vergeef je het jezelf nooit.

Nooit.

0. Dit stuk is opgedragen aan Jan. Een man met spieren, maar ook met hersens.
    1. Vandekerckhove P, Lilford R, Vail A, Hughes E. Androgens versus placebo or no treatment for idiopathic oligo/asthenospermia. Cochrane Database Syst Rev. 2000;(2):CD000150. [PubMed]
    2. Torres-Calleja J, De Celis R, Gonzalez-Unzaga M, Pedron-Nuevo N. Effect of androgenic anabolic steroids on semen parameters and hormone levels in bodybuilders. Fertil Steril. 2000 Nov;74(5):1055-6. [PubMed]
    3. Tuomo Karila. Adverse effects of anabolic androgenic steroids on the cardiovascular, metabolic and reproductive systems of anabolic substance abusers. Proefschrift, Helsinki 2003. [PDF]
    ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
    We like it

Originally posted by onderhandelen View Post
    had zeker HCG vanaf wk 4 wekelijks 1 shot gepakt.
    Originally posted by zwaan View Post
    Zou helemaal geen HCG nemen, die clomid/nolvadex, zou ik zeker tussen door pakken.
    HCG, sucks. HCG is een van de weinige middelen in en tijdens en bij je kuur, dat niet alleen die kwantiteit van je spermacellen naar beneden brengt, maar ook de kwaliteit.
    Met dit laatste zou ik persoonlijk niet zo blij mee zijn;
    Tenzij je een verhoogde kans op misvormde kindjes voor lief neemt.
    Originally posted by Triple X View Post
    is dat zo? hoe komt dat dan dat hcg dat doet?
    Is toch uit zwangere vrouwenpis gemaakt(in ieder geval heb ik me laten vertellen)
    Originally posted by kees View Post
    Vertel meer. ???????????????????

Juist de hcg die voorkomt of herstelt de krimpende ballen.
    En heeft toch een gunstige invloed op de kwaliteit van het sperma?
    De combinatie met clomid en nolvadex zorgt dat je sperma productie sneller op pijl komt. En je houdt wat je heb opgebouwd langer vast.
    Originally posted by onderhandelen View Post
    Citaat:
    Oorspronkelijk geplaatst door Triple X
    @ onderhandelen nee ga niet tijdens kuur hcg nemen heb het wel klaar liggen maar neem het pas als echt nodig is.

Citaat:
    Oorspronkelijk geplaatst door kees
    Juist de hcg die voorkomt of herstelt de krimpende ballen.

Ja, 10 wkn kuren zonder enige aansturing, is best kut, daarom dat t ook nootjes vormen gaat aannemen :S thats the reason wrom ik hcg wel nuttig vindt.

Dat stuk is bekend, zoals je kan lezen is t reversible "Een half jaar na de kuur was bij de meeste mannen het de zaad weer genormaliseerd."
    Daarom dus Cees, en wat ik dus ook nog niet wist maar wat me onlangs is verteld door Punani, is dat HCG je eigen test produktie onderdrukt, dus waarom zou je het nog meer gaan onderdrukken dan al gebeurt?! En oja als je dat laatste niet gelooft moet je maar effe googlen.
    Originally posted by Falstyr View Post
    Als je kijkt naar de werking van HCG is het niet vreemd dat het test onderdrukt. Maar langere term test-zetters gebruiken een lage wekelijkse dosis hcg voor de testikels. Je hebt iets minder test, maar nog steeds meer dan wanneer je niet spuit rofl. Maar goed...wie doet hier nu een langere termijn kuur?
    ..........
    We like it

Comment

Daarom dus Cees, en wat ik dus ook nog niet wist maar wat me onlangs is verteld door Punani, is dat HCG je eigen test produktie onderdrukt, dus waarom zou je het nog meer gaan onderdrukken dan al gebeurt?! En oja als je dat laatste niet gelooft moet je maar effe googlen.
      Dat HCG drukt is oud nieuws.

Meer onderdrukken dan dat je Axis onderdrukt is kan niet. Je kan in een kuur je Axis niet tot -1 onderdrukken.

Onderdrukt is onderdrukt niet meer niet minder.

HCG tijdens de kuur is een nuttige toepassing ter voorkoming, verkleining van je testikels. Dit gebeurt omdat extorgene toepassing van testosteron er voor zorgt dat je eigen productie 0,0 is/ zal zijn. 10 wkn niets produceren is lang, zo lang dat je ballen nootjes zullen worden.

Wat Punani zegt klopt HCG drukt, daarom nooit als nakuur. Zelfs hierover zijn de meningen verdeeld!
      Last edited by onderhandelen; 06-10-2008, 18:37.
      We like it

Comment

wat ik vaak lees en tegenwoordig zie is dat mensen HCG niet meer als nakuur nemen maar tijdens een kuur

sommige doen het 2 weken voordat ze gaan beginnen met hun PCT
        en de laaste 2weken van hun PCT

Comment

oa idd, noemen ze dat niet de crash dosis?

ken m ook vanaf wk 4 500 iu tot aan het einde van de kuur

Zo voorkom je een hoge oestrogeen piek en de negatieve invloed op de leydigcellen.

en blijven je ballen op formaat
          We like it

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
          X