Road to single digits: Cut uitzetting (var+ephedrine)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Road to single digits: Cut uitzetting (var+ephedrine)

Na 12 weken off is het tijd voor een nieuw kort kuurtje met een low dose var, deze keer icm ephedrine.
    Mn grote zwakte is dat ik vroeger altijd problemen had met dieeten door het hongergevoel, en hoe pissig ik daarvan wordt.
    In de ochtend heb ik er niet echt een probleem mee, maar vanaf 3-4 uur begint het hongergevoel bij mij enorm op te spelen.
    Met ephedrine is er geen probleem meer, het onderdrukt het hongergevoel volledig bij mij. Dus ik ga het niet echt gebruiken als fat-burner, maar als hongerstiller, geen ochtenddosis dus.

Voor de rest komt er 40mg/ed var ernaast. Die heb ik momenteel nog niet binnen, dus dat gebeurd maar vanaf ik die binnen heb.

De bedoeling van de kuur is 3 dingen.

Allereest en van het hoogste belang dat ik op 1 januari onder de 10% uitkom, dwz, een volledige sixpack zonder aanspanning van de buikspieren. Ik sta momenteel op zoon 13% als ik mag schatten, 1% per week moet zeker te doen zijn met die 2 middelen.

Ten tweede en van secundair belang, ga ik mijn achterlopende spiergroepen vooral targetten.
    Bij mij zijn die vooral mijn armen, die op hun top maar een matige 43cm zijn geweest, en nu maar 41cm meer zijn. Biceps wordt stevig getraind, met de hoogste load van allemaal, triceps wordt eerder samen met de borst getraind en in compounds.

Mijn borst is de laatste tijd enorm bijgetrokken, zonder te kuren. Het lager bf heeft er wel mee te maken, maar toch, db bench en wijde push-ups heeft enorm veel meer effect op mijn borst dan barbell benches, ik kan me veel beter op mn borst focussen zo. Toch blijft mijn bovenborst nog steeds achter, daar ga ik dus de meeste aandacht aan besteden.

Mijn traps, schouders en lats zijn groot genoeg, die gaan in "onderhouds"-training. Benen mogen wat groter, maar dat zal niet door direct beentraining zijn.

Mijn kont is te groot, ga ik proberen nog een hoop vet van te halen. Ik lijk daar en onderste regio van mijn buik vooral vet op te slagen.

Ten 3de, minder belangrijk, zoek ik nog enkele krachtstats te bereiken, maar hier heb ik nog veel tijd voor. Met name een 150kg bp(om sterkste ophaler een concurrent te geven), 250kg dl, 100kg Military press en 125kg power clean & press.

Dat was het inleidingsdeel van de uitzetting, ik ga het in een paar posts doen, de volgende post gaat wat schematischer zijn(heb er al een tijdje over zitten denken en verschillende gedachtegangen uit zitten werken), met doseringen, voedingsrichtlijnen en trainingschema's. Maar dat is voor thuis, waar ik mn schema's heb.
    Last edited by Genjuro; 01-12-2008, 15:28.
    the one and only tabata overlord

Waarom neem je geen chroom tabletten tegen de honger,

Comment

Originally posted by Genjuro View Post
      - Mijn borst is de laatste tijd enorm bijgetrokken, zonder te kuren. Het lager bf heeft er wel mee te maken, maar toch, db bench en wijde push-ups heeft enorm veel meer effect op mijn borst dan barbell benches, ik kan me veel beter op mn borst focussen zo. Toch blijft mijn bovenborst nog steeds achter, daar ga ik dus de meeste aandacht aan besteden.

- Mijn kont is te groot, ga ik proberen nog een hoop vet van te halen. Ik lijk daar en onderste regio van mijn buik vooral vet op te slagen.
      Ga voor borst dan ook eens wijde push ups proberen, heb ook nogal last van mn borst, bedankt voor de tip, nog iets waar ik op kan letten?

Hoe haal je vet van je kont af? Want op die plaatsen slaag ik ook vooral vet op, ook enige tips misschien?

Comment

Originally posted by zwaan View Post
        Waarom neem je geen chroom tabletten tegen de honger,
        het is al in meerdere studies bewezen dat chroom geen bal helpt buiten placebo.

Originally posted by Spectral View Post
        Ga voor borst dan ook eens wijde push ups proberen, heb ook nogal last van mn borst, bedankt voor de tip, nog iets waar ik op kan letten?

Hoe haal je vet van je kont af? Want op die plaatsen slaag ik ook vooral vet op, ook enige tips misschien?
        Heb geen extra tips.

Vet van je kont is genetisch bepaald. Oestrogenen zorgen ook voor vetopslag in de kont, dus best wat verminderen ivm broccoli en groene thee.

Comment

Punani nam het ook in de Cut en de ging toch wel een heel pak dieper als dat jij wilt, kan of ooit hebt gedaan, en bij hem ging het wel goed.
          zijn advies was/is dan wel om meer te nemen dan de aanbevolen dosering.
          En als je alles klakkeloos overneemt van wat studies en nooit iets zelf probeert kan je het nooit zeker weten, voor het geld hoef je het niet te laten voor je gezondheid wel ;-)

Comment

Punani nam het ook in de Cut en de ging toch wel een heel pak dieper als dat jij wilt, kan of ooit hebt gedaan, en bij hem ging het wel goed.
            En als je alles klakkeloos overneemt van wat studies en nooit iets zelf probeert kan je het nooit zeker weten, voor het geld hoef je het niet te laten voor je gezondheid wel ;-)
            toen ik in een soort van "begeleiding" van punani zat adviseerde hij me dat ook. Geloofde er niet in..maar ik heb wel 6.8% gehaald en geen honger gevoel
            en nu heb ik het aan een klant gegevens. En ik krijg de zelfde antwoord.. dat hij geen honger gevoel heeft terwijl ik hem neit verteld was wat het precies deed

Comment

Bizar dat chroom verhaal, zo zie je maar weer studie's blijven studie's.....net zo subjectief als statistieken

Mooie tip btw thnx
              ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
              We like it

Comment

Wie zei ook al weer, "the power of suggestion is stronger than any cure/remedy/medicine" of iets in die aard.

Maar over hogergedoseerde chroom wilt ik wel eens wat opzoeken. In welke hoeveelheid doseerde hij dan?
                Last edited by Genjuro; 02-12-2008, 17:27.

Comment

Effects of chromium picolinate supplementation on body composition, strength, and urinary chromium loss in football players.
                  Chromium picolinate supplementation was ineffective in bringing about changes in body composition or strength during a program of intensive weight-lifting training (CR112).

Effects of chromium picolinate on body composition.
                  The study employed a double-blind, placebo-controlled protocol and lasted for 16 weeks.
                  400 micrograms chromium picolinate or a placebo were distributed to healthy, active-duty Navy personnel (79 men, 16 women).
                  chromium picolinate was ineffective in enhancing body fat reduction in this group (CR111).

Chromium supplementation and resistance training: effects on body composition, strength, and trace element status of men.
                  The effects of 8 wk of daily chromium supplementation (3.3-3.5 mumol as chromium chloride or chromium picolinate) or placebo (0.1 mumol Cr) and weight training were examined in 36 men in a double-blind design.
                  Routine chromium supplementation has no beneficial effects on body- composition change or strength gain in men (CR110).

Chromium and exercise training: effect on obese women.
                  We conclude that high levels of chromium picolinate supplementation are contraindicated for weight loss in young, obese women (CR109).

Chromium picolinate effects on body composition and muscular performance in wrestlers.
                  Chromium picolinate supplementation coupled with a typical preseason training program does not enhance body composition or performance variables beyond improvements seen with training alone (CR108).

Effects of resistance training and chromium picolinate on body composition and skeletal muscle in older men.
                  18 men (age range 56-69 yr). The men were randomly assigned (double-blind) to groups (n = 9) that consumed either 17.8 micromol Cr/day (924 microg Cr/day) as CrPic or a low-Cr placebo for 12 wk while participating twice weekly in a high-intensity RT program.
                  High-dose CrPic supplementation did not enhance muscle size, strength, or power development or lean body mass accretion in older men during a RT program, which had significant, independent effects on these measurements (CR107).

Effect of resistance training with or without chromium picolinate supplementation on glucose metabolism in older men and women.
                  The effect of 12 weeks of resistance training (RT) with or without chromium picolinate (Cr-pic) supplementation on glucose tolerance was assessed in moderately overweight older men and women (age, 62 +/- 4 years; body mass index [BMI], 29.1 +/- 2.5 kg/m2).
                  High-dose Cr-pic supplementation had no effect on any measure of glucose metabolism during RT (CR106).

Effects of carbohydrate and chromium ingestion during intermittent high-intensity exercise to fatigue.
                  The data confirm an ergogenic benefit of ingesting CHO during exercise designed to imitate sports like basketball, soccer, and hockey, but do not support the hypothesis that the addition of Cr would enhance this effect (CR105).

en dat is nog maar een deel van de studies die negatief uitdraaien.

Comment

"the power of suggestion is stronger than any cure/remedy/medicine"
                    damn deze is mooi
                    We like it

Comment

Dit is chromium op body composition, niet chromium op hongergevoel. En van wat ik ervan begrijp, wordt het je aangeraden tegen je honger.
                      "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Wie zei ook al weer, "the power of suggestion is stronger than any cure/remedy/medicine" of iets in die aard.

Maar over hogergedoseerde chroom wilt ik wel eens wat opzoeken. In welke hoeveelheid doseerde hij dan?
                        Ik niet volgens mij

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
                          Dit is chromium op body composition, niet chromium op hongergevoel. En van wat ik ervan begrijp, wordt het je aangeraden tegen je honger.
                          Als chromium op die dosering iets tegen het hongergevoel zou doen zou er een merkbaar verschil in gewicht moeten zijn. Ook is honger vooral een samenspel van hormonen.

Maar ik heb het me gehaalt en ga het eens proberen, op 500mg(ipv de aangeduide 200mg). Ben benieuwd.

Comment

Neem aan dat de dieeten in de groepen gecontroleerd zijn en gelijk blijven. Anders valt er natuurlijk geen reet te vergelijken over wat chromium met het lichaam an sich doet.

Ben wel benieuwd naar je resultaten.
                            "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

chroom doet geen bal voor mij op 500mg.

Ik heb tot zaterdag weinig tijd, zal dan wel updates posten.

Ben vandaag wel begonnen, 40mg/ed

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X