Anavar na hoelang mag het opnieuw...?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Woow vette info. wanneer vindt die 2e passage plaats ? of komt het direct naar de lever waar het al dan niet wordt omgezet/ verwerkt en of afgebroken ?

Kan mij namelijk niet voorstellen dat de lever wordt overgeslagen gezien de functie van.
    ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
    We like it

Comment

ff some basic info toevoegen zodat het te volgen blijft:

Anabole steroïden kunnen op meerdere manieren worden toegediend, aan de éne kant door een orale toediening in de vorm van pillen innemen, aan de andere kant door middel van een injectie of aanbrenging op de huid. De orale inname van testosteron, zelfs in grote hoeveelheden, heeft minder effect (in tegenstelling tot injecties) op het lichaam omdat de opgenomen testosteron zéér snel in de lever wordt gemetaboliseerd in nutteloze metabolieten als androsteron en andere ketosteroïden, die dan toch uiteindelijk in de urine zullen belanden.

Orale toediening op dergelijke manier is dus niet efficiënt. Het komt immers twee keer door de lever heen alvorens het bij de receptoren aankomt. Om deze metabolisatie van de lever te voorkomen wordt er aan de steroïden een alkyl toegevoegd, zodat ze de passage door de lever heelhuids doorkomen. Het probleem bij deze toevoeging aan de steroïden (17-AA of 17 alpha alkylated steroids zoals fluoxymesteron, methyltestosteron, stanozolol) is dat deze de lever zwaar aantasten (leverkankertumoren, leverontstekingen (hepatitis), afsterven van de levercellen.

Daarom wordt er meestal geopteerd voor de injectiemethode. De steroïden worden rechtstreeks geïnjecteerd in het spierweefsel (in een ader kan dodelijk zijn) en hoeven dus niet direct door de lever te passeren. Uiteindelijk worden ze wel onschadelijk gemaakt door de lever. Met behulp van aspireren kan een injectie onmogelijk de fout ingaan. Aspireren is het terugtrekken van de spuit nadat deze in het spierweefsel zit. Indien er zich bloed in de spuit bevindt, dan zit de naald in een bloedvat of ader. De toediener dient dan op een andere plaats te injecteren.

Meestal wordt een origineel steroïdenmolecule met een organisch zuur vermengd, waardoor er een ester ontstaat. Deze ester wordt gemakkelijk getransporteerd in het lichaam waar ze zich kan nestelen en langzaam terug omgezet worden in de originele steroïden.
      Anabole steroïde - Wikipedia
      We like it

Comment

Originally posted by onderhandelen View Post
        Woow vette info. wanneer vindt die 2e passage plaats ? of komt het direct naar de lever waar het al dan niet wordt omgezet/ verwerkt en of afgebroken ?

Kan mij namelijk niet voorstellen dat de lever wordt overgeslagen gezien de functie van.
        Wanneer een geneesmiddel via intramusculaire- of depot injectie wordt toegediend komt het in de bloedbaan. Via het hart komt het in de rest van de organen en uiteindelijk de lever terecht. Dat is de zogenaamde tweede passage; het middel komt dan via de leverslagader in de lever en niet via de poortader zoals tijdens de eerste passage.
        I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
        - Dave Tate

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post

@ Snuff
          gewoon je kleppie houden.
          Dat doe ik dus gewoon niet snotneus.
          Kom jij nu maar eens aan met wat onderbouwends. Op dit moment zijn het nog steeds herzenspinsels.

Comment

Eerste aanknopingspunt:

Oral steroids may cause liver toxicity which manifests as increases in liver function tests in the blood. Dr. Patricia Salvato from Houston has found that common injectable steroids have not caused this kind of liver burden in over 200 of her patients using anabolic steroids. Some people prefer injectables to oral steroids for this reason. Injectable steroids, however, may appear to cause elevated liver function tests during increased exercise and other stress in the body. Liver test elevations usually reverse with cessation of the steroids.

Anabolic Steroids: A Practical Guide - The Body

Dr. Patricia D. Salvato, MD, Houston, TX - Internal Medicine

Comment

Winstrol is een geval apart, gezien deze inject wel 17 AA is. Wel opletten pik. Verder heb ik het onderbouwd. U niet, anders dan met de drogreden van "mensen die er echt verstand van hebben". Verder kan ik je een ban verzekeren als je me nog eens snotneus noemt. Die persoonlijke charges ben ik wel zat.
              "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Originally posted by inferno_0666 View Post
                Wanneer een geneesmiddel via intramusculaire- of depot injectie wordt toegediend komt het in de bloedbaan. Via het hart komt het in de rest van de organen en uiteindelijk de lever terecht. Dat is de zogenaamde tweede passage; het middel komt dan via de leverslagader in de lever en niet via de poortader zoals tijdens de eerste passage.
                Thnx maar als het in het bloedbaan terecht komt kan het gewoon zn werk doen voor dat het bij de lever komt, toch ?

Even voor de goede orde Winstrol inject is niet geetserd ? en C17 α-alkylering is de verpakking waar het inzit dus netzoals een etser ?

Ben bang dat General gelijk heeft.
                We like it

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
                  Verder kan ik je een ban verzekeren als je me nog eens snotneus noemt. Die persoonlijke charges ben ik wel zat.
                  Ow, maar Snuff mag volgens jou wel zijn kleppie houden terwijl dit een discussie-forum is. En geloof dat ik 2x ouder ben dus een beetje respekt is wel op zijn plaats. Vergeet ook niet dat jij mij plotseling SS begon te noemen en ik wel gewoon normaal kon reageren. Kijk, ben bang dat je niet echt heel veel manieren hebt meegekregen.

Maar is goed snotneus, doe wat je niet kunt laten. Ik houd namelijk niet zo van dreigementen, dat moet je het ook maar meteen doen, dan ben je tenminste een echte vent, wat ik overigens nog maar betwijfel bij jou.

Met het eerste aanknopingspunt wilde ik dus verder geen spitten. Je gaat mij namelijk niet vertellen dat er tussen die 200 patienten niet een paar zitten die winstrol gebruiken. Ook zal ik zeker doorgaan met zoeken van aantoonbaar bewijs. Dit heb jij zeker nog niet verwezenlijkt.

Ow ja, over Poppers gesproken. Is dat niet een middeltje uit de gay-scene waar je reet lekker van open gaat staan?

Gegroet!

Comment

First of all let me say that oral steroids are normally far more toxic than injectable because orals go through a two-pass metabolism process. Injectable substances completely circumvent the first-pass metabolism therefore they are less toxic. First-pass metabolism is the much more rigid of the two passes because the drug must travel through both the gut and liver (more on this later).

The 17 alpha-alkylated was added to winstrol (and other orals) so more of the drug could survive the first-pass thus allowing a larger portion of the drug to reach the bloodstream. At this time the drug circulates in the bloodstream until it is absorbed by another tissue, preferably muscle, and it makes its way back to the liver for the second-pass metabolism (the second-pass metabolism takes place in the liver only).

The injectable goes directly into the bloodstream and skips first-pass metabolism. Therefore more of the drug is available for other tissues to absorb (i.e. preferably muscle). What does not get absorbed makes its way to the liver for what is called second-pass metabolism.

Hepatoxicity

1. Oral - the drug in its full capacity must undergo first-pass metabolism and the portion that is left once it travels through the bloodstream will undergo second-pass metabolism.

2. Injectable - the drug goes directly into the blood stream and is more readily available for muscle absorption, the portion not absorbed goes through a much less rigid second-pass metabolism.

Obviously it is far less toxic to inject winstrol rather than ingest it. Also injecting allows more of the drug to be available for muscle absorption and in turn has the advantage assisting in building more new lean muscle mass than the oral version due to better nitrogen retention. That being said there are advantages to taking winstrol orally. Most importantly it lowers sex hormone binding globulin significantly. Most say you can experience around a 50% decrease in sex hormone binding globulin by taking about 25mg/day of winstrol orally. This drastic reduction only occurs by taking it orally because sex hormone binding globulin is produced in the liver therefore the first-pass allows the winstrol to reduce the sex hormone binding globulin on site - as already mentioned much more of the drug passes through the liver when taken orally. As most of you know sex hormone binding globulin binds to testosterone and won't allow it to be used to build muscle. Obviously if we can reduce the amount of sex hormone binding globulin by half that allows the testosterone that was bound by the sex hormone binding globulin to now be used for building muscle.

In short taking winstrol - stanozolol orally will make all of the other compounds in your cycle much more effective but it is harsher on the liver. Injecting winstrol - stanozolol is better for building muscle (considering only the winstrol - stanozolol) and is less harsh on the liver but does not offer the synergy with your other cycle compounds.

Kortom. Met injectie zal een groot deel van de winstrol al gebruikt worden voordat het restant naar de lever wordt vervoerd voor filtering. De toxiciteit is hierdoor veel minder dan wanneer het oraal wordt ingenomen en direkt voor filtering door de lever gaat.

Comment

Geen studie, geen medicus, geen gronden. Verder, winstrol is een ander verhaal dan de "normale" a.a.s. Daarom moet je een studie hebben specifiek naar winstrol, niet een globale studie met a.a.s. die de waarden van winstrol uit zou kunnen vlakken, omdat de andere resultaten wel lager zijn (begrijp eerst eens hoe een studie werkt). Daarnaast noemde ik je SS nadat je mij een soortgelijk woord noemde als snotneus. Bij deze zien we je dus twee weken niet terug.
                      "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

Comment

Afgezien van dat GerenalIx gelijk heeft, waar het blijft het antwoord op de vraag nu?
                        nu is mijn vraag hoe lang kan je best wachten eer je het opnieuw neemt en zal het dan weer het zelfde effect hebben?
                        En als je dan zegt dat iets afhankelijk is van het middel, wat ga je dan aanraden voor tijdbestek waarna je het gaat controleren en wellicht nogmaals gaat controleren?
                        In college, a guy from another country told me that he had been "juicing" for a few years. He was a very poor thrower and it made me wonder just how bad he would be if he were "clean."

If I can drink water, sleep more, and eat normal and still defeat you while you're juicing hard, you probably don't have the aptitude. Sorry. Blame your genes. Dan John.

Comment

Is speculatie. Ik denk persoonlijk dat je met anavar redelijk vlug opnieuw kunt kuren, en hoewel iets mindere (tenzij met hogere dosis), eenzelfde soort resultaten kunt behalen.
                          Slagen om de arm: zonder leverwaarden is het nogal risicovol om op korte termijn weer te gaan donderjagen, zelfs in het geval van anavar, welke erom bekend staat dat het ondanks de 17AA niet bijzonder levergiftig is.
                          Daarnaast zijn niet alleen je leverwaarden relevant. In geval van chronische leververgifting, treedt verlittekening op: fibrose. Daarnaast is er ook kans op steatose. De steatose is reversibel, de fibrose niet. Hoe hoger de fibrosegraad, hoe slechter je lever af is, en dit geeft weer hogere kansen op hepatocellulair carcinoom (om even de knuppel in het hoenderhok te smijten).
                          Nu zeg ik absoluut niet dat de kans hierop groot is, zeker niet in het geval van mild (<40mg e.d. gedurende korte perioden (<6 weken)) anavar gebruik, maar ook een kleine kans is een kans.

Zonder metingen is het een roulette. Zodra je in je familie al slechte cholesterolwaarden hebt, kijk dan zeker uit. Zo ook met leverziekten in je familie. Tenzij je 100% bent, zou je het niet moeten doen, en zelfs dan uitkijken. Maar dat is niet reëel voor 99,99% van de kuurders.

In het kort: stel het uit voor zolang het kan, en laat je alsjeblieft nakijken. Als je dit niet wil, houdt dan ruime tijden tussen kuren, en neem veel omega 3, en wees je te allen tijde bewust van de risico's.

sigpic

Comment

Originally posted by onderhandelen View Post
                            Thnx maar als het in het bloedbaan terecht komt kan het gewoon zn werk doen voor dat het bij de lever komt, toch ?

Even voor de goede orde Winstrol inject is niet geetserd ? en C17 α-alkylering is de verpakking waar het inzit dus netzoals een etser ?

Ben bang dat General gelijk heeft.
                            Winstrol is in beide vormen 17-gealkhyleerd, ja. Maar dat was nooit het punt van discussie.
                            I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                            - Dave Tate

Comment

Ja maar i dont know what gealkhyleerd means

Injectable - the drug goes directly into the blood stream and is more readily available for muscle absorption, the portion not absorbed goes through a much less rigid second-pass metabolism.
                              Interessant dus all het over gedoseerde komt voor second pass in aanmerking ?

carcinoom
                              Las ik idd scary shizzle
                              We like it

Comment

Alles resterend na de eerste pass komt voor de tweede, wat dan overblijft voor de derde. Etc. Het zit alleen niet zo eenvoudig dat alles in een keer gaat, je bloedsomloop is enorm vertakt, dus als de eerste portie al 2x is geweest, kan er ook een portie zijn die pas 1x is geweest.

sigpic

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X