Winny oral

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Nolva lijkt me inderdaad overbodig omdat het inderdaad niet aromatiseerrd. Nolva bezet je oestrogeen receptor als ik het nu goed zeg zodat je eigen test productie de ruimte krijgt om op te starten. Winstrol doet vrij weinig met je oestro dus nolva zou dan ook overbodig zijn zoals ik het met jan boerenlullen verstand beredeneer. Maar ik weet even de fijnigheid er niet van..

Nooit de tijd genomen om het exact uit te zoeken. 1 keer oral only en nooit meer.. waste of money..
    "The only thing worse than failing is not trying."

Comment

corrigeer me waar nodig boyz.

Comment

Precies... als je wilt kuren pak dan... wat test erbij en pak pillen alleen als kickstart wat dan zijn ze top voor!

Gr
        Een dag niet getraind...

Comment

Zoals genjuro ooit al eens heeft gezegd

Originally posted by Genjuro View Post
          - winstrol onderdrukt wel degelijk eigen test, ook al denken er veel van niet. Niet zo sterk als deca of trenbolone natuurlijk. De meesten zijn zelfs niet compleet onderdrukt na de kuur, maar wel nog steeds onder de normale test waarden. Nolva helpt deze vlugger terug normaal te krijgen, en geeft ze ondertussen ook al een boost

-winny is absoluut de slechte as voor cholesterolwaarden(de reden dat ik het niet meer zal gebruiken). Het verneukt die compleet, en op lange termijn is dit de dodelijkste side van as. Nolva doet het herstel van die cholesterolwaarden versnellen.

- na winny only komt er een oestrogeenrebound na de kuur, en buiten dat deze gyno kan veroorzaken(zelden sterk genoeg), gaat deze het herstel van je eigen test vertragen, en een pak gains wegvreten. Nolva gaat als serm beschermen tegen gyno, en ook een deel van de andere oestrogeenreceptoren blokken.

Dat zijn al 3 redenen om een nakuur na winny only nolva te nemen. Is het absoluut nodig? Nee, maar voor beter behoud van de gains en sneller herstel van je lichaam, is het die enkele euros wel waard vind ik.

Comment

Wel een helder stukje. Welliswaar geen referenties naar huidige studies maar wel mooi in jip en janneke taal uitgelegd.

om uit te vinden of nolva nu de juiste optie is nog maar eens goed in de materie van nolvadex duiken. Dat het cholesterol verlagend zou werken hoor ik nu voor het eerst. Dacht dat nolvadex eigenlijk alleen je oestro receptor blockte en dat daardoor je eigem test meer ruimte kreeg om op te starten. Toch maar eens verder verdiepen.

Comment

Originally posted by Cidious View Post
              Nolva lijkt me inderdaad overbodig omdat het inderdaad niet aromatiseerrd. Nolva bezet je oestrogeen receptor als ik het nu goed zeg zodat je eigen test productie de ruimte krijgt om op te starten. Winstrol doet vrij weinig met je oestro dus nolva zou dan ook overbodig zijn zoals ik het met jan boerenlullen verstand beredeneer. Maar ik weet even de fijnigheid er niet van..

Nooit de tijd genomen om het exact uit te zoeken. 1 keer oral only en nooit meer.. waste of money..
              Volgens die redenatie zou het in vrijwel alle gevallen zinloos zijn om nolva te slikken, het is niet alsof er nog veel van een aromatiserende steroide uberhaupt aanwezig is gedurende je nakuur. En volgens diezelfde redenatie zou je ook geen verschil bemerken tussen de verscheidene SERMs m.b.t. de HPG as, immers beslaat jouw model slechts bezetting van de ER en that's it.
              Auteur van Bonds Androgene Anabole Steroïden (ISBN: 978-90-824123-0-7, peterbond.nl).

Comment

Huh, eerst zie ik iedereen elkaar napapagaaien "geen nakuur, aromatiseert niet" en nu weer wel nakuren. Blijf maar naturel denk ik, wordt me te moeilijk allemaal .
                "Aan****testosteron****hangen geen risico's want islichaamseigen****stof" -****Dexie****2013 ( het srs jaar)****

Comment

Originally posted by Spuitelf11 View Post
                  Volgens die redenatie zou het in vrijwel alle gevallen zinloos zijn om nolva te slikken, het is niet alsof er nog veel van een aromatiserende steroide uberhaupt aanwezig is gedurende je nakuur. En volgens diezelfde redenatie zou je ook geen verschil bemerken tussen de verscheidene SERMs m.b.t. de HPG as, immers beslaat jouw model slechts bezetting van de ER en that's it.
                  Maar nu ontkracht je alleen mijn janboerenlullen verstand.. (wat overigens niet zo moeilijk is) maar je brengt niks naar de tafel hoe het dan wel zit.. Educate us. maar dan ff met proper info aub.

Comment

Originally posted by Nocerino View Post
                    Huh, eerst zie ik iedereen elkaar napapagaaien "geen nakuur, aromatiseert niet" en nu weer wel nakuren. Blijf maar naturel denk ik, wordt me te moeilijk allemaal .
                    Dat oestrogenen i.h.a. in absolute concentraties sterker de HPG as onderdrukking relatief aan androgenen is duidelijk, echter het is nogal simpel om te stellen dat androgenen niet onderdrukken. Deze doen dat ook prima, zeker in de doseringen die bodybuilders hanteren. Het is dus geen argument voor wel/geen nakuur, immers onderdrukt het gewoon. Je kunt zelfs direct klinisch materiaal m.b.t. stanozolol vinden:
                    Alteration of hormone levels in normal... [Clin Endocrinol (Oxf). 1984] - PubMed - NCBI
                    Ik citeer:
                    Its endocrine effects have received little attention and we have investigated the effect of administering a 14 d course of stanozolol (10 mg orally per day) on a variety of important hormonal pathways in nine healthy male subjects. Significant changes occurred as follows: a 55% reduction in serum testosterone levels was noted and was accompanied by reductions in 'derived' free testosterone, sex hormone binding globulin and LH levels; total T4 and T3 levels fell in association with a decrease in thyroxine binding globulin, but no alteration was detected in TSH or free T4 levels.
                    14 dagen @ 10 mg ED doet al goed z'n best.
                    Auteur van Bonds Androgene Anabole Steroïden (ISBN: 978-90-824123-0-7, peterbond.nl).

Comment

Tis ook een ding dat veel mensen dachten/denken dat nolva er niet is om je eigen productie op gang te helpen maar enkel tegen oestrogeen. denk ik. Want dat dacht ik eerst ook.

Comment

Originally posted by Cidious View Post
                        Maar nu ontkracht je alleen mijn janboerenlullen verstand.. (wat overigens niet zo moeilijk is) maar je brengt niks naar de tafel hoe het dan wel zit.. Educate us. maar dan ff met proper info aub.
                        Tja, oestrogeen receptoren zijn geen deurbellen die on/off gaan, zijn notabene zelfs 2 isoformen (ERalpha en ERbeta) met verschillende functies, en uiteraard de weefsel specificiteit. Op DBB heb ik dit vrij recent nog belicht (nu niet direct gericht op de HPG as oid., maar i.h.a. vanuit de celbiologie).

Zal wel niet gewaardeerd worden als ik linkjes naar DBB plaats, dus copy paste het wel hier:
                        Aan de hand van The estrogen receptor beta-isoform (ERbeta) of... [Endocrinology. 1999] - PubMed - NCBI kunnen de verschillen tussen beide receptor isoformen vrij goed beschreven worden. Ondanks dat het een relatief oude publicatie is (1999) bevat deze zo'n beetje het beste en meest uitgebreide/globale overzicht tussen beide isoformen tot de dag vandaag (al zijn er enkele andere publicaties die ik nog wil napluizen).

De receptoren worden door afzonderlijke genen beschreven en zijn zodoende dus niet het resultaat van verschillende translationele processen (e.g. alternatieve splicing). Ze hebben een sterk overeenkomend DNA Binding Domain (DBD), i.e. het gedeelte van de receptor die bindt aan het betreffende DNA response element in de promoter regio van het gen (beide binden dus aan de Estrogen Response Element ERE) en een redelijke overeenkomstigheid in het Ligand Binding Domain (LBD); er zijn wel milde verschillen in de mate waarin ze liganden binden. Zo heeft 17b-oestradiol een zwakkere affiniteit voor de ERb dan de ERa.

Het belangrijkste verschil zit hem in de twee activatie functies van de ERs (AF-1 en AF-2, N-terminal en C-terminal respectievelijk). Bij de ERa zijn beide AFs functioneel en werken zij synergistisch (de synergie is afhankelijk van de hinge regio, licht ik later toe). De AF-1 van de ERb blijkt (iig. uit de proeven van deze studie) niet functioneel. Sterker nog, deze lijkt transcriptie te onderdrukken: bij verwijdering van de N-terminal vindt er meer transcriptie plaats. Alleen de AF-2 lijkt de transcriptie te reguleren van de ERb (en deze mate valt dus flink mee, omdat de mate van transcriptie vooral leunt op de synergie tussen beide, afzonderlijk hebben ze slechts milde invloed).

Van daaruit wordt al snel duidelijk waarom sommige substraten wel iets doen met de receptor, en andere niet. Tamoxifen remt bijv. AF-2 en fungeert als partiele agonist voor AF-1. Via de ERalpha kan tamoxifen dus weefselafhankelijk agonistisch, dan wel antagonistisch werken (celtypen waarbij transcriptie vooral AF-2 afhankelijk is werkt het dus antagonistisch, celtypen waarbij transcriptie vooral AF-1 afhankelijk is partieel agonistisch; ten gevolge van de expressie van cofactoren). Voor de ERb kan tamoxifen per definitie niet weefsel selectief zijn (AF-1 immers niet werkzaam, dus uberhaupt onafhankelijk van enige affiniteit).

Verder is opmerkelijk dat de ERb in aanwezigheid van 17b-oestradiol de transcriptie van ERa remt (wellicht ten gevolge van het vormen van 'inactieve' heteromeren, dan wel competitie op DNA bind niveau tussen beide receptoren). Wat zegt dit? Wel; wanneer men ERa alleen tot expressie brengt in HepG2 cellen (hepatocyten) fungeert tamoxifen als partiele agonist. Wanneer men ook de ERb tot expressie laat brengen in dezelfde cellen ziet men dat deze partieel agonistische werking volledig onderdrukt wordt via de ERb. Door de onderdrukkende werking van ERb op ERa transcriptie kan deze volledig teniet doen. Oestrogeen kan in deze gevallen dus verder 'antagonistisch' werken via de ERb. Zo kun je al het e.e.a. gaan beredeneren voor effectiviteit van SERMs, AIs afzonderlijk, alsook de combinatie van de middelen, afhankelijk van het weefsel.

Comment

Originally posted by Spuitelf11 View Post
                          Dat oestrogenen i.h.a. in absolute concentraties sterker de HPG as onderdrukking relatief aan androgenen is duidelijk, echter het is nogal simpel om te stellen dat androgenen niet onderdrukken. Deze doen dat ook prima, zeker in de doseringen die bodybuilders hanteren. Het is dus geen argument voor wel/geen nakuur, immers onderdrukt het gewoon. Je kunt zelfs direct klinisch materiaal m.b.t. stanozolol vinden:
                          Alteration of hormone levels in normal... [Clin Endocrinol (Oxf). 1984] - PubMed - NCBI
                          Ik citeer:

14 dagen @ 10 mg ED doet al goed z'n best.
                          Proper info. Bedankt voor het leesvoer!

Comment

Even voor die het niet weten spuitelf en getxxl zijn dezelfde
                            Thnx xxl.

Comment

Moet alles wel ff paar keer lezen. Is niet bepaald jip en janneke taal. Moet veel termen googelen en mijn Nederlandse woordenschat was toch niet slecht te noemen dacht ik altijd.. maar ik neem er ff de tijd voor haha. Nogmaals bedankt.

EDIT: Ok het is al te laat voor dit soort teksten.. morgen duik ik er weer in.. christus wat een abracadabra.. ben heel eerlijk nu!
                              Last edited by Cidious; 31-07-2013, 20:52.

Comment

Waar het op neerkomt is dat de oestrogeen receptor een klassieke kernreceptor is bestaande uit de reguliere domeinen (i.e. 'stukken' van een receptor), dus de n-terminal, c-terminal, ligand bindend domein, dna bindend domein en de hinge regio. Het e.e.a. van deze domeinen verschilt tussen beide isoformen waardoor er verschillen ontstaan (met name de activatie functies, deze zijn dus nodig voor uiteindelijke transcriptie). Komt er dus op neer dat een SERM zijn eigenschappen ontleent aan zowel deze twee isoformen (dus de mate van expressie van beide), als ook de expressie van de verschillende transcriptie factoren aanwezig in de specifieke cel. Ergo cel specificiteit.

En dan dus nog de aanwezigheid van bijv. oestradiol, dus aanwezigheid van oestradiol in een cel kan de werking van een SERM beinvloeden. Zo eindig ik o.a. met :
                                Verder is opmerkelijk dat de ERb in aanwezigheid van 17b-oestradiol de transcriptie van ERa remt (wellicht ten gevolge van het vormen van 'inactieve' heteromeren, dan wel competitie op DNA bind niveau tussen beide receptoren).

D.w.z. dat de ERa bij afwezigheid van de ERb in dezelfde cel zou kunnen zorgen voor transactivatie, terwijl coexpressie van de ERb dit effectief kan remmen (mits deze dus bijv. ook gebonden wordt door oestradiol). Dit komt dus door bijv. de vorming van inactieve heteromeren (ERs vormen dimeren om vervolgens aan het estrogen response element op het DNA te binden, normaal zijn dit actieve homomeren van ERa:ERa met hun liganden, deze activeren. Als het een ERa:ERb heterodimeer vormt kan het zijn dat deze niet, of slechter, kan binden aan de ERE). Daarnaast kan er competitie zijn op niveau van binding aan de ERE, waarbij minder potentie van de ERb in transactivatie dus de ERa hindert.

Note: deze twee mechanismen die ik hier neerplemp zijn speculatief, het zou dus zo kunnen werken.
                                Last edited by Spuitelf11; 31-07-2013, 20:58.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X