Originally posted by rainman
View Post
Lang leve de geneeskunde!
Collapse
X
-
I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
- Dave Tate
-
Dat klopt, maar dan vind ik de uitvindingen van pakweg 100 jaar geleden veel interessanter dan van de laatste jaren.… dat zijn vooral verbeteringen.
Vergelijk bv eens een trein, heftruck, kraan, auto met 50 jaar geleden…. Weinig verandering toch?
Ok, auto's die op waterstof of elektriciteit rijden is een aardige verbetering, maar ik vind het allemaal redelijk langzaam gaan.
Als ze 45(!!) jaar geleden al naar de maan konden vliegen, zou je toch bijna een halve eeuw later wel een kolonie op Mars ofzo verwachten?
Of zouden er stiekem al mensen wonen?DIVIDE ET IMPERA
Comment
-
Vind het een beetje een vreemde beredenering, wat je zegt komt erop neer dat we 45 jaar geleden al naar de maan konden en dat er daarna niet meer veel spannends op het gebied van technologie is gebeurd?
Grote uitvindingen als de trein heftruck en kraan zijn nou eenmaal al gedaan, voor hun functies zijn er al machine's dus komen er geen nieuwe concepten slechts verbeteringen. Dat ik logisch, voor andere toepassingen worden er nog net zo hard nieuwe machine's ontworpen hoor Dat krijg je als 'normaal' persoon alleen niet zo mee omdat voor de functies van de meeste mensen al dingen zijn uitgevonden.
Lastig uitleggen, maar er gebeurd genoeg op het gebied van techniek hoor"People laugh and call me lazy, while they twit around in their three-hour workout making zero progress. Sometimes, instead of what you do in the weight room, it's what you don't do that will lead to success."
Comment
-
Dat er genoeg gebeurt op het gebied van technologie snap ik ook, ik lees nog wel eens wat.
Maar mijn constatering is dat er de laatste jaren (voor mijn gevoel) geen echt grote uitvindingen meer worden gedaan.
Treinen die op ijzeren wielen over rails rijden komt op mij redelijk ouderwets over.
Bull dozers die wat aarde voor zich uit schuiven idem.
Uiteraard zijn er wel voorbeelden te noemen zoals de magnetron, maar zouden alle grote uitvindingen inmiddels al uitgevonden zijn?
Dat vraag ik me af.DIVIDE ET IMPERA
Comment
-
Originally posted by rainman View PostDat klopt, maar dan vind ik de uitvindingen van pakweg 100 jaar geleden veel interessanter dan van de laatste jaren.… dat zijn vooral verbeteringen.
Computer History Timeline - Evolution - 1882 to Present
Wat jij nu met je smartphone kan, dat kon niet met computers van 50 jaar geleden. En kijkt eens naar wat het tegenwoordig kost.
Vergelijk bv eens een trein, heftruck, kraan, auto met 50 jaar geleden…. Weinig verandering toch?
Ok, auto's die op waterstof of elektriciteit rijden is een aardige verbetering, maar ik vind het allemaal redelijk langzaam gaan.
Als ze 45(!!) jaar geleden al naar de maan konden vliegen, zou je toch bijna een halve eeuw later wel een kolonie op Mars ofzo verwachten?I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
- Dave Tate
Comment
-
Stalen wielen op rails is logisch, door de hoge stijfheid heb je weinig vervorming en dus weinig energieverlies.
Bulldozers die aarde vooruit schuiven, hoe zie je het anders voor je? Teleporteren? Aarde opzuigen en wegschieten? Kost je allemaal stukken meer energie om een kuub grond te verplaatsen dan.
Wat ik wil zeggen, sommige dingen zijn vroeger gewoon al juist bedacht en hoeven niet op alle vlakken steeds vernieuwd te worden. Ondanks dat het misschien ouderwets lijkt omdat het al jaren zo gedaan wordt, er is vaak gewoon (nog) geen betere manier. Maar dat is ook lang niet bij alles nodig.
En voor de behoefte van de mens zijn nog lang niet alle uitvindingen gedaan nee, maar je kunt gewoon niet verwachten dat er elke paar jaar een werelduitvinging gedaan wordt."People laugh and call me lazy, while they twit around in their three-hour workout making zero progress. Sometimes, instead of what you do in the weight room, it's what you don't do that will lead to success."
Comment
-
Originally posted by FitnessBoer View PostStalen wielen op rails is logisch, door de hoge stijfheid heb je weinig vervorming en dus weinig energieverlies.
Bulldozers die aarde vooruit schuiven, hoe zie je het anders voor je? Teleporteren? Aarde opzuigen en wegschieten? Kost je allemaal stukken meer energie om een kuub grond te verplaatsen dan.
Wat ik wil zeggen, sommige dingen zijn vroeger gewoon al juist bedacht en hoeven niet op alle vlakken steeds vernieuwd te worden. Ondanks dat het misschien ouderwets lijkt omdat het al jaren zo gedaan wordt, er is vaak gewoon (nog) geen betere manier. Maar dat is ook lang niet bij alles nodig.
En voor de behoefte van de mens zijn nog lang niet alle uitvindingen gedaan nee, maar je kunt gewoon niet verwachten dat er elke paar jaar een werelduitvinging gedaan wordt.
Dat iets wat goed is en goed werkt weinig verbeteringen nodig heeft, is logisch.
En aarde teleporteren ipv verschuiven, zou een optie kunnen gaan worden wellicht, je weet maar nooit.
Dat zou pas een uitvinding zijn!
Volgens Inferno worden dingen verbeterd waar de innovatie het hardste nodig is, maar zou dat ook niet juist voor vervoer gelden?
Al wordt e.e.a waarschjnlijk ook tegen gehouden door de machtige olieindustrie.
Files, blaadjes op de rails etc kosten miljarden euro, s,
maar daar kunnen ze niet echt DE oplossing voor bedenken.
Mijn punt is dat ik vind dat ze honderd jaar geleden met beperktere middelen en kennis, aardig wat uitvindingen hebben gedaan die nu nog steeds(redelijk ongewijzigd) zo gebruikt worden.
Dat vind ik wel apart ja.Last edited by rain; 01-06-2014, 15:20.DIVIDE ET IMPERA
Comment
-
er wordt ook genoeg tegen gehouden hadden al 30 a 40 jaar terug elec kunnen rijden met auto's maar dat kost geld... ze gaan mondjes maat invoeren en geld vragen dan verbeteren ze het weer 50km verder kan rijden wat al 40 jaar geleden kon... geld geld geldEen dag niet getraind...
Comment
-
Dat heeft te maken met technology regimes. Er moet een verschil worden gemaakt tussen uitvindingen en innovatie.
Een uitvinding is bijv. het gebruik van de stoommachine i.p.v. de windmolen. Je bedenkt dus iets compleet nieuws. Zonnepanelen is daar een voorbeeld van. Een innovatie is een verbetering. Bijv. een efficienter zonnepaneel.
Iedere fatsoenlijke uitvinding heeft een bepaald techonology-regime. Als je kijkt naar de Industrialisatie in Nederland zie je dat Nederland lange tijd geen stoommachines aan heeft geschaft. Waarom niet? Omdat Nederland veel innovaties had weten toe te passen op het gebied van windmolens. Die windmolens vormen dan een soort afgebakend gebied, waarin je al zo ver bent gekomen dat het (voorlopig) geen zin heeft om in een ander gebied innovaties te doen. Immers: die stoommachines moesten dan aangeschaft worden, personeel moest ermee leren omgaan, reparatie was duur en je moest de aanvoer van brandstof voor die machines regelen. Oftewel een hoop gedoe voor een machine die op dat moment niet eens veel productiever zou zijn. Op een gegeven moment viel er niks meer te innoveren aan die windmolens, maar werden die stoommachines wel steeds beter en op dat moment is het wel rendabel om over te stappen op een nieuw systeem, een nieuw technology regime.
Toen werd elektritieit als energiebron ontdekt. Alweer een nieuw technology-regime, maar ook nog niet direct zo efficient als de stoommachine. Dan begint het riedeltje dus weer opnieuw.
Ik denk dat waterstof en zonne-energie die nieuwe technology-regimes zijn, maar dat ze nog niet efficiënt genoeg zijn om die overstap te maken.
Is dat een beetje een duidelijke uitleg? Technologie is namelijk nog nooit zo snel vooruitgegaan als vandaag de dag.Ik doe een gok
Comment
-
Originally posted by rainman View PostStudent werktuigbouwkunde?
Dat iets wat goed is en goed werkt weinig verbeteringen nodig heeft, is logisch.
En aarde teleporteren ipv verschuiven, zou een optie kunnen gaan worden wellicht, je weet maar nooit.
Dat zou pas een uitvinding zijn!
Volgens Inferno worden dingen verbeterd waar de innovatie het hardste nodig is, maar zou dat ook niet juist voor vervoer gelden?
Al wordt e.e.a waarschjnlijk ook tegen gehouden door de machtige olieindustrie.
Files, blaadjes op de rails etc kosten miljarden euro, s,
maar daar kunnen ze niet echt DE oplossing voor bedenken.
Mijn punt is dat ik vind dat ze honderd jaar geleden met beperktere middelen en kennis, aardig wat uitvindingen hebben gedaan die nu nog steeds(redelijk ongewijzigd) zo gebruikt worden.
Dat vind ik wel apart ja.
En laten wij niet vergeten dat er soms financiele belangen zijn waardoor de innovatie die wij voor ogen hebben niet plaats vindt of pas op een veel later tijdstip. Zoals jij zelf net opmerkte.
Files oplossen dat kan heel goed door de boel radicaal om te gooien. Een aantal jaar geleden had een student aangetoond dat het huidige wegennet inefficicient is en had een ontwerp gemaakt waardoor er nauwelijks files zouden zijn en het vervoer veel efficienter. Ook minder brandstofkosten, etc. Maar hoe zou dat gerealiseerd moeten worden?
En honderd jaar is eigenlijk maar niks als kijkt naar hoe lang wij als soort bestaan.
Fossil evidence suggests that modern humans evolved in East Africa around 200,000 years ago, since fossils more than 150,000 years old are known from Ethiopia and Kenya.
How long have we been here? | Natural History Museum
Originally posted by Pren View Post
Is dat een beetje een duidelijke uitleg? Technologie is namelijk nog nooit zo snel vooruitgegaan als vandaag de dag.I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
- Dave Tate
Comment
-
Kleine kanttekening trouwens over de uitvindingen van de vorige eeuw, oorlog is nou eenmaal enorm gunstig voor technologische vooruitgang.
Die twee wereldoorlogen en de koude oorlog hebben nogal wat voortgebracht op technisch gebied."People laugh and call me lazy, while they twit around in their three-hour workout making zero progress. Sometimes, instead of what you do in the weight room, it's what you don't do that will lead to success."
Comment
-
Als we een digitale vorm kunnen aannemen --> sondes sturen met lichaam printing materie naar andere planeten --> interplanitair netwerk opstellen --> reincarnatie op locatie = teleportatie = plausibel or busted?There are no pacts between lions and men!
Comment
-
Volgens de huidige teleportatie technieken zou je dan wellicht een lichaam op die plek kunnen krijgen, maar zit er dan nog (hetzelfde) leven in?
Intelligentie teleporteren zit er denk ik voorlopig nog niet in.
Weet er het fijne niet van hoor, nooit in verdiept. Misschien zit ik er ook wel kilometers naast bij deze"People laugh and call me lazy, while they twit around in their three-hour workout making zero progress. Sometimes, instead of what you do in the weight room, it's what you don't do that will lead to success."
Comment
-
Originally posted by rainman View PostIk kan me ook wel vinden in de uitleg mbt innovatie.
Toch weer wat wijzer geworden vandaag en dingen van een andere kant kunnen zien.
Al vind ik treinen, bulldozers ,walsen er nog steeds vreselijk ouwderwets uitzien.
Riding Aboard Japan's Super Fast Maglev Trian - YouTube
Daar zitten geen wielen onder, die zweeft over de rails m.b.v. magnetenI know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
- Dave Tate
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 125kg 1x (PR'!, uitvoering kon iets netter, dus opschonen komende weken)
- 105kg 1x
...-
Kanaal: Trainingslogjes
13 minutes ago -
-
door akashsinghA Reiki Healing Course gives you a great chance to learn how to use energy healing for your well-being. This course will show you how to tap into universal...5 uur geleden
-
door flotillaiotWhite labeling has become a popular trend in the fleet management industry, allowing companies to rebrand products from other manufacturers and sell them...1 day ago
-
door flotillaiotGary B Flom Saudi arabia is a name synonymous with success in the automotive and mobility industries, but his achievements extend far beyond the boardroom....1 day ago
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 82.5kg 2x
1 sec paused safety bar squat:
- 80kg 6x
Wide grip bent...-
2 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Zercher squat:
- 110kg 2x
- 60kg 4x (1 sec paused)
Safety bar back extension:
- 27kg 11x
...-
3 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining B
Horse stance:
- 25kg 90 seconden
Tempo standing calf raise:
- BW + 75kg 12x (2 sec hold en stretch)...-
6 dagen geleden -
-
door devidwarner9001Silagra is a reliable and effective treatment for erectile dysfunction (ED), trusted by countless men worldwide. Its active ingredient, sildenafil citrate,...
-
Kanaal: Algemeen
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 125kg 0x (durfde niet, laatste w-up was 110kg 1x)
SL DL:
- 160kg 2x (meer reguliere...-
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 81kg 3x
1 sec paused safety bar squat:
- 75kg 6x
Wide grip bent...-