Giftigheid anabolen / Lever

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by rain View Post
    Ts is daar ook eerlijk over.
    Maar meer omdat getallen mensen niks zeggen die willen gaan gebruiken.
    Informatie vergaren is nooit verkeerd hoor, dat doe ik ook.
    Het zou mooi zijn als je iemand door informatie te verstrekken kan 'overhalen'niet te gebruiken, maar iemand die het in zijn hoofd heeft, doet het toch.
    Getallen of geen getallen.
    Ts geeft als voorbeeld dat mensen zich wel kunnen voorstellen hoe slecht 10 baco's is……. Maar dat blijven ze toch ook doen?

Dan verzinnen ze voor zichzelf weer excuses.
    "Iedere week zuipen is veel slechter voor je lever".
    Hoe vaak hoor je dat niet van gebruikers.

Ik weet niet of je bij de anabolenpoli in Utrecht informatie met feiten kan opvragen?
    Dat is zo.

Rain, weet jij hoe slecht 10 bahco's zijn of 10 wodka's? Ik niet, echt niet, ik weet alleen dat me brak ben de volgende dag. Maar kan het niet onderbouwen/uitdrukken hoe slecht het is. Dat kan niemand denk ik.

Ik heb nog wel een qoute van Jerry Koolhoven op de seminar van vorig jaar

"Iemand die elke week een paar Bahco's in z'n bakkes gooit doet zn lever meer aan dan met een oraal"

Ik weet niet zo goed als ik dit moet geloven.
    In between obsessed periods

Comment

Originally posted by mdejonge View Post
      Dat is zo.

Rain, weet jij hoe slecht 10 bahco's zijn of 10 wodka's? Ik niet, echt niet, ik weet alleen dat me brak ben de volgende dag. Maar kan het niet onderbouwen/uitdrukken hoe slecht het is. Dat kan niemand denk ik.

Ik heb nog wel een qoute van Jerry Koolhoven op de seminar van vorig jaar

"Iemand die elke week een paar Bahco's in z'n bakkes gooit doet zn lever meer aan dan met een oraal"

Ik weet niet zo goed als ik dit moet geloven.
      Niet om Jerry af te zeiken, maar dat zijn uitspraken die kant noch wal raken.
      Hoe kan je dat in godsnaam bewijzen?
      Zou je 1 kuurtje per jaar nemen bv van 6 weken, zal dat inderdaad niet slechter zijn dan een jaar lang iedere week drinken.

Maar vaak blijft het niet bij 1 x en de gevolgen zijn groter als je dat bv 20 jaar lang zou doen.
      Moeilijk vergelijken dus.
      Al is alcohol natuurlijk ook niet echt goed bij regelmatig flinke inname
      Juist omdat er geen onderzoeken zijn die dat uitwijzen.
      'Alles met mate'is ook een loze uitspraak.

Maar die worden altijd gedaan door aas gebruikers, zoals gezegd.

Zou dr de Ronde bv die uitspraak doen, zou ik eerder overtuigd zijn.
      Last edited by rain; 24-03-2015, 10:37.
      DIVIDE ET IMPERA

Comment

Niet om Jerry af te zeiken, maar dat zijn uitspraken die kant noch wal raken.
        Hoe kan je dat in godsnaam bewijzen?
        Al is alcohol natuurlijk ook niet echt goed bij refelmatig flinke inname
        Juist omdat er geen onderzoeken zijn die dat uitwijzen.

Maar die worden altijd gedaan door aas gebruikers, zoals gezegd.

Zou dr de Ronde bv die uitspraak doen, zou ik eerder overtuigd zijn.
        Compleet met je eens rain.
        En dat is nou het probleem denk ik, er zijn gewoon geen harde feiten in de vorm van cijfers/onderzoeken.
        In between obsessed periods

Comment

Helemaal mee eens. Het is typisch zo eentje die het altijd goed, je krijgt de meerderheid aan het knikken, en die vaak gebruikt wordt om het een en ander goed te praten.
          I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
          - Dave Tate

Comment

Ik ben ook bang dat ik hier geen duidelijk antwoord op ga krijgen. Heb net iemand van de dopingautoriteit gesproken en heb een mail gewaagd naar een werknemer van deze autoriteit, wellicht dat er toch iets uit komt.

Juist omdat er zo weinig over bekend is wil ik er meer over weten, het is en blijft een medicijn en achteraf snap ik niet, ook niet van mijzelf dat ik zonder enige aarzeling 6-7 weken pillen heb geslikt waarvan ik eigenlijk niet eens wat het was.

Comment

Behandeling klachten anabole steroïden

Contact
              Polikliniek interne geneeskunde****
              (023) 545 3050

Mail/bel hun eens, misschien kunnen zij je helpen.
              Daar werkt volgens mij dr de Ronde momenteel.
              DIVIDE ET IMPERA

Comment

@Rain, Nee ik overdreef niet dat is mij echt overkomen haha en dat in 3,5 weken. Maar dit was echt een extreem gevaarlijke Oral die als prohormoon verkocht werd (Ondertussen illegaal, toen legaal).

@Townster
                IK pakte ook een hoop vet mee hoor was zowieso geen 8kg clean haha. En was dus een zeer sterke Oral waar al helemaal 0,0000 over bekend was. ALs je methylstenbolone googeled vind je misschien een paar logjes maar verder niks. En ja ik was zo dom om het toch te doen door de manier waarop het ge-market wordt alsof het niet zo erg is. Leek trouwens op Mdrol dat spul. Maar ben het met je eens dat mensen niet moeten kuren als ze het alleen maar zien als ff snel 3kg gainen. 3Kg gainen kan op een onervaren lijf al heel snel dus kuren is dan redelijk useless. Maar veel succes met keiharde data verzamelen, zal niet makkelijk worden

Comment

Originally posted by Toownster View Post

Het gaat mij om de denkwijze dat spuiten zwaar is en orals minder schadelijk zijn.
                  En 1 keer of 2 keer langs je lever is nog wel uit te leggen, maar ik wil weten HOE schadelijk het is en of het in IETS uit te drukken is?
                  Het eerste artikel welke ik in dit topic gepost heb gaat in op waarom orals meer belasting opleveren voor de lever dan niet orals.

Uiteraard is de 'gezondheid' van de lever ook meetbaar met behulp van een test op leverfuncties. In een dergelijke test worden een reeks waarden in het bloed gemeten (ASAT, ALAT, Alkalische fosfatase, GGT, Bilirubine, LDH, Albumine en PT).

De combinatie van meerdere afwijkende waarden is een indicatie voor een bepaalde leverziekte, afwijking of lever beschadiging.
                  ---------------------------------------

Doordat er vele factoren zijn die invloed hebben op deze waarden, kun je niet stellen dat gebruik van middel X in hoeveelheid Y zorgt voor Z verhoging van een aantal leverwaarden.

Om dit vast te stellen zou je een gestructureerde studie moeten doen met één bepaald middel in één bepaalde dosis om daar een bepaalde uitkomst uit te krijgen. En voor elke (gangbare, gebruikte) dosis en elk middel zou je dan een uitgebreid onderzoek kunnen doen met meerdere proefpersonen. Ten eerste is dit ethisch niet verantwoord en daarnaast is zulk uitgebreid onderzoek heel erg duur (miljoenen). En wat kunnen mensen die bereid zijn dit geld te investeren uiteindelijk met deze uitkomsten? juist heel weinig. Je zult dan ook geen onderzoek vinden waarin je exacte cijfers zult vinden met betrekking tot AS of orale AS.
                  ----------------------------------------

Verder is het ook een optelsom. De lever kan zichzelf in een bepaalde mate herstellen (en zolang de mate van herstel is balans is met belasting en dergelijke is de kans op leverproblemen heel klein). Van twee biertjes per week kan je lever wellicht prima herstellen. Maar bij een avond flink doorhalen krijgt deze het veel 'zwaarder'.

Het is dus de vraag hoeveel losse 'middelen' belasten de lever, hoeveel van elk middel gebruikt iemand EN hoe lang deze middelen worden genomen. Deze optelsom bepaald de 'belasting' en 'duur'. Orale (en ook niet orale) AS zijn al een hoge belasting. Daarbovenop komen dan nog zaken als: Suikerinname (metabolisme via lever), Alcohol inname (metabolisme via lever), gebruik van eventuele medicijnen, gebruik van bepaalde supplementen, etc.
                  -----------------------------------------

Maar stel dat het wel meetbaar zou zijn en dat gesteld zou zijn dat een avondje flink doorhalen even schadelijk is voor de lever als één dag winny gebruiken...

De winny ga je meerdere weken achter elkaar ELKE DAG nemen. Terwijl een avondje doorhalen veel minder frequent gebeurt (1x per week?), en bij een avondje doorhalen heeft je lichaam daarna meerdere dagen de tijd om zich te herstellen. Bij de Winny is dit niet het geval omdat deze structureel wordt genomen. En de mensen die structureel grote hoeveelheden alcohol nuttigen hebben vaker lever problemen...

En stel nu dat je Winny neemt EN dit combineert met alcohol drinken OF...? Dan is de kans dat het misgaat NOG groter. Dat is wellicht het aller slechtste wat je kunt doen.
                  More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Ik wil wel eens weten waarom orale slechter zijn dan spuiten.
                    Het gaat 2x langs de lever...ok maar test kuur is al gauw 50mg pw en orale 7x 50mg 350mg pw.
                    Iedereen roept volgens mij maar wat of is er ook bewijs dat orale schadelijker zijn?.
                    Neem je ook de risico's van verkeerd prikken/ader raken vuil oppervlak etc mee.
                    Ik vind het nogal makkelijk dat men roept orale zijn slechter en de gains zijn kut.
                    Is gewoon niet waar je kunt prima gainen op orale alleen die zomer sukkels maken er een bende van.
                    Mijn eerste dol kuur kwam ik tig kilo's aan en bleef gewoon 5 kilo zitten.

Comment

Kijk daar heb ik wat aan! Top reactie! Ik denk dat jou laatste alinea pijnlijk weergeeft hoe het in werkelijkheid gaat.
                      De meeste onverstandige recreatieve zomer/festival dudes zuipen zich namelijk ook nog eens klem, toch hoor ik weinig berichten over een ziektebeeld, komt dit pas later of is de kans op zware lichamelijke klachten gewoon gering?

@Quibus: Mee eens! Die doseringen met spuiten liggen meestal hoger, de andere risico's die jij opnoemt zijn ook zeker waar.

Mocht ik een arts spreken zal ik deze vraag zeker stellen, ben daar ook benieuwd naar.

Comment

Originally posted by quibus View Post
                        Het gaat 2x langs de lever...ok maar test kuur is al gauw 50mg pw en orale 7x 50mg 350mg pw.
                        Iedereen roept volgens mij maar wat of is er ook bewijs dat orale schadelijker zijn?.
                        Ik vind het nogal makkelijk dat men roept orale zijn slechter en de gains zijn kut.
                        Is gewoon niet waar je kunt prima gainen op orale alleen die zomer sukkels maken er een bende van.
                        Dat is ook inderdaad lastig te bepalen.
                        Veel papegaaien praat, ook door mij.
                        Omdat er zo weinig onderzoek is, is er weinig-onderbouwd -over te zeggen.
                        Maar wat wel een feit is, is dat veel bodybuilders uit de jaren '80 in verhouding leverklachten en transplantaties hebben ondergaan.
                        Toen werden tabs als snoeopjes genomen, maar wie zegt dat het niet door de injects zoals bv deca komt?
                        DIVIDE ET IMPERA

Comment

Dat orals slechter zijn komt toch door hun 17-alpha dinges ding.. Idk de preciese term :P

De aanpassing die aan orals gedaan wordt om het via de maag op te kunnen nemen in ieder geval. Testosteron esters hebben deze niet.

Maar hey, kan het fout hebben
                          "People laugh and call me lazy, while they twit around in their three-hour workout making zero progress. Sometimes, instead of what you do in the weight room, it's what you don't do that will lead to success."

Comment

Originally posted by Toownster View Post
                            Kijk daar heb ik wat aan! Top reactie! Ik denk dat jou laatste alinea pijnlijk weergeeft hoe het in werkelijkheid gaat.
                            De meeste onverstandige recreatieve zomer/festival dudes zuipen zich namelijk ook nog eens klem, toch hoor ik weinig berichten over een ziektebeeld, komt dit pas later of is de kans op zware lichamelijke klachten gewoon gering?
                            Als ik kijk naar wat ik zie in discotheken, kroegen en op festivals, dan zie ik grote groepen van mensen die grote hoeveelheden alcohol nuttigen. Op termijn zal het vroeg of laat bij bepaalde personen zorgen voor complicaties. Toch zie of hoor je niet continu verhalen over ziektebeelden die hieraan gerelateerd zijn.

Hoe komt dit? Stel je voor dat je altijd met een grote groep vrienden gaat stappen en na een paar jaren wordt jij best wel ziek (door de grote hoeveelheden alcohol / alcoholisme). Aan wie zou jij dit allemaal vertellen? hang je het aan de grote klok en vertel je het iedereen die het horen wil? vertel je het alleen je familie en beste vrienden? Ik kan me voorstellen dat de meeste mensen zoiets liever voor zichzelf en hun naasten houden.
                            ---------------------------

Daarbij hebben een hoop mensen vooroordelen over gebruik van AS en heerst er een soort taboe hierop. Het zal voor mensen die complicaties hebben daardoor extra moeilijk zijn om hierover te praten. Vaak weten hun naasten ook niet van hun gebruik af en deden ze het 'stiekem'. Door gevoelens van schaamte en bang zijn om veroordeeld te worden, wordt er wellicht minder over gepraat (dat kan ik me in ieder geval goed voorstellen. Is niet gebaseerd harde feiten).
                            More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Originally posted by quibus View Post
                              Omdat oraal beschikbare AAS veel resistenter zijn tegen metabolisme dan 'injecteerbare' AAS, hierdoor is de concentratie van de AAS in de levercellen vele malen hoger. Hierdoor is er dus meer androgene activiteit (activatie van de androgeen receptor) in de lever, wat uiteindelijk leidt tot schade aan de levercellen (doordat het als gevolg heeft dat er meer vrije zuurstofradicalen ontstaan in de mitochondria).

Hoe giftig orale AAS zijn voor de lever? Ja eh, als iemand vraagt hoe giftig alcohol is voor de lever? Heb je daar dan een antwoord op TS? Net als met alles, afhankelijk van de dosering, welke AAS, en hoe 'gevoelig' je ervoor bent. De schade die optreedt aan de lever door AAS gebruik (celdood van de hepatocyten door vrije zuurstofradicalen) verschilt aanzienlijk van dat door alcohol ('vette' lever).
                              Auteur van Bonds Androgene Anabole Steroïden (ISBN: 978-90-824123-0-7, peterbond.nl).

Comment

Originally posted by FitnessBoer View Post
                                Dat orals slechter zijn komt toch door hun 17-alpha dinges ding.. Idk de preciese term :P

De aanpassing die aan orals gedaan wordt om het via de maag op te kunnen nemen in ieder geval. Testosteron esters hebben deze niet.

Maar hey, kan het fout hebben
                                17a-alkylatie inderdaad, oftewel de binding van een alkylgroep (vrijwel altijd methyl) aan het 17e C-atoom, alfa georienteerd. Dit remt sterk een belangrijke metabole pathway van AAS (17b-oxidatie), waardoor zij trager gemetaboliseerd worden.
                                Auteur van Bonds Androgene Anabole Steroïden (ISBN: 978-90-824123-0-7, peterbond.nl).

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X