Stelling: men maakt elkaar gek via Internet

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Testo
    Op zich goede posts Castaway maar je vergeet voor het gemak dat er mensen zijn zoals jij die al groeien als ze kijken naar een ampul en je hebt mensen die echt vette hoeveelheden nodig hebben om wat voor reden dan ook...
    Dat klopt ook. Het gaat om verschillende factoren van de gebruiker zelf, hoe AS werkt. Deze factoren heeft de gebruiker niet zelf in de hand, ik zal er enkele noemen:
    Erfelijke eigenschappen, eigen testosteronproductie, leeftijd, alsmede de dominerende soort spiervezels die men heeft (fast-twitch of slow-twitch). Bij fast-twitch heeft men voordeel.
    Daarnaast is de trainingsbelasting heel erg belangrijk.
    De voeding gaat meespelen.
    Hoe vaak heeft de gebruiker al gekuurd etc.

Maar de essentie van mijn post was, dat ik de indruk krijg dat jonge, nieuwe gebruikers gauw het idee hebben als iemand groei op 500 mg AS (ik zal nu geen naam noemen) dan groei ik misschien wel 2 x zo hard als ik 1000 mg pakt. En die vlieger gaat dus niet op.
    Last edited by Castaway; 02-06-2006, 18:51.

Comment

Zal nog even iets neer zetten waarop ik baseer dat 50 mg testosteron per week, alwel een voordeel zou kunnen geven.
      Let wel, het is theorie en ga nou niet gelijk roepen, dat ik gek ben, geen verstand heb etc., want op dat soort discussies zit ik niet te wachten

In 1975 is er een onderzoek gedaan door David L. et al. 'Anabolic steroids in athletics. A crossover double- blind trial on weightlifters.' (voor degene die graag lezen).
      De conclusie was dat een dagelijkse dosis van 10-20 mg. methandiƫnone tot opmerkelijke prestatieverbetering leidde. Althans indien gecombineerd met zware training en eiwit- en koolhydraatrijkere voeding.
      Verder meende men dat de aanzienlijke gewichtstoename die bij het gebruik van methandiƫnone optrad, vrijwel geheel veroorzaakt werd, door vochtretentie. Wel toename van kracht, niet van spiermassa dus.
      Voorts bleek uit het onderzoek dat bij een dosering van 25 mg per dag geen betere resultaten werden bereikt dan bij een dosering van 10 mg. per dag.

Dit koppel ik dan weer terug naar bijvoorbeeld gebruik van Sustanon. De therapeutisch dosis is 250 mg. eens in de 3 of 4 weken.
      Kortom voor het gemak zeg je dan als ik +/- tussen de 50 - 100 mg. Sustanon zet per week, zal ik hier dus al voordeel bij kunnen hebben, de minimale dosis.
      Last edited by Castaway; 02-06-2006, 05:28.

Comment

Originally posted by snipke
        Enkel uw rode bloedlichaampjes gaan omhoog van test, u bloeddruk gaat bijna niet stijgen van enkel test, doe je er oxy of dbol bij gaat die wel stijgen.
        Dat je niet direct u eigen productie plat legt kan je dat eens onderbouwen aub, een link of zo waar het uit gelegd staat, want wat jij hier nu zegt is intersant als het waar is natuurlijk.

Grtz
        Ik heb een link voor je http://nl.wikipedia.org/wiki/Testosteron hier wordt uitgelegd hoe de negatieve terugkoppeling werkt. Je kan in dit hoofdstuk al op maken dat je eigen productie geremd wordt als je exogeen (van buitenaf) gaat toedienen. Bij remming is nog geen sprake van stilleggen, maar zoals ik al zei uiteindelijk komt de productie stil te liggen als je maar door blijft gaan met AS. Ik kom hier nog op terug.

Grtz.
        Last edited by Castaway; 02-06-2006, 05:44.

Comment

leuk topic kan alleen weinig toevoegen maar ik hou hem in de gaten.

Comment

Ben je niet alleen Punani!, ik volg het met veel belangstelling maar kan eveneens niet meedelen in de discussie.
            Grtz
            -C-
            -Intellectuals solve problems, Geniuses prevent them....
            -2 know what we don't know
            -No Pain No Gain!

Comment

Originally posted by snipke
              Enkel uw rode bloedlichaampjes gaan omhoog van test, u bloeddruk gaat bijna niet stijgen van enkel test, doe je er oxy of dbol bij gaat die wel stijgen.
              Dat je niet direct u eigen productie plat legt kan je dat eens onderbouwen aub, een link of zo waar het uit gelegd staat, want wat jij hier nu zegt is intersant als het waar is natuurlijk.

Grtz
              Zoals beloofd:

Uit het boek Sport en Doping van Willem van Stuijvenberg, ik citeer:

Subtiel evenwicht door terugkoppeling
              De productie van 'lichaamseigen' testosteron wordt onder normale omstandigheden geregeld door een effectief terugkoppelmechanisme (Karla en Karla, 1983 http://endo.endojournals.org/) waarbij hormonen zijn betrokken uit de hypthalamus (deel van de tussenhersenen) en uit de hypofese, de belangrijke klier die zeer beschut in het midden van de schedelbasis ligt en een aanhangsel vormt van de hersenen.
              De afgifte van deze gonadotrope (de geslachtsklieren beĆÆnvloedende) hormonen is bij de man afhankelijk van de hoeveelheid testosteron in het bloed. Is weinig testosteron voorhanden dan geeft de hypothalamus een hormoon af (het LH- 'Releasing' Hormoon: LHRH) dat de hypofese aanzet tot aangifte van onder meer het hormoon LH (LuteĆÆserend Hormoon). Dit LH signaleert vervolgens aan de cellen van Leydig in de mannelijke geslachtsklieren dat er meer testosteron moet worden geproduceerd.
              Is vƩƩl testosteron in het bloed aanwezig, dan zal de hypothalamus weinig of geen LHRH afgeven. Ook ruim en langdurig gebruik van anabole steroiden remt die afgifte. Gevolg is dat het voor de geslachtsklieren bestemde signaal om wat meer testosteron af te staan alsmaar zwakker wordt. De testikels zullen vervolgens allengs minder in staat zijn om op de nog nauwelijks toegezonden 'signalen' (de hypofesehormonen) te reageren: hun productie van testosteron (en ook van sperma) wordt voortdurend geringer en zal ten slotte geheel worden gestaakt. En het desbetreffende orgaan, dat nu niets meer om handen heeft, zal atrofiƫren (verschrompelen), met impotentie als gevolg.

Iets eenvoudiger uitgelegd:

Als je weet dat de bloedwaarden m.b.t. testosteron bij een gezonde man liggen tussen de 10 - 30 nmol/l en dat bij deze waarden de productie gewoon doorgaat, gemiddeld 7 mg per 24 uur (variƫrend van 4 to 14 mg) en is sterk van dagschommelingen, dan zie je op de image na toediening van 1 Sustanon Ɣ 250mg/ml de bloedwaarden stijgen.

Bij deze stijging zal dus de hypothalamus minder of gƩƩn LHRH gaan afgeven, het lichaam gaat dan zelf minder testosteron aanmaken, zoals beschreven in "Sport en Doping".
              Dus als je meerdere weken aaneengesloten AS toedient, dan pas neemt je eigen productie
              af en uiteindelijk komt deze stil te liggen.

Tijdens een kuur is niet te controleren of je eigen productie stil ligt, advies is daarom ook altijd bloedcontroles te laten doen na het kuren, zodat je weet of je eigen productie weer goed is.
              Last edited by Castaway; 03-06-2006, 04:08.

Comment

damn,hoe krijg je je eigen test-productie dan weer aan de gang? Misschien een domme vraag maar toch....
                Grtz
                -No Pain No Gain!

Comment

In de sport wordt Clomid gebruikt om de testosteronproductie, na steroĆÆden gebruik, te stimuleren. Wanneer de productie echter laag is door het gebruik van anabole steroĆÆden zal het gebruik van Clomid slechts tijdelijk voor een verhoogde aanmaak zorgen. Wanneer het gebruik gestaakt wordt, zal ook de testosteronproductie weer dalen.
                  Wat is dan wel de juiste manier om eigen test-productie weer op gang te brengen, volgens laatste zinnetje van Castaway 'Dus als je meerdere weken aaneengesloten AS toedient, dan pas leg je de eigen productie stil.' zou mijn productie volledig stil liggen?, hoe krijg je het weer op gang dan...
                  Grtz
                  -C-
                  -No Pain No Gain!

Comment

HCG is een stof die qua werking lijkt op het hormoon LH. Dit hormoon stimuleert bij mannen de testosteronproductie in de zaadballen. Veel mannelijke bodybuilders gebruiken HCG tegen het einde of na afloop van een anabolenkuur, in de hoop dat het hun eigen testosteronproductie stimuleert, die door het gebruik van anabolica danig onderdrukt is of stil is komen te liggen. Of HCG dit beoogde effect heeft, is nog maar de vraag. HCG kan bij mannen die van nature een verminderde testosteronproductie hebben deze productie stimuleren. Het gebruik van HCG kan bij mannen leiden tot het vasthouden van vocht en huiduitslag. In ieder geval betekent gebruik van HCG voor de productie van testosteron uitstel van executie.

Wat is dan de juiste oplossing?? Damn , ik wist echt niet dat na enkele weken je eigen aanmaak al werd stil gelegd, gene zever wij denken nog aan een 2e kindje binnen een jaartje of 2....
                    Sucks!
                    -No Pain No Gain!

Comment

Originally posted by niceguy024
                      damn,hoe krijg je je eigen test-productie dan weer aan de gang? Misschien een domme vraag maar toch....
                      Grtz
                      Niet schrikken.
                      Je legt de produktie van je eigen testosteron stil bij langdurig gebruik van AS. Afhankelijk van de mate hoelang je gebruikt hebt, hoe moeilijker het op gang komt.

Bijvoorbeeld bij gebruik van 12 weken, gewoon clomid, nolvadex of HCG gebruiken, dan is er geen enkel probleem te verwachten.
                      Ik zou wel bloedcontrole en controle op verschrompelen testikels doen. Voor de kuur bloedcontrole en opname formaat testikels, zodat na je kuur er gecontroleerd kan worden wat dan de waarden zijn.

Kuur je nu 12 maanden aan een stuk (ja die gekken zijn er) dan wordt het op gang brengen van je eigen produktie alleen maar moeilijker.
                      Het schijnt dat het dan zelfs nog mogelijk is om het op gang te brengen, mits je nog wel eigen productie heb (bloedwaarde van 4.0 nmol/l), alleen dan heb je niet meer voldoende aan clomid, nolvadex of HCG, dan wordt er direct LHRH geĆÆnjecteerd (UMC Maastricht)

Wat is dan de juiste oplossing?? Damn , ik wist echt niet dat na enkele weken je eigen aanmaak al werd stil gelegd, gene zever wij denken nog aan een 2e kindje binnen een jaartje of 2....
                      Een oplossing die ik hanteerde (zie thread: mijn eerste kuur) is tijdens de kuur al beginnen met clomid (vanaf week 3), daarna met clomid doorgaan tot 4 weken na de kuur.

Een andere oplossing is nolvadex gebruiken zoals in meerdere threads wordt aangegeven.

Wel een advies als je met kinderen wil beginnen, je sperma kwaliteit gaat enorm achteruit bij gebruik van AS, daarnaast kan het een afwijking geven bij het kind. Dus liever niet kuren als je binnen een half jaar denkt aan kinderen te beginnen.

Zo moeilijk is dat niet om er een paar maanden van af te blijven .
                      Last edited by Castaway; 03-06-2006, 03:36.

Comment

Zal volgens jou 4 weken 40mg p/d nolva volstaan voor ong 10weken gekuurd te hebben. Ik gebruikte 500mg test en 400 deca per week..... Ieder lichaam reageert wel verschillend maar toch, ik ga ook zwaar in Squat , deadlift, ze zouden je eigen testlevels ook verhogen.
                        Dat van de kindjes wist ik al, dat had m'n dokter me al verteld en omdat kuren er voor mij toch niet meer inzit vormt dit wel geen probleem... But thx anyway
                        Grtz
                        -C-
                        -No Pain No Gain!

Comment

Zal volgens jou 4 weken 40mg p/d nolva volstaan voor ong 10weken gekuurd te hebben. Ik gebruikte 500mg test en 400 deca per week..... Ieder lichaam reageert wel verschillend maar toch
                          Grtz
                          -C-
                          Dat volstaat.
                          Maar laat gewoon bloedcontrole doen, dan heb je zekerheid, dat alles weer in orde is.

Comment

Zou tribulus hier ook niet kunnen helpen?...
                            -No Pain No Gain!

Comment

Zou tribulus hier ook niet kunnen helpen?...
                              Ik zal tribulus, viraloid en al die andere supplementen die pretenderen je testosteron spiegel op te krikken, niet afkraken.
                              Bij mij werken ze niet, vanaf '95 gebruik ik geen anabolen meer, heb daarom alternatieven gezocht, zoals deze boosters.
                              Om er zeker van te zijn of ze werken, heb ik bloedcontroles laten uitvoeren of er daadwerkelijk een stijging waar te nemen valt. Helaas....

Ik wil hiermee niet zeggen, dat het baggerzooi is (voordat ik dadelijk heel de supplementen wereld over me heen krijg). Bij mij werkt het niet.

Comment

Bij mij werkte het ook niet.
                                Wel ff als aanvulling, nooit hcg na een kuur maar eventueel tijdens.
                                Na een kuur nolvadex en/of clomid.

Greets...
                                Growing is like sex you can never get enough...

Pain is temporary...pride is forever...

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X