Originally posted by koenv91
En wat betreft leeftijd: Je bent zo oud als de kennis die je hebt. Maar je hebt gelijk, ik ben aan de jonge kant voor dat spul, dat hoef je me niet te vertellen, mocht je dat willen. :')
Werking
DNP werkt door oxydatieve phosphorylation te ontkoppelen, wat lichaams temperatuur en metabolisme verhoogt.
De synthese van vetzuur in vetweefsel vereist samenwerking van mitochondrial en cytoplasmic enzymen.
Mitochondria geven energie van glycogeen en vet voorraden vrij en zetten energie in bruikbare vorm via de productie van ATP om.
ATP is de primaire drager van energie binnen de cellen,
en de meeste cellen sterven snel bij gebrek aan het.
ATP "voed" de spieren als het ware.
Wat moet DNP met dit alles doen? DNP zet de spier’ s ATP uit, waarbij je mitochondria wordt vereist om meer energie van voorraden om te zetten,
en zo tot meer ATP te leiden om te vervangen wat werd verloren.
Dit zorgt ervoor dat je lichaam meer energie zal gebruiken.
Er zijn studies bij dieren geweest waar een verhoging van 60% van de stofwisseling door DNP is gemeten.
De "experts" menen dat bij juist gebruik van DNP bij de mens dit tussen de 40 en 80% zal liggen.
Afhankelijk van dosering en lichaam.
DNP werkt door oxydatieve phosphorylation te ontkoppelen, wat lichaams temperatuur en metabolisme verhoogt.
De synthese van vetzuur in vetweefsel vereist samenwerking van mitochondrial en cytoplasmic enzymen.
Mitochondria geven energie van glycogeen en vet voorraden vrij en zetten energie in bruikbare vorm via de productie van ATP om.
ATP is de primaire drager van energie binnen de cellen,
en de meeste cellen sterven snel bij gebrek aan het.
ATP "voed" de spieren als het ware.
Wat moet DNP met dit alles doen? DNP zet de spier’ s ATP uit, waarbij je mitochondria wordt vereist om meer energie van voorraden om te zetten,
en zo tot meer ATP te leiden om te vervangen wat werd verloren.
Dit zorgt ervoor dat je lichaam meer energie zal gebruiken.
Er zijn studies bij dieren geweest waar een verhoging van 60% van de stofwisseling door DNP is gemeten.
De "experts" menen dat bij juist gebruik van DNP bij de mens dit tussen de 40 en 80% zal liggen.
Afhankelijk van dosering en lichaam.
Ja dat stukje kende ik al.
Even een kleine brainstorm (sorry voor het vele offtopic) DNP maakt de ATP-productie uit de citroenzuurcyclus minder efficiënt, ik ben er alleen nog niet uit waar die koolhydraten precies voor nodig zijn, behalve dan om een keto-acidiose te voorkomen, aangezien vetzuren net zo goed door de citroenzuurcyclus heen kunnen gaan. In die zin zou een normale EKV verhouding ook moeten volstaan. Koolhydraten dienen dan puur voor de reactie
Een andere reden waarom ik denk dat extra veel koolhydraten toch niet zorgen voor een betere werking van DNP, is omdat het lichaam niet ineens 'minder' kan verbranden bij een onvoldoende inname van koolhydraten: De citroenzuurcyclus is immers nog altijd gehandicapt door de aanwezigheid van DNP, en dit is onafhankelijk van de voedingsinname. En aangezien het lichaam maar op 3 manieren kan zorgen voor een lager energieverbruik*, die geen van alle op 'magische' wijze voor een hogere of lagere verbranding zorgen waar je niks van merkt (ja, behalve de hitte dan)
1: afname lichaamsgewicht/spierweefsel
2: grote vermoeidheid, futloosheid, enz, een bekend side-effect van DNP
3: verandering in de hormoonbasis
Uit mijn redenatie zou je wel kunnen afleiden dat een hogere koolhydraatinname je minder slaperig maakt, zeker als je niet gewend bent dat je lichaam voor een groot deel op de vetverbranding werkt. Wat weer als gevolg heeft dat mensen die gewend zijn aan een low-carb dieet, het in verhouding prima doen op DNP.
Maar nogmaals, dit is slechts een brainstorm. Er zitten nog altijd een paar kleine foutjes in, zoals het warm krijgen waar veel gebruikerts over rapporteren, of de benodigde hoeveelheid koolhydraten om de acidiose te onderdrukken - je verbrand immers een veelvoud aan FFA ten opzichte van normaal.
Ik hoor graag je mening hierover, want er zijn een aantal punten die gewoon niet met elkaar rijmen.
Comment