Als dit je eerste bezoek aan Bodynet.nl is, kijk dan even hier. Registreer
je eerst voordat je kunt reageren. Om berichten te lezen klik je op een forum hieronder.
Snipke, ik heb het idee dat je aan het 'undertrainen' bent.
'Overtrainen' is echt zo'n modewoord geworden.
Symptomen van overtraining zijn bijvoorbeeld slecht slapen, hartkloppingen, terugval in kracht etc. Ik lees en hoor veel te veel over angst voor overtraining. Alles 1x per week? Prima, maar dan ook slopen die hap.
Anabole steroiden zorgen met name voor een beter en sneller herstel.
Tijdens een kuur moet je dus je trainingsintensiteit opbouwen.
Snipke, ik vind dus dat jij 4, wellicht 5 keer per week moet gaan trainen de komende weken. Natuurlijk veel basisoefeningen, dips met gewicht etc.
Voordat door overtraining je spiergroei stagneert moet je echt een hele tijd gek hebben gedaan hoor. Je kuurschema is prima, eetgewoonten ook, dus in plaats van minder trainen, push pull of weet ik wat, vind ik dus dat je de boel 's flink moet opvoeren. Da's mijn mening.
We blijven als groep werken aan het 'whey-gevoel'.
Ben het eens met mr. symmetry, maar was er zelf nog niet opgekomen
Ik kan me herrinneren dat je ook dingen als doggcrap hebt gedaan. Nu weer fullbody. Ook eens push/pull.
Ga gewoon "back to basics" met een 4 dagen split, alles 1 keer in de week. Je zou nog een 5e keer naar de sportschool kunnen gaan voor wat buik/kuiten/onderarmen. Zeker in een kuur zal je hiermee niet snel overtrainen.
Daarin zit juist de fout denk ik, zo is je terugval en dip vele groter na de kuur.
Ik doe op maandag
bech press 8x3 ( 8sets van 3hh)
barbell row 8x3
deadlift 8x3
cable crunch 3x15
Woensdag
Military press 4x8
pull over 4x8
dumbell curl 4x8
triceps dippen 4x8
legg press 4x8
back extension 4x8
zaterdag : meestal isolatie oefeningen, fly's , pull down nek, side raise, .....
Dit is voor mij een goed schema, wat ik niet meer kan is borst 3-4 oef dan schouders 3 oef en dan triceps 2 oef. dit schema zou nog gaan maar als ik een hele training rug moet doen moet ik al na 2 oef stoppen dat mijn onderarmen zo opgepompt zijn dat ik niet verder kan trainen, het schema dat ik nu doe kan ik echt voluit gaan want je doet maar 1oef per spiergroep.
5-6 keer per week trainen omdat je kuurt en dan na de kuur het niet kunnen volhouden is de fout die vele maken en zo veel massa verliezen, dan win ik nu maar 4-5 kilo maar zal ze wel beter kunnen vasthouden dan anders 10 kilo en er 5-6 moeten inleveren
Ik kan verkeerd zitten en daarom mogen jullie commentaar geven :-)
Dat is juist het voordeel van zo trainen, ja ik ga voluit bij elke set. Als je een gewone training doet, laat ons zeggen een borsttraining dan zal u eerste push beweging de beste zijn, doe je nog een push beweging dan voel je al dat je minder sterk bent.
Bij rug ga ik ook voluit, omdat ik zoals in mijn schema staat elke training 1-2 rugoef doe.
@Been ; hey kerel, ben je dronken of stoned, alle sets en hh staan bij het schema
@Corrie, op onderhoud heb ik ongeveer 2400-2500 kcal nodi als ik deze elke dag eet verlies ik geen gram gewicht,ik heb nu bijna een jaar niet gekuurd en ben dat jaar ook geen gewicht kwijtgespeeld, misschien eens 2 kilo ofzo als ik een week slecht gegeten had maar als ik de week erop weer normaal at waren die kilo's er direct weer bij.
Nu zit ik dus op 3500 kcal, ga het nu een week of twee bekijken want na een paar dagen kan je dat niet zien, en als het echt nodig is schroef ik deze nog op.
Maar wat is de mening van jullie op de post van Mr symmetrie en mijn reactie daarop
Als je voluit gaat lijkt me niet dat je undertraint.
Wel moet ik zeggen dat je onderhoud door de tijd heen kan veranderen. Dit kan omhoog gaan of juist omlaag gaan in kcal. Hoe lang is het geleden dat je dit heb uitgerekend?
voor ik met de kuur begon he achilles, moest toch weten hoeveel ik naar binnnen moet werken, maar het zit hem niet in de voeding ze,ik heb daar genoeg verstand en ervaring in (denk ik toch), het zal meer te maken hebben met geduld , geef eens een mening over mijn trainingsschema, want wil dat nog wel wat aanpassen, ik pas het eigenlijk elke training aan want doe altijd wel een oef meer op gevoel.
geef eens een mening over mijn trainingsschema, want wil dat nog wel wat aanpassen, ik pas het eigenlijk elke training aan want doe altijd wel een oef meer op gevoel.
Grtz
Daar zit 'm wellicht de 'kneep'. Houd je trainingsschema eens een week of 8 stabiel en probeer elke keer zwaarder te gaan. Dat kan niet als je steeds de boel door elkaar gooit. Ik vind afwisseling prima, maar hooguit eens in de 6-8 weken. Niet iedere training. Da's meer iets voor Ronnie Coleman of zo.
We blijven als groep werken aan het 'whey-gevoel'.
het is niet de boel door elkaar gooien Mr symmie, het is meer van een oef erbij doen ofzo, wat ik geplaatst heb is de rode draad,soms doe ik daar nog een isolatieoef bij.
Maar wat denk je van mijn reactie door juist niet 5-6 keer per week te trainen, zie één van de vorige post
Woensdag trainen overgeslagen, hopende dat vrijdag geheel opgeknapt zou zijn. Gedeeltelijk gelukt, alleen merk ik erge krampen rond m'n linker kuit /...
Trenabol Inj 1 Amp is a strong energy booster that is designed to enhance your strength, endurance, and overall workout performance. Engineered for athletes...
Comment