ergernis

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• ergernis

ik erger me de laatste tijd aan nieuwelingen of beginners die adviezen geven aan bijv. nieuwe forumgebruikers..
    ikzelf ben ook een beginner maar ik geef alleen tips/adviezen over dingen waar ik zelf ervaring mee heb of goede kennis van heb.
    Ik vind het goed dat mensen elkaar helpen begrijp me niet verkeerd, maar af en toe heb ik het gevoel dat mensen rondweg het forum gewoon vol zitten te posten. ik ga niet in details in omdat ik persoonlijk geen mierenneuker ben..

misschien valt het jullie ook op ofniet, nou ja wilde het alleen ff kwijt. no hard feelings hoor iedereen begint als beginner

Mja, misschien heb je wel ergens gelijk bro. Ik kan dus wel in je 'ergernis' inkomen maar uiteindelijk heeft iedereen het recht om zijn mening te geven. Ik heb dan een zelfde ingesteldheid als jou en zal bijvoorbeeld over 'as' en dergelijke ook niets gaan posten omdat mijn kennis er over zeer beperkt is en ik weet dat er hier members zijn die er 1000x meer zinvolle informatie over kunnen verstrekken.
    Maar ik blijf van mening dat iedereen van iedereen kan leren. Wanneer een newbie of eveneens gewoon een andere member hier tips of info geeft die niet klopt wordt die volgens mij toch meestal verbeterd door hetzij andere leden, hetzij door onze moderatoren. Zo leert niet alleen de topicstarter die de vraag stelde, maar ook diegene die de onjuiste info gaf hoe het nu eigenlijk dan wel zit.

En geloof me amigo, als enkel diegene mocht spreken die de volledige waarheid kent, dan moesten we allemaal zwijgen!

Grtz

Comment

In de regels worden mensen verzocht alleen informatie te geven aan iemand met een vraag als ze er werkelijk iets vanaf weten en hun antwoord desgevraagd kunnen onderbouwen, om te voorkomen dat iemand een hele waslijst aan antwoorden krijgt en dan vervolgens alsnog zelf de juiste moet gaan zoeken. Meer dan dat vragen kunnen we niet doen, het is immers een forum en zoals Bocca terecht zegt mag iedereen zijn mening uiten.
      Aan de mensen met meer kennis van zaken die de fouten zien vervolgens de taak deze te corrigeren en de mensen de juiste kant op te sturen.

Vergeet overigens niet dat ook een nieuwe member veel kennis kan hebben, nieuw op het board betekent niet persé nieuw in de sport immers.
      En zelfs iemand die zelf nog maar net traint kan van de theorie al heel veel afweten, het zou dus niet terecht zijn om alle posts van nieuwelingen maar direct af te doen als onzin.
      Neemt niet weg dat er inderdaad soms hele domme 'adviezen' worden gegeven, dat is soms jammer maar zeker geen drama. Het wordt mi pas echt vervelend als iemand die verkeerde adviezen geeft zelf niets wijzer wordt van de overige antwoorden, leren doen we immers als het goed is allemaal nog iedere dag.

Comment

ja ik vind ook dat hij gelijk heeft, ik ben ook wel een 'beginner' en geef toe dat ik soms misschien ook wel adviezen probeer te geven waarvan er hiero mensen zijn die veeeel meer ervaring hebben, ik geloof dat ik nog wel meeval maar er zijn idd. veel die beter meer kunnen luisteren.
        on the road to get huge

Comment

Originally posted by hardcoremenneke
          ja ik vind ook dat hij gelijk heeft, ik ben ook wel een 'beginner' en geef toe dat ik soms misschien ook wel adviezen probeer te geven waarvan er hiero mensen zijn die veeeel meer ervaring hebben, ik geloof dat ik nog wel meeval maar er zijn idd. veel die beter meer kunnen luisteren.
          Ik zie jou ook nog welleens iets posten wat eigenlijk nergens op slaat, maargoed daar kan je dan mooi van leren.

Je hebt wel gelijk flying dot, maar je ziet zo wat betrouwbaar is en wat niet. Een uitgebreide uitleg met veel argumenten is vaak veel beter dan een simpel en snel antwoord, en het zijn ook meestal die korte snelle berichten die dan ook fout zijn. Zelf post ik ook welleens even iets snel, want ik heb ook niet altijd zin om alles te onderbouwen. En ik maak ook welleens fouten maar meestal zet ik er dan wel bij dat ik het niet heel zeker weet en vraag dan ook om correctie indien het fout is. Dit zou eigenlijk iedereen moeten doen, en gelukkig doen ook veel mensen dat.

Grtz
          VOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NL

Comment

Pas op hoor David, straks krijg je Curiosio achter je aan...
            Als er iemand vaak korte snelle berichten plaatst is hij het wel en hij wil eigenlijk in de regels opgenomen zien dat hij altijd gelijk heeft.

Comment

Sorry maar ik vind dit op niets slaan. Een beginner die krijgt vaak de foute adviesen op de sportschool of van vrienden die denken dat ze de waarheid verkondigen.
              Iemand stelt een vraag, kan zowel een beginner als een gevorderde zijn want die weten ook niet altijd alles, en de beginner heeft daar iets van gehoord en geeft zijn advies daarop, zelf niet wetend dat het foute info is.
              Dan is het de taak van de mensen of mods van die fout recht te zetten, dus flyingdot, als jij je daaraan ergert dan moet jij die fout rechttrekken, en dan zal die beginner die het foute antwoord gaf nu ook weten wat het is.

En geloof me niet iedereen weet alles, zelfs de mods weten niet alles (sorry collega's), dus nu met modder beginnen te gooien vind ik nergens op slaan, corrigeer dan gewoon de mensen

Grtz
              stil growing

Comment

Originally posted by FlyingDot
                ik erger me de laatste tijd aan nieuwelingen of beginners die adviezen geven aan bijv. nieuwe forumgebruikers..
                ikzelf ben ook een beginner maar ik geef alleen tips/adviezen over dingen waar ik zelf ervaring mee heb of goede kennis van heb.
                Ik vind het goed dat mensen elkaar helpen begrijp me niet verkeerd, maar af en toe heb ik het gevoel dat mensen rondweg het forum gewoon vol zitten te posten. ik ga niet in details in omdat ik persoonlijk geen mierenneuker ben..

misschien valt het jullie ook op ofniet, nou ja wilde het alleen ff kwijt. no hard feelings hoor iedereen begint als beginner
                En noem gerust NAMEN, wat weten de mensen wie zich wel of niet aangesproken moeten voelen. Altijd dat algemene gepraat...wie de schoen past trekke hem aan. Gelul. Namen.

1.83 / 96 kg / Bf 14%

Comment

Originally posted by Jaap
                  En noem gerust NAMEN, wat weten de mensen wie zich wel of niet aangesproken moeten voelen. Altijd dat algemene gepraat...wie de schoen past trekke hem aan. Gelul. Namen.

ja hij heeft opzich wel gelijk, ik weet zeker dat er mensen zijn die van zichzelf denken dat ze het allemaal weten en dat zij niet bij die mensen horen die er eigenlijk toch wel bijhoren, ik zal der zelf ook een paar op kunnen noemen, en ik hoor er zelf ook miss. wel een beetje bij
                  ( de mensen die meestal snel wa neerbrabbelen hebben meestal ook extreem veel posts bijv. in een maandje 250 ofzo ...) p.s ik vind het soms ook wel overbodig bij die introduction topic om ff met z'n 30e welkom te zeggen, miss. dat je gewoon wat vaste mods. moet neme ofzo 10 reacties met welkom lijkt me meer dan genoeg
                  Last edited by hardcoremenneke; 20-05-2006, 18:21.
                  on the road to get huge

Comment

Over die voorsteltopics loopt al een ander topic, zou daar meer op zijn plaats zijn.
                    Overigens heb ik daarover al een voorstel gedaan bij de rest van forumbeheer, komt waarschijnlijk binnenkort wel verandering in. Komt in de buurt van jouw idee.

Comment

Originally posted by Jaap

Dat is nu neit belangrijk, hij wil gewoon even zijn hart luchten

Comment

Originally posted by hardcoremenneke
                        ja hij heeft opzich wel gelijk, ik weet zeker dat er mensen zijn die van zichzelf denken dat ze het allemaal weten en dat zij niet bij die mensen horen die er eigenlijk toch wel bijhoren, ik zal der zelf ook een paar op kunnen noemen, en ik hoor er zelf ook miss. wel een beetje bij
                        ( de mensen die meestal snel wa neerbrabbelen hebben meestal ook extreem veel posts bijv. in een maandje 250 ofzo ...) p.s ik vind het soms ook wel overbodig bij die introduction topic om ff met z'n 30e welkom te zeggen, miss. dat je gewoon wat vaste mods. moet neme ofzo 10 reacties met welkom lijkt me meer dan genoeg
                        Het dikgedrukte, dat slaat vind ik eigenlijk nergens op.
                        En het voorsteltopic, daarvan is het de bedoeling dat iemand zich een beetje kan voorstellen met stats enzo, zodat wij weten wat voor advies we kunnen geven. Maar agz lang niet iedereen (ik ook) dat voorstel topic volgt, en niemand die stats kan onthouden heeft het EIGENLIJK niet heel veel zin.

grtz

Comment

Originally posted by Shannasse
                          Pas op hoor David, straks krijg je Curiosio achter je aan...
                          Als er iemand vaak korte snelle berichten plaatst is hij het wel en hij wil eigenlijk in de regels opgenomen zien dat hij altijd gelijk heeft.
                          Ik ken de berichtjes van Cur ja, bijvoorbeeld:

Greets

Comment

Dat staat er altijd onder ja maar Cur post nooit alleen maar zoiets hoor. Hij zegt alleen altijd het liefst precies waar het op staat zonder daar teveel woorden aan vuil te maken, is wat korter van stof zeg maar.

Het voorstelonderdeel heeft uiteraard wel degelijk zin, niemand kan en/of wil al die stats enzo onthouden maar het is wel snel terug te vinden indien gewenst.
                            (Tip: klik op de naam van een member en dan op 'vind meer berichten van ...')
                            De vele posts in die topics zijn wat lastiger en daar zullen we een gepaste oplossing voor verzinnen, maar het voorstellen zal zeker blijven!

Comment

Originally posted by Shannasse
                              Dat staat er altijd onder ja maar Cur post nooit alleen maar zoiets hoor. Hij zegt alleen altijd het liefst precies waar het op staat zonder daar teveel woorden aan vuil te maken, is wat korter van stof zeg maar.

Het voorstelonderdeel heeft uiteraard wel degelijk zin, niemand kan en/of wil al die stats enzo onthouden maar het is wel snel terug te vinden indien gewenst.
                              (Tip: klik op de naam van een member en dan op 'vind meer berichten van ...')
                              De vele posts in die topics zijn wat lastiger en daar zullen we een gepaste oplossing voor verzinnen, maar het voorstellen zal zeker blijven!
                              welwel, ik kan me een topic van mij herrineren waarin cur gewoon zei:

Greets.

grtz

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X