Vechtsporten

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

inderdaad chapeau voor Sapp dat ie het zolang heeft kunnen uithouden, maar hij was al een pro NFL speler, dus conditie had ie al en vooral het verschil in gewicht. We spreken hier niet over 20kilo verschil maar een dikke 70kilo verschil. Dus ni moeilijk dat hij gemakkelijker uit klemmen geraakt. En laat maar is iemand van dat gewicht op jou vallen, dat is impacht hoor!
    Dat iemand zonder krachttraining iemand van dat gewicht ni in beweging zou krijgen ben ik met je eens.
    Krachttraining is van essentieel belang, maar omdat door te trekken dat kracht wint van techniek, ben ik het niet met je eens.
    Hoor aan je uitleg dat je wel wat ervaring hebt, maar heb zelf al met zwaardere jongens getraind die het van hun kracht moesten hebben maar hun techniek niet volledig beheersten, dan mogen ze zoveel kracht uitoefenen op een (slechte) rear naked choke, dan is het kwestie van afwachten tot de kracht wegsijpeld en dat je een stevige nekspieren hebt.
    Komt nog eens bij dat het niveau hier in belgie helemaal nog niet hoog is op gebied grondgevechten.
    Maar ik ken genoeg jongens in brazilie van 70kilo die jou laten tappen. En dat heeft te maken dat het niveau, techniek veel hoger ligt. Geloof best dat jij die ervaring heeft en goede kracht/conditie verhouding heeft, nog niet bent getapt door lichtere jongens hier in belgie.
    Wil gewoon zeggen, iemand die 5j aan krachttraining doet en geen grondervaring heeft zal niet veel kunnen beginnen tegen iemand die dezelfde tijdservaring heeft maar dan enkel grondgevechten.
    Natuurlijk als je een bep. ervaring hebt EN aan krachttraining doet dan zal het zeker moeilijker worden voor diegene die je wilt laten submitten.
    Last edited by spacehunk; 03-06-2007, 17:17.

Comment

Judo is echt underrated: YouTube - Judo Explosive Moves Zenbu Promo

Comment

ja, voor zover ik weet ben ik het eens met genjuro hoor..
        op (inter)nationaal niveau is iedereen technisch goed uitgerust. dus komt een groot deel wel op kracht EN een belangrijke factor die jullie volgens mij vergeten..= snelheid

Kijk maar naar Bruce Lee, beste gevechtsporter ooit. Hij heeft zijn eigen stijl ontwikkeld Jeet-Kune-do als ik het goed heb. Maar die kerel is bliksemsnel je kan hem niet voor zijn en verder kan je hem niet raken want hij is defensief ook heel sterk.

YouTube - Best Bruce Lee Music Video Ever! Tribute to the master!
        ahja in de opnames van de kick op 0.45 die hij geeft, brak een kerel zijn arm die probeerde die kerel die de kick kreeg op te vangen. Om maar een idee van de kracht weer te geven.

Een partijtje vechten tegen Mike Tyson of Bruce Lee ?

Ik liever tegen Mike Tyson die slaat je waarschijnlijk van de eerste maal K.O. Maar Lee niet die speelt met je

De combinatie van techniek, snelheid en kracht maakt de complete vechtmachine
        only the strongest will survive

Comment

Akuma, with all do respect voor Bruce Lee hoor. Want wat hij gedaan heeft voor in die tijd Martial Arts verdiend genoeg respect. Maar vergeet niet dat we hem kennen van in de film. Zo hebben we ook Jackie Chang, Jet Lee, Steven Seagal...maar dat zijn acteurs! Met martial arts achtergrond natuurlijk anders kun je dat niet. Wat kunnen ze op wedstrijdgebied? Of wat hebben ze al bereikt? Wat kunnen ze in real deal fights? In films ziet er het altijd mooi en spectaculair uit.
          We zijn ook 20jaar verder nu, sporten evolueren, zo is er dan ook UFC en Pride gekomen waar dat alle vechtsporters hun technieken kunnen uitproberen in een echt gevecht (nu wel met regels).
          Maar in zijn tijd was Bruce Lee inderdaad baanbrekend, een ikoon en nog altijd. En hij verdient het ook.
          Zoals je zei, combinatie van techniek,snelheid, kracht en uithouding zal je een moeilijk verslaanbaar atleet van je maken.

Comment

Originally posted by Nemesis View Post

Mooi stukje. Wil geen enkele vechtsport bekritiseren, alles heeft zijn voordelen.
            Die discussie zal altijd blijven verder gaan over welke vechtsport het "beste" is. In mijn ogen is er geen "beste".
            Wil je een complete vechter zijn? Dan heb je van alle sporten wel iets nodig. Dus combineer verschillende stijlen en neem daar de beste dingen van die voor jou efficient zijn.

Comment

Originally posted by spacehunk View Post
              inderdaad chapeau voor Sapp dat ie het zolang heeft kunnen uithouden, maar hij was al een pro NFL speler, dus conditie had ie al en vooral het verschil in gewicht.
              Sapp was een linebacker. Het enige wat die in een wedstrijd moeten doen is af en toe een kort spurtje om iemand neer te halen. Conditie met zoon lijf is erg, erg moeilijk. Teveel spier= te groot zuurstofverbruik. Zijn longen zouden 3 keer de longinhoud moeten hebben als een lichtgewicht wilt hij op dat gewicht nog degelijke conditie hebben.

Ikzelf had mijn conditie op 112kg al compleet tegen me. Nu op een 102kg voel ik me echt herboren, en het belangrijkste is dat ik al mijn kracht heb kunnen behouden.

We spreken hier niet over 20kilo verschil maar een dikke 70kilo verschil. Dus ni moeilijk dat hij gemakkelijker uit klemmen geraakt. En laat maar is iemand van dat gewicht op jou vallen, dat is impacht hoor!
              Dat iemand zonder krachttraining iemand van dat gewicht ni in beweging zou krijgen ben ik met je eens.
              Krachttraining is van essentieel belang, maar omdat door te trekken dat kracht wint van techniek, ben ik het niet met je eens.
              Kracht wint niet van techniek, heb ik nergens gezegt. Maar het staat er zeker naast, als een van de essentiele zaken in het vechtwereldje. In mijn buitenwippertijd kwamen er eens half lachend een lichtgewicht kickboxertje naar me met dat ik traag ben en hij met zijn snelheid en techniek mijn in zak en as schopt. Toen hij later op de avond voor problemen zorgde trok ik hem gewoon aan zijn kraag buiten. Tegenstribbelen was amper te voelen.

Hoor aan je uitleg dat je wel wat ervaring hebt, maar heb zelf al met zwaardere jongens getraind die het van hun kracht moesten hebben maar hun techniek niet volledig beheersten, dan mogen ze zoveel kracht uitoefenen op een (slechte) rear naked choke, dan is het kwestie van afwachten tot de kracht wegsijpeld en dat je een stevige nekspieren hebt.
              Komt nog eens bij dat het niveau hier in belgie helemaal nog niet hoog is op gebied grondgevechten.
              Waar, maar laat ze eens enkele maanden trainen en probeer dan nog eens. Eens ze de basics machtig zijn komt dat krachtverschil pas goed te boven. Had ik ook.

Dat België niet hoog is op gebied van grondvechten ga ik niet mee akkoord. Er zijn enkele Europese topper mma die uit België komen, en het met name dankzij hun grondvechten hebben bereikt. Maar op amateurniveau is het inderdaad niet te vergelijken met profs.

Maar ik ken genoeg jongens in brazilie van 70kilo die jou laten tappen. En dat heeft te maken dat het niveau, techniek veel hoger ligt. Geloof best dat jij die ervaring heeft en goede kracht/conditie verhouding heeft, nog niet bent getapt door lichtere jongens hier in belgie.
              Kan, zou ik niet weten. Ik vecht ook enkel tegen de lichtere jongens uit mijn eigen club. Er zullen best nog betere amateurvechters dan mij qua grond die een pak minder dan mij wegen. Dat is voor mij om de komende jaren op te trainen.

Wil gewoon zeggen, iemand die 5j aan krachttraining doet en geen grondervaring heeft zal niet veel kunnen beginnen tegen iemand die dezelfde tijdservaring heeft maar dan enkel grondgevechten.
              Niet akkoord, hangt teveel van krachtsverschil, gewichtsverschil en talent van de 2 mannen af. Het voordeel neigt naar de grondvechter, dat wel.

Natuurlijk als je een bep. ervaring hebt EN aan krachttraining doet dan zal het zeker moeilijker worden voor diegene die je wilt laten submitten.
              Dat is de kern van mijn beweringen. Krachttraining is onmisbaar in een krachtsport als je iets wilt bereiken, zeker als er niet naar het klassenstelsel wordt gekeken. Voor compleet te zijn heb je alles nodig, kracht, conditie, flexibiliteit, snelheid, techniek, talent, tactisch inzicht(wat erg veel net-niet toppers missen) en vreselijk veel geluk.
              the one and only tabata overlord

Comment

Originally posted by spacehunk View Post
                Wil je een complete vechter zijn? Dan heb je van alle sporten wel iets nodig. Dus combineer verschillende stijlen en neem daar de beste dingen van die voor jou efficient zijn.
                yup

Comment

mooi, discussie!!!!

capoeira was gedwongen dansvecht stijl. de onderdrukte brazilianen mochten niet vechten en daarom maakten ze een soort dans wat stiekem toch vechten was. er is wel een mooie speelfilm met marc dacascos (ofzo) waarin hij dat aan probleemjongeren leert. titiel ff kwijt. heb ik tig jaar geleden gezien.
                  dit ff ter info.
                  ga verder met discusseren
                  een dag niet geleefd..... dan ben je dood

Comment

Ergens zou ik ook wel aan vechtsport willen beginnen.
                    Misschien als ik wat lichter ben dat ik eens ga informeren,
                    maar dan gewoon boksen ofzo, moet het meer hebben van
                    m'n kracht dan van m'n lenigheid . Maar die filmpjes zien
                    er wel strak uit allemaal (leuke discussie ook ).
                    25 jaar 1,93m 113,0kg 22,0%BF ~cutting fase

Comment

ja ik vindt capoeira er echt vet uitzien maar het is niet echt vechten en je moet er focking lenig voor zijn wat ik niet ben

Ik kan natuurlijk wel met me been hoger dan men eige hoofd kicken enzo maar die moves van capoeira zien me er wat te moeilijk uit

Maar pet af als je het kan.

Comment

ook een zeer effectieve vechtstijl op straat is wing tsung, er wordt weinig over gesproken, maar het is een stijl afkomstig uit het kung-fu. Wing tsung bestaat er uit je tegenstander zo snel mogelijk en effectief uit te schakelen. dus niet slagen en stampen en boksen. Meestal worden slagen in het gezicht en in de nek gebruik of de zwakke plekken van het lichaam worden aangepakt

kijk zelf maar eens
                        YouTube - Henry Muller presenting Wing Tsung

Comment

heb het eens gedaan, kon me niet bekoren. Die snelle slagen missen kracht. Je kunt niet verwachten dat een teruggetrokken slag veel schade aanbrengt, anders zou het in mma veel gebruikt worden, in plaats van bokscombinatie die in elkaar voorvloeien.

Als je ze laat sparren(wat in wing chun erg weinig wordt gedaan) wordt het terug gewoon een kickboksachtig dingetje. Je kan je beter daar gewoon op richten.

Voor vuile trukjes kun je je beter op krav maga of systema richten.
                          the one and only tabata overlord

Comment

nee vuile trukjes zijn wel leuk als je zo onder controle hebt en je kunt er de tegenstander mooi met in het zak zetten maar verder laffe manier van vechten. Ik wou het maar effe kwijt ter info

hier is een voorbeeld van Bruce Lee's Jeet kune do. Lijkt me moeilijk om onder de knie te krijgen
                            YouTube - Jeet Kune Do Demonstration

Comment

Het terugtrekken van een stoot maakt hem juist sterker genjuro. Sommige bokser trekken hun arm neit terug na het maken van een hoek. Ze hoeven dan ook maar 1 x te missen..
                              Stoten als die bij wing tsun zijn poep omdat ze zo snel worden gemaakt dat er geen kracht tijd is om genoeg kracht achter te zetten. Kracht zetten doe je namelijk niet alleen met je arm, maar met je hele lichaam.
                              VOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NL

Comment

citaat van Genjuro;
                                Kracht wint niet van techniek, heb ik nergens gezegt. Maar het staat er zeker naast, als een van de essentiele zaken in het vechtwereldje. In mijn buitenwippertijd kwamen er eens half lachend een lichtgewicht kickboxertje naar me met dat ik traag ben en hij met zijn snelheid en techniek mijn in zak en as schopt. Toen hij later op de avond voor problemen zorgde trok ik hem gewoon aan zijn kraag buiten. Tegenstribbelen was amper te voelen.

Hier heb je het over iets anders dan grondgevechten. Dan ben ik het zeker met je akkoord dat als je rechtstaand gaat vechten je gewicht en kracht absoluut een verschil maken. Als ik spar met een jongen van 65kilo dan moet ik ook niet doorgaan, en hij daarentegen mag dat wel want is een beduidend minder impact.
                                Zeker als je aan de deur staat hoor je dat gezeik veel, maar dan zijn er ook gn ronden e.d. meer, als je dan 100kilo weegt en techniek hebt dan is het maar éénmaal en bonk...gedaan
                                Last edited by spacehunk; 03-06-2007, 22:26.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X