Boksgroente

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Boksgroente

Yoo,

Even een combi topic, vond het beetje nutteloos om twee topics te openen.

Topic deel 1: Groente is goed voor je. Je hebt het nodig gezien een aantal gezondheidsredenen en je wilt graag de benodigde vitaminen en mineralen + andere goede dingen die erin zitten, binnenkrijgen. Nu eet ik braaf elke dag minimaal 4 soorten groenten en altijd 400gram. Nu was mijn vraag: Is dit eigenlijk wel nodig? Zit het gross van de dingen die je eruit haalt niet ook al in je supplementen zoals Multivit, vit c etc?

Ik betaal nl. 2.30 per dag aan groente wat toch neerkomt op zo'n 800 euro per jaar. Dus tijd om te vragen in hoeverre 400g groente per dag ee toegevoegde waarde heeft

Topic deel 2: Had al een keer iets gemeldt over mijn intentie om te gaan kickboksen. Werd toen behoorlijk gedist omdat ik bang was voor een gebroken neus (heb namelijk inmens zwakke neus). Denk er nog steeds zo over. Samen met mijn knieblessure is kickboksen niet verstandig.
    Daarom heb ik besloten om te gaan boksen samen met Leolul We gaan in Amsterdam beginnen met boksen 1x per week. Gewoon rustig techniek leren en rustig sparren. Doel: conditie ophogen en hogere mate van explosiviteit vergaren, wat hopelijk ook indirect zal zorgen voor winst tijdens het trainen (fitness).

Nu zijn het komen aan bokshandschoenen geen probleem, dat kan gewoon bij het sportcentrum. Kosten 44,50 per paar. Het regelen van een hoofdkap echter wel. Nou gezien je de kans op letsel minimaliseerd zo, gaan we toch even die hoofdkappen aanschaffen.

Nu heb ik beetje rondgezocht, maar kan ze nergens vinden. Iemand een idee waar je deze kan krijgen?

Grts,
    Jake
    Stats: 1.87, 90kg, 15.3% vet

1) Die groente heeft wat mij betreft zeker toegevoegde waarde. Betwijfel namelijk of je echte goede multivits hebt, en dan zijn de groenten zeker nodig.

2) Geen idee waar je die zou kunnen halen.
    "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Originally posted by jake22 View Post
      Nu zijn het komen aan bokshandschoenen geen probleem, dat kan gewoon bij het sportcentrum. Kosten 44,50 per paar. Het regelen van een hoofdkap echter wel. Nou gezien je de kans op letsel minimaliseerd zo, gaan we toch even die hoofdkappen aanschaffen.

Nu heb ik beetje rondgezocht, maar kan ze nergens vinden. Iemand een idee waar je deze kan krijgen?

Grts,
      Jake
      De standaard hoofdbescherming zoals die in amateurboksen zuigt enorm, en is relatief waardeloos buiten dat het je slaap beschermd. Je kin is nog vrij en je neus ook. On top of all that zijn die rotdingen duur, zweet je je te pletter erin en hinderen ze het zich om hoeken te zien aankomen.

Ik haat die dingen enorm. Had ze nooit op buiten net voor mijn wedstrijden en op wedstrijd zelf. Die dingen gaan tegen geen enkel letsel beschermen. Beste is grotere handschoenen(14-16 oz) gebruiken en rustig sparren, of echt complete hoofdbescherming zoals in krav maga.
      the one and only tabata overlord

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
        1) Die groente heeft wat mij betreft zeker toegevoegde waarde. Betwijfel namelijk of je echte goede multivits hebt, en dan zijn de groenten zeker nodig.

2) Geen idee waar je die zou kunnen halen.
        Ik heb die VM-2000 van solgar (2 per dag). Zou je hieruit kunnen afleiden dat ik geen groentes meer hoef te eten???
        22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg

Comment

Originally posted by Leo1988 View Post
          Ik heb die VM-2000 van solgar (2 per dag). Zou je hieruit kunnen afleiden dat ik geen groentes meer hoef te eten???
          Is in ieder geval een hele mooie. Zou nog steeds groenten blijven eten, ook vanwege de mineralen en vezels, maar in wezen krijg je je vitaminen wel binnen.
          "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Oke dan
            22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg

Comment

Doet me denken aan die video van Ronnie Coleman, dattie ff in 6 minuten zijn Vits/Mineralen kort uitlegd en dan eindigt met iets in de trant van, jah ik eet zo weinig groentes dus ik moet het wel een beetje goedmaken zo.
              The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

Haha ja die heb ik gezien

Comment

Groenten leveren buiten vitamines en mineralen ook nog vezels, vocht, fytochemicalien en andere waardevolle stoffen die pillen je niet geven. Multi's zijn aanvullingen op je voeding, nooit een vervanging daarvan (staat zelfs op de verpakking van je multi als ik me niet vergis)...
                  Geniet, en drink met maten!

Comment

Misschien kan je ipv 4 verschillende soorten groente overgaan op 1 groente. Scheelt in elk geval moeite
                    "Er zijn geen domme vragen, alleen achterlijke lui die falen door domme vragen te stellen... hm, misschien zijn er toch domme vragen."

Comment

Je doet best duur boodschappen dan. Haal je soms alleen vers én voorgesneden groentes?

Comment

Originally posted by de sterkste ophaler View Post
                        Groenten leveren buiten vitamines en mineralen ook nog vezels, vocht, fytochemicalien en andere waardevolle stoffen die pillen je niet geven. Multi's zijn aanvullingen op je voeding, nooit een vervanging daarvan (staat zelfs op de verpakking van je multi als ik me niet vergis)...
                        Op mijn vitamine C tabletten staat zelfs dat je niet meer dan een bepaalde hoeveelheid mág slikken. Volgens mij plas je teveel aan vitamine C toch gewoon uit. Bedoel.. ik neem die etiketten nooit zo serieus..

Comment

ja teveel crea ook, naar het belast wel extra je lever en nieren meen ik...vit c ook als ik me niet vergis
                          Bulking tot 100kg

Comment

hoe komt het dat je en zwakken neus hebt en als je bang bent om je neus te breken zow ik niet gan boksen zeker weten dat je hem een keer zult breken
                            doe zelf thaiboksen en heb het al regelamatig mee gemaakt
                            zon hoofd beschremering niet gebruiken zijn inderdaad echt on dingen en je moet tenslotte je verdedigen met je handen mar succes

Comment

Originally posted by Patricia86 View Post
                              Op mijn vitamine C tabletten staat zelfs dat je niet meer dan een bepaalde hoeveelheid mág slikken. Volgens mij plas je teveel aan vitamine C toch gewoon uit. Bedoel.. ik neem die etiketten nooit zo serieus..
                              Overdosis vitamine C komt alleen voor boven de 20 gram per dag. En ik geloof niet dat je per dag een heel buisje naar binnen werkt. De kankerstichting raad zelfs aan meer dan 2 gram vitamine C per dag in te nemen in supplementvorm vanwege de verschraling van de Nederlandse landbouwgrond en het gebruik van pesticiden.
                              Muscle & Fitness raad aan tussen de 2 en 5 gram per dag in te nemen op trainingsdagen. op rustdagen rond de 2 gram.
                              De adviezen die op etiketten staan worden gegeven door het voedingcentrum. En daar neem ik al helemaal niks van aan!
                              Geniet, en drink met maten!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X