Originally posted by de sterkste ophaler
View Post
Ik denk dat we 3 van de betere partijen erin hebben zitten.
==> CDA=Solidaire centrumpartij, heeft oog voor alle groepen in de maatschappij, dus in zekere zin een bescherming voor minderheden. Ik ga even een hele slechte vergelijking geven, maar ik doe het toch: wat Job Cohen (ook als is hij PVDA)voor Amsterdam is, een burgemeester met oog voor de maatschappij en elke belangengroep is CDA voor NL
==> PVDA = Denk dat we blij moeten zijn dat Wouter Bos op de financiƫle zetel zit daar in Den Haag. Naar mijn mening heeft hij heel goed werk verricht met zijn handelingen t.o.v. de banken in de crisis.
==> CU = Een partij met enige moreel besef in de genen. Uiteraard heeft deze partij voor mij de voorkeur omdat ik zelf ook christelijk ben wat allicht een heel aantal hier niet met mij zullen delen, dus ik ben misschien wat subjectief.
Naar mijn mening zijn ze wat te zeurderig over vele kleine dingen waar het eigenlijk niet om draait, maar dat moeten we misschien maar op de koop toe nemen. De punten waar zij echt voor staan vind ik erg goed. En zo erg verschillen ze soms niet eens van partijen zoals PVDA, SP en groenlinks. Op het gebied van sociaal beleid, asielbeleid, millieuzaken etc. trekken zij nogal eens op met deze partijen. Dus op veel fronten snap ik het afkraken van deze partij niet.
Maar als we het zo bekijken in plaats van het eeuwige afkraken, want dat kan iedereen, kunnen we denk ik concluderen dat we best een 'brede' afspiegeling van de maatschappij als regering hebben.
Kijk, afkraken kan iedereen. Ga dan zelf in de regering, en dan niet zeggen: dat kan ik niet. Zelfs randebielen als Geert Wilders kunnen het, en die zegt geen enkel nuttig ding. Die kijkt niet verder dan islamitische extremisten en de overige moslimwereld. Want met andere discussies in de kamer hoor je nooit helemaal niks van hem. Owe ja, als hij weer eens iemand uitscheld, dan wel.
Comment