Geert Wilders Wat erin kan, kan er immers ook weer uit

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Zie niet wat er misselijkmakend is aan dat stukje tekst. Wilders zegt in feite dat als je aan de westerse normen/waarden houdt dat er niks aan de hand is. Ga je over Sharia en Jihad denken en misdaad plegen dan gewoon oprotten. Joden en christenen worden ook zo behandelen, maar die accepteren de Westerse normen/waarden en begaan niet die fouten. Beetje appels met peren vergelijken mr. Little.

En wat voor recht heeft Marokko om iets te verplichten in ons land? Die gasten hebben zelfs het lef gehad in spraak te willen in landen waar moslims van Marrokaanse afkomst wonen. Die landen worden gezien als Marrokaanse provincies. Dat is pas misselijkmakend. Dus gewoon het paspoort van het land waar je geboren wordt. Wij dwingen toch ook niet de nederlanders in amerika e.d. een tweede paspoort aan te laten meten? En wij zien Dutch Communities in Amerika ook niet als een Nederlandse Provincie waar wij recht van inspraak hebben.

Joden hadden in de tweede wereldoorlog geen plannen voor criminaliteit. Ze waren hardwerkend en door de economische problemen na de eerste wereldoorlog was er werkeloosheid. Veel duitsers waren niet blij dat zij geen werk hadden en Hitler speelde er op in dat de Joden het probleem waren en het werk van hen gestolen hadden. Marrokanen daar en tegen plegen veel misdrijven en roepen het over zichzelf uit. Tegen die gasten moet gewoon gehandeld worden punt uit.

Als die marrokanen zo geweldig zijn laat ze dan maar hun grootsheid van de Perzische tijd herbeleven ipv dat middeleeuwse gezeik in die vuilnisdump wat je nu Marokko noemt.

Comment

• Originally posted by Falstyr View Post
      Zie niet wat er misselijkmakend is aan dat stukje tekst. Wilders zegt in feite dat als je aan de westerse normen/waarden houdt dat er niks aan de hand is. Ga je over Sharia en Jihad denken en misdaad plegen dan gewoon oprotten. Joden en christenen worden ook zo behandelen, maar die accepteren de Westerse normen/waarden en begaan niet die fouten.
      Yeah right, geen enkele allochtone jood of christen hier die een misdaad pleegt. Geloof je het zelf? Waarom zegt Wilders daar niets over? Waarom alleen over Moslims? Waarom niet over immigranten in het algemeen?

Comment

• Originally posted by little View Post
        Yeah right, geen enkele allochtone jood of christen hier die een misdaad pleegt. Geloof je het zelf? Waarom zegt Wilders daar niets over? Waarom alleen over Moslims? Waarom niet over immigranten in het algemeen?
        Ik zeg niet eens moslims, ik zeg marrokanen. Daarnaast heb je ook nog Roemenen, Aizerbadjanen en dat soort tuig. Maar meeste problemen zijn nog steeds Marocs dus eerst die oplossen dan heb je het gros gehad en kan de rest aangepakt worden.

Van turken heb je geen last en die zijn ook moslim en ook niet diegenen in azie. Dus ik ga niet zo ver om alle moslims evul te noemen.

Comment

• Originally posted by Falstyr View Post
          Ik zeg niet eens moslims, ik zeg marrokanen. Daarnaast heb je ook nog Roemenen, Aizerbadjanen en dat soort tuig. Maar meeste problemen zijn nog steeds Marocs dus eerst die oplossen dan heb je het gros gehad en kan de rest aangepakt worden.

Van turken heb je geen last en die zijn ook moslim en ook niet diegenen in azie. Dus ik ga niet zo ver om alle moslims evul te noemen.
          Dus je vind de uitspraken van wilders over "moslims", stiekem ook een beetje belachelijk.

Comment

Dus je vind de uitspraken van wilders over "moslims", stiekem ook een beetje belachelijk.
            Ik stem niet op Wilders. Ik vind dat hij iets genuanceerder moet zijn. Maar aan de andere kant word ik ook enorm moe en pissig van iedereen die bij de kleinste scheet al meteen racist/nazi en al die onzin gaat roepen.

Comment

• "Waarom een Moslim wel en een Jood, Christen of wat dan ook niet?"

Omdat er in Nederland een angst ontstaan is voor de toenemende migratie/groei van de islamitische bevolking. Wilders is een politicus en moet zijn mening verantwoorden met goede argumenten.
              Veel gewone mensen die hun mening niet hoeven te onderbouwen met argumenten, zijn het simpelweg zat om overal "van die turken" te zien lopen.
              Dus vangt wilders veel stemmen. Je moest eens weten hoeveel aanhang in de grote steden Wilders heeft gekregen tijdens de EU parlementsverkiezingen.
              Christenen en Joden concentreren zich niet zo sterk in Nederland als moslims. Het katholieke/protestantse geloof verliest al langere tijd zijn invloed in de samenleving (wie gaat er zondag nog naar de kerk) en veel Joden zitten gewoon in Israel. Wilders wil Turkije niet bij de EU hebben, omdat hij en zijn aanhang bang zijn voor "nog meer van die turken" in Nederland.

"Ook dit lijkt een beetje op het jodenverhaal WO II."

Niet helemaal. De joden werden vervolgd omdat ze joden waren, zelfs als ze niks fout hadden gedaan. De moslims moeten volgens wilders het land/europa uit als ze zich misdragen. Eigenlijk is dit een beetje krom, want dat zou dan gewoon voor alle immigranten moeten gelden.

Wie heeft Pim Fortuyn vermoord?
              Een gek met een wapen die zichzelf erg heldhaftig vond.

Wie wilde een aanslag plegen op het koninklijk huis?
              Een gek met een auto die op willekeurige mensen inramde omdat zijn leven zoog en hij zijn huis uit werd gezet.

Overal heb je kneuzen die hun mening op een idiote manier duidelijk moeten maken, ook onder nederlanders. Godzijdank is er geen sprake van een massale migratie van idioten ipv moslims richting nederland.

"Plus we zijn mensen en mensen maken fouten. Waar trek je de grens. Bij welke overtreding zet je iemand het land uit?"

Dat moet wilders waarschijnlijk nog een beetje uitwerken :P

Wilders heeft zo zn goeie punten alleen ze zijn niet volledig, waardoor het lijkt alsof hij het alleen op moslims heeft gemunt. Maar het is vervelend dat als mensen hem lastige vragen gaan stellen, dat hij de neiging heeft om er omheen te draaien of gewoon weg te lopen

Ik heb niks tegen turken trouwens, ik ben zelf een halve "buitenlander."

Comment

• Ach Wilders doet aan bangmakerij.
                Wil de mensen opzetten tegen de moslims (wat hem nog aardig lukt ook).
                Ondertussen komt er nauwelijks dreiging vanuit die kant. Of zoals ik eerder al heb gezegd, eerder vanuit onze eigen (autochtone) kant.

Wilders wil haat voeden door constant te hebben over moslims, de islam, de koran etc.
                Dat zijn film Fitna vol met fouten zit en zinnen die uit de context zijn gehaald zegt genoeg. Geeft voor mij aan dat meneer totaal niet weet waar hij het over heeft.

Haat zaaien tegen één bepaalde groep mensen met een bepaald geloof. Tsja... vind je het gek dat mensen dat onder het kopje racisme/nazisme laatsen.

Comment

• Niet helemaal. De joden werden vervolgd omdat ze joden waren, zelfs als ze niks fout hadden gedaan. De moslims moeten volgens wilders het land/europa uit als ze zich misdragen. Eigenlijk is dit een beetje krom, want dat zou dan gewoon voor alle immigranten moeten gelden.

Daarom zeg ik ook alleen dat het er "een beetje" op "lijkt". Dus Inderdaad, zoals je zelf aangeeft. Niet helemaal. (slechts een beetje)

Wie heeft Pim Fortuyn vermoord?
                  Een gek met een wapen die zichzelf erg heldhaftig vond.

Ben ik met je eens!
                  In Wilders termen echter (aangezien deze graag onderscheid maakt in groepen); Een autochtoon

Wie wilde een aanslag plegen op het koninklijk huis?
                  Een gek met een auto die op willekeurige mensen inramde omdat zijn leven zoog en hij zijn huis uit werd gezet.

Ben ik met je eens!
                  In Wilders termen echter (aangezien deze graag onderscheid maakt in groepen); Een autochtoon

Overal heb je kneuzen die hun mening op een idiote manier duidelijk moeten maken, ook onder nederlanders. Godzijdank is er geen sprake van een massale migratie van idioten ipv moslims richting nederland.

Inderdaad, pak de idioten maar hard aan, niet naar geloof of afkomst maar naar daad.

"Plus we zijn mensen en mensen maken fouten. Waar trek je de grens. Bij welke overtreding zet je iemand het land uit?"

Dat moet wilders waarschijnlijk nog een beetje uitwerken :P

Tsja, iemand het land uitzetten is zo'n beetje de grootste straf die er is (inmiddels al nieuw bestaan opgebouwd), je raakt álles kwijt. Waarom een Moslim zó zwaar straffen en een Nederlander bijv. maar een taakstrafje geven? Puur omdat hij een Nederlander is?

Wilders heeft zo zn goeie punten alleen ze zijn niet volledig, waardoor het lijkt alsof hij het alleen op moslims heeft gemunt. Maar het is vervelend dat als mensen hem lastige vragen gaan stellen, dat hij de neiging heeft om er omheen te draaien of gewoon weg te lopen

Inhoudelijk stelt Wilders inderdaad weinig voor.

Ik heb niks tegen turken trouwens, ik ben zelf een halve "buitenlander."

Ben zelf Nederlands en Indonesisch, voel me echter 100% Nederlander (iets met Nederlands indië ofzo...) (neem het dus niet eens op voor mijn eigen bevolkingsgroep ofzo, wat je vaak wel ziet).

Comment

Nounou inderdaad een echte dreiging van moslims. Al die aanslagen, haatzaaierij en bedreigingen poeh poeh ik ga het bíjna geloven.

Laat me toch niet lachen. Wie heeft Pim Fortuyn vermoord? Wie wilde een aanslag plegen op het koninklijk huis? Waren dit moslims? Misschien zijn wijzelf, autochtone Nederlanders wel de grootste bedreiging voor onze eigen samenleving!

En het is wel heel makkelijk om te zeggen van "dan maar geen Marokkaanse nationaliteit". Maar dan kan je dus nooit naar Marokko toe omdat je daar opgepakt zult worden wegens het overtreden van de wet.

Zonde dat je niet op ingaat dat Wilders het constant heeft over "Moslims" in plaats van alleen maar "Immigranten". Dus ook die uit Amerika, Indonisië, china of waar dan ook ter wereld en welk geloof dan ook.

Of zoals iemand reageerde op Fok!:"Hij heeft het over miljoenen Moslims, dus inderdaad óók de Moslims die hier geboren zijn. Pure segregatie aan de hand van iemands geloofsovertuiging."

Plus daarnaast is het uitzetten uit het land wel een HEEL zware straf. Er zijn genoeg zaken waarbij burger TEN ONRECHTE zijn veroordeeld. Stel je voor dat dat het geval is bij de "moslims". Dan worden die dus het land uitgezet (waar ze een leven op zijn gaan bouwen). IMO moet je dan wel hééél zeker zijn van je straf.
                    Dat er autochtonen ook aanslagen plegen maakt niet dat we daarom die van de allochtonen maar onder het tapijt moeten vegen. Daarnaast zijn er procentueel veel meer allochtonen betrokken bij criminele activiteiten, en dit is gewoon een feit. Zelfs het CBS heeft het eindelijk onderzocht en onderkend.

Nu kun je dat wegschuiven onder een "wij zijn zelf onze grootste bedreiging", maar dan ga je voorbij aan een hele hoop zaken. Onder andere aan dat we met een krappe zestien miljoen autochtonen zitten, en slechts een marginaal aandeel van onze bevolking van Marokkaanse afkomst is. En dat terwijl de bevolking in een hoop gevangenissen van Marokkaanse afkomst is.

Dat is geen haat zaaien, dat is een feit. En dit hebben we toegestaan met het doodknuffelen van links, met straatcoaches, subsidies, prachtwijken, allerlei gelul. Nu kun je die strategie volhouden, je kop in het zand steken en je voorwenden dat er niks aan de hand is, en het laatste wat we nodig hebben haatzaaierij is, maar de facto gaan we daar alleen maar verder op achteruit.

Heel fijn dat we een gelijkheidsbeginsel hebben, maar ik zie geen gelijkheid. Ik zie geforceerde vacatures voor alleen minderheden. Ik zie lagere straffen (als er al straffen komen) voor allochtonen voor misdrijven waar een autochtoon het gevang in voor zou gaan.

De segregratie is er. Nu is het zaak om de rotte appels uit de mand te lazeren waar iedereen van profiteert. En als we geen klootzakken meer hebben (in ieder geval minder), gaan ook de juiste allochtonen erop vooruit. Ik snap niet waarom dat niet doorkomt.

Ik zie ergens wel in waarom jij zo tegen bent, maar het is irreëel. Ik denk dat je een ideaalbeeld hebt. Feit is echter dat de samenleving zo niet is. En zo ook niet gaat worden. Gelijke kansen creëer je niet door ze te dwingen. Gelijkheid creëer je niet door te discrimineren. En je voorkomt geen criminaliteit door mensen te laten begaan, laat staan dat je mensen in een positief daglicht stelt door misstanden onder het tapijt te vegen.

Zodra het signaal is afgegeven dat we er klaar mee zijn, en het gezeik over is, kunnen de teugels weer wat losser gelaten worden. Tot die tijd (en dat is niet nu) moet je ook inzien dat de huidige koers niet de juiste is om deze problematiek te lijf te gaan. Een strategie blijven volgen omdat deze je eerlijk lijkt terwijl hij niet werkt, is per definitie niet de juiste.

Als je een kind hebt dat niet luistert, ga je dat toch ook niet negeren? Dat ontmoedig je met een straf of dreiging. Als dat niet werkt verzwaar je de boel. Op dit moment doen we dat echter niet. In plaats daarvan reiken we beloningen uit voor kinderen die van school gingen en weer terugkomen, niet de mensen die het de eerste keer al goed deden. Mensen die hun hele wijk omtoveren tot een achterbuurt krijgen een miljoenensubsidie en minister op bezoek. In plaats daarvan zou je de mensen moeten belonen die echt een leuke wijk hebben.
                    "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

• @ Little, even kappen met Hitler en zijn nazi's erbij te halen. Dat is totaal uit de context gegrepen.

Feit is gewoon, dat de normen en waarden van de moslims gewoon botsen met die van de westerse normen en waarden. Als er al immigranten toegelaten worden, doe het dan wel in een rustig tempo, zo is het totaal niet meer onder controle te houden en gaan inderdaad je normen en waarden van ons naar de klote.

Wilders heeft het altijd over moslims, omdat een moslim immigrant eerder botst met onze normen en waarden en dus ook eerder problemen veroorzaakt.
                      Daarom wil hij ook zo min mogelijk moslims toelaten, om problemen te voorkomen ( ja het is hier en daar iemand over een kam scheren, maar toch ) en natuurlijk moeten ander soort immigranten dan ook gewoon weg, als ze zich niet aanpassen.

Weer mijn voorbeeld: wat gebeurt er als heel nederland naar marokko zou gaan? zijn die mensen dan blij? nee, andere normen en waarden botsen met die van marokko. Als heel nederland naar amerika zou gaan, zouden er ook botsingen plaats vinden, maar alleen veel minder. Waarom pikt hij dus de islamse cultuur eruit? omdat die het meest botst met onze normen en waarden.

Wilders zegt ook, dat hij een onderscheid maakt tussen de moslims en de islam. Hij ziet de Islam en de Koran als een gewelddadig boek, maar vind de moslims, die er niet aan mee doen, top.

Het probleem van moslims is, dat ze te precies met hun geloof en boek omgaan en gewoon heel koppig eraan blijven hangen. Ik ben van mening, dat gelovigen, die koppig aan een boek blijven vast houden ( ook andere geloven dan de islam met hun boeken ) gewoon problemen gaan veroorzaken. Er staan gewoon belachelijke dingen in die boeken, die niet met onze normen en waarden samen gaan. Dat is ook het hele probleem.

Comment

• Originally posted by Misterfit View Post
                        @ Little, even kappen met Hitler en zijn nazi's erbij te halen. Dat is totaal uit de context gegrepen.
                        Heb even geen tijd om op de rest te reageren (kan niet hele dag bodynetten he..). Maar vond dit beetje rare zin. Immers bepaalt ieder voor zichzelf wel wie of wat hij erbij haalt. Dus bij deze. "Hitler en zijn nazi's" worden er echt niet voor niets constant bijgehaald. En zolang Wilders het telkens over één bepaald geloof heeft, vind ik het niet zo gek ook. Moet je eens van al zijn uitspraken "Moslims" vervangen door "Joden"...

Voorbeeld;
                        "Een enorm aantal joden wil een andere samenleving dan de democratie die we nu hebben", aldus ******. "Het is nog een minderheid, maar zodra de joden sterker worden, zullen de joden van toon veranderen en zal het te laat zijn om terug te vechten." Volgens ****** is het 'een paar minuten voor twaalf' en kan er niet langer worden gewacht met maatregelen.
                        Als je dit zou voorleggen aan het volk, wat denk je dat ze op de sterretjes zullen invullen?
                        Last edited by little; 15-06-2009, 11:36.

Comment

Heb even geen tijd om op de rest te reageren (kan niet hele dag bodynetten he..). Maar vond dit beetje rare zin. Immers bepaalt ieder voor zichzelf wel wie of wat hij erbij haalt. Dus bij deze. "Hitler en zijn nazi's" worden er echt niet voor niets constant bijgehaald.
                          En vreemd genoeg vaak door mensen die vaak zelf geen verstand van de tweede wereldoorlog hebben en bij het minste geringste al dizzzcriminazie roepen. Kan je bij voorbaat al niet serieus meer nemen

Comment

• little goeie punten man!!! keep it up!!!!

zou het zelf niet beter kunnen......

Comment

• Hoe je het wendt of keert

Geert Wilders discrimineert, Net zoals ze dat idd tijdens de WO II deden

klaar punt.
                              ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
                              We like it
                              ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

Comment

• Een criminele Marokkaan die wordt teruggestuurd hetzelfde vinden als een niet-criminele Jood die wordt vergast.

Man, wat heb je dan een verneukt wereldbeeld.

En het hypocriete is dat vrouwen en allochtonen wel voorgetrokken mogen worden (je discrimineert de autochtone mannen), maar het omgekeerde niet. Maar daar hoor ik dan weer geen vergelijkingen over met het kolonistentijdperk ofzo.

Wees eens consequent en haal er geen geschiedenis bij die geen ene fuck te maken heeft met het huidige onderwerp, zeker niet als het zo'n beladen vergelijking is.
                                "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X