Originally posted by onderhandelen
View Post
En over dat met de Wet. Ik bedoel niet dat je de wet niet moet opvolgen, maar daarmee bedoel ik, dat je de wet, als het nodig is kunt veranderen. De Wet is geen vast iets. Beetje verkeerd uitgedrukt misschien.
Nederlandse cultuur is zeker moeilijk onder woorden te brengen. Maar de cultuur van de Moslims en hun normen en waarden botsen gewoon. Het zijn twee totaal andere culturen, als je die samen brengt kan dat alleen voor problemen zorgen. Of het nu aan onze cultuur ligt of an die van hun en welke nu beter is, dat doet er niet toe. Het botst! en wij wonen hier, dus moeten we hun aanpakken.
Wilders is heel er aan het veralgemeniseren, dat klopt, maar hij heeft het altijd over moslims, omdat dat de immigranten zijn die het meeste problemen veroorzaken. Het is zo jammer dat hij het niet over andere immigranten heeft, die zich ook misdragen, zoals Chinezen of van mijn part Amerikanen. Ik blijf bij het, "je bent gast en je moet je dan ook gedragen" principe, maar dat moet natuurlijk wel voor iedere immigrant gelden.
Toch denk ik, vanwege de grote botsing, dat we vooral de moslim stromen wat moeten minderen, het best is gewoon de hele immigratie stop zetten van alle soorten immigranten ( is niks geen discrimineren ) We krijgen nu, omdat we te veel tegelijk naar Nederland halen, grote groepen Moslims, die niet van hun "cultuur" willen afstappen.
Als je niet al te veel Moslims tegelijk naar Nederland haalt en ze ook niet allemaal op maar een aantal plekken zet, dan zullen de problemen al minder zijn. Mensen gaan nu groepen vormen en hebben de schijt aan aanpassen, de groep word steeds grotere en dit gaat echt een bedreiging vormen. Niet omdat ze Moslims zijn, maar omdat de twee culturen zo van elkaar verschillen.
Hetzelfde zou gebeuren als we massaal naar Marokko gingen, dat gaat ook voor problemen zorgen. Wilders zegt het wat radicaal, maar hij ziet wel waar de problemen liggen en dat er een einde aan moet komen, anders zijn er zware tijden in opkomst.
En of je het goedkeurt of niet ( ik vind het nogal overdreven wat Wilders da doet) Wilders mag zeggen over de Koran, wat hij maar wil. Een religie mag je bekritiseren, mag je afkraken en niet goed vinden. Netzo als je het met een regering niet eens hoeft te zijn en je mond er over open mag doen. Check het topic "Spong over Wilders"
En als laaste nog. Hitler was een gestoorde gek, had geen vat meer op de realiteit. Hij kwam met onwaarheden aan zetten, die totaal niet klopten en bepaalde groepen werden buitengesloten. (wilders lult natuurlijk hier en daar ook onzin en overdramatiseert ook af en toe dingen ) Wilders wil alleen de criminelen weg hebben en gaat geen "verboden voor moslims" zones inrichten. Enigste Overeenkomst die je zou kunnen zien, is dat ze beide heel erg vel zijn tegen over de buitenlanders ( Wat bij Wilders terecht is en bij Hitler niet zo was )
Ik weet niet of je weet hoe Hitler aan de macht kon komen, wat er allemaal gaande was, niet alleen de Börsenkrach hat er mee te maken ( wat er wel voor zorgde dat hij groter kon worden ) Als je duits kunt, kan ik je zo mijn tekst sturen "Die Machtergreifung - Wie Hitler an die Macht kam" dat ik voor mijn duitse studie moest schrijven. Waar ik bij moeten zeggen, dat nog lang niet alle aspecten erover in staan, dan kun je een heel boek schrijven.
Mocht Wilders echt uit de hand gaan lopen en Hitler tafarelen gaan plaats vinden, ben ik een van de eerste, die hem met plezier de lucht in jaagt.
Comment