Spong over Wilders
Collapse
X
-
Helaas een al te ware constatering Arthur."Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro
sigpic
"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-
Comment
-
Belediging groep mensen
Artikel 137c van het wetboek van strafrecht: Hij die opzettelijk beledigingen uitlaat over een groep mensen wegens hun ras, hun godsdienst of levensovertuiging...
Hier is geen sprake van, omdat Wilders structureel de religie beledigt: de islam. Aangezien de islam geen groep mensen is, maar een religie, zal Wilders niet veroordeeld worden op grond van dit Artikel. Als hij Moslims zou beledigen, dan was er een grotere kans geweest. Dus er is een strikt onderscheid tussen Islam beledigen of de moslims beledigen volgens de wet.
Aanzetten tot haat
Artikel 137d van het wetboek van strafrecht: hetzelfde verhaal, het moet gaan om het beledigen van een groep mensen. Ik weet niet wat Wilders door de jaren heen gezegd heeft, maar als hij nooit de term moslims negatief heeft gebruikt, zal hij ook hiervoor niet worden veroordeeld.
Wat Spong zegt, dat het verbranden van de Koran haatzaaiend is, is nog maar de vraag. Hij richt zich niet op een groep mensen, maar op een boek en daarmee dus het geloof.
Er is onlangs een arrest geweest van de hoge raad, waarin deze eisen werden herhaald. De kans dat dus Wilders wordt veroordeeld is dus vrij klein, omdat de hoge raad niet afwijkt van de wetsartikelen.
Dit heb ik van mijn buurman die rechten doet en het wetboek erbij gepakt heeft.
Comment
-
Originally posted by Misterfit View PostBelediging groep mensen
Artikel 137c van het wetboek van strafrecht: Hij die opzettelijk beledigingen uitlaat over een groep mensen wegens hun ras, hun godsdienst of levensovertuiging...
Hier is geen sprake van, omdat Wilders structureel de religie beledigt: de islam. Aangezien de islam geen groep mensen is, maar een religie, zal Wilders niet veroordeeld worden op grond van dit Artikel. Als hij Moslims zou beledigen, dan was er een grotere kans geweest. Dus er is een strikt onderscheid tussen Islam beledigen of de moslims beledigen volgens de wet.
Aanzetten tot haat
Artikel 137d van het wetboek van strafrecht: hetzelfde verhaal, het moet gaan om het beledigen van een groep mensen. Ik weet niet wat Wilders door de jaren heen gezegd heeft, maar als hij nooit de term moslims negatief heeft gebruikt, zal hij ook hiervoor niet worden veroordeeld.
Wat Spong zegt, dat het verbranden van de Koran haatzaaiend is, is nog maar de vraag. Hij richt zich niet op een groep mensen, maar op een boek en daarmee dus het geloof.
Er is onlangs een arrest geweest van de hoge raad, waarin deze eisen werden herhaald. De kans dat dus Wilders wordt veroordeeld is dus vrij klein, omdat de hoge raad niet afwijkt van de wetsartikelen.
Dit heb ik van mijn buurman die rechten doet en het wetboek erbij gepakt heeft.
Overigens laat Wilders zich ook vaak genoeg uit over "Marokkanen".
Ik ken je buurman niet maar ik heb ook het idee dat Spong wat meer van rechten af weet dan je buurman.
Comment
-
Dat Spong een ingecalculeerd risico neemt om zichzelf als het lukt te lanceren als dè advocaat die GW versloeg, wil niet zeggen dat hij de zaak gaat winnen."Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro
sigpic
"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-
Comment
-
ik wil over 20 jaar niet geleid worden door allochtonen eigen volk eerst wilders heeft gewoon gelijk al komt het soms hard aan ik heb een vraag aan alle linkse mensen? die nederlands zijn dus jullie vinden het over 50 jaar oke dat het nederlandse volk afneemt en moslims toenemen wat zal er gaan gebeuren?? en dat die moslims telkens verglijkt worden met joden waar slaat dat toch op?? joden deden tenminste wat gellukig zijn de meeste landen het nu zat
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 125kg 1x (PR'!, uitvoering kon iets netter, dus opschonen komende weken)
- 105kg 1x
...-
Kanaal: Trainingslogjes
1 day ago -
-
door akashsinghA Reiki Healing Course gives you a great chance to learn how to use energy healing for your well-being. This course will show you how to tap into universal...2 dagen geleden
-
door flotillaiotWhite labeling has become a popular trend in the fleet management industry, allowing companies to rebrand products from other manufacturers and sell them...3 dagen geleden
-
door flotillaiotGary B Flom Saudi arabia is a name synonymous with success in the automotive and mobility industries, but his achievements extend far beyond the boardroom....3 dagen geleden
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 82.5kg 2x
1 sec paused safety bar squat:
- 80kg 6x
Wide grip bent...-
3 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Zercher squat:
- 110kg 2x
- 60kg 4x (1 sec paused)
Safety bar back extension:
- 27kg 11x
...-
5 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining B
Horse stance:
- 25kg 90 seconden
Tempo standing calf raise:
- BW + 75kg 12x (2 sec hold en stretch)...-
1 week geleden -
-
door devidwarner9001Silagra is a reliable and effective treatment for erectile dysfunction (ED), trusted by countless men worldwide. Its active ingredient, sildenafil citrate,...
-
Kanaal: Algemeen
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 125kg 0x (durfde niet, laatste w-up was 110kg 1x)
SL DL:
- 160kg 2x (meer reguliere...-
1 week geleden -
Tag Cloud
Collapse
Comment