Spong over Wilders
Collapse
X
-
Helaas een al te ware constatering Arthur."Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro
sigpic
"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-
Comment
-
Belediging groep mensen
Artikel 137c van het wetboek van strafrecht: Hij die opzettelijk beledigingen uitlaat over een groep mensen wegens hun ras, hun godsdienst of levensovertuiging...
Hier is geen sprake van, omdat Wilders structureel de religie beledigt: de islam. Aangezien de islam geen groep mensen is, maar een religie, zal Wilders niet veroordeeld worden op grond van dit Artikel. Als hij Moslims zou beledigen, dan was er een grotere kans geweest. Dus er is een strikt onderscheid tussen Islam beledigen of de moslims beledigen volgens de wet.
Aanzetten tot haat
Artikel 137d van het wetboek van strafrecht: hetzelfde verhaal, het moet gaan om het beledigen van een groep mensen. Ik weet niet wat Wilders door de jaren heen gezegd heeft, maar als hij nooit de term moslims negatief heeft gebruikt, zal hij ook hiervoor niet worden veroordeeld.
Wat Spong zegt, dat het verbranden van de Koran haatzaaiend is, is nog maar de vraag. Hij richt zich niet op een groep mensen, maar op een boek en daarmee dus het geloof.
Er is onlangs een arrest geweest van de hoge raad, waarin deze eisen werden herhaald. De kans dat dus Wilders wordt veroordeeld is dus vrij klein, omdat de hoge raad niet afwijkt van de wetsartikelen.
Dit heb ik van mijn buurman die rechten doet en het wetboek erbij gepakt heeft.
Comment
-
Originally posted by Misterfit View PostBelediging groep mensen
Artikel 137c van het wetboek van strafrecht: Hij die opzettelijk beledigingen uitlaat over een groep mensen wegens hun ras, hun godsdienst of levensovertuiging...
Hier is geen sprake van, omdat Wilders structureel de religie beledigt: de islam. Aangezien de islam geen groep mensen is, maar een religie, zal Wilders niet veroordeeld worden op grond van dit Artikel. Als hij Moslims zou beledigen, dan was er een grotere kans geweest. Dus er is een strikt onderscheid tussen Islam beledigen of de moslims beledigen volgens de wet.
Aanzetten tot haat
Artikel 137d van het wetboek van strafrecht: hetzelfde verhaal, het moet gaan om het beledigen van een groep mensen. Ik weet niet wat Wilders door de jaren heen gezegd heeft, maar als hij nooit de term moslims negatief heeft gebruikt, zal hij ook hiervoor niet worden veroordeeld.
Wat Spong zegt, dat het verbranden van de Koran haatzaaiend is, is nog maar de vraag. Hij richt zich niet op een groep mensen, maar op een boek en daarmee dus het geloof.
Er is onlangs een arrest geweest van de hoge raad, waarin deze eisen werden herhaald. De kans dat dus Wilders wordt veroordeeld is dus vrij klein, omdat de hoge raad niet afwijkt van de wetsartikelen.
Dit heb ik van mijn buurman die rechten doet en het wetboek erbij gepakt heeft.
Overigens laat Wilders zich ook vaak genoeg uit over "Marokkanen".
Ik ken je buurman niet maar ik heb ook het idee dat Spong wat meer van rechten af weet dan je buurman.
Comment
-
Dat Spong een ingecalculeerd risico neemt om zichzelf als het lukt te lanceren als dè advocaat die GW versloeg, wil niet zeggen dat hij de zaak gaat winnen."Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro
sigpic
"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-
Comment
-
ik wil over 20 jaar niet geleid worden door allochtonen eigen volk eerst wilders heeft gewoon gelijk al komt het soms hard aan ik heb een vraag aan alle linkse mensen? die nederlands zijn dus jullie vinden het over 50 jaar oke dat het nederlandse volk afneemt en moslims toenemen wat zal er gaan gebeuren?? en dat die moslims telkens verglijkt worden met joden waar slaat dat toch op?? joden deden tenminste wat gellukig zijn de meeste landen het nu zat
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
door GraceAmeliaThe capacity of an individual to express consent is influenced by several factors. Cognitive abilities, emotional state, cultural background, and external...
-
Kanaal: Algemeen
14 uur geleden -
-
door arielwilsonAcademic research work requires critical thinking, systematic analysis and well-structured writing as is the case with a PhD program. Public and PhD thesis...
-
2 dagen geleden -
-
door davidsoyIt is not always easy to write a dissertation, however with the right assistance, everything turns out fine. British dissertation help is useful to guidance...
-
21 uur geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Zercher squat:
- 120kg 0x
- 60kg 5x (pin zercher squat)
Safety bar back extension:
- 30kg 8x...-
Kanaal: Trainingslogjes
17 uur geleden -
-
door akashsingh<a href="https://yourhikes.com/forums/topic/unlock-your-intuition-a-comprehensive-guide-to-tarot-reading-courses/">https://yourhikes.com/forums/topic/unlock-your-intuition-a-comprehensive-guide-to-tarot-reading-courses/</a>...
-
Kanaal: Het Nieuws
20 uur geleden -
-
door flotillaiotGary B Flom a seasoned leader in the automotive industry, is playing a pivotal role in revolutionizing the transportation sector in Saudi Arabia and the...2 dagen geleden
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzSinds afgelopen woensdag ochtend wat last van m'n schouders (voorkant). Begon rechts, dacht gewoon verkeerd gelegen. Gewoon getraind, ging prima >...
-
Kanaal: Trainingslogjes
2 dagen geleden -
Tag Cloud
Collapse
Comment