Discusie met mijn vrouw.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Knulletje View Post
    Natuurlijk is dat waar beste Osterich. Maar als ze n kinderverkrachter bij jou in de woonwijk zetten? Hij heeft zn straf gehad, mooi. Kun jij als je kinderen hebt jouw kindertjes buiten laten spelen? Ik ben bang dat als het mijn buurman word, ik zelf n zware crimineel zal worden .. En dan heb ik zelf nog niet eens kinderen. Net als die hufter waar je over kon lezen, die zette ze op n school neer.. Sorry het gaat boven mijn pet hoor.. In veel gevallen heb je gelijk, helaas niet alle..
    Daarom zei ik: onder voorwaarden

Daarbij, we hadden het over de gevangenis. Niet de daarna volgende TBS die nog doorloopt na invrijheidstelling en terugkeer in de maatschappij.

Er worden fouten gemaakt, absoluut. Maar dat neemt wat mij betreft niet weg dat iemand na zijn straf best mijn buurman mag zijn.
    Ook als dat een uitbehandelde (TBS) kinderverkrachter is.

(Vaak zijn ze niet uitbehandeld en komen ze niet zo 123 ergens in een woonwijk te zitten )
    http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/33738-osterichs-dagboek-eten-trainen-beminnen

Comment

Originally posted by Osterich View Post
      Met alle respect, maar eh ben jij wel eens in een gevangenis geweest, heb je er wel eens gesproken met de PIW'ers, of heb je wel eens met een ex-gedetineerde gesproken?
      Het idee van luxe is vaak een papgaai-uitspraak, niet gebaseerd op ervaringen.
      Zoveel papegaai is dat niet. Voor arrest is velen malen erger in zo'n klein kut hokje. Vond dat erg genoeg voor een weekend. Maat van me moest naar huis van bewaring en zei zelf dat het best mee valt daar binnen.

Comment

Het is wel papegaai, totdat je een en ander zelf hebt ondervonden.

Voorarrest in een kuthokje heeft een reden, het is niet voor niets zo kaal en kut.

Een HvB is geen gevangenis................................
        http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/33738-osterichs-dagboek-eten-trainen-beminnen

Comment

Originally posted by Osterich View Post
          Daarom zei ik: onder voorwaarden

Er worden fouten gemaakt, absoluut. Maar dat neemt wat mij betreft niet weg dat iemand na zijn straf best mijn buurman mag zijn.
          Ook als dat een uitbehandelde (TBS) kinderverkrachter is.

(Vaak zijn ze niet uitbehandeld en komen ze niet zo 123 ergens in een woonwijk te zitten )
          Ik denk persoonlijk dat een kinderverkrachter altijd de behoefte zal hebben om zich te vergrijpen aan kleine kinderen. Pedofielen zijn nooit uitbehandeld.

Iedereen verdiend een 2de kans, maar ik denk niet dat ik lekker zou slapen als mijn buurman zich heeft vergrepen aan kleine kinderen.

Ben jij trouwens zelf wel eens in een gevangenis geweest?
          ความพายายามอยู่ที่ไหน ความสำเร็จอยู่ที่นั้น

Comment

Of ik er nu wel/niet geweest ben; is het normaal dat ze dagelijks zoveel 'uitjes' hebben? Een dvd, tv, playstations? Intiem contact met elkaar? Een uitkering doorbetaald krijgen voor als ze weer vrij krijgen? Dat ze donaties van familie kunnen krijgen, ipv puur en alleen in de gevangenis ervoor te werken? Ik dacht dat ze vaak zon 6 uur per dag in een openbare zaal zitten? Een uur per dag een 'luchtje' mogen scheppen.

Natuurlijk is het niet zo, dat die tijd dat ze er zitten zo zuur mogelijk moet zijn. Maar alleen de vrijheid om niet naar de 'buitenwereld' te mogen, is ook weinig straf. In mijn ogen hoort er meer gericht te worden op het voorkomen van in herhaling vallen, dan het 'leefbaar' maken. Wanneer mensen zich vervelen, klagen ze altijd. Het iets menselijks, en ergens is het een soort van streven naar vooruitgang die zich op een verkeerde manier uit.

Menig persoon heeft het in de gevangenis een stuk beter, dan dat ze het in de onderste lagen van de bevolking hebben. Een gevangenis hoort eerder een reden te zijn om bepaalde dingen niet te doen. Ik kan me voorstellen dat het voor sommige mensen juist aantrekkelijk is, om wél een gevangenisstraf te krijgen. En dan draait het toch de verkeerde kant op!

Comment

Originally posted by Ashley View Post
              Ik denk persoonlijk dat een kinderverkrachter altijd de behoefte zal hebben om zich te vergrijpen aan kleine kinderen. Pedofielen zijn nooit uitbehandeld.

Iedereen verdiend een 2de kans, maar ik denk niet dat ik lekker zou slapen als mijn buurman zich heeft vergrepen aan kleine kinderen.

Ben jij trouwens zelf wel eens in een gevangenis geweest?
              Daarom, die TBS'er zal niet 123 weer teruggeplaatst worden in de maatschappij. (Hoop ik. De professionaliteit van de behandelaars laat wel eens wat te wensen over...)

Ik kom geregeld in cellencomplexen, HvB en gevangenissen.
              Laten we zeggen dat het een soort van mijn vakgebied is

Comment

Originally posted by Patricia86 View Post
                Of ik er nu wel/niet geweest ben; is het normaal dat ze dagelijks zoveel 'uitjes' hebben? Een dvd, tv, playstations? Intiem contact met elkaar? Een uitkering doorbetaald krijgen voor als ze weer vrij krijgen? Dat ze donaties van familie kunnen krijgen, ipv puur en alleen in de gevangenis ervoor te werken? Ik dacht dat ze vaak zon 6 uur per dag in een openbare zaal zitten? Een uur per dag een 'luchtje' mogen scheppen.
                Wat ik uit mn hoofd zeker weet is dit: om 07.00 gaat de deur open en mag je op de afdeling lopen. Die afdeling bevat zo'n 20 a 30 cellen. Soort gallerij.
                Om 15.00 gaat de deur weer dicht. ( Kan ook 17.00 zijn, maar dat is verder niet belangrijk. )
                Tussen 7 en 15 is er niets. Tenzij je aan de beurt bent voor je 2x per week sport, je half uurtje buitenlucht, kerkdienst, arbeid of bibliotheek uurtje. Veel meer dan dit, op wekelijks bezoek na, is er niet.
                Buiten deze tijden is de deur gewoon dicht. Op slot. En gaat hij niet open.

DVD en playstation zijn er niet standaard.

Uitkering wordt sinds kort niet meer doorbetaald, dat is veranderd.

Ga er vanuit dat je enkele euro's kunt verdienen door te werken. Een televisie kost je 5 euro per dag. Daar gaat je geld.
                Wil je iets kopen of huren: betalen.
                Je moet die geldstortingen in perspectief zien.

Natuurlijk is het niet zo, dat die tijd dat ze er zitten zo zuur mogelijk moet zijn. Maar alleen de vrijheid om niet naar de 'buitenwereld' te mogen, is ook weinig straf. In mijn ogen hoort er meer gericht te worden op het voorkomen van in herhaling vallen, dan het 'leefbaar' maken. Wanneer mensen zich vervelen, klagen ze altijd. Het iets menselijks, en ergens is het een soort van streven naar vooruitgang die zich op een verkeerde manier uit.
                Daar verslik je je flink in.
                Praat eens met een ex-gedetineerde die lange tijd in de gevangenis heeft gezeten en vraag hem wat het meest frustrerende was aan zijn tijd binnen de muren.
                99% zal zeggen dat het de onmogelijkheid is om buiten de muren van de gevangenis te mogen terwijl daar het leven waar hij ooit deel van uit maakte gewoon doorraast.

Menig persoon heeft het in de gevangenis een stuk beter, dan dat ze het in de onderste lagen van de bevolking hebben. Een gevangenis hoort eerder een reden te zijn om bepaalde dingen niet te doen. Ik kan me voorstellen dat het voor sommige mensen juist aantrekkelijk is, om wél een gevangenisstraf te krijgen. En dan draait het toch de verkeerde kant op!
                De gevangenis is voor 99% van de mensen juist de reden om iets niet te doen, in samenhang met de strafbedreiging.
                Waarom vermoord je die ellendige klant niet? Of die irritante dikke uit de sportschool? Vanwege de strafbedreiging. ( Je kunt zeggen: vanwege mijn morele besef. Dat morele besef is gebaseerd op het christelijke denken van Augustinus die in tegenstelling tot de Romeinen opeens het idee van genade etc inbracht waardoor we een rechtssysteem hebben zoals dat nu staat. )

Dat de onderkant van de samenleving het soms slechter heeft dan de lui in de gevangenis is een discussie apart.
                Zegt vrij weinig over de gevangenis, eerder iets over de status van de zwakkeren.

Comment

Daar verslik je je flink in.
                  Praat eens met een ex-gedetineerde die lange tijd in de gevangenis heeft gezeten en vraag hem wat het meest frustrerende was aan zijn tijd binnen de muren.
                  99% zal zeggen dat het de onmogelijkheid is om buiten de muren van de gevangenis te mogen terwijl daar het leven waar hij ooit deel van uit maakte gewoon doorraast.
                  Toch vreemd dat de meesten daar toch weer terug komen vind je niet?

Comment

Originally posted by ukkie View Post
                    Toch vreemd dat de meesten daar toch weer terug komen vind je niet?
                    Ik denk niet dat de zwaarte het niet naar buiten kunnen dusdanig laag is, dat een draaideurklantje er voor kiest om zijn tijd uit te zitten.
                    Het mij namelijk niet bekend dat er gevallen zijn waarin de Politie roept "stop je bent aangehouden" de boef in kwestie alles laat vallen en zegt "ah fijn ik ga weer twee jaar tussen vier muren zitten en alleen tussen 7.00 en 15.00 er uit..".

Moraal: recidive kent vele oorzaken.
                    Omdat ik geen trek heb in het uiteenzetten van Ernst zijn beleid, hier de link:

Terugdringen recidive

Comment

Originally posted by Ashley View Post
                      Toch mooi dat ze bokslessen krijgen, kunnen ze agressie van zich afslaan op een boksbal en niet op de gevangenisbewaarders. Iedereen verdient een tweede kans. Mits ze zulke afgrijselijke misdaden hebben gepleegd dat ze een gevaar zijn voor de maatschappij.
                      Ik neem aan dat je hier 'tenzij' bedoelt?
                      "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Beetje triestige reacties

Leren ze maar af in het daarvoor bestemde kamertje, met zachte muren.. Zeker weten dat ze na n maandje isoleer, een heel stuk van hun agressie hebben ingeleverd. Zoniet? Ach ze hebben tijd zat, om het nog vaak genoeg over te doen...
                        WTF DUDE.....EEN MAANDJE ISOLEER OMG.......je spreekt het uit alsof je een patatje besteld.

Iemand vast zetten, draagt 0,0 bij aan herstel.......sterker gesteld ISOLEER (zo makkelijk je dat typt) draagt tot andere dingen bij.

Wat niet wegneemt dat ik vind dat ze in de gevangenis veel te veel luxe hebben.
                        Dat luxe is een illusie, mensen denken dat gevangenschap al dan niet met tv ed een pretje is. Dieren behandelen wij niet eensch op zo 1 manier

Wat is het nut van straf? Is dat puur en alleen vrijheid wegnemen, of is dat voorkomen dat hij/zij weer in herhaling valt?
                        Wat denk je zelf dat het nut van straffen is? waarom denk je dat straffen is ingevoerd? Hoe oud/ barbaars is het wel niet?

Als je die vragen kan beantwoorden kom je van zelf tot de realisatie dat iemand in een hokje plaatsen/ vast zetten en daar maar laten, 0,0 bijdraagt aan........en geen enkele functie heeft dan........

Sterker gesteld het heeft en geeft een extra maatschappelijk druk......wie betaald daar de prijs van?

Exactly JIJ die elke ochtend opstaat en hard moet werken.

Gwoon geloven dat harder/ zwaarder straffen, nut en een functie heeft.

Veel Plezier met elke ochtend Hard werken/ zwoegen, en je centjes weer inleveren aan de belastingdienst, zodat men iemand weeer hard en zwaar kan straffen.
                        ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
                        We like it
                        ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

Comment

Originally posted by Pinada View Post
                          Ik neem aan dat je hier 'tenzij' bedoelt?
                          Yep dat bedoel ik....
                          ความพายายามอยู่ที่ไหน ความสำเร็จอยู่ที่นั้น

Comment

Dat luxe is een illusie, mensen denken dat gevangenschap al dan niet met tv ed een pretje is. Dieren behandelen wij niet eensch op zo 1 manier
                            Ja, wat wil je dan dat we moordenaars en kinderverkrachter opsluiten in luxe hotelsuite?

Comment

Nee, dieren worden idd regelmatig wel veel slechter behandeld. Ohwnee.. zo bedoelde je het niet he? Toch worden daarbij de meest walgelijke dingen geaccepteerd.

Zolang het voor bepaalde groepen -die regelmatig in herhaling vallen- nog aantrekkelijk is om een moord of wat dan ook te plegen, vind ik dat je van luxe praat. Als je een kind verkracht hebt, iemand vermoord hebt of wat dan ook, dan ga je toch niet lopen miepen over een stukje vrijheid?! Alsof alles zomaar moet kunnen.
                              Als ik op een snelweg rij, waar ik weet waar veel geflitst wordt, hou ik me ook veel meer in dan wanneer ik weet dat het niet mag. Dát lijkt mij deels het nut van straffen; van tevoren denken,.. shit dat doe ik maar niet. En dat is heel wat anders dan een situatie waarin het -voor geld of verblijfsvergunning of wat dan ook- aantrekkelijk is om in de gevangenis te belanden.

Dat die ex praat over dat vrijheid het ergste is uit die tijd,.. ach, hoe serieus moet je dat nemen? Als ze het meeste klagen over de vrijheid, laat het juist zien hoe goed/luxe ze het daar hebben. Anders zou hij wel klagen over de manier van behandelen, de verveling of wat dan ook.
                              Last edited by Patricia86; 27-09-2009, 15:39.

Comment

boxen zal hun interesse hebben. je kan ze ook algebra gaan leren, maar dan heb je een lege klas. daarnaast leer je zelfdiscipline bij boxen. dus ik vind het een goeie zaak. wel jammer dat belastingbetaler het moeten betalen en niet zij zelf. (als ontspanningsaktiviteit ofzo). buiten gevangenis moet je er ook voor dokken. maar irl zie je ook dat bep. personen door bodybuilding, kickboxen, etc. juist uit het criminele circuit zijn gebleven omdat ze er geen tijd meer voor hadden door het vele trainen. ze zijn zo op te noemen. ik noem geen namen, ,maar poos terug zat hier iem. op het forum, een antiliaan. hij had de keus en koos bodybuilding en het gaat cker goed met hem nu.
                                een dag niet geleefd..... dan ben je dood

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X