hoog opgeleide moslims radicaliseren

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Precies Bruce. Veel mensen snappen niet dat koopkracht is wat telt, niet het aantal muntstukken.
    "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Maar is de kwaliteit het zelfde
      Blijf echt zoals blijf jezelf

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
        Precies Bruce. Veel mensen snappen niet dat koopkracht is wat telt, niet het aantal muntstukken.
        Sorry, maar deze opmerking klopt niet helemaal, aangezien bijvoorbeeld een fles cola daar ook gewoon 1 euro kost. Oké een huis is dan wel 3x zo goedkoop, maar het salaris is ook 1/10 van het gemiddelde BNP in Nederland. Een beetje goede auto zal daar ook geen jaarsalaris kosten zoals hier (kijkend naar een jaarsalaris van €25.000).
        En ja een stokbrood kost daar ongeveer 15 cent, maar daar doe je ook minder lang mee dan met een heel volkorenbrood hier.
        En ik weet echt wel waar ik het over heb, dus zeggen dat veel mensen niet snappen dat koopkracht is wat telt (waar ik me in dit geval op aangesproken voelde), is ie**************** misplaatst.
        Groeten

Comment

Originally posted by bruce View Post
          ik heb een goed idee. laten ze hun eigen land een beter toekomst perspectief geven door daarheen te verhuizen met hun hier vergaarde kennis.
          Mensen die hoog opgeleid zijn die verhuizen idd....kennis loopt weg, geld is overal te verdienen. Men gaat liever naar een plek waar men kansen krijgt.

Vet....zou je denken, de grap is dat de rotte appels NIET verhuizen. Zit je met de gebakken peren.

Bullshit. Het heeft te maken met de huidige economie. Er zijn wel meer mensen die onder hun stand werk moeten doen in een totaal andere tak dan ze voor gestudeerd hebben. Niks met radicaliseren en buitensluiten te maken. Dus niet zo huilen mannetje.

Wordt beetje moe van mannetjes zoals jij die Wolf roepen terwijl er geen wolf te zien is in de verre omtrek.
          OMG men gaat een onderzoek ter discussie stellen, en nog stellig roepen wordt moe van mannetjes......

Je zet je zelf voor lul m8
          ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
          We like it

Comment

Ik vind dat revius gelijk heeft..
            Blijf echt zoals blijf jezelf

Comment

Laat me raden: minimaal een ouder is geen Nederlandse?
              "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
                Laat me raden: minimaal een ouder is geen Nederlandse?
                Als dit tegen mij bedoeld is, ja mijn vader is Tunesisch, zoals ik al aangaf ben ik half Tunesisch.
                Maar heb me hele leven bij me moeder gewoond en ben geen moslim, hoe graag me vader dat ook zou willen.

Moet eerlijk bekennen dat ik dit soort onderwerpen ook niet helemaal objectief bekijk, heb altijd de neiging de islam te verdedigen, maar dat komt meer omdat het geloof bijna overal de zondebok van is.

Laten we nu niet overgaan op terrorisme naar aanleiding van mijn zondebok opmerking, want ik vind ook heel veel dingen niet kunnen.
                Groeten

Comment

Nee had het niet tegen jou Rev, van jou wist ik het al.

sigpic

Comment

hm... gaat het nou alweer over moslim? ik dacht allochtonen. (dus ook polen en roemenen en antillianen enzo)
                    voor de duidelijkheid: geneen nederlander heb last van een moslim. maar van het tuig, vooral marokkaan. en ja, die beweren toevallig moslim te zijn. zo krijg je het.
                    iem. had het op youtube over kankerchristenen. dit nav een filmpje met balkenende erin. nou geloof me. die is ook geen christen. alleen maar van naam. leven doet ie er niet naar. dus het is niet eerlijk om op godsdienst te ziften. wel op product. dus wat produceren ze. teringzooi zoals kutmarokkanen? (dus niet die ene goeie) of juist dat ze een aantrekkelijke winkel in't dorp of wat ook hebben.
                    een dag niet geleefd..... dan ben je dood

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
                      Bullshit. Het heeft te maken met de huidige economie. Er zijn wel meer mensen die onder hun stand werk moeten doen in een totaal andere tak dan ze voor gestudeerd hebben. Niks met radicaliseren en buitensluiten te maken. Dus niet zo huilen mannetje.

Wordt beetje moe van mannetjes zoals jij die Wolf roepen terwijl er geen wolf te zien is in de verre omtrek.

Dit is bullshit en kortzichtig. Jij kijkt nu alleen naar de crisis. En ja er werken nu inderdaad genoeg mensen onder hun stand, ook autochtonen. Echter als je naar voor de crisis kijkt is er duidelijk bewezen het het percentage (in verhouding) allochtonen dat onder hun stand werkte (als ze al werk vonden) vele malen hoger is dan autochtonen.

Stond pas nog in de krant. Veel hoog opgeleiden keren terug naar eigen land omdat ze daar een beter perspectief hebben. En dan niet zozeer financiël, maar ze komen daar tot hun recht. Eentje kwam hier niet aan de bak en is daar (volgens mij in Turkijke) nu een hoge functionaris bij het ministerie. Een ander heeft een bloeiend eigen adviesbureau terwijl hij hier zijn opleiding op geen enkele manier kon benutten.

Het is gewoon beweze dat (ook voor de crisis) allochtonen benadeeld worden met zoeken van werk.
                      Ik ben in goede vorm.....Rond is toch ook vorm?

Comment

Praktijktests en anoniem solliciteren

De onderzoekers hebben twee methoden toegepast, namelijk telefonische sollicitaties en sollicitatiebrieven. In het eerste geval belden een allochtone en een autochtone sollicitant. Zij waren qua kenmerken identiek en waren erop getraind om op vergelijkbare wijze te reageren op de vragen van werkgevers. Om beurten belden de allochtone en autochtone kandidaten als eerste.

Beiden beschikten over de juiste opleidings- en ervaringsvereisten en spraken goed Nederlands. Meer dan een derde van de allochtone
                        kandidaten werd uitgesloten van verdere stappen in het sollicitatieproces, terwijl autochtone kandidaten wel door konden. Tussen Surinamers en Marokkanen werden geen verschillen in instroomkansen geconstateerd.

Het onderzoek wees uit dat Marokkaanse en Surinaamse sollicitanten minder
                        kansen hadden op werk dan autochtonen met precies dezelfde kenmerken
                        Stages

Een Marokkaanse en een Nederlandse proefpersoon met dezelfde kenmerken solliciteerden bij verschillende bedrijven voor een stageplaats. De bedrijven waren willekeurig (random) geselecteerd.
                        Het ging om bedrijven in de regio Utrecht, die geselecteerd waren via de bestanden van de kamer van koophandel.

De bedrijven waren zo gekozen dat ze aansloten bij de opleidingen van de proefpersonen. Het onderzoek werd uitgevoerd bij bedrijven in de bouw, de horeca en de detailhandel.
                        Er is gewerkt met proefpersonen die de Nederlandse taal goed beheersen en geen zwaar accent hebben. Verder is gebruik gemaakt van (fi ctieve) persoonsprofi elen.

Dit betekent dat de proefpersonen zich presenteerden als de persoon die in het profiel beschreven stond (en dus niet uitgingen van hun echte persoonsgegevens). Het profiel was voor beide proefpersonen gelijk, met als uitzondering de geboorteplaats.

De fictieve schoolloopbaan was wel altijd in zijn geheel in Nederland doorlopen. De proefpersonen presenteerden zich met een duidelijk herkenbare Marokkaanse of Nederlandse naam. Zij reageerden niet op openstaande vacatures, maar meldden zich bij bedrijven met het verzoek of ze er stage konden lopen.

In vergelijking met autochtonen krijgen Marokkanen drie keer zo vaak te horen dat er niet of nauwelijks stagiairs werken in het bedrijf. Ook krijgen Marokkanen vaker dan autochtonen te horen dat er nu geen mogelijkheden zijn om stage te lopen: de kansverhouding (odds) om afgewezen te worden is bij Marokkanen 1,6 keer zo hoog.
                        Op grond van deze bevindingen concluderen de auteurs dat er sprake is van discriminatie op de stagemarkt. Qua kenmerken vergelijkbare autochtonen en allochtonen hebben niet dezelfde kansen.
                        .....
                        We like it

Comment

Ik heb zelf ook een eigen onderneming en het is waar.
                          Als ik personeel aan zou moeten nemen en ik moest kiezen zou ik ook een autochtoon in dienst nemen.

Waarom, ik heb vroeger jarenlang met alochtonen gewerkt en heb daar slechte ervaringen mee.
                          Of dat nu verandert is, geen flauw idee.
                          Gelukkig kan ik zelf kiezen en mijn voorkeur is dus een Nederlander.
                          ความพายายามอยู่ที่ไหน ความสำเร็จอยู่ที่นั้น

Comment

Ook ik heb een eigen zaak en ben zelf "allochtoon". Desondanks zijn al mijn medewerkers bijna van autochtone afkomst. Voor mijn gevoel is dat beter voor de uitstraling. Bij het aannemen van personeel ben ik altijd extra kritisch als ik een allochtoon als sollicitant heb. Ik denk hierbij aan mijn zaak en wil uiteraard geen klantverlies, want ik weet uit ervaring dat klanten zich kunnen storen (bijvoorbeeld aan hoofddoekjes). De allochtonen die ik wel in dienst daar ben ik wel zeer tevreden over.

Comment

er zijn genoeg polen die echt vet hard kunnen werken. die geven nergens om. het is idd uitstraling/ naam, etc.
                              een dag niet geleefd..... dan ben je dood

Comment

Edit.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X