Voeding/trainings mythes

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Voeding/trainings mythes

Het is ernstig koud buiten en erg glad, ik ga dus nog ffies niet de deur uit.
    Maar na alles al gelezen te hebben kwam ik erachter dat veel mensen nog naar mythes luisteren of geloven.
    Dus hier het mythe topic van alles wat niet waar is, maar zet er daarna wel bij wat wel waar is dus hier komt het:

Mythe: Op jonge leeftijd aan krachttraining te doen stopt de groei in de lengte.

Waarheid: Het stopt helemaal niet, wel is de techniek heel belangrijk anders kan je wel wat groeischijven slopen.
    Ook word afgeraden om veel te gaan 1RMen en het houden bij een iets hogere aantal herhalingen

extra info hierover: http://forum.bodynet.nl/lees-eerst/2...ybuilding.html

nou jongens/meisjes hebben jullie nog mooie mythes die de sneeuw in gestopt mogen worden?
    plaats het dan hier!
    Calisthenics / Street workout

Mythe: Je moet eerst veel vetmassa opbouwen, daarna kan je dit omzetten in spiermassa als je gaat trainen.

Waarheid: Vet kan niet worden omgezet in spiermassa.

Eén van de meest hardnekkige (en grappige) mythes vind ik
    @ ketIF

Comment

Mythe: je moet jezelf uithongeren om vet te verliezen..

Waarheid: ik eet elke dag 3700kcal en ik verlies sneller vet toen ik nog 2200kcal per dag at. Reken gewoon je energiebehoefte uit en maak een eetschema op valtaf.nl

Comment

Mindgamer, dan moet je wel zoveel bewegen dat je meer dan 3700 calorieën per dag verbrand. Anders kom je wel aan in vet

Comment

Mythe : Je moet eieren eten zonder de dooier.

Waarheid : De dooier van een ei kan geen kwaad, zitten zelfs goede voedingsstoffen in, en de cholesterol in de dooier zorgt niet voor een te hoog cholesterolgehalte in het bloed.

Bron : wikipedia: Inmiddels (2003) is ontdekt dat een te hoog cholesterolgehalte weliswaar ongezond is, maar niet alleen veroorzaakt wordt door de voeding, maar vooral door de aanleg, en bovendien meer wordt veroorzaakt door het eten van te veel verzadigde vetten dan door het eten van cholesterol, dat in betrekkelijk geringe mate wordt opgenomen.

Comment

Originally posted by janieck spithoff View Post
            Mindgamer, dan moet je wel zoveel bewegen dat je meer dan 3700 calorieën per dag verbrand. Anders kom je wel aan in vet
            Of je hersteld wat sneller

Comment

Mythe : Als je stopt met trainen wordt spiermassa omgezet in vet.

Waarheid : Spiermassa wordt niet omgezet in vet als je niet meer traint, spiermassa vermindert wel maar als je blijft eten als een beest ga je vet aanzetten.

Comment

Mythe: Producten waar 'light' op staat, een 'ik kies bewust'-logo, 'gezonde keuze klavertje', et cetera, zijn goed voor je.

Waarheid: Is niet per definitie zo. Kijk als voorbeeld naar pindakaas light: een hoop goede vetten eruit gehaald en in plaats daarvan een hoop suikers.

Oftewel: check de voedingswaarden en ga niet puur af op dit soort claims.
                "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Originally posted by Mindgamer View Post
                  Of je hersteld wat sneller
                  Hoe bedoel je?

Comment

Mythe: van te veel vet en suiker wordt je dik!

Waarheid: Niet perse. Zolang je qua calorieen onder je behoefte eet of op onderhoud zit zul je niet aankomen. Ongeacht wat je eet. Het is wel zo dat vet en suiker geen spieren bouwen. Daar is eiwit voor nodig. Zolang je hoog in je eiwitten zit zal je lichaam die altijd eerst aanwenden voor spierherstel en onderhoud. Ga je ver boven je behoefte eten dan wordt alles aangesproken voor je vetreserves! Ongeacht wat men eet. Ook al is het "gezond".
                    Geniet, en drink met maten!

Comment

Originally posted by de sterkste ophaler View Post

Waarheid: Niet perse. Zolang je qua calorieen onder je behoefte eet of op onderhoud zit zul je niet aankomen. Ongeacht wat je eet. Het is wel zo dat vet en suiker geen spieren bouwen. Daar is eiwit voor nodig. Zolang je hoog in je eiwitten zit zal je lichaam die altijd eerst aanwenden voor spierherstel en onderhoud. Ga je ver boven je behoefte eten dan wordt alles aangesproken voor je vetreserves! Ongeacht wat men eet. Ook al is het "gezond".
                      Dus als je op onderhoud eet en je eet alleen met slechte dingen kom je niet aan in vet??

Comment

Originally posted by gameface View Post
                        Dus als je op onderhoud eet en je eet alleen met slechte dingen kom je niet aan in vet??
                        Atta is hier het levende bewijs van.

Vergis je niet: ik heb het hier niet over gezondheid. Maar dit is puur een feitje qua getalletjes. Het is uiteraard beter geen rommel te vreten, maar zolang je rommel eet onder je behoefte op op onderhoud wordt je niet dik.
                        Geniet, en drink met maten!

Comment

Sportinstructeur: Je moet niet te hard trainen anders krijg je spierpijn

Ik rook nu zodat ik aan kan komen wanneer ik stop met roken.

Waarom train jij je benen? als je bijvoorbeeld je biceps met dumbbells traint wordt door de zwaartekracht je benen ook aangesproken

ben je net wezen sporten en ga je nu alles er weer aan eten

Van steroiden krijg je een kleine pik, echt waar

Hij: hoeveel eiwitten eet je?
                          Ik: ongeveer 250 per dag
                          Hij: hoeveel shakes zijn dat?

WTFFFF

Comment

Originally posted by de sterkste ophaler View Post

niet correct dit.

Voorbeeld van een ander grote bodybuilder in mijn gym. Hij bulk altijd lekker door en is echt huge. Maar droger worden lukt hem wel wel maar duurt heel lang.

Hij at -300kcal onder onderhoud. Maar nam wel suikers(dextrose)en rundergehakt. Ik haalde die producten eruit en voegde er extra rijst en vis in.
                            Hij nam zelfde aantal kcal maar begon opeens wel vet te verliezen.

Comment

Dat komt door de suikers die je er uit haalde. We hebben geleerd in een ander topic dat suikers dooddoeners zijn

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X