Het grote Game-Noob Topic

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Heb nu al weer een 20 uur in Gothic 4 zitten. Vind dit geen echte gothic game. En het is lineair. Het is meer een hack 'n slash achtige RPG. Een stad in, verzamel in quests, verken de kleine map en tunnels en je hebt alle quests vanzelf gedaan. Levert het in, krijg xp en ga weer levels omhoog. Presto. Qua armor en wapens is er bijna niks om te kopen en vernieuwen. Het is een aanfluiting voor de Gothic serie en vind het een slechtere game dan Two Worlds 2.

Ik zit niet snel vast in een game. Heb een puzzle in Drakensang waar ik nu vast zit dus die speel ik dan een tijdje niet tot ik er weer zin in heb hehe. In de tussen tijd heb ik Black Ops, Two Worlds 2, Gothic 4, Civ 5 en zo al uitgespeeld in no time.

Comment

• Leuk spel, World At War

Comment

• had ik maar zo'n computer waarbij zoveel nieuwe spellen het doen heb mijn computer zo leeg mogelijk gemaakt windows vista uitgezet en cleanup utilties turbo mode aanstaan en kan nu pas star wars knights of the old republic op de laagste kwaliteit spelen heb ook geen cent in mijn portomonnee dus een nieuwe pc zit er ook niet in. Maarja dan kijk ik weer is naar mijn xbox360 en dan wordt ik weer helemaal blij
        BP 4x100 SQ10x100 DL12x100

Comment

• Godfather II vind ik echt geweldig: maffiabaasje spelen
          Strongman: A sort of equal parts powerlifter, bodybuilder, triathlete and Olympic athlete.
          All rolled into one.

Comment

• Originally posted by Haerden View Post
            Godfather II vind ik echt geweldig: maffiabaasje spelen
            k heb the Godfather 1 een tijdje gespeeld op de pc, is indd leuk
            is twee beter?

Comment

• Originally posted by Fitness-maniak View Post
              k heb the Godfather 1 een tijdje gespeeld op de pc, is indd leuk
              is twee beter?
              Heb ik ook gespeeld.
              maar de tweede vind ik iets moeilijker
              Strongman: A sort of equal parts powerlifter, bodybuilder, triathlete and Olympic athlete.
              All rolled into one.

Comment

• spellen op pc

wees eerlijk, spellen op de pc?? altijd dat gezeik dan weer snellere videokaart, dan weer meer geheugen dan weer dit dan weer dat, een console nooit gezeik mee en nog beter ook op de bank hangen, chippie erbij en gaan met die banaan...

ik ben nu bezig met wii en xbox spellen en films, downloaden, uitpakken en branden altijd gezeik, computer weer traag dan weer dit dan weer dat, fuck de pc alleen makkelijk voor internet en je werk....

maar ja meningen verschillen uiteraard.

Comment

• Originally posted by leroyw View Post
                  wees eerlijk, spellen op de pc?? altijd dat gezeik dan weer snellere videokaart, dan weer meer geheugen dan weer dit dan weer dat, een console nooit gezeik mee en nog beter ook op de bank hangen, chippie erbij en gaan met die banaan...
                  Achterhaald "gezeik". Is niet meer geldig aangezien er in de afgelopen 4-5 jaar nauwelijks meer noemenswaardige progressie is geboekt in hardware ontwikkelingen. Een PC van 2006 draait nu nog steeds de nieuwste games op de hoogste settings. Dezelfde levensduur van een console.

Meningen zijn alleen geldig als ze gebaseerd zijn op correcte informatie.

Comment

• PC/Console gaming. Had er tijd terug een langer en onderbouwd pleidooi over gehouden. Dus even simple copy/paste.

Zie de laatste dagen veel console vs PC "wars" her en der. Vandaar even me reactie hier. Scheelt weer tijd. De meeste lieden hier gebruiken drogredenen om een punt te maken wat nergens op slaat. Op die onzin punten ga ik niet in...heh harregarre.

Standpunt: PC's regelmatig upgraden is onhandig en prijzig?
                    Bovenstaande is wat veel gehanteerd wordt. Het is een onterechte dooddoener die niet meer van deze tijd is. Voorheen zaten we economisch gezien in hoogtij. Veel inkomsten konden her-geïnvesteerd worden voor nieuwe ontwikkelingen. Hierdoor was concurrentie mogelijk en had je 4x per jaar nieuwe processoren en grafische kaarten op de markt. Game developers hadden altijd de laatste nieuwe hardware in hun bezit en gingen daarvoor ontwikkelen. Wilde je als gamer die games spelen dan moest je inderdaad elke half jaar upgraden met alle kosten van dien.

De laatste 5 jaar zitten we niet meer in die economische hoogtij. Minder geld om te investeren en dus minder snel ontwikkelingen. Pogingen om een AM2 - AM3 chipset aan de man te krijgen is niet geslaagd. En ontwikkelingen voor de oude chipsets is er niet echt. De frontbus is wat opgevoerd en dan houdt het eigenlijk wel op. Qua grafische kaarten worden er steeds meer budgetlijnen gestart van al reeds bestaande grafische kaarten.

In 2005 kon je al een Pentium quadcore van 3ghz aanschaffen met een Nvidea 7900GT van 256mb op een vrij standaard moederbord en geheugenset. Tegenwoordig, in 2010/2011, kun je met die hardware nog steeds de laatste nieuwe games zonder problemen spelen. In het ergste geval koop je voor 60 euro een 512mb videokaart en kun je weer prima mee met de highend games die nu uitkomen. En nee je hoeft niet in lagere framerate met crappy graphics te spelen. Heb zelf ook alles op max staan. Dat betekend 5 a 6 jaar waarin de prijzen van hardware gedaald zijn en alles nog prima mee gaat. Die levensduur staat gelijk aan die van een console generatie.

Standpunt: PC's zijn duurder dan Consoles
                    Hier boven al reeds duidelijk gemaakt dat regelmatig upgraden in deze tijden niet meer nodig is. Hierdoor worden de kosten ook aardig gelijk getrokken.

In 2005 was de nieuwkoop van een pc (exclusief rand apparatuur) rond de 500-600 euro. Tegenwoordig ben je net de helft kwijt. Neem een Pentium Quadcore 2,5ghz en klok het over naar een 3,1ghz waardoor je nogmaals 75euro bespaard. De Xbox360 was bij release ongeveer 450euro en de Playstation ook in die regio. Tegenwoordig zijn die consoles ook flink gedaald zodat ze op ongeveer gelijke hoogte met aanschaf van een goede PC zitten.

Als gamer zijnde schaffen we aardig wat games aan op jaarbasis. Voor de PC games zit je dan meestal rond de 40-50 euro terwijl de consoles 50-60euro kosten. Hierbij neem ik niet de internationale websites mee die goedkoper zijn, maar ook daar heb je nog steeds hetzelfde kleine verschil tussen de games. Naar mate er games gekocht worden komt het totaal plaatje qua kosten steeds meer overeen met elkaar. Een PC+games en console+games ben je grofweg hetzelfde voor kwijt.

Vervolgens komen er voor de consoles allerlei randapparaten uit. Denk aan de Kinect die tegenwoordig gehypet wordt. De Eye Toy, dansmatten, plastic muziekinstrumenten en weet ik veel meer. Die randapparaten voor het bevorderen van game genot zorgen er voor dat in de loop der tijd de kosten voor een console juist veel hoger gaan liggen dan bij een PC het geval is.

Standpunt: Gamen op platform x is meer hardcore!!
                    Deze kreet zie ik ook vaak voorbij komen. Wat verstaan mensen onder casual of hardcore?

Tegenwoordig zijn ontwikkelaars bezig om games te ontwikkelen die een zo'n groot mogelijke winstmarge genereren. Om dat voor elkaar te krijgen moet een zo'n groot mogelijk publiek bereikt worden. De meeste mensen in die doelgroep spelen sporadisch ter ontspanning en zijn dus casual gamers. In mijn opinie zijn het overgrote deel van de games tegenwoordig te gemakkelijk en missen uitdaging puur omdat de betreffende games voor de casual groepering gemaakt is. Deze ontwikkeling is onafhankelijk of de game voor pc of console gemaakt wordt...het betreft namelijk beiden.

Hardcore gaming betreft nog maar een kleine niche. Een groep die zo klein is dat het voor de grote bedrijven niet interessant is om games voor te ontwikkelen. Er zit namelijk weinig tot geen winstmarge in.

Standpunt: Platform x speelt veel beter!!
                    Dit standpunt is merendeels persoonsgebonden.

Kreten dat FPS onhandig is met WASD ipv een controller e.d. is smaakgebonden. Geen is beter dan de ander, want het is niks meer dan gewenning mbt de besturing. Als ik een shooter op de console speel is het lekker op de bank hangen, of als het me in het spel sleept sta ik nog geen meter voor een anderhalf meter groot HD scherm proberen om een hoek te kijken. De besturing met een console is inderdaad gemakkelijk en de game maakt het makkelijk door mee te helpen qua richten. Ondanks dat de FPS op een console leuk en ontspannend is kun je het niet bepaald snel noemen. Hoe je het ook went of keert...games op de pc gaan qua besturing en belevenis vele malen sneller. En dat is niet schrikbarend aangezien het richten met de controller nu eenmaal wat trager gaat. De hele game is daarop aangepast zodat de gameplay in zijn geheel wat rustiger aan is. Dit zouden velen kunnen omschrijven als een wat meer relaxte en casual omgeving. Voor mij persoonlijk maakt het niet uit zolang het maar fun en uitdagend blijft.

Het spelen van sport games in zijn algemeen vind ik persoonlijk ook prettiger op de bank met controller. Een FIFA, PES, NBA etc gaan lekker snel en intuïtief. Terwijl ik op de pc me vaak zit te ergeren aan de beperkte en onhandige besturing. Gelukkig zijn er ook controllers die via een USB in de pc geplugged kunnen worden wat het qua speelbaarheid weer gelijk trekt. Maar qua comfort en ontspanning is de bank+controller toch prettiger. Want ik heb geen zin om me PC op de tv aan te sluiten puur voor dit aspect. Race games zijn dan weer een uitzondering. Deze speel ik liever met een wiel en dat gaat makkelijker op het bureau bij de PC. Op de bank wordt het weer een gestuntel om een vlak oppervlak te creëren om dat stuur op de plaatsen. Maar als je speelt met alleen een controller dan blijven ook racers het meest ideale op een console en een luie bank.

Bij de RPG's is er een groter verschil. Westerse Hack 'n Slashers zoals Diablo, Sacred, Torchlight, Dungeon Siege etc spelen vele malen beter op de pc. Dit vanwege de snelheid en precisie die er nodig is. Zoals al kort vermeld mbt FPS waarin de gameplay vertraagd wordt vanwege het richten e.d. is dit een aspect wat bij dit soort hack 'n slashers niet geaccepteerd kan worden. Diablo op de XBox was al een grote flater welk Sacred op de Xbox360 nog even dunnetjes bevestigde. Oosterse Hack 'n Slashers zoals Ninety Nine Nights daar en tegen zijn simpel en snel en perfect voor een console. Het soort wat ik niet op een PC zou willen spelen omdat de gameplay dan onhandig zou zijn.

Dan hebben we nog de "mainstream" RPG's. De J-RPG's zijn op zowel de PC als console goed te doen. Maar dan komt de keuze voor gemak weer. Lekker op de bank met controller gamen en de cut-scenes bekijken. En ook vind ik Oblivion, Two Worlds, Risen, Mass Effect, Dragon Age prettiger qua besturing op de console. Op de PC heb ik bij Oblivion toch vaak het gevoel dat de muis te gevoelig is ongeacht de instelling waardoor je al snel heen en weer aan het draaien bent zonder echt vooruit te gaan. Het is als een amateur fietsen die zijn wiel heen en weer beweegt eer hij vooruitgaat vergelijken met een wielrenner die meteen rechtuit gaat zonder energieverspilling.

Dragon Age en Mass Effect zijn games die ik op zowel de PC als consoles gespeeld heb. En beiden vond ik qua gameplay sneller en intuïtiever op de console. Op de PC leek het net alsof het traag en stroef ging allemaal. Qua betere graphics hoef je niet te kiezen aangezien dat zo'n beetje gelijkwaardig is. En de optie bij DA:O om even te pauzeren voor een tactisch overzicht voegde ook niet veel toe in tegenstelling tot de xbox360 versie.

Real Time Strategy games is ook een apart genre. Deze moet nog steeds een succesvolle weg naar de console zien te vinden. Dit genre bestaat uit games die qua besturing snel en nauwkeurig moeten zijn. Je moet in een ogenblik over het hele veld kunnen bewegen en units selecteren. Op sommige consoles heb je de mogelijkheid een muis in te pluggen, maar je zit dan zonder vlak oppervlak terwijl je op de bank zit. En qua controller ben je erg beperkt in mogelijkheden. Daar waar bij de FPS het niet van grote invloed voor de fun is om de gameplay te vertragen vanwege de besturing is dit bij RTS games funest. Daarom dat dit genre voorlopig alleen nog maar een succes op de PC zal zijn.

Dus in het algemeen zou ik, op enkele uitzonderingen na, mijn meeste games op de console spelen. Puur omdat het comfortabeler en prettiger is.

Comment

• Originally posted by Falstyr View Post
                      PC/Console gaming. Had er tijd terug een langer en onderbouwd pleidooi over gehouden. Dus even simple copy/paste.
                      flink stuk.
                      k heb het eigenlijk nog nooit van die kant bekeken, mijn pc is dan wat minder als de nieuwste van de nieuwste maar ik draai indd nog steeds vrij nieuwe spellen op medium zonder problemen, iedereen die zegt van xbox is beter of playstation is beter moeten dit stuk gewoon eens lezen.

Comment

• Originally posted by Falstyr View Post
                        PC/Console gaming. Had er tijd terug een langer en onderbouwd pleidooi over gehouden. Dus even simple copy/paste.
                        Had er nog nooit bij stilgestaan maar ik kan inderdaad
                        de nieuwste games nog steeds spelen op myn pc zonder
                        dat deze vastloopt ed.
                        All rolled into one.

Comment

• wat voor technic zit er in een xbox en een playstation dat die alles op grafisch hoog kunnen draaien en een pc soms niet

Comment

wat voor technic zit er in een xbox en een playstation dat die alles op grafisch hoog kunnen draaien en een pc soms niet
                            Dat heeft niks met techniek te maken. De ontwikkelaars ontwikkelen naar de beschikbare mogelijkheden in de hardware. Aangezien de consoles een vaste set hebben is het mogelijk om eind van een generatie grafische pareltjes te zien. Want tegen die tijd hebben de ontwikkelaars geleerd hoe het maximale uit de beschikbare hardware te halen.

Daarnaast zijn steeds meer studio's bezig om te programmeren puur voor consoles. De games op de PC's zijn dan meestal vluchtig geconverteerde console games met iets betere graphics. Maar omdat de meeste ontwikkelaars niet meer serieus bezig zijn met games voor de PC's te ontwikkelen zal men dus niet alles uit die hardware weten te halen.

Comment

wat voor technic zit er in een xbox en een playstation dat die alles op grafisch hoog kunnen draaien en een pc soms niet
                              grafisch is pc > xbox en ps
                              On a long road to insanity.

SQ: 165kg BP: 125kg DL: 180kg

Comment

• Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X