Het grote Game-Noob Topic

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• hardware ontwikkelingen en eisen zijn niet meer zo snel als paar jaar terug. dus met een budget kaart kun je nu gewoon nog een jaar of 3-4 mee vooruit.

Comment

• Originally posted by Falstyr View Post
      hardware ontwikkelingen en eisen zijn niet meer zo snel als paar jaar terug. dus met een budget kaart kun je nu gewoon nog een jaar of 3-4 mee vooruit.
      yup, daarom vind ik merken als alienware en apple ook zo achterlijk.

Comment

• Originally posted by Fitness-maniak View Post
        i7 is overdreven, een athlon of phenom quad core van 2.9 ghz die je over clocked naar 3.5 is net zo goed.
        voor grafische kaart is een 6850 wel superb, 6gb ram is ook overdreven, met 4gb ddr3 kan je echt wel weer een tijd vooruit.
        ik draai op het systeem van me pa ook mw2 op 25fps medium graphics (geen AA)
        die heeft dit:
        320gb sata
        128mb ati amd radeon hd2400pro
        2gb ddr2 ram
        400w voeding
        19'' dell standaart scherm

ik ben geen diehard gamer en word dat ook niet.
        athlon vind ik tegenwoordig ruk dus dat zou ik niet adviseren.
        over het ram, het gaat niet zozeer om het 6 gb, maar om de triple channel, dat geeft het namelijk een behoorlijke boost in snelheid.

en mw2, ja die is inmiddels ook oud en 19 inch schermen hebben lage resolutie. ik draai die nog bijna op het hoogst met met m'n socket 939 opteron + radeon x1900.

@ fal, wat je zegt is gewoon niet waar, mid-end kaarten als de 5450 zijn nu niet super voor gaming, en over 1 jaar al helemaal niet meer.

Comment

• Als ik jou was zou ik gaan kijken na een:

Amd quad core proccessor
          Am3 moederbord Asrock,Asus of msi.
          4gb werkgeheugen
          HD 1 TB kost ook niet veel meer
          Amd/ati kaart 6850 of 5750 of 5770
          400-450watt A merk voeding
          Midi tower kast

(optioneel: windows 7, dvd brander/speler, assemblagekosten, 22inch scherm)

Kun je voor een mooie 550-600 euro klaar mee zijn.

Ik zou je zeker niet adviseren een 5450 kaart te nemen dan dan een 56xx serie, zit veel verschil tussen die. En zeker met oog op de toekomst zou ik net 50-100 meer uitgeven voor iets beters.

Shops: 4launch,Azerty,salland,digitique,afuture zijn vaak wel scherp geprijsd.

Comment

• mid-end kaarten werken prima.
            heb zelf een geforce gt2200 en werkt nog perfect
            kan alles op high end spelen, zelfs de games die op dit moment uit komen

over een half jaartje ofzo een directx11 medium end kaartje kopen en dan kan ik weer 5-6 jaar vooruit. mits de hardware ontwikkelingen net zo traag gaan als de afgelopen 8-9 jaar.

en dan maakt het me niks uit of iemand deze feiten onwaar vinden.

Is net zoals mensen die blind staarde op 10mb pixel camera's wat geen zak toevoegt op een 8mb pixel camera. er komen hele andere dingen bij kijken die belangrijker zijn.
            Last edited by Falstyr; 20-01-2011, 18:12.

Comment

• heb ook geen problemen met midend kaarten, dat ding die in me pa's pc zit is ook waardeloos maar draait toch goeie games.
              20-22'' is me te groot als beeldscherm, 18,5 á 19'' is echt groot genoeg voor mij.

Comment

• wat heb je voor scherm dan?

Comment

heb ook geen problemen met midend kaarten, dat ding die in me pa's pc zit is ook waardeloos maar draait toch goeie games.
                  20-22'' is me te groot als beeldscherm, 18,5 á 19'' is echt groot genoeg voor mij.
                  Hmm oke je moet het natuurlijk zelf weten your money, maar gaat niet om het scherm grote perse. Als jij een 18-19inch scherm hebt heb je een lagere resolutie(minder pixels) sws geen full hd(meer pixels).
                  22 inch scherm heb je al vanaf 120euro met full hd. Dit is ten eerste veel overzichtelijker als je typt,surft videobewerkt, en je kunt genieten van full hd films...en games natuurlijk
                  Last edited by Mr007; 20-01-2011, 18:17.

Comment

• heb geen blue rays dus full hd films kijk ik niet, kijk alleen gewone dvd's.
                    het verschil tussen 1280×1024 en 1920×1080 games zal me een worst wezen, je hebt gelijk dat full hd er fantastisch uitziet, maar ik heb geen zin om 1000E neer te tellen voor een pc die zonodig full hd af moet spelen.
                    pc laten bouwen heb ik niet zo'n vertrouwen in, dus koop ik een kant en klare. altijd gehad en nooit problemen.
                    900 a 1000 is me echt teveel, ik heb nog meer wensen.. wil over 3 jaar een paar maanden door west amerika trekken, wil een rijbewijs, zou graag als het even kan nog iets meer werken dat ik ook nog een rolex kan kopen (ja ik weet het,.,,)
                    ik heb het geld niet op me rug groeien en moet er hard voor werken.

wel bedankt voor alle info en moeite btw

Comment

heb geen blue rays dus full hd films kijk ik niet, kijk alleen gewone dvd's.
                      het verschil tussen 1280×1024 en 1920×1080 games zal me een worst wezen, je hebt gelijk dat full hd er fantastisch uitziet, maar ik heb geen zin om 1000E neer te tellen voor een pc die zonodig full hd af moet spelen.
                      pc laten bouwen heb ik niet zo'n vertrouwen in, dus koop ik een kant en klare. altijd gehad en nooit problemen.
                      900 a 1000 is me echt teveel, ik heb nog meer wensen.. wil over 3 jaar een paar maanden door west amerika trekken, wil een rijbewijs, zou graag als het even kan nog iets meer werken dat ik ook nog een rolex kan kopen (ja ik weet het,.,,)
                      ik heb het geld niet op me rug groeien en moet er hard voor werken.

wel bedankt voor alle info en moeite btw
                      oke no problem 1 ding nog haha,

je hebt geen pc nodig van 1000 euro om full hd aftespelen, sommige onboard kaarten kunnen dit nog en bijv ook de 5450. Ik ben zelf ook nog een student dus ik weet dat het geld niet binnenstroomt. Maar ik zou je zeker willen adviseren om een full-Hd scherm te nemen en iets in de richting wat ik hiervoor adviseerde. Je kunt dan voor een mooie 400-500 zeker klaar zijn.

Ik hou hier nu over op succes met wat je gaat doen

Comment

• aight 22'' full hdtje dan maar?
                        moet wel passen ^^

Comment

• https://dixons.nl/artikel/7124660c95...%22_TFT-scherm

is full hd

is een d-sub aansluiting, past dat op de meeste pc's??
                          Last edited by Fitness-maniak; 20-01-2011, 18:32.

Comment

• k vraag me af of dat wel full hd is, d-sub is namelijk zwaar verouderd. dat zijn die blauwe stekkers. full hd is volgens mij alleen dvi en hdmi

Comment

• 2d is voor noobs, 120hz beeldschermpje en optisch 3d met een leipe setup

Comment

• https://dixons.nl/artikel/7126215c95...1,5%22_monitor

dvi, 1920×1080

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X