WK voetbal 2010

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by Falstyr View Post
    Misschien dat ik ook als een dom oranje schaapje foute subjectieve waarnemingen moet plaatsen om Nederland maar niet met feiten op hun neus te hoeven drukken? Want ja dat is immers klagen en niemand kan de kille waarheid aan...grow up.
    Ik ben geen oranje schaapje, ik bekeek de overtredingen gewoon goed, heb ze zelfs meerdere malen bekeken. Zo ook die trap van de jong en dat was gewoon geen opzet en dus ook geen rood, zo simpel is het. Beetje jammer dat mensen alleen de slowmo bekijken en denken dat hij bewust trapt, maar ze vergeten dat hij een gigantische vaart maakt en de hele situatie van het op elkaar afrennen nog niet eens 1,5 seconde duurt. Het is gewoon een botsing, waarbij hij het been omhoog heeft en de spanjaard simpelweg niet zag.

Ik vind sowieso die slowmo's kut, een overtreding ziet er altijd erger uit dan dat het daadwerkelijk is. Hoevaak zag je op het toernooi dat spelers "kapot gingen van de pijn" en liggen te rollen en als de vrij trap gegeven is gewoon weer opstaan. Nog grappiger is als ze geen vrije trap krijgen en het spel gewoon doorgaat, heb je gezien hoeveel spelers spontaan snel opsprongen en weer doorgingen.

Jij zegt wel dat iedereen door een oranje bril kijkt, maar je zeikt nederland al het hele wk af en spanja prijs je de hemel in. Zo denderend vond ik spanje dit wk niet. Mooi heen en weer tikken, maar totaal niet scoren. Volgens mij bekeek jij de wedstrijd meer uit een spaanse bril. Zo komt het altans over.

Nogmaals, ik beweer niet dat nederland geen smerige overtredingen heeft gemaakt, dat zeker wel. Maar er was geen opzet in het spel als je mij vraagt. Spanje maakte een aantal zwalbes en stelden zich vaak aan. Als je de wedstrijd afzeikt door het grove en unfaire spel, dan zeik zowel spanje als nederland af en niet alleen nederland. Voor deze finale en de zwalbes van de spanjaarden, verdienen de spanjaarden geen fairplay award.

Comment

• Originally posted by Fistful of Steel View Post
      Dat heet voetbal spelen
      ja daar gaat het tegenwoordig wel om ja, triest. Als je echt valt, val dan, maar ga je niet aanstellen. Raakt iemand je aan, ga niet liggen en doen alsof je pijn hebt, terwijl je gewoon weer op kunt staan en er niks aan de hand is.

Een ongelukkige tackel tegen de poot, waarbij je valt en pijn hebt is wat mij betreft een overtreding. Een lichte ongelukkige tackel tegen de poot, waarbij je niet valt en geen pijn hebt is wat mij betreft geen overtreding.

Wat ik wil zeggen is, dat heelveel overtredingen dramatischer worden gemaakt dan ze daadwerkelijk zijn. Kom op jongens, voetbal is een contactsport en soms komen er ongelukkige botsingen tot stand, zeker in een finale ben je gedreven. Spelers moeten voetballen en zich niet aanstellen als kleine baby's.

Comment

• spanje heeft helemaal geen baat bij een harde wedstrijd, omdat zuiver voetballend niemand aan ze kan tippen.
        voor de wedstrijd tegen nederland hadden ze in heel het toernooi dan ook maar 3 keer geel ofzo gepakt.
        die schwalbes zijn gewoon een onderdeel van het hedendaagse voetbal, daar bezondigen nederlanders zich even goed aan
        "We must all suffer from one of two pains: the pain of discipline or the pain of regret."

Comment

• Originally posted by misterfit View Post
          wat ik wil zeggen is, dat heelveel overtredingen dramatischer worden gemaakt dan ze daadwerkelijk zijn. Kom op jongens, voetbal is een contactsport en soms komen er ongelukkige botsingen tot stand, zeker in een finale ben je gedreven. Spelers moeten voetballen en zich niet aanstellen als kleine baby's.
          +1
          No means Try Again

Comment

• We kunnen wel door blijven zeiken over de finale maar eigenlijk had daar gewoon Duitsland moeten staan in plaats van Spanje en Brazilië in plaats van Nederland. Zuiver gezien over het toernooi hebben deze twee ploegen beter gespeeld.

Uiteraard had ik graag gezien dat we gewonnen hadden en vind ik het compleet onterecht dat Nederland vanwege de zogenaamde 'harde' overtredingen zo wordt afgezeken in de buitenlandse pers. Dit was overigens de enige kans die we hadden op Spanje en Brazilië na hadden we totaal geen tegenstand voor de wereldtitel, dat we het dan verzuimen is gewoonweg jammer. Nederland heeft niet het meest aantrekkelijk voetbal gespeeld maar winnen is winnen, hoe je dat doet interesseert me eigenlijk niet. Als we dan toch gaan zeiken heeft Spanje mij het hele toernooi niet kunnen boeien. Dat ze van Duitsland hebben gewonnen is puur geluk geweest, ze hebben een goede dag gehad en Duitsland een mindere dag.

Over de overtredingen in de finale, ik bedoel de rode kaart voor Heitinga was volkomen onterecht en Puyol had ook allang van het veld af gemoeten. Ik heb daarnaast meer schwalbes dan echte overtredingen gezien en het was een waardeloze wedstrijd. Uruguay - Duitsland was leuker om te kijken.

Verder we hebben verloren daar verander je toch niks meer aan, nu maar hopen dat we niet weer 32 jaar moeten wachten op een finale.
            “We all die. The goal isn't to live forever, the goal is to create something that will.”

Comment

• Originally posted by Falstyr View Post
              Moest uiteindelijk kiezen en heb dus voor het volgende gekozen...

8e
              Mexico – Nigeria
              Engeland – Ghana
              Argentinie – Frankrijk
              Duitsland – VS
              Nederland – Paraguay
              Brazilie – Zwitserland
              Italie – Kameroen
              Spanje – Portugal
              -Geen verassingen/twijfels
              -Argentinie en Frankrijk zijn beiden erg slecht op moment. Toch verwacht ik dat Argentinie op individuele kwaliteiten een overwinning kan forceren.

Kwart
              Mexico – Engeland
              Nederland – Brazilie
              Argentinie – Duitsland
              Italie – Spanje
              -Argentinie heeft veel grote namen en laten een paar nog grotere namen onlogisch thuis, maar als team presteren ze slecht onder Maradonna en hebben zich maar net gekwalificeerd voor het WK. Een Messi wordt niet voldoende bij het spel betrokken vanwege de centrum spits. Daarnaast is Messi op dit moment net een Seedorf…goed bij zijn club, slecht bij zijn land. Toch zou Messi genoeg pressie moeten kunnen uitoefenen op de back waardoor een zone verdediging nodig is. Hierdoor ontstaat er ruimte voor de andere spitsen van Argentinie. Duitsland heeft een hoop “onbekende” spelers, maar presteren als team juist steeds beter en beter. Zelfs zonder Ballack kunnen ze nog gevaarlijk zijn. Beiden kunnen door, maar op basis van procenten en mogelijk spelbeeld geef ik voordeel aan Argentinie.
              -Nederland kan of heel goed of rampzalig spelen waardoor ook deze wedstrijd lastig te voorspellen is tegen Brazilie. Als Nederland speelt zoals ze kunnen spelen dan gaan ze zonder al te veel problemen door, maar ik vermoed dat ze een minder dag zullen hebben tegen Brazilie.
              -Onvoorspelbaarheid van deze twee wedstrijden heeft groot effect op het vervolg van het toernooi

Half
              Engeland – Brazilie/Nederland
              Argentinie/Duitsland – Spanje
              -Engeland wint van een Nederland ongeacht hoe goed ze zouden spelen, maar zou verliezen van een Brazilie
              -Ongeacht tegen wie Spanje speelt…zij zouden gewoon in staat moeten zijn te winnen.

Troost
              Engeland – Argentinie
              -Remember de ontmoeting tussen deze twee op het vorige WK? Heel spannend en agressief spel met veel kansen voor beiden. Kan elke kant op gaan met deze twee.
              -In geval van Engeland-Duitsland hoop ik dan echt op zo’n enorm spannende wedstrijd als 2-3 EK’s terug toen deze twee landen elkaar in de halve finale ontmoette en er verlenging bij kwam kijken.
              -Een hele kleine mogelijkheid op Nederland – Duitsland/Argentinie kan ook leuk worden met een goede kans op de derde plek voor ons landje. Al zullen we waarschijnlijk eerder deze partij verliezen omdat het toch nergens om gaat en dit terug te zien zal zijn in het spel. En de geschiedenis heeft al uitgewezen dat dit ALTIJD gebeurd als Nederland de troost finale speelt.

Finale
              Brazilie – Spanje
              -Dit wint Spanje
              Bedankt voor de info! Mede hierdoor toch zo'n 150E bij elkaar verdiend.

1.83 / 96 kg / Bf 14%

Comment

• Originally posted by Misterfit View Post
                Ik ben geen oranje schaapje, ik bekeek de overtredingen gewoon goed, heb ze zelfs meerdere malen bekeken. Zo ook die trap van de jong en dat was gewoon geen opzet en dus ook geen rood, zo simpel is het. Beetje jammer dat mensen alleen de slowmo bekijken en denken dat hij bewust trapt, maar ze vergeten dat hij een gigantische vaart maakt en de hele situatie van het op elkaar afrennen nog niet eens 1,5 seconde duurt. Het is gewoon een botsing, waarbij hij het been omhoog heeft en de spanjaard simpelweg niet zag.
                Hoog geheven been, gevaarlijk spel...en dat is al genoeg reden. Dan hoef je niet eens te kijken dat hij vol of opzettelijk zijn been in de borst van Alonso plempte. Ok voor hoog geheven been e.d. geel, wat hij kreeg. Maar daarna genoeg overtredingen nog gemaakt voor een tweede geel.

Jij zegt wel dat iedereen door een oranje bril kijkt, maar je zeikt nederland al het hele wk af en spanja prijs je de hemel in. Zo denderend vond ik spanje dit wk niet. Mooi heen en weer tikken, maar totaal niet scoren. Volgens mij bekeek jij de wedstrijd meer uit een spaanse bril. Zo komt het altans over.
                Ik prijs Spanje niet het hele WK de lucht in. Scroll maar door het topic. Heb Spanje ook de nodige kritiek gegeven over hun rampzalige spel en hun waardeloze manier hoe ze langs relatief makkelijke wedstrijden zijn gekomen met behulp van de scheids. jij en anderen proberen gewoon woorden in me mond te leggen die ik niet gezegd heb alleen omdat ik kritisch over het geliefde Nederland ben. Nederland die ik ook gewoon de eerlijke kritiek heb gegeven. Over duitsland e.d. was ik ook kritisch en ben ook gewoon overtuigd geraakt door hun spel en daardoor me beeld over ze aangepast. Dus nee ik ben niet iemand die zo maar wat loopt te "zeiken". Ik heb Spanje de creds gegeven die ze verdienden omdat ze de laatste twee wedstrijden in het toernooi wel gewoon goed speelden terwijl ik ze daarvoor "afkraakte".

Nederland "kraak" ik al de hele tijd af. Waarom? omdat ze geen 1x echt aan de bak hoefde te gaan. Als ze hadden verloren tegen de tegenstanders die zij gehad hadden waren ze pas echt triest geweest. Ik zou iets positiefs over de wedstrijd tegen Brazilie kunnen zeggen...maar net zoals denemarken en Japan hadden ze meer geluk dan skills getoond. Nederland had geen enkel recht om in de finale te staan.

Nogmaals, ik beweer niet dat nederland geen smerige overtredingen heeft gemaakt, dat zeker wel. Maar er was geen opzet in het spel als je mij vraagt. Spanje maakte een aantal zwalbes en stelden zich vaak aan. Als je de wedstrijd afzeikt door het grove en unfaire spel, dan zeik zowel spanje als nederland af en niet alleen nederland. Voor deze finale en de zwalbes van de spanjaarden, verdienen de spanjaarden geen fairplay award.
                Net zoals Fitness Maniak. Leer (begrijpend) lezen. Waar heb ik alleen Nederland aangehaald? Spanje heeft ook hun beurt gehad. Nogmaals ga me niet lastig vallen met dingen die ik niet gezegd heb door woorden in me mond te leggen. Jullie lijken wel me kinderachtige collega die ook de hele tijd beweerd te weten wat ik denk en wat mijn echte mening is terwijl dat niet zo is.

@Venum
                Ik heb gisteren op het werk ook mijn toto prijs ontvangen. Naast geld bedragen waren er ook bekers en wat Sony goodies die verloot werden. Ben ook ruimschoots eerste geworden

Comment

• Het All Star Team van het WK

positie speler land
                  DoelmanIker Casillas Spanje
                  Verdediging Sergio Ramos Spanje Carles Puyol Spanje Phillip Lahm Duitsland Douglas Maicon Brazilië
                  Middenveld Andres Iniesta Spanje Xavi Hernandez Spanje Wesley Sneijder Nederland Bastian Schweinsteiger Duitsland
                  Aanval David Villa Spanje Diego Forlan Uruguay
                  Coach Vicente Del Bosque
                  "We must all suffer from one of two pains: the pain of discipline or the pain of regret."

Comment

• Originally posted by roelinho View Post
                    Het All Star Team van het WK

positie speler land
                    DoelmanIker Casillas Spanje
                    Verdediging Sergio Ramos Spanje Carles Puyol Spanje Phillip Lahm Duitsland Douglas Maicon Brazilië
                    Middenveld Andres Iniesta Spanje Xavi Hernandez Spanje Wesley Sneijder Nederland Bastian Schweinsteiger Duitsland
                    Aanval David Villa Spanje Diego Forlan Uruguay
                    Coach Vicente Del Bosque
                    toevallig uit de metro?
                    I don't eat steroids for breakfast, but thanx for asking

Comment

• nee, sporza: Zes Spanjaarden in het All Star Team van het WK

Comment

• Nog hoogtepunten en dieptepunten gezien op dit WK?
                        ความพายายามอยู่ที่ไหน ความสำเร็จอยู่ที่นั้น

Comment

• Diepte punten:
                          1.Belabberde wedstrijden. Van de 48-49 partijen waren er maar 11-12 boeiend.
                          1.a Tijdens groep fases is het te verwachten, maar het ging daarna net zo dramatisch verder
                          1.b er deden allerlei kleine ruk landen mee die er niks te zoeken hadden
                          1.c een aantal grote landen waren zover met hun terug val bezig dat ze te vroeg naar huis moesten en in hun plek kleine ruk landen door gingen.
                          2.De hoogte van sommige locaties verneukte de mogelijkheid om lange/hoge ballen te geven. dit verneukte het spel ook. En maakte sommige wedstrijden gewoon niet fair en maakte het voor allerlei landen onmogelijk om hun echte spel te laten zien. Als je geen voorzetten e.d. kan geven die aankomen heb je minder opties om gevaar te creeeren. En zo konden kleine ruk landen makkelijker mee komen terwijl ze normaal van de mat gespeeld zouden worden.
                          3.De grote spelers hebben zich niet laten zien
                          4.De vuvuzela's. Die verneuken de hele sfeer. Waar waren de kleurrijke liederen, gejuich en gedoe van de supporters groepen? in plaats daarvan hoorde je alleen maar lawaai.

Hoogte Punten..
                          1. Doelpunt Maicon
                          2. Doelpunt van Giovanni tegen uruguay
                          3. dat ik een toto gewonnen heb met leuke prijzen.

Comment

• Eens met de dieptepunten van Falstyr.
                            "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

• Originally posted by GeneralIx View Post
                              Eens met de dieptepunten van Falstyr.
                              kontkruiper

Comment

• Originally posted by STED View Post
                                kontkruiper
                                Dumbells build a bigger chest
                                Barbells build a bigger ego

Comment