2 weken geleden kwamen we tot de ontdekking dat er op onze zakenrekening sms fraude word gepleegd.
Wat houd dit in?
Deze sms dienst:
5028 SMS gedragscode
6262 SMS gedragscode
Heeft mij gemiddeld 2 sms'jes per dag gestuurd a 1.21 eurro per stuk.
Die sms dienst heb ik zelf nog nooit een sms gestuurd en ik heb nooit een sms van hun ontvangen. Maar omdat we er zo laat zijn achter gekomen konden ze ongestraft hun gang gaan.
Dit is dus ongeveer 60 eurro per maand en is al 6 maanden aan de gang.
Waarom hebben we het niet eerder ontdekt?
Omdat het een zakelijke telefoon is krijgen we niet de de details van de gebelde nummers maar alleen het eindbedrag. Aangezien ik heel veel moet bellen hebben we er niks achter gezocht. Nu is het nummer geblokkeerd ebn zijn we bezig om dat geld terug te halen. Het gaat om een bedrag van 350 eurro.
Mensen die ook dit soort fraude heeft meegemaakt?
Wat houd dit in?
Deze sms dienst:
5028 SMS gedragscode
6262 SMS gedragscode
Heeft mij gemiddeld 2 sms'jes per dag gestuurd a 1.21 eurro per stuk.
Die sms dienst heb ik zelf nog nooit een sms gestuurd en ik heb nooit een sms van hun ontvangen. Maar omdat we er zo laat zijn achter gekomen konden ze ongestraft hun gang gaan.
Dit is dus ongeveer 60 eurro per maand en is al 6 maanden aan de gang.
Waarom hebben we het niet eerder ontdekt?
Omdat het een zakelijke telefoon is krijgen we niet de de details van de gebelde nummers maar alleen het eindbedrag. Aangezien ik heel veel moet bellen hebben we er niks achter gezocht. Nu is het nummer geblokkeerd ebn zijn we bezig om dat geld terug te halen. Het gaat om een bedrag van 350 eurro.
Mensen die ook dit soort fraude heeft meegemaakt?
Comment