Tsunami Japan

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Er zijn veel japanners die nu naar zuid korea gaan voor opvang.
    een gladde aal blijft altijd glad.

Comment

• Ik ben het volledig eens met de oproep in dit filmpje:
      YouTube - Stop the hysteria
      Inmiddels is er een "journalist wall of shame" gestart, en de lijst is binnen enkele dagen erg lang geworden. Ook Nederlandstalige kranten komen op de lijst voor: Het Nieuwsblad en De Standaard (uit Belgiƫ), en het NRC (uit Nederland). Volgens mij zou nu.nl ook op deze lijst thuishoren. Daarnaast komen ook vele media uit Frankrijk, Italiƫ en de VS op de lijst voor.
      http://jpquake.wikispaces.com/Journalist+Wall+of+Shame
      Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

• pfew...de anime releases gaan ook weer gedaan door sinds woensdag. Zo erg is het dus allemaal niet

Comment

• nog nieuws?

Comment

• Radioactief vervuild drinkwater in Tokio.

Hoewel de waardes enkel de MAC-waardes van zuigelingen overschrijdt.
            ƉƩn bodybuilder kan meer eieren eten dan tien kippen kunnen leggen.

Comment

• Originally posted by Fitness-maniak View Post
              nog nieuws?
              Ja, iedere dag is er weer nieuws. Echter, ik heb het idee dat dat niet meer zo sterk doordringt in Europa en Nederland. Ik denk dat er twee redenen voor zijn:
              (1) de situatie in Libiƫ is gewijzigd en voor Nederland belangrijker geworden
              (2) het lijkt erop dat er, stapje voor stapje, voortgang is in de situatie rondom de kerncentrale in Fukushima. Dit vormt geen bron meer voor de Nederlandse pers om sensationele artikelen over te schrijven, en dus is het minder interessant.
              De humanitaire ellende die de mensen in het noorden van Japan doormaken wordt al helemaal niet meer als interessant gevonden in Nederland.

Specifiek met betrekking tot Tokio:
              (*) In eerste instantie nam de radioactiviteit in de lucht toe. Echter, het heeft nooit een niveau gehaald dat als "gevaarlijk" bestempeld kan worden. Deze verhoging was deels het gevolg van het weer: we hadden wat zwaarbewolkte dagen waarin we ook regen hadden. Nu dat het weer weer beter wordt, neemt ook geleidelijk de radioactiviteit in de lucht af.
              (*) Een aantal soorten groenten en melk in de provincies Fukushima en Ibaraki bleken teveel radioactiviteit te hebben. De Japanse overheid heeft er meteen voor gezorgd dat deze producten niet in de winkels of bij de burgers terecht zouden komen. Het heeft dus ook niet tot gevaar voor de bevolking geleid.
              (*) Twee dagen geleden werd gemeld dat het drinkwater teveel radioactief jodium bevatte om aan baby's (tot 1 jaar) te geven. Voor iedereen ouder dan 1 jaar was het veilig om te drinken, zelfs als je het een jaar lang zou drinken. Een dag later was de verontreiniging alweer zover afgenomen dat de waarschuwing kon worden ingetrokken. Ook hier weer was de oorzaak het weer: door de regen was radioactiviteit uit de lucht in de rivieren en drinkwaterbekkens van de watermaatschappij terecht gekomen. Het is weer is verbeterd, en de watermaatschappij is begonnen om actieve kool te gebruiken om het water beter te filteren.

De radioactiviteit op het terrein van de kerncentrale is nog steeds erg hoog, maar in de omgeving is het de afgelopen dagen continue aan het afnemen. Dus denkt men dat er geen nieuwe radioactiviteit aan het ontsnappen is buiten het terrein. Helaas noemt de Nederlandse pers vaak alleen het stralingsniveau op het terrein, wat dus een compleet verkeerd beeld geeft van de echte situatie. Burgers komen niet op dat terrein: er is nog steeds een afgezette evacuatiezone van 20 km.

De technici boeken vooruitgang, zij het in hele kleine stapjes. En soms is er een terugslag, zoals gisteren toen drie werkers gewond raakten. Helaas worden die terugslagen sterk uitvergroot in de internationale pers, en de stapjes met vooruitgang over het hoofd gezien.

Maar vergeet vooral niet de mensen in het noorden van Japan. Daar wordt nog steeds hard gevochten om te overleven, in opvangcentra zonder verwarming waar het 's nachts tot 0 graden afkoelt.
              Last edited by niet_hier; 25-03-2011, 15:46.

Comment

• Ja, ik moest inderdaad goed zoeken in de krant om er nieuws over te vinden, hoe het er nu mee stond.
                Eigenlijk schandalig...........
                "Bodybuilding is a long term commitment and you wonā€™t get the results you want over night. "

Comment

• Dat het hier opgeblazen wordt in het westen begrijp ik wel. Zo zitten we eenmaal inelkaar. De Aziatische cultuur in nu eenmaal gematigder dan het westen. Nu het wat rustiger is met de persberichten over Japan is het ook weer niet goed. Ben blij dat de nieuwsberichten wat relexer zijn.

Comment

• Originally posted by kees View Post
                    Nu het wat rustiger is met de persberichten over Japan is het ook weer niet goed.
                    Volgens mij wordt dat niet gezegd.
                    Alleen dat je er nu niet veel meer van hoort, terwijl de ellende daar nog steeds niet voorbij is, voor heel veel mensen.

En dat het nu Libiƫ is wat de klok slaat. Waarbij Nederland weer absoluut mee moet doen (we hebben tenslotte geld zat, gooi maar 20 miljoen weg), en staat te trappelen als een kleuter naast Sinterklaas.
                    Oh nee, dat zegt ook niemand, dat zeg ik.
                    "Bodybuilding is a long term commitment and you wonā€™t get the results you want over night. "

Comment

• Originally posted by Beaudien View Post
                      Ja, ik moest inderdaad goed zoeken in de krant om er nieuws over te vinden, hoe het er nu mee stond.
                      Eigenlijk schandalig...........
                      Misschien schandalig, maar zo zit de wereld gewoon in elkaar. Het schok effect is weg en mensen zijn al op de hoogte. Tevens spelen er financiƫle belangen mee waardoor bepaalde zaken nou eenmaal meer aandacht krijgen.

Precies de reden waarom je amper leest over massa verkrachtingen en burger oorlogen in bepaalde Afrikaanse gebieden, terwijl het daar aan de orde van de dag is.

"Geen ochtendblad zonder nieuws over Irak
                      Full colour foto's en artikels voor een roddelblad
                      Aan honger stervende kids geeft men geen aandacht
                      begin niet over aids want dat staat niet op het programmablad
                      die shit word weggezapt, of er word bier gepakt"
                      - Jawat
                      Squat 5 x 147.5
                      Bench 5 x 122.5
                      Deadlift 5 x 180

Comment

• bedankt voor de interessante updates, tokioman
                        "We must all suffer from one of two pains: the pain of discipline or the pain of regret."

Comment

• Originally posted by Beaudien View Post
                          En dat het nu Libiƫ is wat de klok slaat. Waarbij Nederland weer absoluut mee moet doen (we hebben tenslotte geld zat, gooi maar 20 miljoen weg), en staat te trappelen als een kleuter naast Sinterklaas.
                          Oh nee, dat zegt ook niemand, dat zeg ik.
                          Dat zei dus de blonde heks.

Comment

• Laten we de oorlog in libie etc in het daarvoor bestemde topic bespreken en niet hier.

@ niet-hier. Hoe is het dagelijkse leven op dit moment in tokio. Nog steeds problemen met stroom, en zijn er veel mensen uit Tokio vertrokken?
                            ความพายายามอยู่ที่ไหน ความสำเร็จอยู่ที่นั้น

Comment

• Ik heb nog een nieuwtje: gisteren heb ik weer een email van de ambassade ontvangen. De ambassadeur heeft een lang bericht geschreven; ik zal het niet in z'n geheel plaatsen want niet alles is de moeite waard. Je kunt het ook lezen op de website van de Nederlandse ambassade in Tokio. Er stonden twee dingen in die me opvielen:

(1) De ambassade in Tokio is een tijdje gesloten geweest en vele van de aktiviteiten waren overgeheveld naar het consulaat in Osaka (ongeveer 400 km ten zuidwesten van Tokio). De ambassadeur meldt nu dat maandag de ambassade weer open gaat. Kennelijk vindt hij het nu veilig genoeg voor de ambassademedewerkers om weer in Tokio te werken.

(2) Tot nu toe gold er als advies dat alle Nederlanders het beste Japan konden verlaten. Als je toch in Japan bleef, dan was het advies om Tokio en het gebied ten noorden en noordoosten van Tokio te vermijden. Tokio ligt ruim 250 km verwijderd van de Fukushima kerncentrale. De ambassadeur schrijft nu dat "... De experts van o.a. het Nederlandse RIVM verzekeren ons dat zelfs in het ergste geval, het stralingsgevaar in Tokio en omgeving beperkt zal zijn en niet schadelijk zal zijn voor de volksgezondheid. Het RIVM beveelt wel aan, het gebied in een straal van 50 km van de kerncentrale te vermijden ...". Dus het gebied wat te vermijden is is opeens een heel stuk kleiner geworden en omvat Tokio niet meer.

Een snelle check leerde me tevens dat het reisadvies van de Nederlandse overheid naar Japan ook aangepast is: het is versoepeld.

Comment

• Originally posted by Ashley View Post
                                @ niet-hier. Hoe is het dagelijkse leven op dit moment in tokio. Nog steeds problemen met stroom, en zijn er veel mensen uit Tokio vertrokken?
                                Ja, er is nog steeds een elektriciteitstekort. Iedere werkdag wordt er nog gebruik gemaakt van de "rolling blackouts". Gedurende die periode komen wijken drie uur zonder elektriciteit te zitten. De verwachting is dat dit nog een tijdje gaat duren. Op z'n minst nog tot eind april. En de verwachting is dat het heringevoerd zal moeten worden in de zomermaanden (Juli ~ Sep.). Dan is het energieverbruik het hoogst want dan gebruikt iedereen de airco. Er wordt een enorm elektriciteitstekort verwacht in de zomermaanden, groter dan wat het tekort nu is. Het zal dus een hete zomer worden.

Er zijn inderdaad veel mensen uit Tokio vertrokken, zowel buitenlanders alsook Japanners. Denk nu niet dat Tokio een uitgestorven stad is: het is nog steeds iedere morgen razend druk in de treinen als iedereen naar z'n werk gaat. Echter: er begint nu een trend te ontstaan dat al die mensen weer terugkeren. Zie als voorbeeld m'n vorige post: het ambassadepersoneel komt terug.
                                Last edited by niet_hier; 26-03-2011, 02:00.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X