Smartphone Dilemma

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Smartphone Dilemma

Mijn abbonement loopt begin Januari af en ik mag dus weer een nieuwe telefoon uit gaan zoeken. Ik heb al een half jaartje een blackberry Curve en die bevalt me eigelijk prima dus ik ben heel hard aan het denken om weer voor een blackberry te gaan.

Ik ben dus echt een leek als het gaat om techniek en iedereen loopt op me in te pratene terwijl ik er eigelijk niks van snap. De een zegt "je moet Android", de ander zegt "iPhone zonder twijfel" dus ik weet niet meer wat ik moet vandaar deze noodkreet naar advies.

Ik gebruik ping/whatsapp ontzettend veel en doe ook veel internetten via de browser dus dat zijn beide wel belangrijke puntjes. Bellen hoeft niet persé en een beetje camera zou ik ook wel op prijs stellen. Ik ben erg gehecht aan het qwerty-toetsenbordje van mijn blackberry waar ik net zo snel op kan typen als op een gewoon toetsenbord en ben bang dat ik aan een touchscreen niet kan wennen. Hoewel iedereen wel zegt dat het in het begin gewoon wennen is en wanneer je het onder de knie hebt het ook gewoon smooth gaat.

Ik mag over 3 weken dus een nieuwe telefoon gaan uitzoeken maar het is ook door mijn kop geschoten om te wachten tot Januari omdat er dan verschillende nieuwe vette telefoon uit gaan komen.
    The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

leuk topic voor z'n site xD

Comment

Heb de afgelopen jaren verschillende telefoons gehad maar ben nu toch echt blijven hangen bij de iPhone. Alles werkt fijn, nooit problemen en super gebruiksvriendelijk.
      http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/50671-log-2012-steefdk.html

Comment

Sommige van HTC schuif je open en hebben dan ook een toetsenbordje. Dicht heeft ie een volledig touch-screen. Zou zelf nooit een Blackberry nemen, enkel gezien het kleine schermpje. Discussie tussen Android en iPhone is vrij arbitrair vind ik. Android is wel een stuk goedkoper, dus wellicht speelt dat een rol.
        Train hard or go hormone

Comment

Schermtoetsenbord vind ik echt zwaar minder dan een echte. Heb zelf de 1e generatie Torch, bevalt prima. Nieuwe torch zou al een stuk sneller moeten zijn, dus nog beter. Eventueel kun je ook de nieuwe bold 9900 overwegen, is ook een mooi stuk techniek. Wel een kleiner scherm dan de torch, maar gezien je de curve al prima vind, weet ik niet of dit een obstakel is.

De iPhone blijft een mooi toestel, maar heeft echt ook genoeg gebreken. Mijn pa heeft een 4, en die is echt niet zo stabiel als men graag doet voorkomen. Mijn halfzus nog een graadje erger, hele ding vastgelopen, alles kwijt. Daarnaast is hij bizar duur, en heeft geen echt toetsenbord. Ook het slechte bereik ivm deathgrip zonder hoesje is echt geen porum. Weet niet hoe het met de nieuwe 4s staat, maar die is nog eens veel duurder dan de standaard 4, dus ja... Voor mij toch geen iPhone.

Overigens, sowieso geen android voor mij. Vind dat gewoon helemaal niks. Zeker niet van HTC, wat een bagger is dat.
          Last edited by GeneralIx; 17-10-2011, 16:48.
          "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Android is hetzelfde idee als Iphone. Even snel en gebruiksvriendelijk. Schermgrootte heb je bij android nog wel een keuze te maken door verschillende merken en typen.
            Voordeel voor jou bij android is dat er een aantal toestellen zijn met uitschuifbaar toetsenbord(is dan wel uitschuifbaar zodat het scherm groot kan zijn). Nadeel hiervan is(vind ik zelf) dat je moeilijk tot haast onmogelijk met 1 hand kan typen(mits je touchqwerty gebruikt natuurlijk)

Succes met kiezen!
            PS: elk toestel met fysiek toetsenbord heeft ook de mogelijkheid van een touchtoetsenbord.
            189 94KG 12%, Goal: 100KG 10% || DL: 3X145 BP: 3X92.5 SQ:3X120
            Obsessie is niets meer dan een woord wat luilakken gebruiken voor mensen met toewijding.

Comment

Zelf ben ik een trouwe iPhonegebruiker, en ik vind iPhones dan ook veruit het fijnst. Natuurlijk zijn er tegenwoordig ook prima androidtoestelletjes, maar als je het geld er voor hebt zou ik toch voor een iPhone gaan. Het werkt gewoon allemaal nét even smoother, en de appstore vind ik ook nogsteeds top. Toetsenbord is een beetje eigen voorkeur denk ik.. Ik ben helemaal gewend aan het touchtoetsenbord van de iPhone, en ik typ hier ook aardig snel op. 2 Vrienden van me hadden een fysiek toetsenbord op hun telefoon (Blackberry en Samsung), en we hadden laatst een discussie over wat sneller zou typen. Toen hadden we maar even een stukje genomen wat we alle3 zouden typen, en ik was veruit het snelst klaar met de iPhone. Verschilt natuurlijk ook van persoon tot persoon, maar het hoeft zeker niet slomer te zijn dus..
              Als je een camera ook belangrijk vindt zoals je al aangaf, zit je met een iPhone 4S zeker goed. Die heeft een extra lens en geeft nu superscherp beeld, tevens kun je in 1080P filmen.

Sorry als dit fanboy-achtig overkomt . Ben verder niet echt weg van Apple maar over iPhones ben ik nou eenmaal zeer te spreken.. Als je liever niet zoveel geld uitgeeft aan een telefoon is Android ook prima imo.

@General, de iPhone 4S heeft geen antenneprobleem meer .

Comment

Blackberry curve = handig in gebruik, vreselijk trackpad
                Bold toestellen behalve 9900 = handig in gebruik, beter toetsenbord dan de curve vreselijk trackpad
                torch = ultra relaxed (is mijn huidige telefoon) trackpad hoef je niet te gebruiken en de touch werk subliem
                9900 = beter als torch, compacter veeeeel lichter en razend snel en dankzij de touch is dit erg fijn.

HTC (nieuwe telefoons van htc bedoel ik hiermee) htc is over t algemeen erg fijn, ze zijn redelijk duurzaam en snel.

iphone 4 en 4s zijn absoluut de fijnste mobiels als je van touch screen houd, het heeft alles wat je nodig hebt.

even op een rijdje.
                dit licht allemaal aan je eige mening,
                blackberrys: batterij erg snel leeg maar dankzij het toesten bord is dit erg handig voor mensen die niet van touch houden
                hou je van touch en blackberry toetsenbord dan raar ik je abosluut de 9900 of de torch aan!

Iphone en htc zijn over t algemeen goed kwa batterij levensduur en hebben niks of wijnig aan te merken op de software, van de ihpone is de internet erg snel.

nu vraag jeje af, waar blijft de galaxy... hier dus.

Galaxy is de absolute winnaar.. de galaxy 2 is van alles voorzien,
                RAZEND snel, mooi design en erg plat en licht...
                nadeel is dat als je niet van touch houd kom je echt bij de bb uit!

Succes
                MMA - Weightlifting

Comment

Heb nu een S2 en ben ik zeeerr tevreden over en zou ik als ik nu opnieuw mocht kiezen, meteen weer voor gaan.
                  De S2 gaat heel soepel, heeft een mooi beeld en full hd/8MP camera, groot scherm, dual core processor etc.

Kortom een zeer fijne phone.

Comment

htc chacha ftw
                    sq 130 / dl 175 / bp 100 / mp 70

you know they can't handle us like debbies does dallas

Comment

Originally posted by Piellemuis View Post
                      Blackberry curve = handig in gebruik, vreselijk trackpad
                      Bold toestellen behalve 9900 = handig in gebruik, beter toetsenbord dan de curve vreselijk trackpad
                      torch = ultra relaxed (is mijn huidige telefoon) trackpad hoef je niet te gebruiken en de touch werk subliem
                      9900 = beter als torch, compacter veeeeel lichter en razend snel en dankzij de touch is dit erg fijn.

HTC (nieuwe telefoons van htc bedoel ik hiermee) htc is over t algemeen erg fijn, ze zijn redelijk duurzaam en snel.

iphone 4 en 4s zijn absoluut de fijnste mobiels als je van touch screen houd, het heeft alles wat je nodig hebt.

even op een rijdje.
                      dit licht allemaal aan je eige mening,
                      blackberrys: batterij erg snel leeg maar dankzij het toesten bord is dit erg handig voor mensen die niet van touch houden
                      hou je van touch en blackberry toetsenbord dan raar ik je abosluut de 9900 of de torch aan!

Iphone en htc zijn over t algemeen goed kwa batterij levensduur en hebben niks of wijnig aan te merken op de software, van de ihpone is de internet erg snel.

nu vraag jeje af, waar blijft de galaxy... hier dus.

Galaxy is de absolute winnaar.. de galaxy 2 is van alles voorzien,
                      RAZEND snel, mooi design en erg plat en licht...
                      nadeel is dat als je niet van touch houd kom je echt bij de bb uit!

Succes
                      Wat een slecht advies dit zeg, poeh.

Galaxy S2 is beste telefoon die nu te koop is qua specs, klopt. maar voor de rest ben ik het absoluut niet met je eens :P
                      189 94KG 12%, Goal: 100KG 10% || DL: 3X145 BP: 3X92.5 SQ:3X120
                      Obsessie is niets meer dan een woord wat luilakken gebruiken voor mensen met toewijding.

Comment

Ik heb nu de ''oude'' galaxy, de moeite om de 2 te nemen? Zit er dan 2 jaar aan vast en gaat toch 20 euro per maand schelen (anders neem ik sim only), eerste 4 maanden gratis dus 400 euro betaal ik voor update naar s2. Wat is er nou beter aan die s2? (nouja, kan die oude wellicht voor 100 verkopen? in dat geval kost het dus 300)

Comment

kut mobieltjes

Comment

@ htc chachalover
                            Lazer toch op zeg. Tering. Stel nog eerder snuff aan als moderator hier dan dat ik dat ding props geef.
                            "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

ik zeg neem een sim-ony je vind je foon die je nu hebt toch al top neem je een jaar abbootje
                              Face your demons...........

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X