Ouderen en krachttraining

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Ouderen en krachttraining

Dag Bodynetters,

Ik las laatst in een magazine dat mensen van 70 jaar die twee keer per week aan krachttraining doen evenveel spiermassa hebben als luie 30-jarigen die niet aan krachttraining doen.
    Ik was hier zo benieuwd naar dat ik het een en ander heb gegoogled
    http://http://www.go2fitness.nl/uplo...atabase/90.pdf

Long-term Resistance Training in the Elderly: Effects on Dynamic Strength, Exercise Capacity, Muscle, and Bone

The Efficacy of Exercise as a Long-term Antidepressant in Elderly Subjects

Best tot om te lezen wat voor effecten krachttraining heeft op ouderen en hun gezondheid..
    Carpe Diem

Ik heb wel eens filmpjes gezien van masters atleten(50-70ers) die 180 kg deadliften en dergelijke dus denk dat het best mogelijk is. Nadeel voor oudjes is dat het herstel een stuk langzamer gaat.
    Lid van de 200 club

Comment

2 weken geleden een man van 79 geloof ik 110 ofzo zien benchen in competitie (raw), was best wel impressed...
      Raw 235-180-275 totaal 690kg 413.7 wilks @ IPF -105

Comment

Sowieso tof om oudere in de gym bezig te zien.
        Alleen het idee al dat ze nog mobiel zijn en nog kunnen sporten vind is bijzonder. Hoop dat ik dat later ook nog kan

Het schijnt dat ouderen die krachttraining hebben gedaan en het nog bijhouden dat die veel mobieler zijn en dat ze psychisch minder kans hebben om depressief te worden. Winning...
        Carpe Diem

Comment

Rust roest. KT geeft voordelen op elke leeftijd.

Comment

Dag Bodynetters,
            Hier een ervaringsdeskundige.
            Zelf ben ik 60 jaar en minimaal vier keer per week in de sportschool bezig. Aangezien ik als directeur nog volop werk is het met de tijd wel eens passen en meten. Ruim twee jaar geleden begonnen met KT en cardio als ondersteuning voor het afslanken. Eerst 25 kilo afgevallen van 113 naar 88 kilo. Inmiddels zit ik weer op 97 kilo, maar dat is puur spieren. Voor mijn leeftijd zie ik er erg goed uit of zeg ik het zelf. Dat merk je ook aan de reacties van de jonge gasten. Je ziet ze kijken met bewonderende blikken. Nou moet ik er wel bij zeggen dat ik vrij fanatiek ben. Ik gebruik ook supplementen.
            Maar als ze al aan je komen vragen hoe ze bepaalde spiergroepen moeten trainen omdat dat er mij bij zo goed uitziet dan denk ik dat ik goed bezig ben.
            Wat hier boven beschreven is over anti-depressieva kan ik onderschrijven. Ik heb me de laatste jaren nog nooit zo goed gevoeld. Niet dat ik last had van depressieve buien, maar je zit wel eens een tijdje niet goed in je vel.
            Enige tijd geleden moest ik worden gekeurd voor de arbeidsongeschiktheidsverzekering. Die dokter had nog nooit zo'n gezonde man van mijn leeftijd gezien. De premie was dan ook naar verhouding € 200 per maand lager dan wat andere mensen van mijn leeftijd gemiddeld voor zo'n verzekering betalen.
            Mensen in mijn naaste omgeving zijn ook gaan fitnessen omdat ze bij mij de resultaten zien. Zoons en schoonzoon gaan graag met ons op vakantie omdat ik hen op sportief vlak goed partij kan geven.
            Hoe dan ook KT en cardio op oudere leeftijd geeft enorm veel voordelen.
            Ik hoop het nog jaren vol te houden.

Comment

Mooi verhaal, Milan en zeker een voorbeeld voor velen!
              "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

Kt en cardio op oudere leeftijd zou veel meer gepromoot moeten worden. Het is zeker kostenbesparend voor de gezondheidszorg.

Comment

Originally posted by Beaudien View Post
                  Mooi verhaal, Milan en zeker een voorbeeld voor velen!
                  Dank je.

Comment

Originally posted by Milan1 View Post
                    Kt en cardio op oudere leeftijd zou veel meer gepromoot moeten worden. Het is zeker kostenbesparend voor de gezondheidszorg.
                    Mooie resultaten!
                    KT en cardio zouden zeker meer gepromoot moeten worden! Tijdens een van mijn studies heb ik zoveel wetenschappelijke ondersteuning gezien van mensen die op oudere leeftijd (50+ 60+ 70+) beginnen met KT, vaak erg grote gezondheidswinst boeken. De lichaamsverhoudingen worden beter (minder vet meer spier) osteoporose wordt sterk geremd in sommige gevallen omgekeerd!), de insuline gevoeligheid neemt toe (afname van DM type II), verbetering van het cardio vasculair systeem, vermindering van depressiviteit en een toename van het gevoel van eigenwaarde etc etc.
                    Behalve dat dit voor de persoon in kwestie erg prettig is, levert dit de maatschappij ook veel op door kostenbesparingen in de zorg.

Zie het verhaal hierboven waarbij de theorie in de praktijk wordt bevestigd!

Comment

Originally posted by erik1982 View Post

Zie het verhaal hierboven waarbij de theorie in de praktijk wordt bevestigd!

Voor mij een extra stimulans om niet op te geven maar nog volop door te gaan voor nog een hopelijk heel lange tijd!
                      "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

En goed luisteren naar wat anderen adviseren. Bij het begin van de KT heb ik veel opgestoken van de adviezen die hier gegeven zijn en worden. Vooral die van Marnop zijn te gebruiken. Nog bedankt, Marnop!

Comment

Dag Bodynetters,
                          Hier een ervaringsdeskundige.
                          Zelf ben ik 60 jaar en minimaal vier keer per week in de sportschool bezig. Aangezien ik als directeur nog volop werk is het met de tijd wel eens passen en meten. Ruim twee jaar geleden begonnen met KT en cardio als ondersteuning voor het afslanken. Eerst 25 kilo afgevallen van 113 naar 88 kilo. Inmiddels zit ik weer op 97 kilo, maar dat is puur spieren. Voor mijn leeftijd zie ik er erg goed uit of zeg ik het zelf. Dat merk je ook aan de reacties van de jonge gasten. Je ziet ze kijken met bewonderende blikken. Nou moet ik er wel bij zeggen dat ik vrij fanatiek ben. Ik gebruik ook supplementen.
                          Maar als ze al aan je komen vragen hoe ze bepaalde spiergroepen moeten trainen omdat dat er mij bij zo goed uitziet dan denk ik dat ik goed bezig ben.
                          Wat hier boven beschreven is over anti-depressieva kan ik onderschrijven. Ik heb me de laatste jaren nog nooit zo goed gevoeld. Niet dat ik last had van depressieve buien, maar je zit wel eens een tijdje niet goed in je vel.
                          Enige tijd geleden moest ik worden gekeurd voor de arbeidsongeschiktheidsverzekering. Die dokter had nog nooit zo'n gezonde man van mijn leeftijd gezien. De premie was dan ook naar verhouding € 200 per maand lager dan wat andere mensen van mijn leeftijd gemiddeld voor zo'n verzekering betalen.
                          Mensen in mijn naaste omgeving zijn ook gaan fitnessen omdat ze bij mij de resultaten zien. Zoons en schoonzoon gaan graag met ons op vakantie omdat ik hen op sportief vlak goed partij kan geven.
                          Hoe dan ook KT en cardio op oudere leeftijd geeft enorm veel voordelen.
                          Ik hoop het nog jaren vol te houden.
                          Mooi verhaal. Ik hoop dat u dit nog vele jaren kunt volhouden.
                          Erg inspirerend!
                          Carpe Diem

Comment

Originally posted by rawa92 View Post
                            Mooi verhaal. Ik hoop dat u dit nog vele jaren kunt volhouden.
                            Erg inspirerend!
                            Ik ben dat wel van plan, want het geeft veel kwaliteit van leven.

Comment

En goed luisteren naar wat anderen adviseren. Bij het begin van de KT heb ik veel opgestoken van de adviezen die hier gegeven zijn en worden. Vooral die van Marnop zijn te gebruiken. Nog bedankt, Marnop!
                              Graag gedaan Milan.
                              Ben blij dat je wat aan mijn adviezen hebt gehad.
                              Alhoewel ik nog geen 60er ben ben net 46, ik sluit me aan bij je stukje enkele posts eerder.
                              1e Masters Superbody YBF 2011!
                              Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X