Rust

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Rust

Hallo allemaal,

Iedereen weet dat rust belangrijk is voor herstel. Dat is niets nieuws.
    Zo nu en dan een week, of twee weken rust is zelfs noodzakelijk om progressie te kunnen blijven boeken en overtraining te doorbreken.

Maar wat doe je met de training rondom deze periode? Knal je voor 100% door en neem je daarna rust? Of bouw je juist af, voordat je rust neemt?

Begin je een traingscyclus rustig aan, en elke week de intensiteit opschroeven?
    Doe je eerst veel herhahalingen met lichterr gewicht en verderop in de cyclus minder herhalingen en zwaarder gewicht?

Ik ben benieuwd naar jullie methodes, ervaringen en de eventuele onderbouwing daarvoor.

Wat werkt voor jullie en wat werkt juist niet?

Ikzelf beuk door tot het eind, nee, dan 9 dagen rust (of ga op vakantie, waar ik niet sport) en begin de eerste week rustig aan. Daarna week twee weer wat pittiger, om na week drie week flink te beuken.
    Zo heb ik het eigenlijk altijd gedaan en weet dus niet of dat wel goed is.

Wederom de vraag.... Hoe trainen jullie voor en na een rustperiode en wat zijn jullie ervaringen hiermee????
    Bulking

Ik heb het persoonlijk niet zo op een week rust nemen, ik neem wel gewoon voldoende rust tussen de spiergroepen in en probeer zo min mogelijk de andere spiergroepen te belasten tijdens herstel, dit werkt het beste voor mij... maar dit is voor iedereen anders.

Ik switch echter wel veel, eerder trainde ik om de dag.. maar nu doe ik weer een andere split.

1-1-0-1-1-0-0-1-1-0-1-1-0-0

1 = on
    0 = off
    Last edited by jobr; 17-07-2012, 16:02.
    SUFFER THE PAIN OF DISCIPLINE OR SUFFER THE PAIN OF REGRET

Comment

Originally posted by jobr View Post
      Ik heb het persoonlijk niet zo op een week rust nemen, ik neem wel gewoon voldoende rust tussen de spiergroepen in en probeer zo min mogelijk de andere spiergroepen te belasten tijdens herstel, dit werkt het beste voor mij... maar dit is voor iedereen anders.

Ik switch echter wel veel, eerder trainde ik om de dag.. maar nu doe ik weer een andere split.

1-1-0-1-1-0-0-1-1-0-1-1-0-0

1 = on
      0 = off
      Zo zag mijn schema er eerst ook uit. Ma.di.wo.vr en in het weekend rust.
      Nu ma,wo.vr, wat mij beter af gaat. Maar ja, ik ben ook wat ouder dan jij, waardoor ik meer rust nodig heb ivm herstel....
      Maar je neemt nooit een week rust? Is echt goed en noodzakelijk, om je zenuwstelsel rust te geven. Na 9 dagen rust, hetstelt he prikkel die spiergroei laat plaatsvinden. Daarom moet je van tijd tot tijd een week of lang helemaal niets doen.
      Ennehhhh, dat is ook wel eens lekker tovh?
      Bulking

Comment

Originally posted by Mark007 View Post
        Zo zag mijn schema er eerst ook uit. Ma.di.wo.vr en in het weekend rust.
        Nu ma,wo.vr, wat mij beter af gaat. Maar ja, ik ben ook wat ouder dan jij, waardoor ik meer rust nodig heb ivm herstel....
        Maar je neemt nooit een week rust? Is echt goed en noodzakelijk, om je zenuwstelsel rust te geven. Na 9 dagen rust, hetstelt he prikkel die spiergroei laat plaatsvinden. Daarom moet je van tijd tot tijd een week of lang helemaal niets doen.
        Ennehhhh, dat is ook wel eens lekker tovh?
        Ik ben op dit moment te gemotiveerd om een week off te nemen

Who knows.. in de toekomst
        SUFFER THE PAIN OF DISCIPLINE OR SUFFER THE PAIN OF REGRET

Comment

Ik moet zelf ook rustweken plannen merk ik. Ik train weken achter elkaar met hoge intensiteit en een complete rustweek lijkt me daarom ook niet verkeerd. Ik ga over 2 weken op vakantie dus er zal ongeveer 3 weken niet getraint kunnen worden. Als ik terug ben wil ik de eerste week gewoon een soort van fullbody schema hanteren met veel volume maar lage intensiteit om de week daarop met een compleet nieuw schema te beginnen.
          sq 130 / dl 175 / bp 100 / mp 70

you know they can't handle us like debbies does dallas

Comment

8 weken knal ik in een rep range van 4-6 met weinig sets en hoge gewichte. En 9de week train ik helemaal niet en vervolgens start de cycle opnieuw

Comment

1 week keihard trainen en dan een week rusten wat lekkers vreten en drinken niet teveel maar met mate

Comment

doe ik alleen wanneer ik ziek/verkouden ben of op vakantie ga.
                komt neer op 3 tot 4 weken per jaar dat ik niet train.
                “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                X